Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2.5 TDI] Problem ze ssaniem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

[A6 C4 2.5 TDI] Problem ze ssaniem

Post autor: Mietek286 » 12 mar 2009, 18:38

Witam, Mam taki problem że auto cały czas chodzi na ssaniu :-( silnik normalnie jest rozgrzany temperatura pokazuje 90 stopni. Może ktoś miał podobny problem? Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 12 mar 2009, 20:56

Odepni oba czujniki przy króćcu z boku głowicy, i zobacz co sie stanie, dolny odpowiada z tego co pamiętam za temperaturę dla ecu.
Obrazek TDI +

Limp_dick

Post autor: Limp_dick » 12 mar 2009, 21:11

pawelk600 pisze:Podepnij komputer i sprawdż w sterowniku silnika czy też pokazuje na nagrzanym temp. około 90stopni bo to że pokazuje na desce 90 nie oznacza że sterownik silnika dostaje taką samą informacje.
Prawda nie zawsze na desce widnieje informacja jaką dostaje sterownik od silnika. Nie potrzeba od razu VAG'a podpinać. Możesz sprawdzić z poziomu climatronika temperature silnika, obroty,... itp. Odpal swoją niuńkę trzymając wcisnięty klawisz obiegu wewnętrznego wciśnij nawiew na szybę przednią (symbol strzałki skierowany do góry) następnie klawiszami zmiany temperatury wybierz (interesujący Cię kanał odczytu ) w Twoim wypadku 51 i wciśnij ponownie klawisz obiegu wewnętrznego celem odczytania wartości. Na wyświetlaczu temperatury pokaże się aktualna temperatura silnika. Wartość ta jest odbierana bezpośrednio ze sterownika silnika i nie ma się jakiegokolwiek do odczytu z deski rozdzielczej stąd tolerancja + - 8 stopni C. Jeśli temperatury nie pokrywają się w granicach tolerancji (różnica 20 i więcej) masz do wymiany czujnik. Jeśli pokrywa się problemu szukaj w przyspieszaczu zapłonu - konkretnie bimetal, który zmienia swoje właściwości po osiągnięciu zadanej temperatury.
pozdrawiam

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 12 mar 2009, 21:21

Własnie sprawdzałem temperature na climatroniku i jest na 92 stopnie a na wskazniku jest tak samo w sobote będe miał dostępność do vaga i wtedy podłącze i zobacze czy wykrywa błędy. Pozdrawiam

Limp_dick

Post autor: Limp_dick » 12 mar 2009, 22:18

Na pewno nie zaszkodzi sprawdzenie błędów ( zwróć uwagę na poprawność ustawienia kąta wtrysku! ). Generalnie przyspieszacz zapłonu to powoduje on przyspieszenie kata wtrysku czyli wcześniej zostaje wtryśnięty ON ale nie jest zwiększona jego dawka (ssanie jest w benzynie). W C4 przyspieszacz jest na pewno automatyczny dostaje on sygnał z czujnika temperatury do pompy wtryskowej. Mając dostęp do VAG'a sprawdź jeszcze kąt wtrysku. Z tego co przed chwilką napisałeś czujnik jest w porządku więc obstawiam ze winowajcą jest źle ustawiony kąt wtrysku.
pozdrawiam

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 10 cze 2009, 21:07

nie kolego rozrząd miałem wymieniony zaraz po zakupie auta a problem rozwiązany nie wiem co sie stało ale już jest wszystko ok a nawet nic nie robiłem :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja