Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BRE 2.0 140 KM] Drgania silnika, falowanie obrotów

Silniki wysokoprężne
lemi88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 lut 2015, 11:21
Lokalizacja: Sobolew

[ BRE 2.0 140 KM] Drgania silnika, falowanie obrotów

Post autor: lemi88 » 18 cze 2015, 17:48

Witam,
Mam mały problem ze swoim A6 2.0 TDI BRE
Problem polega na tym że po 1:
Mam wrażenie nie auto nie ma takiej mocy jak trzeba, wcześniej nie miało bardziej ale okazało się że ktoś źle ustawił rozrząd i musiałem go przestawić tak jak trzeba.
Teraz wszystko ustawione jest jak trzeba, pompki parametry mają bardzo dobre.
Druga sprawa to drganie silnika, trzęsienie i nie równa praca.
Najbardziej odczuwalne jest to jak auto długo stoi np dzień czy dwa i jak go uruchomię to silnik nie pracuje równo, falują obroty, trzęsie silnikiem itd.
Nagrałem krótki filmik aby mniej więcej ukazać co się dzieje (telefon opierał się na kierownicy więc skaczący obraz to trzęsienie silnikiem).
Gdy auto się trochę rozgrzeje jest w sumie już ok, i tak już cały dzień będzie dobrze.
Delikatnie drga i falują obroty na ciepłym ale to mi nie przeszkadza bo nie jest jakieś uciążliwe.
Najgorzej jest przy tym zimnym rozruchu kiedy nie wiadomo co się dzieje.
Macie jakieś doświadczenie z tym związane, sugestie?
Mój mechanik więcej nie wymyśli a ja nie mam pojęcia też.
Czyściłem egr, przepustnicę, kolektor ale to nic nie zmieniło.
Filmik

Jeździłem autkiem na hamownie, wyszło mi 125km <mysli>
Stwierdziłem żeby zmodyfikować mapę i zobaczyć co wyjdzie, na programie 170km mi wyszło 150km.
I teraz pytanie co może odpowiadać za tą utratę mocy?
Wg logów osoba która wgrywała zmodyfikowaną mapę stwierdziła że turbina mi nie dobija odpowiedniego ciśnienia, chyba ok 1,5bara
Coś ktoś może wie na ten temat?
W moim terenie nie ma odpowiednich ogarniętych osób które by to zdiagnozowały :p

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 19 cze 2015, 11:07

Witam
Moim zdaniem to trochę niewłaściwą kolejność działań zastosowałeś.
Najpierw trzeba auto doprowadzić do ładu, a później zmieniać soft.
Tak czy siak najlepiej gdybyś zrobił logi dynamiczne kanału 11 i 3 co najmniej. Wówczas może coś wyjdzie.
Jeżeli ciśnienie doładowania w kolektorze dolotowym wynosiłoby max 1500 mbar to auto wcale by nie szło. W seryjnym wydaniu 140KM ciśnienie w dolocie dochodzi max do 2600 mbar.

lemi88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 lut 2015, 11:21
Lokalizacja: Sobolew

Post autor: lemi88 » 19 cze 2015, 12:25

Ok, zrobie w poniedzialek jak wroce do domu.
Z tego co pamietam to chyba bilo delikatnie powyzej 2300mbarow
Było: A6 C6 3.0 TDI CDYA 2009r sedan
Jest: A6 C7 3.0 TDI CRTE 2015r sedan

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 19 cze 2015, 12:32

W standardzie 140KM powinno podczas przyśpieszania dążyć do wzorcowego ok. 2335 mbar... więc jak było powyżej ok 2300 to pompuje turbinka prawidłowo <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja