Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Usterki AUDI A6 C5 - pytania do fachowców

Elektryka
ODPOWIEDZ
FCrimson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 13 lip 2015, 13:20
Imię: Radosław
Rocznik: 2005
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Usterki AUDI A6 C5 - pytania do fachowców

Post autor: FCrimson » 13 lip 2015, 14:14

Witam wszystkich

Audi A6 C5 zakupiłem w tamtym roku. Wszystko było w porządku, ale w pewnym momencie zaczęło się sypać. Samochód już niemłody, więc wcale mnie to nie zdziwiło. Chciałbym zasięgnąć rady specjalistów, którzy swoje z tym samochodem już przeszli. Może uda Wam się jakoś poradzić na moje problemy.

1. Niesprawny prędkościomierz.
Zabawna rzecz, jakieś pół roku temu podczas jazdy, w pewnym momencie wskazówka prędkości przeskoczyła z zera na 90 km/h (stałem na światłach). Przez ten jeden kurs jechałem ponad 200 km/h po mieście. Oczywiście przekłamanie było spowodowane samym licznikiem. Po ponownym uruchomieniu samochodu wskazówka pozostała na samym dole (R.I.P.). Do tego jednak za chwilę wrócę.

2. Moduł ABS
Podczas jazdy ok. 3 miesiące temu zaczęła mi się samoistnie zapalać kontrolka ESP. Świeciła sobie, gasła, znowu się zapalała i jak z miesiąc. Potem objawy nasiliły się. Do ESP zaczęła dołączać kontrolka ABS i pojawiał się czerwony wykrzyknik. Na początku gasły one po kilku minutach. Potem jednak całą drogę potrafiły się palić ESP, ABS i wykrzyknik. Po podpięciu komputera komunikowało mi, że uszkodzony jest czujnik pod pedałem hamulca (czujnik hamowania). Niestety nie pamiętam wersji oprogramowania. Wymieniłem czujnik, ale błąd nie zniknął. Poczytałem trochę i doszedłem do wniosku, że problemem mogą być odlutowane przewody w module ABS. Zdemontowałem koło, nadkole i moduł. Rozciąłem obudowę korzystając z poradnika i rzeczywiście było kilka rozlutowanych miejsc. Udało się to zlutować i po zasylikonowaniu, włożeniu na pompę okazało się, że pozostał błąd ESP. Po odłączeniu akumulatora i zresetowaniu błędu brak. Tak było przez tydzień. Po tygodniu nagle wszystkie błędy wróciły (ESP, ABS, wykrzyknik) i już nie chcą zgasnąć. Po zapłonie od razu wszystkie się pojawiają i nie gasną do zgaszenia wyjęcia kluczyka. I uwaga, zabawna rzecz. Po powrocie błędów wskazówka prędkościomierza zaczęła drgać. Przy przyspieszaniu próbuje się podnieść <mysli> . Nie-wiem-co dalej.

3. Otwieranie szyb tylnych z przycisków tylnych
Kolejną rzeczą, która pojawiła się zaraz po kupieniu samochodu był problem z przyciskami otwierania szyb tylnych za pomocą przycisków umieszczonych na drzwiach tylnych. Na początku było pięknie, ale po miesiącu nie byłe, w stanie otwierać szyb w taki sposób. Z przycisków drzwi przednich jak najbardziej jest to możliwe. Ale nie z tylnych. Gdzie szukać rozwiązania, co mogę sprawdzić?

4. Drganie samochodu przy rozruchu
Po uruchomieniu silnika przez ok. 10 sekund odczuwalne jest trzęsienie się samochodu. Nie wiem czym może to być spowodowane. Po tym czasie silnik zaczyna pracować miarowo i do niczego nie mogę się przyczepić. Uważam to za usterkę ponieważ zjawisko to pojawiło się ok. 3 tygodnie temu.

5. Duże obciążenie samochodu przez klimatyzację.
Nie wiem co prawda czy jest to usterka, ale warto spytać. Samochód odczuwalnie traci moc po właczeniu klimatyzacji. Czy tak powinno być? Czy ten system jest aż tak obciążający? Samochód znacznie wolniej się zbiera, słabiej przyspiesza i jest ociężały.

Generalnie przepraszam wszystkie osoby dbające o swój samochód. Czytanie kogoś, kto pozwala by jego samochód jeździł z takimi usterkami przez tak długi czas musi być żenujące w odbiorze. Nie ukrywa tez swojego wstydu z tego względu.

Proszę o wybaczenie i pokutę :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 13 lip 2015, 15:48

Ad. 3 Sprawdź w jakiej pozycji masz wciśnięty podłużny przycisk przy otwieraniu szyb w drzwiach kierowcy.

Ad. 4 Sprawdź błędy pod komputerem

Ad. 5 Norma, bo A6 to ciężka krowa, a 150 koni to nie jest dużo na to auto.

FCrimson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 13 lip 2015, 13:20
Imię: Radosław
Rocznik: 2005
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FCrimson » 14 lip 2015, 07:12

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Ad 3 - Sprawdzałem oba położenia przycisków. Jest tak samo.

Ad 4 - Problem właśnie w tym, że nie czyta żadnych błędów. Spróbuje jeszcze inną wersją.

Ad 5 - Całe szczęście, że to norma:) wcześniej jeździłem samochodem 100 - konnym i sądziłem że odczuję sporą różnicę przy 150KM. No cóż, cieszę się, że to nie awaria.

Pozostają jeszcze punkty 1, 2. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 lip 2015, 07:30

Ad.1 trzeba Vag podłączyć i sprawdzić czy w blokach pomiarowych w liczniku czy sygnał prędkości dochodzi do licznika. Znając życie masz licznik półFIS , w nich psują się silniczki wskazówek.

Ad.3 do wymiany panel lub jest też na forum opis jak ominąć ten problem coś modyfikując w tym przycisku

FCrimson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 13 lip 2015, 13:20
Imię: Radosław
Rocznik: 2005
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FCrimson » 14 lip 2015, 08:04

Ad 1 - Czy silniczek można ewentualnie wymienić? Czy drganie wskazówki pasuje do uszkodzonego silniczka?

Ad 3 - Czy chodzi o panel w drzwiach kierowcy? Czy z tyłu? A może warto rozebrać tapicerkę? Czy można to jakoś sprawdzić?

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 14 lip 2015, 08:09

Ad 3 Do wymiany panel w drzwiach kierowcy, mialem to samo. Nie baw sie w naprawianie, nie warto

FCrimson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 13 lip 2015, 13:20
Imię: Radosław
Rocznik: 2005
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FCrimson » 14 lip 2015, 08:26

Gwoli ścisłości, czy chodzi o to:

http://allegro.pl/audi-a6-c5-panel-prze ... 57275.html

Czy żeby to wymienić trzeba zdejmować tapicerkę drzwi?

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 14 lip 2015, 09:43

Ad 1 - Idealny moment zeby wrzucic licznik z pelnym FISem - u mnie popsuta byla wskazowka od ladowania wymienilem caly licznik i jest git
Był AFN 1997r.
Był AVG 1999r.
Był ASG 2003r.
Jest ANK 2001r.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 lip 2015, 09:43

FCrimson pisze:Gwoli ścisłości, czy chodzi o to:

http://allegro.pl/audi-a6...5403557275.html

Czy żeby to wymienić trzeba zdejmować tapicerkę drzwi
proszę się chociaż troszkę wysilić ;) - a6-c5-blokada-tylnich-szyb-patent-na-us ... t10927.htm

FCrimson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 13 lip 2015, 13:20
Imię: Radosław
Rocznik: 2005
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FCrimson » 15 lip 2015, 12:40

Uwaga aktualizacja!

Ad. 1 - jadę w sobotę do Pana który naprawia liczniki. Stwierdził, że prawdopodobnie sprawę załatwi od ręki (podobno uszkodzony silniczek wskazówki).

Ad. 2 - zamówiłem moduł do pompy. Mam nadzieję, że to wystarczy.

Ad. 3 - zdjąłem wg wskazówek kolegi. odkryłem ciekawą rzecz. Mianowicie przy przytrzymaniu wciśniętego na maxa przycisku blokowania szyb z tyłu, szyby tylne zaczęły działać :shock: WTF? Chyba na razie to zostawię. Ewentualnie znalazłem na allegro za 50 zł cały panel.

Ad. 4 - Wciąż zagadka. Obserwuję co dalej.

Dzięki za każdą podpowiedź póki co:)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 lip 2015, 13:36

Ad. 3 Tam jest w środku taki dzyndzel, który lubi się połamać i to właśnie u Ciebie się stało. Nie zawsze jest to naprawialne (on jest bardzo mały), więc zapewne czeka Ciebie wymiana panela.

FCrimson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 13 lip 2015, 13:20
Imię: Radosław
Rocznik: 2005
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FCrimson » 16 lip 2015, 14:35

To mam jeszcze ostatnie pytanie. Podczas demontażu sterownika ABS zauważyłem trzy nachodzące na siebie elementy z otworami. Czy ktoś wie co to jest? Czy tam nie powinno być jakiejś części? Pasuje coś tam włożyć jak mama z tatą.


Pozdrawiam

http://przeklej.org/file/DSnyAc/DSC.0457.JPG

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 lip 2015, 07:55

Te otwory są używane w czasie montażu w fabryce aby zgrać karoserię z sankami.

FCrimson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 13 lip 2015, 13:20
Imię: Radosław
Rocznik: 2005
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FCrimson » 17 lip 2015, 08:22

Innymi słowy tak powinno pozostać. Dziękuję wszystkim za pomoc.

W razie problemów wiem już gdzie uderzać. Dobrze wiedzieć, że można tu liczyć na wsparcie:)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl