problem przy ruszaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 paź 2014, 18:03
- Imię: Mirek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jasło
problem przy ruszaniu
Witam
Mam problem przy ruszaniu z miejsca, czasem jest wszystko ok a czasem muszę trochę mocniej wcisnąć gaz i wtedy skokami (ze zrywem)rusza, później już jedzie ok. wywaliło mi 5 błędów na skrzyni ale za bardzo tego nie rozumiem, proszę o pomoc
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: AKP\01J-927-156.clb
Oznaczenie elementu: 4F0 910 155 M HW: 01J 927 156 HT
Komponent i/lub wersja: V30 01J 2.4l 4V RdW 0040
Kodowanie: 0000001
Kod serwisu: WSC 02335 785 00200
VCID: 2C5D7F218F554378AD4
5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
18201 - Czujnik 2 prędkości wyjściowej skrzyni biegów (G196)
P1793 - 000 - brak sygnału
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 254
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 180887 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.09.11
Czas: 12:31:34
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 672 /min
Obroty silnika: 40 /min
(bez jednostek): 2.0
Moment obrotowy: 18.0 Nm
Temperatura: 64.0*C
Uch.przepust.: 0.0*
Bity binarnie: 1010 0 1
17106 - Czujnik prędkości wyjściowej skrzyni biegów (G195)
P0722 - 000 - brak sygnału - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00110000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 23
Wew.licznik błędów: 39
Przebieg: 188367 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.08.10
Czas: 19:13:55
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1184 /min
Obroty silnika: 0 /min
(bez jednostek): 6.0
Moment obrotowy: 46.0 Nm
Temperatura: 67.0*C
Uch.przepust.: 10.8*
Bity binarnie: 1010 0 0
17114 - Kontrola biegu-/przełożenia
P0730 - 012 - błędny współczynnik przełożenia
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01111100
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 188833 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.08.13
Czas: 11:09:47
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 3648 /min
Obroty silnika: 0 /min
(bez jednostek): 3.0
Moment obrotowy: 212.0 Nm
Temperatura: 64.0*C
Uch.przepust.: 52.4*
Bity binarnie: 1010 0 0
17137 - Zawór elektromagnetyczny zmiany biegów 1 (N88)
P0753 - 007 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100111
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 8
Wew.licznik błędów: 39
Przebieg: 188911 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.08.14
Czas: 10:56:04
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1376 /min
Obroty silnika: 290 /min
(bez jednostek): 6.0
Moment obrotowy: 106.0 Nm
Temperatura: 55.0*C
Uch.przepust.: 17.6*
Bity binarnie: 1010 0 0
17134 - Zawór elektromagnetyczny zmiany biegów 1 (N88)
P0750 - 000 - usterka - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 39
Przebieg: 188947 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.08.15
Czas: 16:11:43
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 704 /min
Obroty silnika: 0 /min
(bez jednostek): 34.0
Moment obrotowy: 22.0 Nm
Temperatura: 58.0*C
Uch.przepust.: 0.0*
Bity binarnie: 0110 0 1
Mam problem przy ruszaniu z miejsca, czasem jest wszystko ok a czasem muszę trochę mocniej wcisnąć gaz i wtedy skokami (ze zrywem)rusza, później już jedzie ok. wywaliło mi 5 błędów na skrzyni ale za bardzo tego nie rozumiem, proszę o pomoc
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: AKP\01J-927-156.clb
Oznaczenie elementu: 4F0 910 155 M HW: 01J 927 156 HT
Komponent i/lub wersja: V30 01J 2.4l 4V RdW 0040
Kodowanie: 0000001
Kod serwisu: WSC 02335 785 00200
VCID: 2C5D7F218F554378AD4
5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
18201 - Czujnik 2 prędkości wyjściowej skrzyni biegów (G196)
P1793 - 000 - brak sygnału
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 254
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 180887 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2014.09.11
Czas: 12:31:34
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 672 /min
Obroty silnika: 40 /min
(bez jednostek): 2.0
Moment obrotowy: 18.0 Nm
Temperatura: 64.0*C
Uch.przepust.: 0.0*
Bity binarnie: 1010 0 1
17106 - Czujnik prędkości wyjściowej skrzyni biegów (G195)
P0722 - 000 - brak sygnału - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00110000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 23
Wew.licznik błędów: 39
Przebieg: 188367 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.08.10
Czas: 19:13:55
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1184 /min
Obroty silnika: 0 /min
(bez jednostek): 6.0
Moment obrotowy: 46.0 Nm
Temperatura: 67.0*C
Uch.przepust.: 10.8*
Bity binarnie: 1010 0 0
17114 - Kontrola biegu-/przełożenia
P0730 - 012 - błędny współczynnik przełożenia
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01111100
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 188833 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.08.13
Czas: 11:09:47
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 3648 /min
Obroty silnika: 0 /min
(bez jednostek): 3.0
Moment obrotowy: 212.0 Nm
Temperatura: 64.0*C
Uch.przepust.: 52.4*
Bity binarnie: 1010 0 0
17137 - Zawór elektromagnetyczny zmiany biegów 1 (N88)
P0753 - 007 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100111
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 8
Wew.licznik błędów: 39
Przebieg: 188911 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.08.14
Czas: 10:56:04
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1376 /min
Obroty silnika: 290 /min
(bez jednostek): 6.0
Moment obrotowy: 106.0 Nm
Temperatura: 55.0*C
Uch.przepust.: 17.6*
Bity binarnie: 1010 0 0
17134 - Zawór elektromagnetyczny zmiany biegów 1 (N88)
P0750 - 000 - usterka - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 39
Przebieg: 188947 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.08.15
Czas: 16:11:43
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 704 /min
Obroty silnika: 0 /min
(bez jednostek): 34.0
Moment obrotowy: 22.0 Nm
Temperatura: 58.0*C
Uch.przepust.: 0.0*
Bity binarnie: 0110 0 1
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 paź 2014, 18:03
- Imię: Mirek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jasło
No nie bardzo, najważniejsza dla mnie w samochodzie jest właśnie automatyczna skrzynia biegówneimaD pisze:lepiej pomyśl nad przekładką na manual niż reanimacją... :P

Po wykasowaniu błędów do dzisiaj samochód jeździ bez zarzutów, liczę na to że to był tylko jakiś błąd który został wykasowany i będzie ok

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Nie ciesz sie za wczasu, problem powrociramzes.44 pisze:No nie bardzo, najważniejsza dla mnie w samochodzie jest właśnie automatyczna skrzynia biegówneimaD pisze:lepiej pomyśl nad przekładką na manual niż reanimacją... :P![]()
Po wykasowaniu błędów do dzisiaj samochód jeździ bez zarzutów, liczę na to że to był tylko jakiś błąd który został wykasowany i będzie ok

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 paź 2014, 18:03
- Imię: Mirek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jasło
Kurcze jest mały problem bo w Polsce będę dopiero za miesiąc, w tej chwili samochód użytkuje żona, a ona nie za bardzo sprawdzi.rafal_m pisze:Nie ciesz sie za wczasu, problem powroci Sterownik masz na 95% do naprawy. Wrzuc protokol z blokow to ocenimy czy skrzynia tez juz jest na wykonczeniu czy ma jeszcze szanse troche pojezdzic. Nie bagatelizuj tego bo pozniej moze okazac sie naprawde kosztowne w naprawie.
Czy po miesięcznej jeździe może sie coś naprawdę schrzanić w skrzyni?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
No to wyobraz sobie sytuacje, w ktorej jedziesz sobie autkiem, w skrzyni wszystko dziala jak trzeba po wariatorach zasuwa sobie lancuch, wszystkie zaworki wysterowane, calkiem spore cisnienie robocze a tu bach sterownik traci odczyt z czujnikow obrotow... nie bardzo wie co ma dalej zrobic bo brakuje mu kluczowych do sterowania skrzyni biegow sygnalow... ratowanie sytuacji poprzez tryb awaryjny... tylko ze ten nie nadaje sie do jezdzenia a do dojechania do warsztatu / wjechania na lawete/ zjechania na pas awaryjny / do najblizszego zjazdu. Oczywiscie tryb awaryjny jest natychmiast bo wypadaloby zatrzymac/spowolnic elementy wirujace... zanim cos sie rozpadnie... Jezdzenie z trybem awaryjnym nie jest zdrowe bo to jest jezdzenie na podwyzszonym/obnizonym cisnieniu roboczym plus wiadomo bez wiekszosci funkcji... bo i jak skrzynia ma wiedziec kiedy ma zmienic bieg, skoro nie wie jakie ma obroty na walku?
P.S. sterowniki i skrzynie biegow naprawia sie na calym swiecie, nie tylko w Polsce
P.S. sterowniki i skrzynie biegow naprawia sie na calym swiecie, nie tylko w Polsce

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 paź 2014, 18:03
- Imię: Mirek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jasło
Rozumiem to jak najbardziej, mam mały problem bo w Polsce będę dopiero za 4 tygodnie.rafal_m pisze:P.S. sterowniki i skrzynie biegow naprawia sie na calym swiecie, nie tylko w Polsce
Sytuacja taka pojawiła się jak wróciłem z wakacji, samochód przejechał ok 1tyś km, nic się nie świeciło, żadne kontrolki,
Mam pytanko czy w tych błędach które wstawiłem jest jakaś pewna informacja że coś jest zchrzanione?? po wykasowaniu błędów nic innego nie pokazuje, samochód jeździ bez zarzutów, a ja będe mógł coś zdziałać czy jechać do srwisu dopiero za miesiąc, z tąd moje obawy...
dzięki za pomoc

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
No to modl sie zebys do tego czasu "oszczednoscia" nie zmielil skrzyni w srodku.
No brak dostepu czujnikow obrotow musial objawic sie trybem awaryjnym... po bledach widac, ze problem nie wystapil raz a wiele razy (az do przepelnienia licznika wystapien tego samego bledu).
Tego typu bledy wymagaja dalszej diagnozy - odczyt blokow. Na pewno jedna z dwoch rzeczy wymaga regeneracji sterownik lub skrzynia. Majac wiecej informacji mozna wyciagnac wiecej wnioskow. Ja osobiscie nie wybieralbym sie tym samochodem w dluzsza trase.
No brak dostepu czujnikow obrotow musial objawic sie trybem awaryjnym... po bledach widac, ze problem nie wystapil raz a wiele razy (az do przepelnienia licznika wystapien tego samego bledu).
Tego typu bledy wymagaja dalszej diagnozy - odczyt blokow. Na pewno jedna z dwoch rzeczy wymaga regeneracji sterownik lub skrzynia. Majac wiecej informacji mozna wyciagnac wiecej wnioskow. Ja osobiscie nie wybieralbym sie tym samochodem w dluzsza trase.
Wlasnie mialem to samo. Naprawa kompa skrzyni g196 + wymiana oleju. Gwarancja na rok bez limitu kilometrow. Skasowali mnie 2500zl. Czas roboty 1 dzien. Nie wiem czy trafilem jakos super tanio czy co. Opinie o mechaniku bardzo dobre. Pisac na priv jak ktos ma podobne problemy z kompem we Wroclawiu. Dam namiary