Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Kierownica multifunkcyjna

Elektryka
ODPOWIEDZ
misiek735
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 paź 2014, 00:49
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Kierownica multifunkcyjna

Post autor: misiek735 » 05 sie 2015, 20:39

Witajcie.

Z góry uprzedzam że przeryłem wszystkie tematy dotyczące kodowań kierownicy, poradników typu jak podłączyć f1 bądź tempomat czy podgrzewanie do kiery multi, ale odpowiedzi na moje pytania i problem niedziałających przycisków na kierze trójramiennej nie znalazłem.

Otóż kiera jest zakodowana najprawdopodobniej właściwie- wiem, ponieważ w:

07 jest zakodowane na kanale pierwszym 4096, plus jakiś tam szyberdach- nieważne

16 jest zakodowane 2- 0xx?xxx: Steering Wheel 2 = Multi-Function Steering Wheel

19 są "zaptaszkowane" w long coding dwie wypisane funkcje dotyczące kiery multi - nie pamiętam jak dokładnie jest tam napisane, ale wiem że nic więcej do zaznaczenia związanego z kierą nie ma

w mmi w zielonym menu, mfl jest zaznaczone

Wszystkie bezpieczniki po lewej stronie od kierownicy są ok


I przyciski nadal nie działają. Rozebrane jest pół auta wewnątrz, bo jeszcze musiałem wymienić rozlany ekran od mmi - na szczęście pozytywnie. Ale problem z kierownicą mnie już pogrąża.


Dodam tylko, że cały czas mam błąd którego nie mogę usunąć

01426 - Controls in Steering Wheel (E221): No Signal/Communication

Zapewne ktoś napisze że po błędzie wynika że moduł 4f0953549a jest uszkodzony- ale błąd jednoznacznie tego nie określa

Do tego modułu jest podpięta żółta wtyczka (lekko po prawej stronie kiery) 4e0972133 - Ona posiada 4 piny: żółty, biały, brązowy i czarny - i teraz pytanie- czy to jest dobra wtyczka obsługująca przyciski multifunkcji? Ktoś gdzieś w poradnikach pisał że powinny być piny w dwóch szeregach, a tu jest tylko jeden i tylko 4 kable. Również proszę o info, jak sprawdzić czy prąd (zapewne 12v) dochodzi do tej wtyczki. Według kolorów który jest masą a który plusem?
No i kolejne pytanie- czy takie sprawdzenie voltomierzem ma sens? Na mój prosty rozum jeśli na danych wtykach nie będzie 12 v to znaczy uwalenie kabla- mam rację?

Druga sprawa, mogę kupić na allegro 4f0953549a- ale jak mam wydawać pieniądze i kupować kolejne części w nadziei że problem sam się rozwiąże to prędzej zbańczę. Dlatego piszę, aby ktoś mądrzejszy się wypowiedział, bo ja po przeczytaniu kolejnych wątków jestem coraz bardziej głupi.

Zapewne ktoś się zapyta dlaczego temat wtyczki mnie zastanawia- otóż kupując auto w komisie ponad rok temu nie pamiętam czy podczas oglądania auta przyciski na multifunkcji działały. Jednak jak rodzice kupowali to auto, to najpierw powiedzieli tak, zażyczyli sobie za opłatą wgranie języka pl, i odebrali auto 2 dni później, (bo musieli zrobić przelew)- i kto wie, może jakiś k**** wyjął sobie ten moduł (albo może coś więcej) i włożył zepsuty. Dodam tylko że zakodowałem już pokazywanie stanu akumulatora itp- czyli te funkcje które się traci przy wgrywaniu pl.

Ale to są już tylko moje rozkminy, bardzo proszę o jakiś trop co mam robić- kupować moduł? czy może wtyczka jest zła?

Dzięki za cierpliwość i pomoc

greatestsx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 17 lip 2013, 18:17
Imię: Audi
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: greatestsx » 06 sie 2015, 00:15

Kiera nagle przestala Ci dzialac czy wsadzales nowa?

Jesli chodzi o te 2 rzedy pinow to tu chodzi pewnie o tasme kierownicy (zwijak), ta bez multi miala jeden rzad pinow, a z multi 2 rzedy.
Potem jest kabel airbag, ktory ma miec wyjscie z kostki w obie strony, jedna strona na airbag a druga wlasnie na multifunkcje i tam sie wpina ta kostke z bodajze 4ema kabelkami i to one steruja multifunkcja.

misiek735
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 paź 2014, 00:49
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Post autor: misiek735 » 07 sie 2015, 01:14

Kiera nie działa od początku kupna. Ale dopiero od niedawna mam vcds, którym zakodowałem kiere, ale w międzyczasie padł ekran mmi, i bylem przekonany że właśnie w zielonym menu ją jakoś wskrzeszę, tymczasem brak efektu.

Szeroka taśma (czarna wtyczka) jest wpięta po lewej stronie kierownicy- i masz rację, z oplotu tej taśmy wychodzą właśnie te 4 kolory idące do żółtej wtyczki która jest wpięta- zdjęcie w załączniku ( mam nadzieję że dobrze opisałem, i myślę jak Ty)

Wytlumaczysz mi proszę co to jest ten wtf i wtf2?

Kod: Zaznacz cały

http://www.speedyshare.com/cKkzT/e28dfd9a/Screenshot-2015-08-06-00-38-53-1.jpg
EDIT:

Dobra, pomijam kwestię tłumaczenia co to jest wtf i wtf2,- domyślam się że dotyczy to dodatkowych funkcji jak tempomat, ale fajnie by było gdyby ktoś wyjaśnił.

Zamówiłem na allegro ten moduł kierownicy ....49a za 35 zł, mam nadzieję że problem się rozwiąże, ale mam kolejne pytania:

Moduł kierownicy 4f0953549a jest m. in. przykręcony jedną śrubą na imbus pod spodem kierownicy, w momencie kiedy ją odkręciłem, to poluzowało się wszystko, tzn moduł kierownicy i wajchy od kierunkowskazów. W momencie kiedy te elementy przyciskam do kierownicy słyszę charakterystyczne "cykanie", tak jak by 2 przyciski się wciskały (ale nie wiem czy tam coś takiego w ogóle jest) - w chwili dokręcania z powrotem tego imbusa jak mam wszystko ustawić? docisnąć do kierownicy aby te niby przyciski były "załączone"?

Kolejna sprawa, aby wymienić tylko ten 4f0953549a muszę zdejmować kierownicę, odpinać akumulator, odpinać wtyczki od airbaga itp?

Czy muszę zapisać sobie kodowanie absu przed wymianą tego modułu kierownicy? Czy może czegoś jeszcze? W poradnikach piszą że jest to wymagane jeśli wymieniam moduł z a na np. c, a ja wymieniam z a na a- proszę o sprecyzowanie.

Po wymianie modułu czeka mnie ustawianie czujnika skrętu czy nie?

Dzięki z góry za zainteresowanie, i bardzo proszę o jakiekolwiek info

[ Dodano: 2015-08-07, 01:14 ]
No i zgłupiałem jeszcze bardziej...

Czy może być tak że moduł multifunkcji jest dobry, ale taśma jest zła i błąd 01426 dotyczy taśmy a nie multifunkcji?

Wiem już od czego jest to cykanie- prawdopodobnie dotyczy dołożenia łopatek od f1 (łopatki w manualnej skrzyni? Dla mnie dziwne)

Ponawiam pytanie, czy muszę zapisywać sobie kodowanie absu i czujnika kąta skrętu? A może coś jeszcze?

Jak sprawa z odłączeniem aku, i zachowania auta po podłączeniu? Będę miał problemy z silnikiem?

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 07 sie 2015, 06:17

Kod: Zaznacz cały

Wiem już od czego jest to cykanie- prawdopodobnie dotyczy dołożenia łopatek od f1 (łopatki w manualnej skrzyni? Dla mnie dziwne) 
Masz łopatki przy kierownicy i skrzynię manualną? To już wiesz czemu łopatki nie zmieniają biegów <rotfl>

misiek735
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 paź 2014, 00:49
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Post autor: misiek735 » 24 sie 2016, 23:35

Nie, nie mam łopatek i mieć nie chcę ;p Moje życie stanie się lepsze jeśli uruchomię multifunkcje- i oby był to moduł 4f0953549a

A może wiesz coś na temat skutków odłączenia aku w benzyniaku? Muszę zapisywać kodowanie absu i czujnika kąta skrętu?

[ Dodano: 2015-08-07, 20:09 ]
Pojechałem do znajomego elektryka i się czegoś dowiedziałem- i jestem po

Otóż na podłączonym akumulatorze i na włożonym kluczyku do stacyjki (ale na wyłączonym zapłonie, którego do czasu podłączenia poduszki nie wolno przekręcać) wymieniłem ten moduł ....49a, i niestety, problem nadal pozostał- czyli mam nadal zagadkę, czy to wina kabli, czy taśmy.

Dodał mi się problem z kalibracją czujnika g85 który wywala esp i multifuncion hamulca, ale na stronie rosstecha jest ładna instrukcja.

[ Dodano: 2015-08-09, 00:38 ]
Kalibracja czujnika g85 wykonana pozytywnie ;) zniknął również problem z absem i esp.

Najpierw zrobiłem mniej więcej to co tutaj napisali:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Procedures

Z racji tego ze miałem info o błędzie 01486 - System Function Test Active, musiałem dodatkowo:

Odpalić auto, pojechać na jakiś zamknięty duży parking, zatrzymać się, i następnie

Wcisnąć i przytrzymać hamulec- wtedy zapali się kontrolka od absu. Jechać jakieś 10 metrów nie przekraczając 20km/h prosto, i następnie skręcić kierownicą w lewo o więcej niż 90 stopni ale mniej niż 180- i tak jechałem cały czas w kółko do czasu kiedy znikła kontrolka absu i esp. Jak znikła, to porobiłem kilka ostrzejszych zakrętów w lewo i w prawo, aby zobaczyć co się będzie działo. Na końcu już tylko sprawdziłem błędy vcdesem i wsio - wszystko śmiga:)

Problem z multifunkcją pozostaje- jednak w wolnej chwili będę próbował moich sił aby rozebrać tą taśmę i zobaczyć co tam jest w środku. Z moich domyśleń wynika że nie ma tam nic innego jak prosta zasada działania potencjometru (jak w pompie od audi c4 2,5 tdi i przykładzie poprzepalanych ścieżek na obwodzie). Aczkolwiek najpierw postaram się poszukać jakiegoś przykładu rozbrajania tego ustrojstwa, bo zepsuć można łatwo, a naprawić już gorzej.

Po wyświetleniach mojego tematu stwierdzam że problem jest dość często spotykany. Szkoda tylko że nikt nic sensownego nie dopowie, tylko czeka na gotowe

[ Dodano: 2016-08-24, 23:35 ]
Niestety jestem zmuszony odświeżyć, ponieważ do dzisiaj nie znalazłem rozwiązania problemu w związku z działaniem multifunkcji.

Tak jak wcześniej wspominałem, sterownik wymieniony (...49a) i nie pomogło.

Wypiąłem dzisiaj taśmę airbag, i pikotkiem (urządzenie piszczy jeśli obwód jest zamknięty) sprawdziłem piny (12 pinów z przodu- 6 złotych od poduszki, pozostałe 6 multifunkcja i inne pierdoły- z tymi z tyłu) - i wszystko jest ok, przejście na taśmie jest. Więc coś innego za niedziałanie odpowiada...

Dodam tylko że przyciski multifunkcji nie świecą się, więc nie dochodzi do nich prąd. Pozostaje mi na przekręconym zapłonie sprawdzić prąd na tej małej czarnej wtyczce która wychodzi z kostki od airbaga (tam są 3 piny i 3 czarne kable- jeden to plus, drugi minus, trzeci data)

Wie ktoś który pin jest od czego? Jakiś schemat?
Na prawdę zaczynam już łysieć z nerwów w związku z trudem znalezienia przyczyny.
Nadal wyświetla mi się błąd e221 w steering wheel (no signal communication).
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl