[ARE 2.7 250 KM] Mam prośbę o interpretacje/diagnozę błędow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
[ARE 2.7 250 KM] Mam prośbę o interpretacje/diagnozę błędow
Witam mam już samochód "cały" miesiąc i koniec z zachwytem trzeba brać się za usuwanie walkę z błędami jakie wywala VAG
1) 17887 - Brake Boost Vacuum System Mechanical Failure P1479 - 35-00
2) 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00
3) 17537 Fuel Trim; Bank 2 (Multi) System too Rich P1129-35-00
4) 17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Multi) System too Rich P1127 - 35-00
01119 - Gear Recognition Signal 35-10 -- Intermittent nie aktualny po przeczyszczenie wtyczki od skrzyni błąd sie już nie pojawia
I jeden upierdliwy ale czysto mechaniczny (to moje zdanie) odgłos ocierania się jeden mechanik mówił łożysko tył - wymienione ale hałas został drugi mówi przód łożysko wymienione razem z przegubem hałas został wg mnie to nie łożysko bo łożysko uszkodzone szumi ale nie ma uderzeń (chyba że pęknie któraś z bieżni) mam krzywą (trochę) tarcze hamulcowa tył i jak samochód na podnośniku to przy kręceniu kołem jest takie ocieranie co 360 stopni ale jak samochód zejdzie z podnośnika i dopóki mocniej nie zahamuje to jest cisza po mocniejszym naciśnięciu na hamulec dźwięk wraca czy tarcza może powodować taki hałas czy raczej co innego? Tu chyba został zdiagnozowany po wizycie w warsztacie i przejażdżce z szefem padło że to łożysko w podporze siada sama podpora (guma) jest dobra bo nie powoduje jeszcze bicia podpory
[ Dodano: 2015-07-08, 11:45 ]
Czyżby nie było chętnych do podpowiedzi??
wygląda na to że pomoc to sobie sam bedę udzielał szukam na różnych forach jak sie uda porada to wpisuję ale i tak stokrotne dzięki że już tylu forumowiczów przejrzało
1) 17887 - Brake Boost Vacuum System Mechanical Failure P1479 - 35-00
2) 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00
3) 17537 Fuel Trim; Bank 2 (Multi) System too Rich P1129-35-00
4) 17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Multi) System too Rich P1127 - 35-00
01119 - Gear Recognition Signal 35-10 -- Intermittent nie aktualny po przeczyszczenie wtyczki od skrzyni błąd sie już nie pojawia
I jeden upierdliwy ale czysto mechaniczny (to moje zdanie) odgłos ocierania się jeden mechanik mówił łożysko tył - wymienione ale hałas został drugi mówi przód łożysko wymienione razem z przegubem hałas został wg mnie to nie łożysko bo łożysko uszkodzone szumi ale nie ma uderzeń (chyba że pęknie któraś z bieżni) mam krzywą (trochę) tarcze hamulcowa tył i jak samochód na podnośniku to przy kręceniu kołem jest takie ocieranie co 360 stopni ale jak samochód zejdzie z podnośnika i dopóki mocniej nie zahamuje to jest cisza po mocniejszym naciśnięciu na hamulec dźwięk wraca czy tarcza może powodować taki hałas czy raczej co innego? Tu chyba został zdiagnozowany po wizycie w warsztacie i przejażdżce z szefem padło że to łożysko w podporze siada sama podpora (guma) jest dobra bo nie powoduje jeszcze bicia podpory
[ Dodano: 2015-07-08, 11:45 ]
Czyżby nie było chętnych do podpowiedzi??
wygląda na to że pomoc to sobie sam bedę udzielał szukam na różnych forach jak sie uda porada to wpisuję ale i tak stokrotne dzięki że już tylu forumowiczów przejrzało
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
17887/ P1479/005241 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure
Possible Causes
## Fuse(s) faulty ## if the blade wheel (rotor) in the vacuum pump is stuck, most probably a fuse will burn
## Hoses from/to Brake Boost Vacuum Pump faulty
## Brake Boost Vacuum Pump faulty ## the blade wheel (rotor) in the vacuum pump is stuck
Possible Solutions
## Check / replace fuses ## check if the blade wheel (rotor) of the vacuum pump is stuck, otherwise the fuse will burn again
## Check Hoses from/to Brake Boost Vacuum Pump
## Check Brake Boost Vacuum Pump ## check if blade wheel (rotor) is stuck
## Perform Output Test
## Perform Short Trip in Basic Settings. Group 008 is commonly the self test for this system and may be activated Key On, Engine Off. If needed activate basic settings using [On/Off/Next] and pump the brake pedal.
17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Possible Symptoms
## Reduced power output
## Limp mode
Possible Causes
## Boost Pressure too High
## Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
## Charger Pressure Control defective ## VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
## Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
## Check Hoses/Pipes to/between Components
## Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
## Check / Clean / Replace Charge Pressure Control ## Check / Clean mechanism for variable nozzles
Natomiast pozostałe błędy świadczą o zbyt bogatej mieszance pod obciążeniem. W pierwszej kolejności zajmij się błędem od ciśnienia - zrób logi dynamiczne odpowiednich grup to ktoś pomoże
Possible Causes
## Fuse(s) faulty ## if the blade wheel (rotor) in the vacuum pump is stuck, most probably a fuse will burn
## Hoses from/to Brake Boost Vacuum Pump faulty
## Brake Boost Vacuum Pump faulty ## the blade wheel (rotor) in the vacuum pump is stuck
Possible Solutions
## Check / replace fuses ## check if the blade wheel (rotor) of the vacuum pump is stuck, otherwise the fuse will burn again
## Check Hoses from/to Brake Boost Vacuum Pump
## Check Brake Boost Vacuum Pump ## check if blade wheel (rotor) is stuck
## Perform Output Test
## Perform Short Trip in Basic Settings. Group 008 is commonly the self test for this system and may be activated Key On, Engine Off. If needed activate basic settings using [On/Off/Next] and pump the brake pedal.
17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Possible Symptoms
## Reduced power output
## Limp mode
Possible Causes
## Boost Pressure too High
## Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
## Charger Pressure Control defective ## VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
## Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
## Check Hoses/Pipes to/between Components
## Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
## Check / Clean / Replace Charge Pressure Control ## Check / Clean mechanism for variable nozzles
Natomiast pozostałe błędy świadczą o zbyt bogatej mieszance pod obciążeniem. W pierwszej kolejności zajmij się błędem od ciśnienia - zrób logi dynamiczne odpowiednich grup to ktoś pomoże
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
Dzięki Gosia (trochę dziwne zainteresowanie u kobiety ale popieram) mój gazownik to spec od szóstek (silniki) i dostanie wszystkie uwagi które musi poprawić nim wstawi gaz dlatego zbieram informacje by przekazać jak najwięcej info by nic nie przegapić dostaje "furę" na trzy dni by mieć czas na ogarniecie wszystkiego łącznie z dobrym wystrojeniem gazu
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
No trochę
Wiesz, spec specem, natomiast auto ewidentnie Ci przeładowuje i leje na bogato, więc albo nieszczelność, albo coś innego i to będzie ciężko wystroić, aby chodziło prawidłowo (skoro błędy wracają). Zrób logi dynamiczne grup: 002+115+118, 032+033, 090+093. Dodatkowo możesz zrobić statyczne 002+032+033, 090+093. Przed robieniem logów nie kasuj błędów. Jeśli się pomyliłam z grupami to niech ktoś mnie poprawi
Wiesz, spec specem, natomiast auto ewidentnie Ci przeładowuje i leje na bogato, więc albo nieszczelność, albo coś innego i to będzie ciężko wystroić, aby chodziło prawidłowo (skoro błędy wracają). Zrób logi dynamiczne grup: 002+115+118, 032+033, 090+093. Dodatkowo możesz zrobić statyczne 002+032+033, 090+093. Przed robieniem logów nie kasuj błędów. Jeśli się pomyliłam z grupami to niech ktoś mnie poprawi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
Z całym szacunkiem do Twojej profesjonalnej wypowiedzi ale oświeć ,mnie albo daj namiary gdzie mogę zdobyć potrzebna wiedzę ale pojęcie moje na temat 002 032 itd to trochę pobrzmiewa jak język Chiński co do bloków 002 i 032 to co nieco dowiedziałem sie na YouTobe ale i tak to jest za mało by móc zrobić te logi chociaż coś mi się udało ale nie wiem czy o to chodzi (dałem nowy post na diagnostyce vag)Mazdomania pisze:No trochę
Wiesz, spec specem, natomiast auto ewidentnie Ci przeładowuje i leje na bogato, więc albo nieszczelność, albo coś innego i to będzie ciężko wystroić, aby chodziło prawidłowo (skoro błędy wracają). Zrób logi dynamiczne grup: 002+115+118, 032+033, 090+093. Dodatkowo możesz zrobić statyczne 002+032+033, 090+093. Przed robieniem logów nie kasuj błędów. Jeśli się pomyliłam z grupami to niech ktoś mnie poprawi
[ Dodano: 2015-07-15, 08:32 ]
Znalazł sie powód przeładowania turbin trójnik na przepustnicy pęknięty pytanie skąd szybko w okolicy Sopotu wziąźć ? pomocy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy