
[A6 C4 2.5 TDI] Problem ze ssaniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
- Imię: Mieczysław
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
[A6 C4 2.5 TDI] Problem ze ssaniem
Witam, Mam taki problem że auto cały czas chodzi na ssaniu
silnik normalnie jest rozgrzany temperatura pokazuje 90 stopni. Może ktoś miał podobny problem? Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.Pozdrawiam

Prawda nie zawsze na desce widnieje informacja jaką dostaje sterownik od silnika. Nie potrzeba od razu VAG'a podpinać. Możesz sprawdzić z poziomu climatronika temperature silnika, obroty,... itp. Odpal swoją niuńkę trzymając wcisnięty klawisz obiegu wewnętrznego wciśnij nawiew na szybę przednią (symbol strzałki skierowany do góry) następnie klawiszami zmiany temperatury wybierz (interesujący Cię kanał odczytu ) w Twoim wypadku 51 i wciśnij ponownie klawisz obiegu wewnętrznego celem odczytania wartości. Na wyświetlaczu temperatury pokaże się aktualna temperatura silnika. Wartość ta jest odbierana bezpośrednio ze sterownika silnika i nie ma się jakiegokolwiek do odczytu z deski rozdzielczej stąd tolerancja + - 8 stopni C. Jeśli temperatury nie pokrywają się w granicach tolerancji (różnica 20 i więcej) masz do wymiany czujnik. Jeśli pokrywa się problemu szukaj w przyspieszaczu zapłonu - konkretnie bimetal, który zmienia swoje właściwości po osiągnięciu zadanej temperatury.pawelk600 pisze:Podepnij komputer i sprawdż w sterowniku silnika czy też pokazuje na nagrzanym temp. około 90stopni bo to że pokazuje na desce 90 nie oznacza że sterownik silnika dostaje taką samą informacje.
pozdrawiam
Na pewno nie zaszkodzi sprawdzenie błędów ( zwróć uwagę na poprawność ustawienia kąta wtrysku! ). Generalnie przyspieszacz zapłonu to powoduje on przyspieszenie kata wtrysku czyli wcześniej zostaje wtryśnięty ON ale nie jest zwiększona jego dawka (ssanie jest w benzynie). W C4 przyspieszacz jest na pewno automatyczny dostaje on sygnał z czujnika temperatury do pompy wtryskowej. Mając dostęp do VAG'a sprawdź jeszcze kąt wtrysku. Z tego co przed chwilką napisałeś czujnik jest w porządku więc obstawiam ze winowajcą jest źle ustawiony kąt wtrysku.
pozdrawiam
pozdrawiam