Znalazłem juz ten opis i pewnie tak zrobie tylko nie wiem czy musze sie zaopatrzyc w serwisie w nowe uszczelki pod zawory czy stare moga isć jeszcze raz??lmarrio pisze:kłopoty z pracą fazatorów mogą wynikać ze złego przepływu oleju, musiałbyś rozebrać nastawniki i je wyczyścić . Kilka postów wyżej napisałem gdzie możesz to obejrzeć.
[A6 C5 3.0 ASN 220KM] Remont silnika
Niestety kolejna próba ustawienie rozrządu zakończona niepowodzeniem.
Tym razem odczyty grupy 93 to: -1, -1, 9, -6.
Rozrząd składany wg instrukcji z Elsy
Zaczynam podejrzewac ze poprawne ustawienie to jak trafienie szóstki w lotka.
Rozrząd tym razem rozebrałem na części tzn zdjęte koła i nastawniki wraz z czyszczeniem choć tak naprawde było tam dość czysto. Filterek doprowadzający olej do nastawników również czysty.
Nie wiem jaki luz powinny mieć te koła rozrządu bo po załozeniu i lekkim dokręceniu bez paska w celu sprawdzenia każde koło miało niecały ząbek. Czy to nie za mało?
W grupie 90 - str wydechowa wszystko przestawia sie jak trzeba a w 91 i 92 str ssąca nadal nie działa jak należy.
Tym razem odczyty grupy 93 to: -1, -1, 9, -6.
Rozrząd składany wg instrukcji z Elsy
Zaczynam podejrzewac ze poprawne ustawienie to jak trafienie szóstki w lotka.
Rozrząd tym razem rozebrałem na części tzn zdjęte koła i nastawniki wraz z czyszczeniem choć tak naprawde było tam dość czysto. Filterek doprowadzający olej do nastawników również czysty.
Nie wiem jaki luz powinny mieć te koła rozrządu bo po załozeniu i lekkim dokręceniu bez paska w celu sprawdzenia każde koło miało niecały ząbek. Czy to nie za mało?
W grupie 90 - str wydechowa wszystko przestawia sie jak trzeba a w 91 i 92 str ssąca nadal nie działa jak należy.
Widzę, że temat trochę się rozwinął. Ogólnie wariatory są proste jak konstrukcja cepa i na oko ciężko jest coś stwierdzić aby coś mogło się tam popsuć.
Sasza co do rozrządu to mój kolega który ustawiał mi rozrząd miał pełen zestaw blokad z trzpieniem na wał, na wałki rozrządu itd. Z tego co pamiętam to zawsze mieścił się z granicach dopuszczalnego odchylenia. Nie mniej jednak obecnie nie robi ASN bo ma już serdecznie dosyć tych silników
Sasza co do rozrządu to mój kolega który ustawiał mi rozrząd miał pełen zestaw blokad z trzpieniem na wał, na wałki rozrządu itd. Z tego co pamiętam to zawsze mieścił się z granicach dopuszczalnego odchylenia. Nie mniej jednak obecnie nie robi ASN bo ma już serdecznie dosyć tych silników
