Zla praca skrzyni?
Zla praca skrzyni?
Witam, mam taki problem auto jezdzi jak chce to znaczy raz jest dobrze a raz przeciaga na biegach mam silnik 2.5tdi automat (5biegow)- chyba tiptronic auto zachowuje sie tak jak by nie mialo mocy gdy wciane kick down to zrzuca bieg i kreci do 4tys i nie zmienia tylko caly czas trzyma te 4 tys obrotow. Moze ktos tak mial albo ktos wie co jest grane? Z gory dzieki pozdrawiam
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
napisz cos wiecej... bo niewiele wynika z tego ze jest "tak samo".. zakladam ze wrzucasz 3bieg recznie i auto dnamicznie przyspiesza? tylko nie zmienia biegu? czy zamula i nie ma mocy. kto i na jakiej podstawie stwierdzil ze "Silnik zdrow" ? bo jak auto slabo jedzie to raczej nie jest zdrow, jak skrzynia nie jest w trybie awaryjnym, sprzeglo sie nie uslizguje a jedziesz na jednym biegu to nie moze byc winna skrzynia biegow ze auto slabo przyspiesza...Deny152 pisze:Gdy przezucam recznie jest to samo silnik jest niby zdrow...
Silnik zdrow bo wymienialem walki i cala reszte do okola bo myslalem ze to jest ptzyczyna a objawy sa nastepujace auto nie ma mocy tak jak by sie slizgalo sprzeglo albo przeciagal na biegach zmienia jak chce a gdy wcisne pedal do konca to zrzuci bieg kreci do 4 tys obrotow i do puki nie puszcze lekko pedal to zmieni ale mocy nie ma tak czy siak...
[ Dodano: 2015-07-12, 21:58 ]
A auto wogule nie przyspiesza...
[ Dodano: 2015-07-12, 21:58 ]
A auto wogule nie przyspiesza...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Najprawdopodobniej sprzeglo hydro-kinetyczne padlo czyli popularny konwertor. Glownym objawem jest wlasnie takie charakterystyczne slizganie sie I przeciaganie. Choc moze tez byc malo oleju w skrzyni i tez bedzie przeciagac. Jesli sprzeglo jest padniete to najwidoczniej nie jest w stanie przeniesc momentu obrotowego powyzej tych 4000 tys obr. I dlatego nie rozkrecisz silnika na wyzsze obroty.
Przede wszystkim do sprawdzenia sa bledy w sterowniku. Potem do sprawdzenia jest poziom oleju. Na koniec dopiero musi to ocenic fachmen od skrzyni, bo z tym sprzeglem to tez glowy uciac sobie nie dam
Przede wszystkim do sprawdzenia sa bledy w sterowniku. Potem do sprawdzenia jest poziom oleju. Na koniec dopiero musi to ocenic fachmen od skrzyni, bo z tym sprzeglem to tez glowy uciac sobie nie dam

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Samo sprzeglo to zalezy.........regeneracja (najmniej trwala) - kilkaset zlotych............nowy zamiennik, np SACHS to wydatek 1000 zl lub lekko powyzej..........nowy oryginal to juz droga impreza bo podchodzi pod 2000 zl. Tyle ze koszt jego wymiany jest duzy, bo to koszt wytargania skrzyni, wymiany, jak rowniez wymiany przy okazji oleju i filtra na nowy, bo nie zalewa sie skrzyni starym olejem przy takiej naprawie. Calosc jesli zrobisz na zamienniku to z robocizna i olejem przekroczy 2000 zl.
[ Dodano: 2015-07-12, 22:57 ]
A na postoju rozkecisz silnik powyzej 4000 obr
Albo na niskich biegach, np na 2
Bo szczerze powiem, to sprzeglo, jesli by padlo, to silnik mimo uslizgu powinien przynajmniej osiagac gorne wartosci obrotow....A nie tylko 4000.
W kazdym razie zacznij od diagnostyki kompa, potem olej w skrzyni. Dopiero potem trzeba sie zastanowic glebiej nad problemem.
[ Dodano: 2015-07-12, 22:57 ]
A na postoju rozkecisz silnik powyzej 4000 obr


W kazdym razie zacznij od diagnostyki kompa, potem olej w skrzyni. Dopiero potem trzeba sie zastanowic glebiej nad problemem.
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa