Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AJK 2.7 230 KM] Który to czujnik

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

[AJK 2.7 230 KM] Który to czujnik

Post autor: sobe5251 » 01 lip 2015, 12:16

Mam taki błąd i zgłupiałem bank jeden to strona pasażera i czujnik G163 a bank dwa to strona kierowcy i czujnik G40 a tu jest chyba jakieś pomieszanie czy jak bo już sam nie wiem albo się mylę, pomoże ktoś ??

1 Fault Found:

17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Open Short to Plus

P1392 -- 35-10 - - - Intermittent

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 lip 2015, 13:28

Czujnik G163 jest po stronie kierowcy w banku 2.

sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: sobe5251 » 01 lip 2015, 13:48

Ok dzięki. W takim razie w rysunkach z oznaczeniami czujników które mam jest błąd. I tylko jeszcze jedno pytanko szukać przerwy w przewodach idących do czujnika?? Bo jak by to był czujnik to dawał by inny błąd dobrze rozumiem??

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 lip 2015, 16:15

Tak, w tych zdjęciach, które były kiedyś wrzucone na forum jest odwrotnie opisane ;/

Wg błędu jest zwarcie do plusa, czyli szukaj przerwy w kablach. Ewentualnie zamień czujniki miejscami (fizycznie są takie same) i sprawdź czy błąd się przeniesie na drugą głowicę.

sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: sobe5251 » 01 lip 2015, 16:51

Aha to pewnie dla tego. Jutro będę grzebał przy tym i dam znać co wyszło.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 lip 2015, 17:37

Czekam na info w takim razie <okok>

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 01 lip 2015, 22:57

Mazdomania pisze:Czujnik G163 jest po stronie kierowcy w banku 2.

Ma może koleżanka link do prawidłowego opisu tych czujników bo mam opis do 2.7bt i 4.2bt i tam g40 to strona kierowcy.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 lip 2015, 23:00

Opisu nie mam ;/ Ostatnio ktoś "doktoryzował" się odnośnie tych czujników (jak auto siało błędami) i wtedy wyszło, że G163 to strona kierowcy. Wcześniej na forum zawsze było info, że G163 to strona pasażera, tak więc z tymi czujnikami zgłupieć można :[
EDIT:
Jeśli dobrze pamiętam to i ETKA podaje G163 jako strona kierowcy, a także błąd pokazujący się w VAG-u jako Bank 2 na to wskazuje. Przy błędzie G40 VAG nie podaje banku.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2015, 23:15 przez Mazdomania, łącznie zmieniany 1 raz.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 01 lip 2015, 23:14

Już się wystraszyłem, że mam błędne opisy mojego silnika;-) a tu może okazać się że znajomy miał trafną teorie. A wiec do rzeczy nie wiemy, który z tych czujników zbiera dana i jak one są interpretowane przes ecu. Błędy typu zwarcue do plusa zglasza każdy z osobna natomiast pracę wałków zssacych sygnalizuje g40. Biorac pod uwagę mój problem czujnik g40 odczy poza zakresem sygnalizowal przestawienie wałka ssacego na banku 1 a jak odlaczylem wtyczki na g163 czy na g40 wyskakiwal ten sam błąd hi hi i bądź tu mądry ;-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: sobe5251 » 02 lip 2015, 21:12

No i ta, po rozebraniu wyglądało to tak ktoś tam już coś wcześniej rzeźbił. Nie było żadnej przerwy w kablach, zlutowane w miarę dobrze ale wyglądało jak wyglądało nic nie ruszałem tylko zaizolowałem na nowo i błąd powrócił. nie wiem czy jutro ale w następnym tygodniu postaram się zamienić czujniki stronami i zobaczyć co będzie. Jeśli błąd wróci ten sam to poprawie luty na kablach jeśli się wyskoczy na drugiej stronie to czujnik, dam znać o postępach i przepraszam za jakość ale zdjęcia robiłem kalkulatorem he he
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja