Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S6 C5 ANK] Wysoka temperatura płynu chłodniczego

Silniki benzynowe
szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 14 cze 2015, 20:37

Pierwszy bieg wentylatora 95st drugi 102 lub 112 nie pamiętam.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 25 cze 2015, 20:20

Usterka usunięta tj zwarcie i przepalony bezpiecznik powodował bezczynność wiatraka klimy. Przy 20 stopniach na dworze wskazówka nie wychyla się poza 90 stopni. Zobaczymy jak będzie w upały.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 25 cze 2015, 21:44

Mowilem, ze podnoszenie sie wskazowki ponad 90 nie jest do konca normalne i jakas przyczyna musi byc. U mnie nadal nie dziala wentylator. Narazie mam inne rzeczy do zrobienia :)

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 25 cze 2015, 23:28

Zobaczymy w upały :)

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 30 cze 2015, 21:18

Dzis sprawdzalem dokladniej i moj wentylator jest chyba zjarany, albo gdzies w srodku jest przewod przerwany, bo do wtyczki napiecie dochodzi. Swoja droga ciekawe, ze napiecie na wtyczce wynosi 10.5V a na klemach od aku normalnie 13.5-13.9V ......mowa oczywiscie o uruchomionym silniku.
Dziwne jeszcze jest to, ze napiecie na wtyczce jest caly czas, pomimo ze temp nie miala jeszcze 90 st.
Ktos wie, czy da sie wyciagnac ten wentylator bez zdejmowania pasa przedniego??

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 30 cze 2015, 22:04

Piotrek_85 pisze:Ktos wie, czy da sie wyciagnac ten wentylator bez zdejmowania pasa przedniego??
Spokojnie do ogarnięcia ;)
a6-c5-wentylator-klimatyzacji-vt22349.htm
Pozdrawiam...

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 30 cze 2015, 22:28

Tylko, że w 4.2 nie ma praktycznie miejsca

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 01 sie 2015, 15:05

No wlasnie przejrzalem te tutoriale i tam wszystko pieknie ale nie wiem czy w V8 zdjecie pokrywy rozrzadu cos pomoze, czy ten wentylator sie przecisnie w ogole.

[ Dodano: 2015-07-14, 13:50 ]
Wymontowałem na chwilę obecną wentylator..........należało wymontować górną osłonę silnika, boczną lewą osłone silnika (ta z napisem 5V) oraz górną lewą część pokrywy rozrządu (trzyma się jedynie na trzech zatrzaskach i wyjęcie jej trwa może 15 sekund). Następnie odkręcamy małą śrubkę znajdującą się na górze korpusu wentylatora i obracamy całym zespołem wentylatora tak, jak ktoś już wspomniał.....jak byśmy chcieli odkręcić przykrywkę słoika :> . Wentylator pięknie wychodzi wtedy górą. Na wirniku wentylatora należy rozgiąć zabezpieczenia jednego z dekli (ten z trzema szpilkami gwintowanymi) i rozdzielamy dekiel od korpusu wirnika. Ukazuje się widok płytki z czterema szczotkami. U mnie dwie szczotki wytarte na maxa. Prawdopodobnie to one robiąproblem, że wentylator nie działa. Potrzebne są szczotki o wymiarach około 8x7x15~20 mm. Jak dorwe szczotki i znajde troche czasu to będę to składał. Narazie jeżdze bez wentylatora ;p

[ Dodano: 2015-08-01, 15:05 ]
Dzis naprawilem wentylator. Problemem byly zuzyte szczotki. Po wymianie szczotek, wentylator odzyl.
Testowalem dzis wskazania temperatury na postoju i jest sporo lepiej. Ale........temperatura teraz podnosi sie do ok. 98℃ a ten wentylator pracuje jakby chcial a nie mogl, bo pracuje w krotkich sekwencjach START/STOP. I ta temperatura waha sie pomiedzy 95 - 98.
Dopiero gdy wlacze klime to wentylator ten rozkreca sie na naprawde wysokie obroty i wtedy potrafi szybko wychlodzic plyn do ok. 93℃. i ciagle spadala wiec mozliwe ze spadla by na 90. Tylko czemubez klimy ta temperatura nadal mi rosnie powyzej 90 ?????
Moze wisko nie dziala poprawnie ?? Jak sprawdzic wisko?

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 01 sie 2015, 15:28

Ten elektryczny wentylator włącza się powyżej 95 stopni. A wiskoze sprawdzisz w ten sposób że gdy silnik zacznie Ci się grzać to po wciśnięciu gazu przy ok 3000 obr powinieneś słyszeć dźwięk startującego samolotu spod maski <okok>

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 01 sie 2015, 16:02

Problem w tym, ze moj silnik na wydechu bez katalizatorow i na tlumikach koncowych od RSa, to w ogole chodzi jak samolot. Tam slychac poprostu ryk. Wiec takiej wiskozy nie slychac napewno, nawet jesli dziala. Sa jakies inne sposoby ?? Z reszta w korku kiedy auto sie grzeje to nie wciskam gazu na 3000, tylko chodzi na 780. I co wtedy z wiskoza ?? Pracuje?? U mnie wentylator na wisko sie obraca, pytanie tylko jakie sa objawy padnietego wisko, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach.....co sie wtedy dzieje......w ogole sie nie obraca, czy jak ??

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 02 sie 2015, 16:21

Wisko na zimnym silniku lekko chodzi jak zakrecisz lekko jak jest silnik goracy to jak zgasisz silnik powinno się ciężko kręcić.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 09 sie 2015, 16:08

Jednak wszystko jest ok. Jesli klima jest wlaczona to wszystkie wentylatory pracuja na pelnym biegu.......wtedy stojac w najwieksze upaly, mam temp rowno 90&#8451;.
Jedyne do czego moge sie doczepic to gdy stoje w korku a klima jest calkowicie wylaczona, to wentylator elektryczny ten obok wisko, zalacza sie sporadycznie i z przerwami, co czasem powoduje wzrost temp do ok. 95. Jednak kto w upaly stoi w korku bez klimy <rotfl>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 09 sie 2015, 20:14

A sprawdzał ktoś z was temperaturę pod VAGiem? To pierwsze co trzeba zrobić jeśli jest podejrzenie złych wskazań. Odczyt z VAGa jest ważniejszy! W silnikach ANK temperatura robocza to i tak 100 stopni pomimo, że wskaźnik pokazuje 90. Drugi bieg wentylatora u mnie załącza się przy 112 stopniach kiedy na budziku pokazuje się ~95-96 stopni.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 18 sie 2015, 08:34

bloku pisze:A sprawdzał ktoś z was temperaturę pod VAGiem? To pierwsze co trzeba zrobić jeśli jest podejrzenie złych wskazań. Odczyt z VAGa jest ważniejszy! W silnikach ANK temperatura robocza to i tak 100 stopni pomimo, że wskaźnik pokazuje 90. Drugi bieg wentylatora u mnie załącza się przy 112 stopniach kiedy na budziku pokazuje się ~95-96 stopni.
W moim przypadku to nawet nie potrzebowałem VAGA bo temperatura na budziku rosła mi do około 112-115 st. Więc w VAGU to strach pomyśleć ile mogło pokazywać, może nawet 120 st. Po zrobieniu wentylatora, wszystko wróciło do normy i na budziku twardo stoi 90 nawet w upały w korkach - sprawdzone podczas wyjazdu na urlop.

kubawd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 03 lis 2015, 11:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kubawd » 14 maja 2016, 17:45

Trochę ogrzewam, ale chciałbym podziękować. Miałem ten sam problem i bardzo mi pomógł dokładny opis usterki i jej naprawy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga