[ARE 2.7 250 KM] Szarpanie na LPG
[ARE 2.7 250 KM] Szarpanie na LPG
Witam. Jak silnik jest nie rozgrzany do 90 stopni to strasznie nerwowo reaguje na gaz. Potężne pojedyńcze szarpnięcia podczas naciśnieciu i puszczeniu gazu.Najbardziej uciążliwe jest to przy zmianie biegów. Naprawde ciężko jest płynie jechać dopóki nie złapie tych 90 stopni. Na benzynie nie ma tego problemu. Mam już 2 kompletna instalacje gazową (stag qmax , magic jet fx , Kme gold turbo. Przerózne ustawienia i nadal ten problem wystepuje. Korekty na gazie oscylują się ok +-5%. Swiece nowe. Jak się motor rozgrzeje to też są te szarpnięcia ale bardzo delikatne. Czy ktoś miał podobny problem?
Pomogłem? Kliknij
W jakim stanie masz układ WN? Cewki pewnie masz przykręcane, więc powinny być ok, jak wciskane to do sprawdzenia. Świece nowe? Co do instalacji to przy tym silniku żadne ustawianie na mapki. Tylko i wyłącznie przy użyciu sondy AFR. Podzespoły gazowe ok, tylko ten reduktor... Ciśnieniowo wydajny mega, ale termicznie to jedna wielka dupa. Gold znany jest z tego, że zamarza w nim gaz przy dużym obciążeniu, a przy zapotrzepowaniu tego silnika na paliwo to nie problem. A błędu EGT nie wywala?
Swiece są nowe. Na benie jest super. Temperatura gazu spada dopiero jak się mocno depcze .Auto po wirusie. Lecz podczas niedzielnej jazdy temp. reduktora to ponad 70 stopni a gazu 50 i szarpnięcia są. Ciśnienie gazu bardzo stabilne czy zimny czy gorący czasem lekko się pompuje przy cutoff. Wczesniej miałem instalacje king i tez magic jet tylko nie fx i było to samo. Błędów zadnych nie ma. Sam stroiłem i zakładałem instalke.
Pomogłem? Kliknij
U mnie jest bardzo podobnie zanim auto się zagrzeje. Bardzo nerwowa reakcja na gaz oraz odpuszczanie gazu. Podczas zabaw programem diagnostycznym do LPG (w moim przypadku jest to program LOVATO) znalazłem taką funkcję co się zowie - wzbogacanie przy przyspieszaniu.
Domyślnie podczas autokalibracji suwak ustawia się blisko wartości max - odkryłem, że zmniejszenie wartości tego parametru niweluje nieco te uciążliwości natomiast sam do końca nie wiem za co ona jest odpowiedzialna i co robi No i nie wiem czy odzwierciedlenie tej funkcji istnieje w interfejsie STAG a jesli tak pod jaką nazwą.
Domyślnie podczas autokalibracji suwak ustawia się blisko wartości max - odkryłem, że zmniejszenie wartości tego parametru niweluje nieco te uciążliwości natomiast sam do końca nie wiem za co ona jest odpowiedzialna i co robi No i nie wiem czy odzwierciedlenie tej funkcji istnieje w interfejsie STAG a jesli tak pod jaką nazwą.
Jeżeli nie pętli wtrysków benzyny, układ WN sprawny, dolot szczelny, to przychodzi mi tylko jedna rzecz do głowy. Słyszałeś o czymś takim jak zimny VAG? Dosyć długa litania do napisania, więc nie wiem, czy to nie przeczy regulaminowi tego forum, ale zapraszam Cię na lpg-forum.pl Moim zdaniem pomoże tu porządne strojenie (nie obraź się, być może sam dobrze wystroiłeś swoją instalację, ale chcę tylko pomóc i piszę co przychodzi mi do głowy. O LPG mam trochę pojęcia) Ja swój samochód razem z Damianem (fachman od LPG) stroiliśmy przez wiele kilometrów i kupę czasu na A4 z wykorzystaniem sondy AFR.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga