A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Muszę się w końcu pochwalić jak to u mnie wyszło
Dokładnie w środę brat wlutował mi zakupiony na allegro nowy wyświetlacz chiński za 250 zł + 30 zł przesyłka. Działa bardzo elegancko, nie trzeba było nic kombinować z folią ze starego oryginalnego wyświetlacza, jasność jest bardzo dobra (chociaż na zdjęciach wygląda tak jakby świecił za jasno ale to wina aparatu w telefonie)
LINK 1
LINK 2

LINK 1
LINK 2
koledzy, poratuje ktoś z problemem....
Staram się doprowadzić moją nową A6 do stanu jaki mieć powinna
Gdy zakupiłem auto jednym z wielu problemów był ledwo widoczny FIS, kupiłem tanio anglika ze sprawnym FISem, zgrałem wsady obu, przekodowałem i jakoś bezmyślnie wrzuciłem wsad z mojego oryginalnego (europa), do nowego licznika (anglik). Od tego momentu FIS cały mruga (wyświetla napisy na zmianę z wszystkimi pixelami), na liczniku dziennym jest napis FALSE... czy coś takiego. Co ciekawe jak wyjmę kluczyk pojawiają się w tym miejscu normalnie przejechane KM. Ewidentnie wsad nie pasuje, ale już kilkukrotnie próbowałem wgrać spowrotem Anglika, niestety bez rezultatu
Ciekawe że nawet przy odczycie też bzdury ściąga teraz. Da się coś zrobić czy tylko wylut EEPROMa?
sprzęt użyty podczas operacji Can Commander 3,6
Staram się doprowadzić moją nową A6 do stanu jaki mieć powinna


sprzęt użyty podczas operacji Can Commander 3,6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
kolego Speton... sam możesz to zrobić... to nie jest jakoś skomplikowane...
nawet taki licznik po lifcie z białym podświetleniem tak jak ja zrobiłem przejściówkę żeby wszystko było plug&play... zawsze możesz wrócić w 5minut do starego zegara...
![Obrazek]()
to akurat przejściówka do licznika po lifcie z cyfrowym zegarkiem...
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
rozpiskę pinów masz tutaj na forum... polutować i możesz wstawiać licznik z białym podświetleniem do przedlifta bez rezania...
nawet taki licznik po lifcie z białym podświetleniem tak jak ja zrobiłem przejściówkę żeby wszystko było plug&play... zawsze możesz wrócić w 5minut do starego zegara...
to akurat przejściówka do licznika po lifcie z cyfrowym zegarkiem...
rozpiskę pinów masz tutaj na forum... polutować i możesz wstawiać licznik z białym podświetleniem do przedlifta bez rezania...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
a czy to jest opłacalny interes? Masz pewność że kupisz licznik ze sprawnym wyświetlaczem? Zanikanie linii to nie jedyna wada owych wyświetlaczy, jest jeszcze coś takiego jak blaknięcie wyświetlacza pod wpływem temperatury, na pierwszy rzut oka i po podłączeniu na szybko może Ci się wydawać że wyświetlacz w zakupionym angielskim liczniku jest sprawny ale potem jak go przełożysz do siebie i trochę pojeździsz to będzie podczas jazdy blakł aż nic nie będzie na nim widać. Sam kupiłem właśnie taki licznik. Pal licho bo dałem tylko 100 zł ale właśnie na szybko na szrocie podłączyłem i zobaczyłem że wyświetlacz fajnie działa to kupiłem a potem właśnie się okazało że wyświetlacz blaknie, kupiłem na allegro za 270 zł chiński zamiennik i mam spokój, wyświetlacz działa elegancko i nie świeci za jasno, zresztą parę postów wcześniej wrzuciłem fotki jak wygląda. Co do modelu licznika to Jaeger'y maja biały plastik z tyłu licznika a VDO czarny no i na VDO na owym czarnym plastiku jest napisane logo VDO.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
W końcu po 1,5 roku po montażu licznika z FIS dorzuciłem czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy. Przewód do licznika podczepiony do masy i opisany czekał na podłaczenie.
Potrzebne rzeczy:
- czujnik - 7M0 919 376
- uszczelniacz - 7M0 919 382
- wtyczka czujnika - 1J0 973 202
- piny - 000 979 133 E
- zbiornik pod czujnik , albo zrobienie otworu 24-25mm
Osobiście kupiłem cały zbiornik z pompkami i czujnikiem , najtańsza opcja
Żeby wymienić zbiornika trzeba zdjąć koło i nadkole ( około 10 śrub Torx i dwa plastikowe zatrzaski od osłony silnika )
Zbiornik trzyma się na 3 śrubach , jedna z nich jest pod maską i trzyma też zbiornik płunu wspomagania. Po odkręceniu nie ma problemu z wyciągnięciem go. Przewód do kabiny poprowadziłem tak jak fabryczna wiązka.Przy okazji zamontowałem wiązkę do PDC przód , ( w trakcie realizacji
)
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Potrzebne rzeczy:
- czujnik - 7M0 919 376
- uszczelniacz - 7M0 919 382
- wtyczka czujnika - 1J0 973 202
- piny - 000 979 133 E
- zbiornik pod czujnik , albo zrobienie otworu 24-25mm
Osobiście kupiłem cały zbiornik z pompkami i czujnikiem , najtańsza opcja

Żeby wymienić zbiornika trzeba zdjąć koło i nadkole ( około 10 śrub Torx i dwa plastikowe zatrzaski od osłony silnika )
Zbiornik trzyma się na 3 śrubach , jedna z nich jest pod maską i trzyma też zbiornik płunu wspomagania. Po odkręceniu nie ma problemu z wyciągnięciem go. Przewód do kabiny poprowadziłem tak jak fabryczna wiązka.Przy okazji zamontowałem wiązkę do PDC przód , ( w trakcie realizacji
