Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AMX 2.8 193KM] Zjadanie oleju, co zrobić, od czego zacząć?

Silniki benzynowe
de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 19 cze 2015, 11:20

Ladnie, najlepiej jeszcze by bylo przeczyscic ten wlot do skrzyni korbowej. Tam tez jest waski przelot, taki jakby lejek. Chodzi mi o miejsce gdzie sie montuje krotka odme do silnika.

Apropo, brak odpowiedzi na moje pytanie,wiec ponawiam, skad u mnie pojawia sie olej pod czarna puszka kolektora dolotowego ? dokladnie tam przed przepustnica, nad samym wejsciem odmy. Myslicie ze moze sie zbierac olej z odmy przd przepustnica i wyciagac na zewnatrz ta gumowa uszczelka?

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 19 cze 2015, 11:49

Może miałeś pęknięcia odmy bądź jakąś nieszczelności przy ezektorze i tam wychlapywalo olej
Pozdrawiam Marcin

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 19 cze 2015, 12:11

Heheh jak tak czytam ten post to mam wrażenie że dobrze by było wyciągnąć silnik i powymieniać wszystkie rurki jakie się nawiną ;)

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 19 cze 2015, 13:06

Silnik to może przesada ale jak się do czegoś dostaje dementuje po kolei różne elementy to warto odrazu je sprawdzić i przy okazji mając lepszy dostęp do innych też przeczyścić.
Pozdrawiam Marcin

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 19 cze 2015, 14:34

I o to właśnie chodzi. Może pomału rozkminimy co kolegi autku dolega.

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 19 cze 2015, 14:50

a wiecie co ciekawego jeszcze znalazlem? ze w przypadku silnikow AMX w passacie b5 i skocie superb w 2001 roku zastosowali dodatkowy separator oleju w tyc silnikach? wyglada to tak Obrazek

Nr ori tej czesci to 077 103 245B lub pozniej zastosowali 078 103 245 E

W schematach z ETK Ciezko zobaczyc jak to jest zamontowane ale wydaje mi sie ze jest to zamontowane DODATKOWO do naszej odmy. Tzn prawie dodatkowo bo wyglada na to ze to jest zamontowane z troche innym trojnikiem niz u nas a reszta jest chyba ta sama. Skocze do znajomego do supeba i zobacze bo on to ma na 200%.

A i jeszcze znalazlem jak wyglada u nich trojnik a raczej czwornik. Nie jest on zespolona czescia odmy. Dluga odma tzn jej przewod do prawej glowicy jest osobono, ten czwornik jest osobno i separator oleju jest osobno. Nie wiem jak to dalej wyglada. Jak zobacze to dam znac.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2015, 21:25 przez de_never, łącznie zmieniany 2 razy.

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 19 cze 2015, 16:51

de_never pisze:Ladnie, najlepiej jeszcze by bylo przeczyscic ten wlot do skrzyni korbowej. Tam tez jest waski przelot, taki jakby lejek. Chodzi mi o miejsce gdzie sie montuje krotka odme do silnika.

Apropo, brak odpowiedzi na moje pytanie,wiec ponawiam, skad u mnie pojawia sie olej pod czarna puszka kolektora dolotowego ? dokladnie tam przed przepustnica, nad samym wejsciem odmy. Myslicie ze moze sie zbierac olej z odmy przd przepustnica i wyciagac na zewnatrz ta gumowa uszczelka?
Kiedyś słyszałem, że w silnikach 2.4 i 2.8 lubi olej lubi wyciekać z pod tej pokrywki od zaworków zwrotnych głowic pod kolektorem ssącym

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 cze 2015, 08:04

Coś podobnego jest w silnikach 2.4 BDV po lifcie.

Przem@S

Post autor: Przem@S » 20 cze 2015, 08:28

Czy coś takie podejdzie do 1.8T ?

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 20 cze 2015, 09:14

Przem@S pisze:Czy coś takie podejdzie do 1.8T ?
Chodzi Ci o ta ori odme od amxa? Czy to cos co ja zrobilem? , nie wiem dokladnie jak wyglada odpowietrzenie od 1.8t ale bardzo wczesto pojawia sie watek oil catch tankow do Uturbionych aut nawet do 1.9tdi, moglbys sie nad tym zastanowic. U nas w 2.8 malo na to miejsca, ale w 1.8t moglbys sprobowac. Podobno duzo oleju tam wlasnie leci przez odme, a ten separator oleju od amx nie wiem jak dziala jeszcze, wiec nie wiem czy jest sens to montowac. Moze to kolejna membrana podcisnieniowa, a tu bardziej by sie przydalo cos ala filtrt, typowy odolejacz ale z dosc duzym i swobodnym przeplywem powietrza. Widzialem tez, jak ktos zastosowal filtr wodny. Tzn obudowe filtra wodnego. Duze zlaczki, duza pojemnosc i duzy przewplyw tylko tez trzena troszke przerobic. I nie wiadomo jak to jest odporne na temp. Zawsze oil catch tanka mozna samemu zrobic, wyspawac. Albo zlecic. Na pewno bedzie lepszej jakosci niz te z allegro po 100 zl z cienkimi wlotami. I polecam zrobic taki ktory bedzisz mogl rozkrecac, rozbierac i czyscic przed zima. bo jak jezdzisz na krotkich dystansach to bedzieszm ial tam pewnie maslo.

Awatar użytkownika
pantego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 19 sty 2014, 17:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pantego » 20 cze 2015, 09:37

Ja na szczescie nie mam takich problemow, sprawdzilem ezektor i dluga odme (a dzis jeszcze krotka profilaktycznie sprawdze), ale milo byulo by sie ustrzec przed takimi bolaczkami, moze odme powinno sie wymienic na troche grubszy waz po prostu?

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 27 cze 2015, 19:10

pantego pisze:Ja na szczescie nie mam takich problemow, sprawdzilem ezektor i dluga odme (a dzis jeszcze krotka profilaktycznie sprawdze), ale milo byulo by sie ustrzec przed takimi bolaczkami, moze odme powinno sie wymienic na troche grubszy waz po prostu?
Mi sie wydaje ze odma to mit. Jak sie zapcha to ok, wywala uszczelki i simeringi, Ale to tylko kwestia zapchania, przez sama odme jak ciagnie olej do doslownie minimalnie, ale to bede wiedzial po jamims czasie z odolejaczem.

Ja wiem jak to ma dzialac i u mnie dziala to sprawnie ( 0dma i ezektor) JA tylko sprawdzam tym odolejaczem czy leci tamtedy rzeczywiscie duzo oleju. Wydaje mi sie ze troche leci ale nie ilosci rzedu 250ml / 1k km. Wykrecilem wczoraj dolot ten czarny przed przepustnica, do ktorego jest doczepiona odma, byl zalany olejem w srodku troche, cala ta uszczelka smieszna tez, i dlatego pod tym byl olej. Po uszczelce sie przedostawalo na zewnatrz, zamowilem ori z aso ale bedzie dopiero za tydzien. Nie bylo to zalane jakby ktos lal szklankami, ale bylo mokre.


Pojawila sie nowa nadzieja, dzisiaj jadac za swoim autem z tylu na zimnym silniku, zauwazylem ze dymi tylko i wylacznie przy hamowaniu silnikiem, wiec jest duze prawdopodobienstwo ze to beda jednak te usczelniacze. Mam taka nadzieje. Panie mrowa87 kiedy wymieniasz te uszczelniacze? Bo ja sie chyba swojej wymiany nie moge doczekac, drazni mnie takie czekanie i wrozenie xd.

PS- zalozony na odme odolejacz po 1 dniu - ani kropki oleju z odmy.

[ Dodano: 2015-06-27, 19:10 ]
Witam ponownie. Minal jakis tydzien czasu od tego jak wsadzilem do audi moj separator na odme. Działą tak jak zalozylem, niedosc ze na pewno separuje olej ( ktorego tam nie ma) to patrzcie ile wody zebralo bo tygodniu. Jest to totalnie woda, nawet nie ma olejowych oczek.
Wniosek mam jeden - przez odme auto nie pali oleju. Wiec sama odma i spalanie oleju przez nia mit.
Głownie ezektor i odma sa odpowiedzialne tylko za odprowadzenie cisnienienia ze skrzyni korbowej i pokryw zaworow, w wyniku czego, gdy odma sie zapcha, wywala olej wszedzie z kazdego slabszego uszczelnienia silnika.

mrowa, jak tam Twoje uszczelniacze? zrobione?

Taki efekt:
Obrazek

soul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2013, 19:32
Lokalizacja: Lublin / Łęczna

Post autor: soul » 01 paź 2015, 16:03

Jak tam spalanie oleju ? dodam ze u mnie w BDV po wymnianie uszczelnien na zaworach spalanie oleju .... zmniejszyło sie o 0 :D czyli pali dokładnie tyle samo co przed tem, okolo 0,4l na 1000km
Instalacje gazowe LPG - Profesjonalny Montaż/poprawki/strojenie - Lublin (Lubelskie) > Zapraszam > PW
Galeria moich montaży - LPG Forum

Gość.

Post autor: Gość. » 02 paź 2015, 06:00

A same gumki to nie wszystko :) U mnie w ABZ mam mały wyciek spod głowki i cięzką noge i dolewam z litr na 1000. Silnik pracuje idealnie to zrezygnowałem z wymian oleju bo po co...filter tylko :)

soul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2013, 19:32
Lokalizacja: Lublin / Łęczna

Post autor: soul » 02 paź 2015, 09:26

Cały silnik doszczelniony również uszczelki pod deklami i pod fazatorami, przebieg 200tys km udokumentowany, przepustnica nie zarzygana olejem z odmy, brak przedmuchów, brak dymu olejowego, tylko para wodna.
kompresja na poziomie 12,5-13bar. i zuzycie oleju 0,3 - 0,4 na 1000km
dziwne silniki :)

wcześniej miałem b6 1.8t nie brala ani grama, drugie 1.8t bralo litra na 3000km. Loteria :)

pewnie w BDV dali juz takie same listkowe badziwne pierścienie jak w 2.0 ALT, i w nowszych TFSI ...
Instalacje gazowe LPG - Profesjonalny Montaż/poprawki/strojenie - Lublin (Lubelskie) > Zapraszam > PW
Galeria moich montaży - LPG Forum

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja