[ARS 4.2 299 KM] Odpalanie, drżenie, podszarpywanie
[ARS 4.2 299 KM] Odpalanie, drżenie, podszarpywanie
Witam klubowiczów, po przeczytaniu tematów nie znalazłem nic co by pasowało do mojego problemu. Długo kręci, odpali jak dodam trochę gazu, robi się tak na zimnym i rozgrzanym silniku. Jeśli odpali czuć nierówna pracę silnika i wibrację, przy ruszeniu czuć lekkie podszarpywanie ale nie za każdym razem, dotyczy też nierównych obrotów raz dobrze odpali a za chwile te same problemy . Cewki sprawdzone, świece nowe. Po podłączeniu vaga, wyszło kilka błędów związanych z lambdami i wypadaniem zapłonu.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Podłączyłem vaga i wyszło tylko to, te błędy mam ciągle, odkąd kupiłem auto. Rozrząd wymieniony rok temu, jak by coś było nie tak to już dawno by były jakieś objawy. Problemy zaczęły się w maju i do tej pory borykam się z nimi. Miesiąc temu padła skrzynia, więc zrobiłem koszt parę tysięcy, po odebraniu nacieszyłem się 3 dni i musiałem demontować głowice, poszła woda na 7 cylinder i pogięło zawory następne koszt, także jestem bardzo zdeterminowany aby te drgania usunąć. Kompresja cylindrów na każdej stronie taka sama, świece zmienione na nowe boscha. Cewki sprawdzone i niema z nimi problemów.Po złożeniu rozrządu żadnych błędów. Co do błędów z lambdami to są od początku. Auto oddawane do jednego mechanika od początku.Instalacja gazowa serwisowana i sprawdzana pod kątem rozjechanych map i wtryskiwaczy. Naczytałem się już wszystkiego wszystkiego co mogło być przyczyna ale one są różne w rożnych silnikach 1.8, 2.5, 2.7, 3.0, 4.2 teorie są różne od przepływki do przepustnicy co silnik to różne objawy. Z góry dziękuję za pomoc lub podpowiedzi, gdzie szukać przyczyn.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Masz ewidentnie problem z sondami w aucie:
17521/P1113 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Internal Resistance too High
Possible Symptoms
## MIL On
Possible Causes
## Faulty O2 Sensor
## Wiring Harness Issue for O2 Sensor
Possible Solutions
## Inspect O2 Sensor and Wiring Harness. See Repair Manual.
17539/P1131/004401 - Oxygen/Lambda Sensor Bank 2 Sensor 1: Internal Resistance too High
Possible Symptoms
## Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
## Wiring and/or Connector(s) from/to Oxygen/Lambda Sensor Bank 2 Sensor 1 faulty
## Oxygen/Lambda Sensor Bank 2 Sensor 1 faulty
Possible Solutions
## Check Wiring and/or Connector(s) from/to Oxygen/Lambda Sensor Bank 2 Sensor 1
## Check/Replace Oxygen/Lambda Sensor Bank 2 Sensor 1 ## Check Measuring Value Blocks (MVB)
## Perform Output Test/Basic Setting
Daj log 032+033 oraz 015+016+017 bez kasowania błędów.
17521/P1113 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Internal Resistance too High
Possible Symptoms
## MIL On
Possible Causes
## Faulty O2 Sensor
## Wiring Harness Issue for O2 Sensor
Possible Solutions
## Inspect O2 Sensor and Wiring Harness. See Repair Manual.
17539/P1131/004401 - Oxygen/Lambda Sensor Bank 2 Sensor 1: Internal Resistance too High
Possible Symptoms
## Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
## Wiring and/or Connector(s) from/to Oxygen/Lambda Sensor Bank 2 Sensor 1 faulty
## Oxygen/Lambda Sensor Bank 2 Sensor 1 faulty
Possible Solutions
## Check Wiring and/or Connector(s) from/to Oxygen/Lambda Sensor Bank 2 Sensor 1
## Check/Replace Oxygen/Lambda Sensor Bank 2 Sensor 1 ## Check Measuring Value Blocks (MVB)
## Perform Output Test/Basic Setting
Daj log 032+033 oraz 015+016+017 bez kasowania błędów.
Do zrobienia logów wgrałem już vag-com 311, sprawdziłem błędy i wyszło jeszcze kilka, których polski vag 4.9 nie pokazał:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4D0 907 558 R
Component and/or Version: 4.2l V8/5V G 0001
Software Coding: 11752
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: WAUZZZ4BZ1N052263 AUZ7Z0Y1569506
6 Znalezione:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0302 - 35-00 - Please Register/Activate
17521 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1113 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17539 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1131 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17548 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1140 - 35-00 - Please Register/Activate
17927 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1519 - 35-00 - Please Register/Activate
Jeszcze mam jedno pytanie, jak mam zrobić logi?
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4D0 907 558 R
Component and/or Version: 4.2l V8/5V G 0001
Software Coding: 11752
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: WAUZZZ4BZ1N052263 AUZ7Z0Y1569506
6 Znalezione:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0302 - 35-00 - Please Register/Activate
17521 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1113 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17539 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1131 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17548 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1140 - 35-00 - Please Register/Activate
17927 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1519 - 35-00 - Please Register/Activate
Jeszcze mam jedno pytanie, jak mam zrobić logi?
Jeśli vag pokazuje poprawnie ustawiony rorząd (synchronizacja równa) a wypadają zapłony to zostaje posprawdzać stukowce oraz same cewki i układ WN. Katalizatory do sprawdzenia oraz listwy wtryskowe - może któryś niedomagać.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Nie był to rozrząd, przepływomierz, przepustnica, świece, cewka,łapanie lewego powietrza w trakcie rozmowy z mechanikiem który już się poddał i sam nie wiedział już o co chodzi i nie chciał wróżyć z fusów i wymieniać niepotrzebnych części zasugerował ponowne odwiedzenie gazownika i sprawdzeniu całej instalacji po kilku godzinach i sprawdzeniu każdego wtrysku po kolei i przejrzenia całej instalacji, wyszło że 1 z wtrysków delikatnie leje gazem i zalewa cylinder. Przez to miałem problemy z porannym rozruchem auta, telepanie i szarpaniem na jałowym biegu i podczas przyspieszania. Po wymianie i ponownej kalibracji niema żadnego problemu, nie wypadają zapłony niema przerw w zapłonie na poszczególnych cylindrach auto chodzi równo i znów można cieszyć się jazda.