Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP+Q] Uderzenie podczas dodawania gazu

Układ napędowy i skrzynie biegów
mxzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mxzibi » 18 lut 2015, 21:51

repek pisze:Hej.

U mnie problem wygląda tak;
Przy redukcji na z 6 na 5 i z na 4 na 3 czasem słychać głuchy uderzenie, i też czasem jak zmiana z 2 na 3 i z 4 na 5 jest odczuwalna (delikatne szarpnięci, nie odbywa się to płynnie) <zalamka> . Dzieję się tak jak ASB ma właściwą temperaturę pracy, na zimnej jest perfekt (redukcja manualna wszystko jak należ)
2.7 TDI 2007. przebieg 177 kkm. przy 153 kkm. wymieniona płytka z elektrozaworami i olej w ASB.(zielony)
Prośba o radę co niedomaga? :(
No to faktycznie coś musieli na mieszać bo tak nie powinno być tym bardziej po wymianie elektrozaworów .
Na zimnym dobrze działają przełożenia bo olej jest gesty a jak ciepły to juz zaczynają sie problemy
miała palic 10l w miescie !!!!!!!

repek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 paź 2013, 22:24
Lokalizacja: Lublin/Stavanger

Post autor: repek » 19 lut 2015, 21:52

Na tą usługę mam 2 lata gwarancji, minęło 16 msc. więc dzisiaj zadzwoniłem ,że mam problem z z ASB ,opisałem temat,ale nie mówiłem że u nich było naprawiane ,więc pan że proszę przyjechać, sprawdzimy obadamy... .Podjechałem do nich http://www.transtec.no/hjem ( 35km ). No i pan zaczaił ,że ja to ja :shock: i że było coś wcześniej robione. pięć minut jazdy bez kompa <zalamka>!!!!! pobawił się gazem powajchował biegami. Po wszystkim poszliśmy do biura sprawdził w kompie co było robione i ;p rzekł <uoee> to converter , rece mi opadły :[ :[ :[ :[ :[ . I zaczął mi tłumaczyć że to jest takie sprzęgło i że nie działa płynnie i itd. i takie tam peirdoły.............. a ja że wydaje mi się że to coś ze sterowaniem,a on że na pewno nie.Chciał mnie zbyć po prostu zamiast naprawić jeśli to element w który wcześniej ingerował.
W nerwach opuściłem placówkę i w drodze do domu zadzwoniłem jeszcze do niego i zapytałem skoro converter to takie sprzęgło (jak mi pan tłumaczył, bo udawałem zielonego <mysli> ) i nie działa płynnie, to dlaczego dzieje się tak tylko przy 3 i 5 biegu ,a pan jakby się czymś zachłysną i 10 sekund próbował coś wydusić z siebie, jak już zaczął to kiepsko mu to szło (nawijanie makaronu)

nieźle co?

muszę poszukać innego warsztatu sprawdzić z kompem co i jak jest naprawdę i pomyślimy co dalej.

marek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: marek85 » 16 mar 2015, 17:57

witam, opanował ktoś problem z stukaniem podczas zmiany biegów? u mnie dzieje się coś takiego gdy przyśpieszam tak załóżmy na 75 procent to przy zmianie z 4 na 5 bieg czasami słychac (może bardziej czuć niż słychać) takie uderzenie przypminające wybitą poduszkę (chyba tak to najłatwiej wytłumaczyć), błedów żadnych nie ma, pozatym skrzynia pracuje dobrze. Robić coś z tym?

repek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 paź 2013, 22:24
Lokalizacja: Lublin/Stavanger

Post autor: repek » 19 mar 2015, 19:08

Hej.

Ja dałem sobie spokój podeptałem trochę, żeby zobaczyć czy coś się wy... . Hehe wszystko zaczęło śmigać normalnie, <okok> i niech tak zostanie.

MarcinLeg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 maja 2014, 16:46
Imię: Marcin
Rocznik: 2015
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MarcinLeg » 30 cze 2015, 19:19

Witam, u mnie w Allroad 3.0 przy spokojnen jeździe skrzyniachodzi normalnie, a jak raptownie dodam gazu lub przechodzę na tryb S , co związane jest z redukcją biegów to skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i podświetlają się wszystkie literki. Towarzyszy temu tępy stuk. Po ponownym uruchomieniu silnika niby wszystko jest ok ale tylko do ponownego gwałtownego dodania gazu. Nie wiem czy warto inwestować w wymianę oleju w skrzyni, to wydatek 1000 PLN i czy coś to da czy też od razu szukać skrzyni używki (to wydatek około 1800 PLN), boję się, że padł konwerter ponieważ kilkakrotnie w trakcie jazdy było słychać 1-2 sekundowy gwizd ślizgającego się sprzęgła ale bez przechodzenia w tryb awaryjny. Boję się, że 1000 PLN wydany na wymianę oeju to będą pieniądze wyrzucone w błoto bo i tak potem trzeba będzie wymienić skrzynie. Ma ktoś jakieś doświadczenia z podobnymi objawami? Pozdrawiam Marcin

mxzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mxzibi » 30 cze 2015, 22:34

MarcinLeg pisze:Witam, u mnie w Allroad 3.0 przy spokojnen jeździe skrzyniachodzi normalnie, a jak raptownie dodam gazu lub przechodzę na tryb S , co związane jest z redukcją biegów to skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i podświetlają się wszystkie literki. Towarzyszy temu tępy stuk. Po ponownym uruchomieniu silnika niby wszystko jest ok ale tylko do ponownego gwałtownego dodania gazu. Nie wiem czy warto inwestować w wymianę oleju w skrzyni, to wydatek 1000 PLN i czy coś to da czy też od razu szukać skrzyni używki (to wydatek około 1800 PLN), boję się, że padł konwerter ponieważ kilkakrotnie w trakcie jazdy było słychać 1-2 sekundowy gwizd ślizgającego się sprzęgła ale bez przechodzenia w tryb awaryjny. Boję się, że 1000 PLN wydany na wymianę oeju to będą pieniądze wyrzucone w błoto bo i tak potem trzeba będzie wymienić skrzynie. Ma ktoś jakieś doświadczenia z podobnymi objawami? Pozdrawiam Marcin
Zainwestowałbym w remont skrzyni bo używkę to już masz.
miała palic 10l w miescie !!!!!!!

Gość.

Post autor: Gość. » 30 cze 2015, 23:57

MarcinLeg, Daleko do Biestrzykowa czy Długołeki nie masz więc skrzynka do diagnostyki na stole i robic co trza. Jak tylko wymiana oleum i czyszczenie to i tak bedziesz miał pewność.

MarcinLeg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 maja 2014, 16:46
Imię: Marcin
Rocznik: 2015
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MarcinLeg » 02 lip 2015, 16:31

Dzwoniłem do Długołeki i szczęka mi opadła remont to około 8500, za tą cenę mam cztery używki, sam nie wiem co robić, chciałbym tym autem jeszcz 2-3 lata pojeździć, w każdym razie wybiłem już sobie z głowy kupno w przyszłości używanego automatu, zakup Audi w automacie przy przebiegu 200 - 250 000 to mina i potencjalne bardzo wysokie wydatki, a jeszcze czeka mnie usunięcie DPF bo olej przybrał, na razie pomogło czyszczenie programem, ale to rozwiązanie na krótką metę, przy tym przebiegu (250 000) to tylko wymiana na nowy DPF albo wycięcie. Sądząc po ilości wpisów forumowiczów to skrzynia tiptronic należy do najbardziej awaryjnych podzespołów tego auta.
Pozdrawiam i życzę szczęścia tym, którym tiptronic jeszcze nie padł.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 lip 2015, 16:35

MarcinLeg pisze:Dzwoniłem do Długołeki i szczęka mi opadła remont to około 8500, za tą cenę mam cztery używki, sam nie wiem co robić,
Ja jestem tego zdania co kolega:
mxzibi pisze:Zainwestowałbym w remont skrzyni bo używkę to już masz.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 02 lip 2015, 21:42

MarcinLeg pisze:Dzwoniłem do Długołeki i szczęka mi opadła remont to około 8500, za tą cenę mam cztery używki, sam nie wiem co robić, chciałbym tym autem jeszcz 2-3 lata pojeździć, w każdym razie wybiłem już sobie z głowy kupno w przyszłości używanego automatu, zakup Audi w automacie przy przebiegu 200 - 250 000 to mina i potencjalne bardzo wysokie wydatki, a jeszcze czeka mnie usunięcie DPF bo olej przybrał, na razie pomogło czyszczenie programem, ale to rozwiązanie na krótką metę, przy tym przebiegu (250 000) to tylko wymiana na nowy DPF albo wycięcie. Sądząc po ilości wpisów forumowiczów to skrzynia tiptronic należy do najbardziej awaryjnych podzespołów tego auta.
Pozdrawiam i życzę szczęścia tym, którym tiptronic jeszcze nie padł.
Chyba żartujesz ?? Kupujesz diesla którego ktoś dobrze eksploatował ma zachodzie za 30% wartości i wymagasz by był bezawaryjny ????? Było kupić 2.7 w multi, zmieniłbys zdanie na temat awaryjności. Nikt o ta skrzynie "niedbal" przez wspomniane 250tys wiec czego sie spodziewasz?? niestety kupiłeś pojazd klasy premium, wiec teraz płaci sie premium;) Witamy w świecie ekologiczno ekonomicznych diesli. Duży moment silnika jest w stanie roznieść każda skrzynie, gdybys miał manualna pewnie miałbyś już sprzęgło do wymiany i nie tylko.

Co do skrzyń używek może i kupisz w tej cenie 4 ale zapominasz o nowym oleju filtrze konwerterze i gwarancji. Kupisz nowy konwerter olej i filtr i zostanie Ci na 3 używki jak zapłacisz za wyjecie i włożenie to zostanie Ci na dwie. Do tego czeka Cie przekładanie mechatronik bo Twoja ma immo, jak jest martwa czeka Cie rzeźba lub nowa za ponad 1k euro. To tak w telegraficznym skrócie ;) no i jeszcze taka uwaga te używki w większości sa z takich aut jak Twoje czyt duży przebieg na ori oleju tj zajechane na amen jeżeli nawet nie sa martwe to ich dni sa policzone. Jak ktoś ma na stanie skrzynie pewniaka to wola za nią ponad 4-5 tys.

Gość.

Post autor: Gość. » 03 lip 2015, 10:08

Święte słowa. Jak za drogo z utrzymaniem to nie trza iśc w takie auto. Niestety...

Kupowanie uzywek to zwyczajnie śmiecha na sali nawet jak ktoś mi pokazuje że smiga w aucie. Co innego jak kupisz uzywke z papierami że miała od ilus tam km zmieniany regularnie olej lub była juz naprawiana i smiaga dobrze to wtedy jeszcze bym sie mogł skusić.

Ja za swoja zapłaciłem po 3tys km od zakupu auta 7600 u Łobody-to było w 2009roku :]

MarcinLeg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 maja 2014, 16:46
Imię: Marcin
Rocznik: 2015
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MarcinLeg » 06 lip 2015, 16:26

Umówiłem się na remont w Długołęce na 20 lipca, chociaż opinie o tym zakładzie są bardzo różne, wielu narzeka, ale innego na dolnym śląsku nie ma, reszta to rzemieślnicy, serwis Audi daje skrzynie do remontu do Midparts do Warszawy, dla mnie za daleko. Gdyby nie to, że w sierpniu mam zaklepany urlop i wyjazd do Macedonii i Grecji to auto poszłoby do handlarza, to mój pierwsz i ostatni automat, jak do skrzyni doliczę inne "drobiazgi" które wymieniłem przez 14 miesięcy eksploatacji to wychodzi, że wydałem więcej niż na wszystkie poprzednie pojazdy eksploatowane przez 10 lat a zrobiłem 10% tego przebiegu co poprzednimi pojazdami, to moje pierwsze i chyba ostatnie audi, komfort jazdy i parametry techniczne nie rekompensują stresu związanego z awaryjnością tego auta. Aha, zrobiłem też diagnostykę VAGiem i wyszedł błąd 2704 w opisie błędu: "sprzęgło niewiarygodne". Pozdrawiam Marcin

Gość.

Post autor: Gość. » 06 lip 2015, 18:48

Jak to nie ma? z 15km na południe masz w Biestrzykowie serwis ASB Marka Łobody i tam od 5 lat serwisuje swoja ASB od remontu.

MarcinLeg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 05 maja 2014, 16:46
Imię: Marcin
Rocznik: 2015
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MarcinLeg » 06 lip 2015, 22:56

Jutro tam zadzwonię, a macie jakieś opinie o tym zakładzie Łobody? Jest godny polecenia w temacie skrzyń automatycznych?

Gość.

Post autor: Gość. » 06 lip 2015, 23:48

Polecałem kilku osobom w nagłych i nie nagłych wypadkach i kazdy zadowolony-ja z reszta sam tam robiłem swoja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl