[S6 C5 ANK] Wysoka temperatura płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Dzis sprawdzalem dokladniej i moj wentylator jest chyba zjarany, albo gdzies w srodku jest przewod przerwany, bo do wtyczki napiecie dochodzi. Swoja droga ciekawe, ze napiecie na wtyczce wynosi 10.5V a na klemach od aku normalnie 13.5-13.9V ......mowa oczywiscie o uruchomionym silniku.
Dziwne jeszcze jest to, ze napiecie na wtyczce jest caly czas, pomimo ze temp nie miala jeszcze 90 st.
Ktos wie, czy da sie wyciagnac ten wentylator bez zdejmowania pasa przedniego??
Dziwne jeszcze jest to, ze napiecie na wtyczce jest caly czas, pomimo ze temp nie miala jeszcze 90 st.
Ktos wie, czy da sie wyciagnac ten wentylator bez zdejmowania pasa przedniego??
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Spokojnie do ogarnięciaPiotrek_85 pisze:Ktos wie, czy da sie wyciagnac ten wentylator bez zdejmowania pasa przedniego??
a6-c5-wentylator-klimatyzacji-vt22349.htm
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
No wlasnie przejrzalem te tutoriale i tam wszystko pieknie ale nie wiem czy w V8 zdjecie pokrywy rozrzadu cos pomoze, czy ten wentylator sie przecisnie w ogole.
[ Dodano: 2015-07-14, 13:50 ]
Wymontowałem na chwilę obecną wentylator..........należało wymontować górną osłonę silnika, boczną lewą osłone silnika (ta z napisem 5V) oraz górną lewą część pokrywy rozrządu (trzyma się jedynie na trzech zatrzaskach i wyjęcie jej trwa może 15 sekund). Następnie odkręcamy małą śrubkę znajdującą się na górze korpusu wentylatora i obracamy całym zespołem wentylatora tak, jak ktoś już wspomniał.....jak byśmy chcieli odkręcić przykrywkę słoika . Wentylator pięknie wychodzi wtedy górą. Na wirniku wentylatora należy rozgiąć zabezpieczenia jednego z dekli (ten z trzema szpilkami gwintowanymi) i rozdzielamy dekiel od korpusu wirnika. Ukazuje się widok płytki z czterema szczotkami. U mnie dwie szczotki wytarte na maxa. Prawdopodobnie to one robiąproblem, że wentylator nie działa. Potrzebne są szczotki o wymiarach około 8x7x15~20 mm. Jak dorwe szczotki i znajde troche czasu to będę to składał. Narazie jeżdze bez wentylatora
[ Dodano: 2015-08-01, 15:05 ]
Dzis naprawilem wentylator. Problemem byly zuzyte szczotki. Po wymianie szczotek, wentylator odzyl.
Testowalem dzis wskazania temperatury na postoju i jest sporo lepiej. Ale........temperatura teraz podnosi sie do ok. 98℃ a ten wentylator pracuje jakby chcial a nie mogl, bo pracuje w krotkich sekwencjach START/STOP. I ta temperatura waha sie pomiedzy 95 - 98.
Dopiero gdy wlacze klime to wentylator ten rozkreca sie na naprawde wysokie obroty i wtedy potrafi szybko wychlodzic plyn do ok. 93℃. i ciagle spadala wiec mozliwe ze spadla by na 90. Tylko czemubez klimy ta temperatura nadal mi rosnie powyzej 90 ???
Moze wisko nie dziala poprawnie Jak sprawdzic wisko?
[ Dodano: 2015-07-14, 13:50 ]
Wymontowałem na chwilę obecną wentylator..........należało wymontować górną osłonę silnika, boczną lewą osłone silnika (ta z napisem 5V) oraz górną lewą część pokrywy rozrządu (trzyma się jedynie na trzech zatrzaskach i wyjęcie jej trwa może 15 sekund). Następnie odkręcamy małą śrubkę znajdującą się na górze korpusu wentylatora i obracamy całym zespołem wentylatora tak, jak ktoś już wspomniał.....jak byśmy chcieli odkręcić przykrywkę słoika . Wentylator pięknie wychodzi wtedy górą. Na wirniku wentylatora należy rozgiąć zabezpieczenia jednego z dekli (ten z trzema szpilkami gwintowanymi) i rozdzielamy dekiel od korpusu wirnika. Ukazuje się widok płytki z czterema szczotkami. U mnie dwie szczotki wytarte na maxa. Prawdopodobnie to one robiąproblem, że wentylator nie działa. Potrzebne są szczotki o wymiarach około 8x7x15~20 mm. Jak dorwe szczotki i znajde troche czasu to będę to składał. Narazie jeżdze bez wentylatora
[ Dodano: 2015-08-01, 15:05 ]
Dzis naprawilem wentylator. Problemem byly zuzyte szczotki. Po wymianie szczotek, wentylator odzyl.
Testowalem dzis wskazania temperatury na postoju i jest sporo lepiej. Ale........temperatura teraz podnosi sie do ok. 98℃ a ten wentylator pracuje jakby chcial a nie mogl, bo pracuje w krotkich sekwencjach START/STOP. I ta temperatura waha sie pomiedzy 95 - 98.
Dopiero gdy wlacze klime to wentylator ten rozkreca sie na naprawde wysokie obroty i wtedy potrafi szybko wychlodzic plyn do ok. 93℃. i ciagle spadala wiec mozliwe ze spadla by na 90. Tylko czemubez klimy ta temperatura nadal mi rosnie powyzej 90 ???
Moze wisko nie dziala poprawnie Jak sprawdzic wisko?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Problem w tym, ze moj silnik na wydechu bez katalizatorow i na tlumikach koncowych od RSa, to w ogole chodzi jak samolot. Tam slychac poprostu ryk. Wiec takiej wiskozy nie slychac napewno, nawet jesli dziala. Sa jakies inne sposoby Z reszta w korku kiedy auto sie grzeje to nie wciskam gazu na 3000, tylko chodzi na 780. I co wtedy z wiskoza Pracuje?? U mnie wentylator na wisko sie obraca, pytanie tylko jakie sa objawy padnietego wisko, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach.....co sie wtedy dzieje......w ogole sie nie obraca, czy jak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Jednak wszystko jest ok. Jesli klima jest wlaczona to wszystkie wentylatory pracuja na pelnym biegu.......wtedy stojac w najwieksze upaly, mam temp rowno 90℃.
Jedyne do czego moge sie doczepic to gdy stoje w korku a klima jest calkowicie wylaczona, to wentylator elektryczny ten obok wisko, zalacza sie sporadycznie i z przerwami, co czasem powoduje wzrost temp do ok. 95. Jednak kto w upaly stoi w korku bez klimy
Jedyne do czego moge sie doczepic to gdy stoje w korku a klima jest calkowicie wylaczona, to wentylator elektryczny ten obok wisko, zalacza sie sporadycznie i z przerwami, co czasem powoduje wzrost temp do ok. 95. Jednak kto w upaly stoi w korku bez klimy
A sprawdzał ktoś z was temperaturę pod VAGiem? To pierwsze co trzeba zrobić jeśli jest podejrzenie złych wskazań. Odczyt z VAGa jest ważniejszy! W silnikach ANK temperatura robocza to i tak 100 stopni pomimo, że wskaźnik pokazuje 90. Drugi bieg wentylatora u mnie załącza się przy 112 stopniach kiedy na budziku pokazuje się ~95-96 stopni.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
W moim przypadku to nawet nie potrzebowałem VAGA bo temperatura na budziku rosła mi do około 112-115 st. Więc w VAGU to strach pomyśleć ile mogło pokazywać, może nawet 120 st. Po zrobieniu wentylatora, wszystko wróciło do normy i na budziku twardo stoi 90 nawet w upały w korkach - sprawdzone podczas wyjazdu na urlop.bloku pisze:A sprawdzał ktoś z was temperaturę pod VAGiem? To pierwsze co trzeba zrobić jeśli jest podejrzenie złych wskazań. Odczyt z VAGa jest ważniejszy! W silnikach ANK temperatura robocza to i tak 100 stopni pomimo, że wskaźnik pokazuje 90. Drugi bieg wentylatora u mnie załącza się przy 112 stopniach kiedy na budziku pokazuje się ~95-96 stopni.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga