Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Czy skrzynia z 2.4 będzie pasowała do 2.8?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
mentalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 mar 2015, 15:54
Lokalizacja: Kraków

[ MULTI] Czy skrzynia z 2.4 będzie pasowała do 2.8?

Post autor: mentalny » 14 sie 2015, 13:39

Witajcie,

Moje auto to Audi A6 C5 2.8 Multi.

Niestety fatum tak lubianej skrzyni mnie też dopadł (mocne szarpanie) i jestem na etapie przekładki z innego auta. Widzę na necie, że więcej jest dostępnych multitroniców z 2.4 i tutaj pytanie - czy skrzynia z 2.4 podejdzie do 2.8? Według tematu S-Barta skrzynia z 2.4 ma inne oznaczenie.

Jak to Panowie jest i z jakimi problemami/modyfikacjami się to wiążę?

Dzięki za góry za pomoc.

Gość.

Post autor: Gość. » 14 sie 2015, 15:10

Fizycznie może podejdzie ale sterowniki sie moga juz nie dogadać.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 14 sie 2015, 15:57

Ogarnac to równie dobrze mozna zmieniac na manuala i bedzie taniej i prościej
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

mentalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 mar 2015, 15:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mentalny » 14 sie 2015, 16:43

Manuala też biorę pod uwagę, ale w ostateczności :) Nie do końca sobie wyobrażam ponowne machanie sprzęgłem w korkach <lol>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 sie 2015, 16:53

Przy czym pamiętaj, że używany mulitronic to już teraz masz, a ten który kupisz to loteria......
motostacja - części samochodowe.

mentalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 mar 2015, 15:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mentalny » 14 sie 2015, 18:25

Tak, pamiętam :) Prosiłbym bardzo o odpowiedzi na konkretne pytania w temacie.

Dzięki za góry

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 15 sie 2015, 09:39

Sterownik mozna i trzeba przeprogramowac. Najwazniejsze to sprawdzic czy maja takie same przelozenia bo jak nie to nic nie wymyslisz. No i wtyczke ;) pierwsze multitroniki maja kwadratowa wtyczke, pozniej byla okragla. Tak samo nie uda Ci sie wymienic skrzyni 01J na 0AN...

Najlepiej podaj oznaczenia obu skrzyn, albo softwary jakie masz w obu skrzyniach to w srode / czwartek Ci sprawdze.


BTW masz multi z poczatku prodkukcji... wkladanie takiej skrzyni ze zlomu... jest masakryczna loteria...raczej obstawialbym ze skrzynia ze zlomu pojezdzi bardzo krotko... z jakiegos powodu samochod z ktorego zostala wyrwana na niego trafil... Software na pewno nie bedzie pasowal...bo do kazdego silnika i nadwozia jest oddzielny soft. Nawet pomiedzy silnikami (i ich moca) sa rozne softy, wiec np 2.0 TDI - 2.0TDI nie rowny. Wiec dochodzi koszt programowania lub zamiany sterownikow. Po zamianie sterownikow koniecznie nalezy wycofac adaptacje skrzyni... bo po pierwszym uruchomieniu ja zabijesz. Zapomnij tez o tym ze wlozysz swoj sterownik do skrzyni biegow z okragla wtyczka zamieniajac tylko tyl skrzyni... hydrauliki sa inne i to nie bedzie dobrze jezdzilo (nigdy, no chyba ze odpowiednio zmodyfikujesz soft, ale raczej dodatkowo przerobisz instalacje pod nowy sterownik... i jakos go zgrasz ze swoim silnikiem;)). Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze koszt montazu demontazu, oleju, i decyzja odnosnie dwumasy i sprzegla... Jeszcze przydalobym sie sprawdzic droznosc ukladu chlodzenia i go przeplukac... sprawdzic filtry... i kilka innych pierdolek... koszty wyjda podobne tj przekladka skrzyn z pracami dodatkowymi jest w podobnej cenie jak naprawa skrzyni i w podobnej cenie jak szukanie kompletu gratow na przekladke na manual...

a tak wlasciwie to co stalo Ci sie z oryginalna skrzynia?

mentalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 mar 2015, 15:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mentalny » 15 sie 2015, 18:46

Dzięki kolego za odpowiedź :)

Ogólnie rzecz biorąc, to auto już kupiłem 2 lata temu z delikatnymi objawami padania skrzyni, ale jako świeżak zignorowałem to, myśląc że wymiana oleju pomoże <rotfl> Wtedy występowało delikatne szarpanie, ale z czasem było tylko gorzej.

Widzę, że najlepszym wyjściem byłoby przejście na skrzynie ręczną, ale trochę nie wyobrażam sobie na nowo machać sprzęgłem :) Poza tym, sama skrzynia ręczna nie pasowała by mi do całego komfortu autka :)

Moja skrzynia ma oznaczenie FNX (silnik AMX). Trochę liczyłbym na to, że uda mi się gdzieś dopaść skrzynie w dobrym stanie, no ale pewnie ciężko będzie mieć 100% pewności .

Chyba będę musiał poważniej pomyśleć nad przekładką, bo sytuacja trochę bez wyjścia ;<

Pozdro! :)

bajabaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 01 maja 2010, 16:17
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: bajabaj » 16 sie 2015, 19:22

Napisz do forumowicza o nicku barts on ogarnia multitronicki . Kiedyś dobry był Sopa z Czernicy , ale teraz pojawiło się sporo złych opinii o nim.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 18 sie 2015, 08:51

mentalny pisze:Dzięki kolego za odpowiedź :)

Ogólnie rzecz biorąc, to auto już kupiłem 2 lata temu z delikatnymi objawami padania skrzyni, ale jako świeżak zignorowałem to, myśląc że wymiana oleju pomoże <rotfl> Wtedy występowało delikatne szarpanie, ale z czasem było tylko gorzej.

Widzę, że najlepszym wyjściem byłoby przejście na skrzynie ręczną, ale trochę nie wyobrażam sobie na nowo machać sprzęgłem :) Poza tym, sama skrzynia ręczna nie pasowała by mi do całego komfortu autka :)

Moja skrzynia ma oznaczenie FNX (silnik AMX). Trochę liczyłbym na to, że uda mi się gdzieś dopaść skrzynie w dobrym stanie, no ale pewnie ciężko będzie mieć 100% pewności .

Chyba będę musiał poważniej pomyśleć nad przekładką, bo sytuacja trochę bez wyjścia ;<

Pozdro! :)
Dobrze a jakie ma oznaczenie skrzynia ktora chcesz wlozyc?

mentalny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 mar 2015, 15:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mentalny » 19 sie 2015, 14:56

Ogólnie rzecz biorąc na razie jestem na etapie szukania - nie mam wybranego nic konkretnego :)

Czy w ogóle jakakolwiek inna skrzynia niż FNX podejdzie bez wielkiego dłubania? Szczerze powiedziawszy, to bardziej nastawiam się na skrzynie z rozbitka, bo większe prawdopodobieństwo, że trafiłbym działającą. Ale też biorę pod uwagę przekładkę.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 19 sie 2015, 16:20

Beda pasowac "wszystkie" skrzynie z przelozeniami 51/46 i prostokatna wtyczka, np. EZN, FRZ, FSA, FSK, FZF itp (do doczytania w ELSA jest ich cala lista). Trzeba tylko uwazac na kilka szczegolow przy zakupie:

Niektore ze skrzyn moga miec zrobiony mechaniczny update (i softwarowy) na 7 tarczek. Dotyczy to tylko i wylacznie diesli, benzyny nie mialy takiego update. Jak to sprawdzic ? Najpewniej rozebrac skrzynie (bo ktos mogl nie zrobic update software), jezeli chcesz wiedziec na 50% to mozna poznac po software na ile lammel jest sprzeglo.

W tych skrzyniach bywaja rozne hydrauliki- w zaleznosci od rocznika produkcji, moze to stworzyc jakic problem ale nie musi. Musisz wiedziec, ze czesc tych skrzyn, nawet z aut powypadkowych to kompletne trupy zajezdzone przez wlascicieli... jezeli Twoje valvebody jest zajezdzona, a nowe nie bedzie kompatybilna caly potencjalny zysk z przekladki... zje zakup nowej lub regeneracja starej hydrauliki.

Sterownik i software; mozesz przelozyc pomiedzy skrzyniami (bedzie wymagalo odkrecenia tylu obudowy skrzyni) albo przeprogramowac u kogos (moge podac namiary na PW). To takze musisz doliczyc do kosztu takiej przekladki... no i wiadomo olej.

Twoja skrzynia byla montowana od 09.2000 do 04.2001. Nie ma opcji bys znalazl taka skrzynie w dobrym stanie, nawet z rozbitka, kazdy z tych "rozbitkow" bedzie mial juz skrzynie na granicy zycia (to sa 14-15 letnie auta, nawet jezeli te samochody jezdzily po 10 tys km rocznie, daje im to 150 tys czyli czas glebszego przegladu skrzyni).

Za skrzynie na zlomie zaplacisz 1500-2500zl, za montaz, olej, jakies pierdoly, programowania adaptacje icos tam jeszcze wyjdzie spokojnie 1000-1500, masz 2500-4000zl bez gwarancji sukcesu. Przekladka na manual - kodowanie, skrzynia, sprzeglo, wajcha, przerobka instalacji, wyjdzie spokojnie 4000-6000 zl do tego nie masz rowniez zadnej gwarancji ze zamontowany manual wytrzyma x tysiecy km, regeneracja tej ktora masz nie wiem ile Cie wyniesie, z tych 3 opcji wyjdzie chyba najtaniej w dluzszej perspektywie czasu. Masz jeszcze 4 opcja, sprzedac samochod, moze wyjsc najsensowniej, bo zainswestowanie 5 tys w tak stare auto nie zwiekszy jego wartosci nawet o 1tys zl.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga