Komputer przełącza na benzynę przy szybszej jeździe
Komputer przełącza na benzynę przy szybszej jeździe
Hej.
Posiadam Audi A6 C4 z silnikiem benzynowym 2.8 przerobiony na gaz.
Mam problem z wyłączającym się układem LPG. Kiedyś mogłem jeździć znacznie szybciej i dynamiczniej a nie przełączało mnie na benzynę. Teraz gdy jadę 125 w zasadzie od razu przełącza mnie na benzynkę i nie da się pojechać na LPG.
Pomyślałem, że może to być wina świec zapłonowych których od bardzo dawna nie wymieniałem. I teraz rodzi się pytanie czy muszę kupować świece specjalne do LPG które są 5 x droższe? Czy mogą być to zwyczajne świece, i jeżeli tak to na co zwrócić uwagę.
Posiadam Audi A6 C4 z silnikiem benzynowym 2.8 przerobiony na gaz.
Mam problem z wyłączającym się układem LPG. Kiedyś mogłem jeździć znacznie szybciej i dynamiczniej a nie przełączało mnie na benzynę. Teraz gdy jadę 125 w zasadzie od razu przełącza mnie na benzynkę i nie da się pojechać na LPG.
Pomyślałem, że może to być wina świec zapłonowych których od bardzo dawna nie wymieniałem. I teraz rodzi się pytanie czy muszę kupować świece specjalne do LPG które są 5 x droższe? Czy mogą być to zwyczajne świece, i jeżeli tak to na co zwrócić uwagę.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
to na pewno nie wina świec i oczywiście nie musisz kupować takich specjalnych do lpg. wina leży po stronie zasilania gazem, to samo może się dziać kiedy w butli jest końcówka paliwa i nie ma odpowiedniego ciśnienia przy mocniejszym wciskaniu gazu. na początek sprawdź filtry jeśli dawno nie były wymieniane, albo podjedź do gazownika na przegląd.
Gazownik przy poprzedniej wymianie filtra mówił, że to nie jest wina filtra bo ten był czysty jak łza (tankuje tylko na shell). Po podłączeniu do kompa stwierdził, że za bogata mieszanka (co zmienił) i że współczynnik sprężania jest za wysoki ale z tym już ponoć nic nie da się zrobić w moim samochodzie bo jest to sterowane hydraulicznie czy coś :D.
Co do końcówki gazu w butli, to dzieje się tak nawet na pełnej butli, ale prawdą jest, że gdy gazu ubędzie i jest końcówka to zaczyna się przełączać jeszcze szybciej .
Najgorsze jest to, że jest coraz gorzej, jeszcze rok temu na autostradzie jechałem 150-140 i nie było problemów.
Świece i tak i tak muszę wymienić bo już z 50 000 mają przejechane. I z tego co czytam to przy LPG jest wyższa temp spalania i zwykłe świece nie dają rady, oraz że szczelina przy silnikach lpg powinna być mniejsza. Ale skoro piszesz, że normalne też dadzą radę to które z tych proponujecie: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 505000000/
Wolałbym nie wkładać w mojego 20 letniego dziadka za dużo kasy na świece, skoro i tak to nie pomoże :D, także w miarę możliwość byłoby miło jakbym się w 150 zł za komplet zmieścił .
Co do końcówki gazu w butli, to dzieje się tak nawet na pełnej butli, ale prawdą jest, że gdy gazu ubędzie i jest końcówka to zaczyna się przełączać jeszcze szybciej .
Najgorsze jest to, że jest coraz gorzej, jeszcze rok temu na autostradzie jechałem 150-140 i nie było problemów.
Świece i tak i tak muszę wymienić bo już z 50 000 mają przejechane. I z tego co czytam to przy LPG jest wyższa temp spalania i zwykłe świece nie dają rady, oraz że szczelina przy silnikach lpg powinna być mniejsza. Ale skoro piszesz, że normalne też dadzą radę to które z tych proponujecie: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 505000000/
Wolałbym nie wkładać w mojego 20 letniego dziadka za dużo kasy na świece, skoro i tak to nie pomoże :D, także w miarę możliwość byłoby miło jakbym się w 150 zł za komplet zmieścił .
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
To, że tankujesz na schellu nie znaczy, że LPG jest czyste. Nie masz pojęcia ile syfu dostaje się do butli podczas tankowania. Skoro instalacja jest drożna, kolejnym krokiem jest sprawdzenie reduktora.
Zmień gazownika, niech ci zrobią porządny przegląd, bo ten, u którego byłeś chyba sam do końca nie wie o czym mówi.
Co do świec: kup takie, żeby pasowały do silnika i tyle w temacie.
Zmień gazownika, niech ci zrobią porządny przegląd, bo ten, u którego byłeś chyba sam do końca nie wie o czym mówi.
Co do świec: kup takie, żeby pasowały do silnika i tyle w temacie.
siema 1 za slabe cisnienie gazu na wtryski gazowe,2 wymien filtry fazy cieklej i lotnej moga byc zasyfiale,3 jesli nie pomoze zwieksz cisnienie na mieszalniku znajdziesz srube z oznaczeniem -/+ na klucz imbusowy.potem jazda probna u mnie przy 5 tys wystepowal problem slablo podkrecilem tylko cisnienie mieszalnika bo wymienilem wczesniej filterki i teraz jezdzi jak powino.a co do gazu to shell ma gowniany gaz, niektore nie aultoryzowane stacjie maja lepszy, orlem juz lepiej wypada.sprobuj zwiekszyc cisnienie na mieszalniku.przekrec srube 2 razy na + wsiadasz i gnieciesz audi do 6tys jesli bedzie slabnac przy 4 lud 5 tys znowu podkreczasz srube na + 2 obroty lub wiecej.ziomek jak swoja 2.6 wygniotlem 210 na gazie mialem mieszalnik zentez, jak mebrama zaczela pzrepusczac. gazownik zmienil mi mieszalnik i 160 przelaczalo na benzyne.krecilem sruba i nic juz nie wywallao na benzyne ale 160 nawet nie jechalo.wiec pojechalem z reklamacjia zalozyli mi do 180KM mieszalnik,i przy wyrzredzaniu przy 5tys obr slablo tracilo moc.zjechalem zwiekszylem cisnienie na parowniku i jest dobrze.moze byc tak ze parownik w srodku masz zasyfialy http://www.agaz.pl/artykuly_ciek.php masz tu poczytaj
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb8 ... 04d77.html 20 letni klamot w ktory pchasz kase i wolny czas a i tak popsuje sie cos innego hehheee
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Powiem tak. Filtry od gazu nawet najbardziej przechodzone naprawde rzadko powoduja az taki gwaltowny spadek cisnienia. Mimo wszystko kup dwa nowe filtry.....fazy cieklej i fazy lotnej. Mysle ze na 99% to nie pomoze ale warto sprobowac bo koszt zaledwie 20 zl mniej wiecej.
Najprawdopodobniej i to na 90% wina jest po stronie reduktora. Typowa przyczyna spadku cisnienia (bo z opisanych objawow najprawdopodobniej jest to wlasnie spadek cisnienia gazu) to niedomaganie ukladu rozprezania gazu.......czyli zasyfione membrany w srodku. Druga prawdopodobna przyczyna to elektrozawor na reduktorze lub jesli jest osobny to gdzies obok reduktora. Czesto grzybek tego elektrozaworu blokuje sie w polowie i nie jest do konca otwarty, przez co brakuje odpowiedniej ilosci gazu w ukladzie. Trzecia przyczyna lecz maloprawdopodobna to rozszczelniony uklad juz za reduktorem w fazie lotnej, ale to gazem by tak smierdzialo, ze w srodku bys nie wytrzymal.
Najprawdopodobniej reduktor i elektrozawor trzeba bedzie wyjac, przeczyscic i ewentualnie zalozyc zestaw naprawczy (gumki, sprezynki, membrany)
Najprawdopodobniej i to na 90% wina jest po stronie reduktora. Typowa przyczyna spadku cisnienia (bo z opisanych objawow najprawdopodobniej jest to wlasnie spadek cisnienia gazu) to niedomaganie ukladu rozprezania gazu.......czyli zasyfione membrany w srodku. Druga prawdopodobna przyczyna to elektrozawor na reduktorze lub jesli jest osobny to gdzies obok reduktora. Czesto grzybek tego elektrozaworu blokuje sie w polowie i nie jest do konca otwarty, przez co brakuje odpowiedniej ilosci gazu w ukladzie. Trzecia przyczyna lecz maloprawdopodobna to rozszczelniony uklad juz za reduktorem w fazie lotnej, ale to gazem by tak smierdzialo, ze w srodku bys nie wytrzymal.
Najprawdopodobniej reduktor i elektrozawor trzeba bedzie wyjac, przeczyscic i ewentualnie zalozyc zestaw naprawczy (gumki, sprezynki, membrany)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga