[ TIP+Q] Uderzenie podczas dodawania gazu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 05 maja 2014, 16:46
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legnica
Stało mi się to przy przebiegu rzeczywistym, udokumentowanym i sprawdzonym w systemie komputerowym 250 000. Auto naprawione, śmiga, portfel lżejszy o sporą ilość gotówki. Gdyby olej był wymieniany na przykład po 100 000 i później co 50 000 to prawdopodobnie jeszcze następny właściciel nie miałby problemów z tą skrzynią.
[ Dodano: 2015-07-13, 22:16 ]
Za naprawę 7600 brutto i jeszcze czeka mnie po przejechaniu 500 - 1500 km wymiana oleju za trochę ponad 1000 PLN. Diagnoza mechaników: opiłki z oleju przytkały kanaliki na płycie sterującej, co prawdopodobnie było przyczyną spalenia płytek, brudniy i zanieczyszczony opiłkami olej był też przyczyną zatarcia łożysk w konwerterze i jego przedwczesnego zużycia. Olej zalano oczywiście oryginalny, niebieski za 180 PLN za litr, zdaniem serwisu żaden zamiennik nie wchodzi w grę, do tej skrzyni tylko oryginalny olej, dlatego jakakolwiek wymiana oleju w tej skrzyni to wydatek ponad 1000 PLN. Na razie mam nie jeździć dłuższych odcinków niż 250 km, chyba, że z przerwą około 30 minut i nie butować auta. Zapewne chodzi o to, żeby nie przegrzać świerzo wyremontowanej skrzyni. Aut ma zrobioną adaptację skrzyni, odbyły się trzy jazdy próbne. Oprócz wymiany uszkodzonych podzespołów (konwerter został zregenerowany, mają do tego specjalną linię) wymieniono olej w dyfrze, wymieniono uszczelnienia w skrzyni, filtr i uszczelkę oczywiście też i wykonano czyszczenie elementów sterujących. Na koniec adaptacja. Napiszę jak się skrzynia sprawuje po najbliższej wymianie oleju, czyli niedługo. Pozdrawiam forumowiczów Marcin
[ Dodano: 2015-07-13, 22:16 ]
Za naprawę 7600 brutto i jeszcze czeka mnie po przejechaniu 500 - 1500 km wymiana oleju za trochę ponad 1000 PLN. Diagnoza mechaników: opiłki z oleju przytkały kanaliki na płycie sterującej, co prawdopodobnie było przyczyną spalenia płytek, brudniy i zanieczyszczony opiłkami olej był też przyczyną zatarcia łożysk w konwerterze i jego przedwczesnego zużycia. Olej zalano oczywiście oryginalny, niebieski za 180 PLN za litr, zdaniem serwisu żaden zamiennik nie wchodzi w grę, do tej skrzyni tylko oryginalny olej, dlatego jakakolwiek wymiana oleju w tej skrzyni to wydatek ponad 1000 PLN. Na razie mam nie jeździć dłuższych odcinków niż 250 km, chyba, że z przerwą około 30 minut i nie butować auta. Zapewne chodzi o to, żeby nie przegrzać świerzo wyremontowanej skrzyni. Aut ma zrobioną adaptację skrzyni, odbyły się trzy jazdy próbne. Oprócz wymiany uszkodzonych podzespołów (konwerter został zregenerowany, mają do tego specjalną linię) wymieniono olej w dyfrze, wymieniono uszczelnienia w skrzyni, filtr i uszczelkę oczywiście też i wykonano czyszczenie elementów sterujących. Na koniec adaptacja. Napiszę jak się skrzynia sprawuje po najbliższej wymianie oleju, czyli niedługo. Pozdrawiam forumowiczów Marcin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Do tej skrzyni leje sie zielony olej (lifeguard8)MarcinLeg pisze:Stało mi się to przy przebiegu rzeczywistym, udokumentowanym i sprawdzonym w systemie komputerowym 250 000. Auto naprawione, śmiga, portfel lżejszy o sporą ilość gotówki. Gdyby olej był wymieniany na przykład po 100 000 i później co 50 000 to prawdopodobnie jeszcze następny właściciel nie miałby problemów z tą skrzynią.
[ Dodano: 2015-07-13, 22:16 ]
Za naprawę 7600 brutto i jeszcze czeka mnie po przejechaniu 500 - 1500 km wymiana oleju za trochę ponad 1000 PLN. Diagnoza mechaników: opiłki z oleju przytkały kanaliki na płycie sterującej, co prawdopodobnie było przyczyną spalenia płytek, brudniy i zanieczyszczony opiłkami olej był też przyczyną zatarcia łożysk w konwerterze i jego przedwczesnego zużycia. Olej zalano oczywiście oryginalny, niebieski za 180 PLN za litr, zdaniem serwisu żaden zamiennik nie wchodzi w grę, do tej skrzyni tylko oryginalny olej, dlatego jakakolwiek wymiana oleju w tej skrzyni to wydatek ponad 1000 PLN. Na razie mam nie jeździć dłuższych odcinków niż 250 km, chyba, że z przerwą około 30 minut i nie butować auta. Zapewne chodzi o to, żeby nie przegrzać świerzo wyremontowanej skrzyni. Aut ma zrobioną adaptację skrzyni, odbyły się trzy jazdy próbne. Oprócz wymiany uszkodzonych podzespołów (konwerter został zregenerowany, mają do tego specjalną linię) wymieniono olej w dyfrze, wymieniono uszczelnienia w skrzyni, filtr i uszczelkę oczywiście też i wykonano czyszczenie elementów sterujących. Na koniec adaptacja. Napiszę jak się skrzynia sprawuje po najbliższej wymianie oleju, czyli niedługo. Pozdrawiam forumowiczów Marcin
http://www.zf.com/media/media/document/ ... kit_PL.pdf
kolory olejow znajdziesz na samym koncu tego dokumentu

http://www.apra-europe.org/dateien/down ... ronics.pdf
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 366
- Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
- Imię: Marek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Giżycko/Aachen
a czujesz roznice w pracy skrzyni po naprawieMarcinLeg pisze:Zalano G0601162A2, jego cena brutto to 215 PLN za litr, wydaje mi się, że mechanik mówił "niebieski", ale może się mylę. Podany przeze mnie numer jest z zestawienia wykonanych prac. Pozdrawiam Marcin
czy auto jezdzi tak samo zwawiej czy bez zmian
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 05 maja 2014, 16:46
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legnica
Różnica jest powalająca, auto szybciej łapie biegi, nie ma szarpnięć przy zmianie biegów, skrzynia pracuje bardzo płynnie, wsteczny wchodzi od razu, a przed remontem z opóźnieniem. Trudno cokolwiek zarzucić skrzynce po remoncie, zobaczymy jak będzie dalej. Pozdrawiam Marcin
[ Dodano: 2015-08-02, 21:01 ]
Po 1000 km wymieniłem olej, koszt to 1500 brutto, zlany olej był czysty i bez opiłków, niestety w Legnicy zdarzyło się raz szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2 bieg, wkrótce jadę do Macedonii więc zrobię kilka tysięcy, mam nadzieję, że nie będzie problemów. Jeżeli szarpnięcie się powtórzy to pojadę z reklamacją. Następna wymiana oleju po 15 000 ale jężeli próbka będzie czysta to obędzie się bez wymiany. Pozdrawiam Marcin
[ Dodano: 2015-08-02, 21:01 ]
Po 1000 km wymieniłem olej, koszt to 1500 brutto, zlany olej był czysty i bez opiłków, niestety w Legnicy zdarzyło się raz szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2 bieg, wkrótce jadę do Macedonii więc zrobię kilka tysięcy, mam nadzieję, że nie będzie problemów. Jeżeli szarpnięcie się powtórzy to pojadę z reklamacją. Następna wymiana oleju po 15 000 ale jężeli próbka będzie czysta to obędzie się bez wymiany. Pozdrawiam Marcin