[BES 2.7 250 KM] Wysoka temp. płynu chłodniczego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 20:27
- Lokalizacja: Starachowice
[BES 2.7 250 KM] Wysoka temp. płynu chłodniczego.
Witam wszystkich . Jestem nowy i to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Moje auto osiąga zbyt wysoką temperaturę wody po tym jak przykładowo jadę autostradą gdzieś w granicach 150 km/h przy temp. zewnętrznej wyższej niż 24 stopnie, zjeżdżam na stację paliw czekam to 5 min żeby się schłodziły turbinki gaszę, tankuję , odpalam a tu na zegarach wody pokazuje 100 stopni gdy go odpalę to po jakiś 30 sekundach wszystko wraca do normy. I tu moje pytanie co może być przyczyną?
Dodam tylko że wiatraki działają prawidłowo , stan płynu w normie, błędów na kompie brak.
Proszę o pomoc
Moje auto osiąga zbyt wysoką temperaturę wody po tym jak przykładowo jadę autostradą gdzieś w granicach 150 km/h przy temp. zewnętrznej wyższej niż 24 stopnie, zjeżdżam na stację paliw czekam to 5 min żeby się schłodziły turbinki gaszę, tankuję , odpalam a tu na zegarach wody pokazuje 100 stopni gdy go odpalę to po jakiś 30 sekundach wszystko wraca do normy. I tu moje pytanie co może być przyczyną?
Dodam tylko że wiatraki działają prawidłowo , stan płynu w normie, błędów na kompie brak.
Proszę o pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 20:27
- Lokalizacja: Starachowice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 20:27
- Lokalizacja: Starachowice
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
No właśnie, piszecie, że to normalne, to nie jest normalne.
Na postoju po zgaszeniu silnika powinna uruchomić się elektryczna pompa obiegowa i wyłączy się dopiero, kiedy temperatura spadnie poniżej zadanej,a na krótkim postoju szybko się nie wyłączy.
Jeżdżę moim 3 rok i ani razu nie zauważyłem, żeby temperatura po postoju skoczyła powyżej 90st.
Na postoju po zgaszeniu silnika powinna uruchomić się elektryczna pompa obiegowa i wyłączy się dopiero, kiedy temperatura spadnie poniżej zadanej,a na krótkim postoju szybko się nie wyłączy.
Jeżdżę moim 3 rok i ani razu nie zauważyłem, żeby temperatura po postoju skoczyła powyżej 90st.
U mnie ta pompka działała ale nie działa i obecnie takiej sytuacji nie obserwuje-ale nie stawałem rozpalonym po jeździe silnikiem po chwili. Kiedys gdy owa pompka się sprawowała dobrze takie cos w upały sie zdarzało. i wielu ludziom sie to zdarza. nie tak dawno poniweaz mieszkam tez w górach miałem przypadek że elektryczny wentylator po zgaszeniu zasuwał jeszcze kilka minut po czym sie wyłaczył.
Niech kolega sprawdzi zatem owa pompkę może ma zadyszkę. Ale jak wspomniałem u mnie działała i efekt wystepował sporadycznie.
Niech kolega sprawdzi zatem owa pompkę może ma zadyszkę. Ale jak wspomniałem u mnie działała i efekt wystepował sporadycznie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 20:27
- Lokalizacja: Starachowice
Pompka jest dobra wymieniona 4 miesiące temu na nową boscha z racji tego że stara była nieszczelna, bardziej podejrzewam czujnik ale nie wiem gdzie go szukać? a jak go już znajdę to jak go sprawdzić? Co więcej dzieje się tak kiedy zgaszę go wtedy kiedy olej ma ponad 100 stopni do tej temp jest wszystko ok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 20:27
- Lokalizacja: Starachowice
Pozwolę sobie wkleić link tu jest wszystko opisane co i jak trzeba zrobić ja mam tak u siebie i jestem zadowolony.
http://www.audiworld.com/tech/eng59.shtml
http://www.audiworld.com/tech/eng59.shtml
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 20:27
- Lokalizacja: Starachowice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Miałem tak , z tą podbijającą temperaturą po zgaszeniu gdy mój układ nie był zupełnie szczelny. Wg mnie tutaj powinieneś szukać problemu. U mnie wiatraki i wiskoza zaczynały bardzo późno zbijać temperaturę.
Nieszczelności były na zbiorniczku ( pęknięcia pod spodem) , oring na czujniku G62 , wężyk górny do zbiorniczka.
Teraz temperatura nigdy nie ruszyła poza 90 , a i po zgaszeniu nigdy też wskazówka nie przekroczyła 90.
Nieszczelności były na zbiorniczku ( pęknięcia pod spodem) , oring na czujniku G62 , wężyk górny do zbiorniczka.
Teraz temperatura nigdy nie ruszyła poza 90 , a i po zgaszeniu nigdy też wskazówka nie przekroczyła 90.