Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.4 BDW 177KM] Szarpie przy 2500-3000 obr.

Silniki benzynowe
lukas1607
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 cze 2015, 21:28
Lokalizacja: Belchatów

[2.4 BDW 177KM] Szarpie przy 2500-3000 obr.

Post autor: lukas1607 » 13 lip 2015, 16:57

Witam serdecznie.

Mam problem, tak na biegu 3 i 4 przy obrotach silnika koło 2500 - 3000 przy utrzymywaniu stałej prędkości (pedał gazu w stałej pozycji) - silnik delikatnie podszarpuje (tak jakby gaz puszczał i zaraz za chwilkę dodawał), jest to bardzo delikatne, podejrzewam że dla pasażera nawet nie odczuwalne, ale jednak mnie denerwuje. Problem nie występuje podczas przyśpieszania, jak również przy całkowitym zdjęciu nogi z gazu. Dodam iż cewki i świece są sprawdzone, przepustnica czyszczona, czujnik przepływu powietrza też czyszczony i niedawno wymieniony kompletny rozrząd. Aha, nieraz rano jak jest zimny, obroty potrafią przez chwilkę falować, potem się normują i jest wszystko ok.

Słychać już trochę klapki kolektora, ale mechanik mówi że na razie można z tym spokojnie jeździć.

Co może być przyczyną takich objawów? Mam VCDS, jaką diagnostykę mogę przeprowadzić, co sprawdzić, żeby znaleźć problem?

Póki co VCDS nie pokazuje żadnych błędów.

Z góry dziękuję za pomoc.

[ Dodano: 2015-07-13, 11:17 ]
Witam ponownie, widzę że nikt nie ma pomysłu co może być przyczyną moich problemów. Postanowiłem zrobić logi VCDS-em (bloki pomiarowe 001, 002, 010) na trzecim biegu przy stałych obrotach silnika około 2600. Prosiłbym kogoś, kto się na tym zna o podpowiedź, czy z tych pomiarów wynikają jakieś błędy, wskazują co może być przyczyną przerywania? Czy może pomierzyć jakieś inne grupy pomiarowe? Z góry dziękuję za pomoc.

[ Dodano: 2015-07-13, 16:57 ]
Jeszcze jedno pytanie, czy ktoś z was może wie jak zmierzyć VCDS-em w tym silniku dawki wtrysków na poszczególnych cylindrach? Ktoś mi podpowiedział że takie szarpanie mogą też powodować właśnie wtryski. Co wy na to?

Dodam iż to szarpanie momentami nie jest wcale takie delikatne :-(

Proszę pomóżcie.
Załączniki
pomiar1.xls
pomiar1.xls (104.5 KiB) Przejrzano 10170 razy

Awatar użytkownika
sosna
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
Kontakt:

Post autor: sosna » 13 lip 2015, 17:31

kolego a jak było przed zmianą rozrządu? żadnych błędów nie wywala VCDS? a jak przepływomierz? (nie chodzi mi tu o czujnik)

lukas1607
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 cze 2015, 21:28
Lokalizacja: Belchatów

Post autor: lukas1607 » 13 lip 2015, 20:30

Witaj, dzięki za odpowiedź, przed rozrządem problem też występował. Niedawno ten samochód kupiłem i na początku tego nie zauważyłem, przy dynamicznej jeździe po autostradzie problem raczej nie występuje, podszarpywanie pojawia się najczęściej przy jeździe po mieście, gdy trzeba 50 jechać. I też nie zawsze...

Co do przepływomierza to chyba nie był sprawdzany, na pewno była czyszczona przepustnica i jakiś czujnik przepływu. Jak sprawdzić ten przepływomierz?

kori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 15 sie 2009, 12:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kori » 29 lip 2015, 22:53

Trzeba by robić log.
Jak dla mnie VCDS jest kolejną wersją Vagcom'a przynajmniej wizualnie:
Więc:
"Blok 002 - MAF- zwany przepływką

Blok ten wskazuje ilość powietrza mierzoną przez MAF . Pomiar jest w jednostce gram na sekundę ..Jednak nie jest to pomiar niezależny i na jego efekt może mieć wpływ oprogramowanie i inne czujniki które mogą zniekształcać wartość pomiaru w SPAM do realnej wartości ..
Jakkolwiek blok ten nie może być wyrocznią jeśli chodzi o realna wartość powietrza pobieranego przez silnik , jednak daje nam dobra orientacyjna wartość . Dane z bloku 002 są świetnym wskaźnikiem pozwalającym zbadać stan przepływki .
Podczas jazdy zwiększając prędkość , wartości powinny liniowo wzrastać a szczytowa wartość widać zaraz przed czerwonym polem .
Wartość powinna być w okolicy 160 - 180 g/s dla TT 225 dla innych modeli można stosować zasadę ze wartość ta powinna wynosić 80% z liczby określającej moc auta ..
We wszystkich przypadkach niskie wskazania na poziomie np. 120 g/s dają dobre podstawy do stwierdzenia że życie naszej przepływki dobiega końca ..
Jeszcze niższe wskazania lub ich brak dowodzą jej zgon"

Tu jest opis co, jak, zestawienia wyników. Lepszego opisu nie widziałem.

mlodybyk1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 26 maja 2015, 21:44
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: mlodybyk1 » 06 wrz 2015, 12:45

Witam podepne sie mam podobny problem auto poszarpuje vcds pokazuje takie bledy. Poprosil bym o instrukcje jak sprawdzic przeplywomiez vcdsem.

004406 - paliwa Tapicerka: Bank 1 (Dodaj)
P1136 - 006 - System too Lean - MIL ON
Stopklatka:
Stan Usterka: 10100001
Usterka Priorytet: 6
Częstotliwość wina: 7
Resetowanie licznika: 40
Przebieg: 228578 km
Czas Wskazania: 0
Data: 30.08.2015
Czas: 17:29:16

Stopklatka:
Obroty: 736 / min
Masa powietrza / modyf .: 81,8 mg / STR
Temperatura: 93.0 ° C
Bezczynny
Czas: 256,0 s
Bin. Bity: 00000010

004408 - paliwa Tapicerka: Bank 2 (Dodaj)
P1138 - 006 - System too Lean - MIL ON
Stopklatka:
Stan Usterka: 10100001
Usterka Priorytet: 6
Częstotliwość wina: 7
Resetowanie licznika: 40
Przebieg: 228578 km
Czas Wskazania: 0
Data: 30.08.2015
Czas: 17:29:21

Stopklatka:
Obroty: 768 / min
Masa powietrza / modyf .: 81,8 mg / STR
Temperatura: 93.0 ° C
Bezczynny
Czas: 256,0 s
Bin. Bity: 00000010

004417 - Obliczanie obciążenia Krzyż Sprawdź
P1141 - 009 - Nieoczekiwane Wartość - Przerywany
Stopklatka:
Stan Usterka: 00100100
Usterka Priorytet: 5
Częstotliwość wina: 11
Resetowanie licznika: 38
Przebieg: 228581 km
Czas Wskazania: 0
Data: 31.08.2015
Czas: 10:19:31

Stopklatka:
RPM: jeden tysiąc osiemset pięćdziesiąt sześciu / min
Masa powietrza / modyf .: 141,7 mg / STR
Temperatura: 48.0 ° C
Część przepustnicy
Czas: 179.2 s
Bin. Bity: 00000100

lukas1607
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 cze 2015, 21:28
Lokalizacja: Belchatów

Post autor: lukas1607 » 28 gru 2015, 11:45

Witajcie ponownie. Ja dalej w sprawie mojego problemu. Byłem u polecanego magika od diagnostyki komputerowej, jeździliśmy i jeździliśmy z podpiętym komputerem i nic. Błędów brak. Jedyne co zauważył ten magik, to że wykres pracy jednego z wariatorów w tym przedziale obrotów jest mniej płynny od drugiego (taki bardziej skokowy). Stwierdził iż może to być właśnie ten wariator, ponieważ w tym zakresie obrotów następuje dość duża regulacja faz, natomiast podczas intensywnego przyśpieszania - otwiera maksymalnie i problem szarpania nie będzie występował. Czy uważacie że wariator może być przyczyną takiego szarpania w zakresie obrotów 2500-3000? Podkreślę, VCDS nie pokazuje żadnych błędów.

Aha czasami podczas odpalenia (zwłaszcza na zimnym silniku) falują wolne obroty, po chwili falowanie ustaje.

Czy to może być ten wariator, kurcze nie widzi mi się wydać 2k, tak w ciemno...

Co sądzicie?

[ Dodano: 2015-11-02, 20:54 ]
Witam Was ponownie, tak czytam różne wątki dotyczące szarpania i nie doszedłem do jednoznacznej odpowiedzi. To jedni piszą że może przepływomierz, inni że może sąda lambda, jeszcze inni że zawór EGR. Na podstawie informacji z forum postanowiłem porobić trochę logów dynamicznych i statycznych, mam nadzieję że pomierzyłem odpowiednie bloki pomiarowe.

Proszę was o analizę moich logów pomiarowych.

1. Dynamicznie (obr ok 2500 - wariatory) 91,92,93 (to jak pisałem wcześniej, że jeden spec stwierdził iż tutaj może być coś nie tak)
http://vaglog.pl/log_238080.html

2. Dynamicznie (obr. ok. 2500) 31,36,5
http://vaglog.pl/log_238081.html

3. Dynamicznie (4-bieg, obr. 1500-4000 - przepływomierz) 2,3,33
http://vaglog.pl/log_238078.html

4. Dynamicznie (obr. ok. 2500) 2,3,33
http://vaglog.pl/log_238079.html

5. Statycznie 30,31,33
http://vaglog.pl/log_238075.html

6. Statycznie 5,31,36
http://vaglog.pl/log_238076.html

7. Statycznie 2,3,33
http://vaglog.pl/log_238077.html

Serdecznie proszę o pomoc, czy w/w pomiary wskazują na coś co może powodować moje problemy z przerywaniem (szarpaniem) samochodu?

Z góry dziękuję za pomoc.

[ Dodano: 2015-11-06, 19:59 ]
Witajcie ponownie, widzę że nie bardzo macie pomysł co może dolegać mojej audi.

Pojawiło się dzisiaj światełko w tunelu (mam nadzieję) - wyskoczył błąd:

17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 009 - Implausible Value
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 274702 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.06
Time: 16:46:20

Freeze Frame:
RPM: 1536 /min
Mass Air / Rev.: 125.4 mg/str
Temperature: 90.0°C
Part Throttle
Time: 204.8 s
Bin. Bits: 00000010

... więc czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (G71) do wymiany. Ewentualnie przepustnica (była czyszczona), ale zacznę od czujnika.

Pytanie czy wadliwy w/w czujnik może powodować takie objawy jak wyżej?
I jakiej firmy ten czujnik kupić, znalazłem kilka od 60zł (Bosch) poprzez 120 zł (Febi) do 220zł (Pierburg)?
Czy ten najtańszy Bosch będzie ok?
http://www.czesciauto24.pl/search?keyword=03C906051F
Z góry dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2015-12-28, 11:45 ]
Witam wszystkich ponownie, dziękuję za zainteresowanie i mniejszą lub większą pomoc. Piszę dla tych wszystkich którzy borykają się z podobnym problemem, w moim przypadku wadliwa okazała się przepustnica. Po wymianie na inną (używaną) problem szarpania zniknął. Dodam iż wcześniej wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (G71) - i to nic nie dało. Czyszczenie starej przypustnicy z adaptacją również nie przynosiło poprawy.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga