Witam.mam pytanie czy wymieniamy olej w ukladzie napedowym quattro manual.jesli tak to w czym (tylko szkrzynia i tylni most) , po ile litrow wchodzi i co najlepiej zalac.auto mam juz 6 lat.przebieg 240 tys.2-ka ciezko wchodzi jak zimno na dworze.po rozgrzaniu jest ok.i jeszcze jedna rzecz przy redukcji z 3 na 2 lub z 4ki na 3 po dodaniu gazu czuc szarpniecie.jest tak od kiedy mam auto ale chyba teraz jest to bardziej wyczuwalne
z gory dzieki
[ MANUAL+Q] [a6 c5]1.8t wymiana oleju w ukl napedowym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Masz manuala więc do skrzyni, torsena i tylnego mostu lejesz (chyba ) ten sam olej - przekładniowy. Oznaczeń nie pamiętam. Wymianę w torsenie lepiej zleć mechaniorowi z racji trudnego dostepu. W tylnim moście sam zmienisz tylko będziesz miał problem z odręceniem śruby bo ma tendencje do zapiekania się (aluminiowy blok a śruba stalowa). Ofc moge się mylić ale myślę że brac na forumie podpowie co do oleju. U mnie po 300kkm w tylnim moscie olej fabryczny był przeźroczysty, ale wymiana nie zaszkodzi. w torsenie sprawdź czy na simmeringu na wale się nie poci. Jesli tak to simmering do wymiany ( ok 40 zł ASO tylko sprawdź kierunek rowków). Nie zapomnij o przednim dyferencjale - on tez pracuje.