Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Sterownik/nastawnik turbiny - zębatka

Silniki wysokoprężne
raqqq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2015, 09:44
Lokalizacja: Opole

[ BMK 3.0 224 KM] Sterownik/nastawnik turbiny - zębatka

Post autor: raqqq » 08 lip 2015, 11:47

Witam.

Czy ktoś z forumowiczów jest wstanie określić mi numer części ze zdjęcia ?

Jest to zębatka z nastawnika turbiny, niestety brak na niej numerów ;/

Obrazek

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 09 lip 2015, 19:17

Caly nastawnik niestety jest do wymiany. Zebatka nie wystepuje jako czesc zamienna. Mozesz probowac kupowac jakis uszkodzony, albo wysylac do firmy ktora naprawia takie nastawniki.

raqqq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2015, 09:44
Lokalizacja: Opole

Post autor: raqqq » 29 lip 2015, 12:00

Odgrzewam trochę temat.

Nastawnik po wymianie wnętrzności ale problem dalej istnieje.

Mianowicie, po dłuższym postoju jest wszystko ok - robię po 100km i turbo działa bez problemu, zgaszenie i ponowne uruchomienie samochodu powoduje załączenie trybu awaryjnego - turbo w ogóle się nie załącza ;/

Poniżej kody błędów z VCDSa

Czy ktoś ma pomysł, gdzie szukać przyczyny ?, może być to wina nastawnika ?

Kod: Zaznacz cały

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adres 01: Silnik       Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 4F0 910 402 L    HW: 4F0 907 401 B
  Komponent i/lub wersja: 3.0L V6TDI   000AG  0010
           Kodowanie: 0011372
           Kod serwisu: WSC 79961 150 06658
                      VCID: 2649C15B91B98A2EC11-8073
8 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

013128 - Sterowanie jednostki sterującej turbosprężarki 1 (J724) 
               P3348 - 008 - usterka elektryczna - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00101000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 74
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Moment obrotowy: 0.0 Nm
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Temperatura: 85.5*C
                    Cykl pracy: 80.9 %
                    Napięcie: 12.08 V
                    Cykl pracy: 0.4 %

013128 - Sterowanie jednostki sterującej turbosprężarki 1 (J724) 
               P3348 - 006 - usterka elektryczna - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00101000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 74
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Moment obrotowy: 0.0 Nm
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Temperatura: 85.5*C
                    Cykl pracy: 80.9 %
                    Napięcie: 12.08 V
                    Cykl pracy: 0.4 %

005659 - Świeca żarowa cylindra 2 (Q11) 
               P161B - 001 - przerwa
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01110001
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 171702 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2015.07.19
                    Czas: 08:36:39

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 210 /min
                    Moment obrotowy: 195.0 Nm
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Cykl pracy: 1.0 %
                    Napięcie: 10.11 V
                    Cykl pracy: 15.0 %
                    Temperatura: 22.5*C

005661 - Świeca żarowa cylindra 4 (Q13) 
               P161D - 001 - przerwa
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01110001
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 171702 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2015.07.19
                    Czas: 08:36:39

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 210 /min
                    Moment obrotowy: 195.0 Nm
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Cykl pracy: 1.0 %
                    Napięcie: 10.11 V
                    Cykl pracy: 15.0 %
                    Temperatura: 22.5*C

005662 - Świeca żarowa cylindra 5 (Q14) 
               P161E - 001 - przerwa
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01110001
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 171702 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2015.07.19
                    Czas: 08:36:39

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 210 /min
                    Moment obrotowy: 195.0 Nm
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Cykl pracy: 1.0 %
                    Napięcie: 10.11 V
                    Cykl pracy: 15.0 %
                    Temperatura: 22.5*C

013128 - Sterowanie jednostki sterującej turbosprężarki 1 (J724) 
               P3348 - 003 - usterka elektryczna - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00101000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 74
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Moment obrotowy: 0.0 Nm
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Temperatura: 85.5*C
                    Cykl pracy: 80.9 %
                    Napięcie: 12.08 V
                    Cykl pracy: 0.4 %

013128 - Sterowanie jednostki sterującej turbosprężarki 1 (J724) 
               P3348 - 002 - usterka elektryczna - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00101000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 74
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 0 /min
                    Moment obrotowy: 0.0 Nm
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Temperatura: 85.5*C
                    Cykl pracy: 80.9 %
                    Napięcie: 12.08 V
                    Cykl pracy: 0.4 %

000565 - Regulacja ciśnienia doładowania 
               P0235 - 001 - przekroczona dolna granica regulacji - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11110001
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 19
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 171721 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2015.07.19
                    Czas: 13:49:01

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 1764 /min
                    Moment obrotowy: 276.9 Nm
                    Prędkość: 56.0 km/h
                    Ciśnienie rzecz.: 2121.6 mbar
                    Ciśnienie rzecz.: 1071.0 mbar
                    Ilość powietrza/Obr.: 481.8 mg/suw
                    Temperatura: 41.4*C

b22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 03 kwie 2014, 13:48
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: b22 » 30 lip 2015, 16:09

kolego zmienisz nastawnik na nowy i bedzie po problemie :D
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

raqqq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2015, 09:44
Lokalizacja: Opole

Post autor: raqqq » 21 sie 2015, 09:20

Nastawnik po regeneracji - przez pierwsze 400km nie było problemu, później się pojawiał czasami, obecnie przejechane prawie 1000km i cały czas tryb serwisowy.

Szukać sprawnego nastawnika ?, czy szukać serwisu, żeby całą turbinę wymienić ?

Ile mnie taka przyjemność będzie kosztować ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja