Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 Allroad] A6 Allroad 3.0 TDI zmiana mapy na Quantum Re

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Pawel A6allroad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 lip 2015, 22:46
Lokalizacja: Krosno / Banbury UK

[A6 C6 Allroad] A6 Allroad 3.0 TDI zmiana mapy na Quantum Re

Post autor: Pawel A6allroad » 28 lip 2015, 00:13

Witam wszystkich klubowiczow.
Jestem nowym uzytkownikiem i od zeszlej soboty szczesliwym posiadaczem A6 allroad.
Przez caly weekend testowalem samochod dochodzac do wniosku ze potrzebuje troche wiecej mocy. (przesiadlem sie z M3 E46 ). Postanowilem ja "zachipowac". Zaczalem poszukiwania tunera w okolicy w ktorej mieszkam (Oxford,Wielka Brytania) i znalazlem firme z bardzo dobrymi opiniami.(firma uzywa oprogramowania QUANTUM) Pojechalem tam dzisiaj i oddalem ja na 1.5 godziny do podrasowania:)
Po odebraniu bylem bardzo milo zaskoczony/ inny samochod! Wybralem sie na dluzszy TEST DRIVE i po okolo 20 km...wielkie rozczarowanie.... zaczela mrugac kontrolka swiec zarowych i samochod przeszedl w tryb awaryjny (wiem ze w samochodach grupy VAG ta kontrolka moze oznaczac wiele rzeczy nie tylko swiece) ;/ zgasilem go i odpalilem jeszcze raz, problem zniknal. Wrocilem sie do warsztatu i opowiedzialem o zdarzeniu. Kazali mi podjechac pod stanowisko, wsiadlem do samochodu a tu co? pomaranczowa kontrolka ENGINE MENAGMENT!!! Myslalem ze wyjde z siebie. Oddalem ja na kolejne 2 godziny. Mechanik ktory mi ja odwiozl zapewnial ze rozwiazali problem i ze juz nie powinno byc problemow.
Przyszedl czas na kolejny test. Tym razem zrobilem okolo 40 km i wszystko bylo OK do momentu az dalem sie przewiezc kumplowi. Oczywiscie odkrecil ja do samego konca i tuz znowu kontrolka swiecy zarowych. Z uwagi na to ze firma w ktorej zakladalem chipa byla juz zamknieta postanowilem odwiedzic znajomego mechanika. Podpielismy ja do komputera SNAPON i tu prosze...taka informacja: CONTROL CIRCUIT CONTROLLER FOR TURBOCHARGER 1 (J724) : ELECTRICAL MALFUNCTION P3348 NO SIGNAL/ NO COMMUNICATION-INTERMITTENT.
Kolega mechanik twierdzi ze program ktorego uzyli jest zly i turbina dostaje za duzo powietrza.
Niepokojaca sprawa jest tez to ze moj allraod zaczal dymic na czarno ( samochod ma przejechane okolo 120000km) i przed chipem nie dymil wogule;/ Mam tez wrazenie ze skrzynia biegow jakos szarpie... :/
Mam teraz pytanie... czy ktos w Was mial podobny problem? Czy ktos z Was ma "zachipowana a6 3.0 TDI" i podzieliłby sie ze mna doswiadczeniami?
Z gory dziekuje za kazda informacje!!
Pozdrawiam
Pawel
3.0 TDI MRC Stage 1 288PS 587Nm

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 28 lip 2015, 16:50

Błąd, o którym piszesz związany jest z nastawnikiem turbo i świadczy o braku komunikacji, a nie o nadmiarze, czy też braku powietrza. Przyczyn błędu może być wiele. Jedną z nich może być poluzowana wtyczka! Niestety może być i tak, że program to kompletna lipa. Sprawdź jak auto jedzie na 5 biegu w trybie manualnym. Nie odczuwasz, że jest słabszy :) Co to znaczy oprogramowanie quantum? Bzdury jakieś.
Mechanik, który Ci doradza też jest niezły. Samochód kopci na czarno, a on twierdzi, że dostaje za dużo powietrza :] ... Szkoda słów więc odpowiem Ci na pytanie:
Mam zachipowane własnoręcznie 3.0 tdi i nie mam żadnych problemów. Mogę Ci pomóc, ale żeby to zrobić potrzebuję wglądu do tego co ci Angole wgrali, a najlepiej wersji oryginalnej, która była oraz zmodyfikowanej. Może być taka sytuacja, że zmodyfikowali już zmodyfikowany wsad :) I takie kwiatki się zdarzają, ale wątpię bo widzę po stronie, że to firma kombajn i walą gotowcami jak większość.
Pozostaje Ci także rozwiązanie typu zwrot kasy (co podobno gwarantują) i przywrócenie auta do oryginału.
Swoją drogą nie zazdroszczę Ci. Przesiadłeś się z M3, więc jedyne co cię czeka to ciągły niedobór mocy, a wyższy komfort i możliwości "terenowe" allroad'a mogą tego nie zrekompensować.

Pawel A6allroad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 lip 2015, 22:46
Lokalizacja: Krosno / Banbury UK

Post autor: Pawel A6allroad » 02 sie 2015, 22:00

Hey Zbichu.
Dzieki za odpowiedz. Niestety tak jak piszesz firma ktora zakladala mi chipa to totalna masowka.
Pomimo ze maja bardzo dobre opinie jest to tylko przemapowanie na tzw. gotowca.
Blad ktory mi sie pojawil ma zwiazek prawdopodobnie z kontrolerem elektronicznym turbiny.
Znalazlem firme u mnie w miescie gdzie Tuninguja tylko AUDI. Firma nazywa sie MRC Tuning Banbury. Pojechalem tam w czwartek zapytac sie jak wyglada ''podrasowanie'' samochodu u nich. Tak wogule to sam parking przed firma juz mnie zaskoczyl... same S-ki i RS-ski w kolejce do tuningu. Az milo bylo patrzec:)
Porozmawialem z jednym z inzynierow i opowiedzial mi jak wyglada u nich procedura zmiany mapy.
A mianowicie:
Oddaje samochod na caly dzien okolo 5-6 godzin.
najpierw robia test ''zdrowia'' silnika. Caly proces to okolo 5-6 przejazdow na hamowni i napisanie nowej mapy. Nie gwarantuja liczby koni. Powiedzieli mi ze z tego silnika to przedzial miedzy 270 a 300 koni i nigdy nie jest taki sam. Po calym zabiegu dostane wyniki oraz filmik z hamowni, gwarancje oraz certyfikat. Zabieg jest 2x drozszy niz ten poprzedni ale przynajmiej wiem za co place:) Jutro jade zdjac tego kiepskiego ''chipa'' i odzyskac pieniadze! <nerwus> Niestety na tuning w ww firmie bede musial czekac az do 3ciego wrzesnia bo tyle maja roboty :/
Aha, odnosnie czarnej chmury dymu po wdepnieciu pedalu do dechy, mechnik w MRC powiedzial ze to normalne w dieslach i po ich tuningu tez moze tak byc.
A co do braku mocy to nie jest tak zle. 3.0 TDI Allroad nawet dobrze sobie radzi. Duzo wiekszy komfort jazdy oraz przestrzen. (do bagaznika moge wsadzic 2 rowery bez ich skladania :) Spalanie tez jest super jak na tak duzy samochod i naped na 4 kola. Na zbiorniku zrobilem okolo 650 km <rotfl> W M3 bylo to okolo 300-350.

Dzieki za Twoja odpowiedz oraz informacje!
Napisze we wrzesniu jak poszlo z tuningiem.

Pozdrawiam
3.0 TDI MRC Stage 1 288PS 587Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja