Witajcie ponownie. Ja dalej w sprawie mojego problemu. Byłem u polecanego magika od diagnostyki komputerowej, jeździliśmy i jeździliśmy z podpiętym komputerem i nic. Błędów brak. Jedyne co zauważył ten magik, to że wykres pracy jednego z wariatorów w tym przedziale obrotów jest mniej płynny od drugiego (taki bardziej skokowy). Stwierdził iż może to być właśnie ten wariator, ponieważ w tym zakresie obrotów następuje dość duża regulacja faz, natomiast podczas intensywnego przyśpieszania - otwiera maksymalnie i problem szarpania nie będzie występował. Czy uważacie że wariator może być przyczyną takiego szarpania w zakresie obrotów 2500-3000? Podkreślę, VCDS nie pokazuje żadnych błędów.
Aha czasami podczas odpalenia (zwłaszcza na zimnym silniku) falują wolne obroty, po chwili falowanie ustaje.
Czy to może być ten wariator, kurcze nie widzi mi się wydać 2k, tak w ciemno...
Co sądzicie?
[ Dodano: 2015-11-02, 20:54 ]
Witam Was ponownie, tak czytam różne wątki dotyczące szarpania i nie doszedłem do jednoznacznej odpowiedzi. To jedni piszą że może przepływomierz, inni że może sąda lambda, jeszcze inni że zawór EGR. Na podstawie informacji z forum postanowiłem porobić trochę logów dynamicznych i statycznych, mam nadzieję że pomierzyłem odpowiednie bloki pomiarowe.
Proszę was o analizę moich logów pomiarowych.
1. Dynamicznie (obr ok 2500 - wariatory) 91,92,93 (to jak pisałem wcześniej, że jeden spec stwierdził iż tutaj może być coś nie tak)
http://vaglog.pl/log_238080.html
2. Dynamicznie (obr. ok. 2500) 31,36,5
http://vaglog.pl/log_238081.html
3. Dynamicznie (4-bieg, obr. 1500-4000 - przepływomierz) 2,3,33
http://vaglog.pl/log_238078.html
4. Dynamicznie (obr. ok. 2500) 2,3,33
http://vaglog.pl/log_238079.html
5. Statycznie 30,31,33
http://vaglog.pl/log_238075.html
6. Statycznie 5,31,36
http://vaglog.pl/log_238076.html
7. Statycznie 2,3,33
http://vaglog.pl/log_238077.html
Serdecznie proszę o pomoc, czy w/w pomiary wskazują na coś co może powodować moje problemy z przerywaniem (szarpaniem) samochodu?
Z góry dziękuję za pomoc.
[ Dodano: 2015-11-06, 19:59 ]
Witajcie ponownie, widzę że nie bardzo macie pomysł co może dolegać mojej audi.
Pojawiło się dzisiaj światełko w tunelu (mam nadzieję) - wyskoczył błąd:
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 009 - Implausible Value
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 274702 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.06
Time: 16:46:20
Freeze Frame:
RPM: 1536 /min
Mass Air / Rev.: 125.4 mg/str
Temperature: 90.0°C
Part Throttle
Time: 204.8 s
Bin. Bits: 00000010
... więc czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (G71) do wymiany. Ewentualnie przepustnica (była czyszczona), ale zacznę od czujnika.
Pytanie czy wadliwy w/w czujnik może powodować takie objawy jak wyżej?
I jakiej firmy ten czujnik kupić, znalazłem kilka od 60zł (Bosch) poprzez 120 zł (Febi) do 220zł (Pierburg)?
Czy ten najtańszy Bosch będzie ok?
http://www.czesciauto24.pl/search?keyword=03C906051F
Z góry dzięki za pomoc.
[ Dodano: 2015-12-28, 11:45 ]
Witam wszystkich ponownie, dziękuję za zainteresowanie i mniejszą lub większą pomoc. Piszę dla tych wszystkich którzy borykają się z podobnym problemem,
w moim przypadku wadliwa okazała się przepustnica. Po wymianie na inną (używaną) problem szarpania zniknął. Dodam iż wcześniej wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (G71) - i to nic nie dało. Czyszczenie starej przypustnicy z adaptacją również nie przynosiło poprawy.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.