Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Komputer przełącza na benzynę przy szybszej jeździe

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
mati1988k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 18 kwie 2013, 19:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Komputer przełącza na benzynę przy szybszej jeździe

Post autor: mati1988k » 09 cze 2015, 18:46

Hej.

Posiadam Audi A6 C4 z silnikiem benzynowym 2.8 przerobiony na gaz.

Mam problem z wyłączającym się układem LPG. Kiedyś mogłem jeździć znacznie szybciej i dynamiczniej a nie przełączało mnie na benzynę. Teraz gdy jadę 125 w zasadzie od razu przełącza mnie na benzynkę i nie da się pojechać na LPG.

Pomyślałem, że może to być wina świec zapłonowych których od bardzo dawna nie wymieniałem. I teraz rodzi się pytanie czy muszę kupować świece specjalne do LPG które są 5 x droższe? Czy mogą być to zwyczajne świece, i jeżeli tak to na co zwrócić uwagę.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 09 cze 2015, 20:00

to na pewno nie wina świec i oczywiście nie musisz kupować takich specjalnych do lpg. wina leży po stronie zasilania gazem, to samo może się dziać kiedy w butli jest końcówka paliwa i nie ma odpowiedniego ciśnienia przy mocniejszym wciskaniu gazu. na początek sprawdź filtry jeśli dawno nie były wymieniane, albo podjedź do gazownika na przegląd.

mati1988k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 18 kwie 2013, 19:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: mati1988k » 09 cze 2015, 21:02

Gazownik przy poprzedniej wymianie filtra mówił, że to nie jest wina filtra bo ten był czysty jak łza (tankuje tylko na shell). Po podłączeniu do kompa stwierdził, że za bogata mieszanka (co zmienił) i że współczynnik sprężania jest za wysoki ale z tym już ponoć nic nie da się zrobić w moim samochodzie bo jest to sterowane hydraulicznie czy coś :D.

Co do końcówki gazu w butli, to dzieje się tak nawet na pełnej butli, ale prawdą jest, że gdy gazu ubędzie i jest końcówka to zaczyna się przełączać jeszcze szybciej :).

Najgorsze jest to, że jest coraz gorzej, jeszcze rok temu na autostradzie jechałem 150-140 i nie było problemów.

Świece i tak i tak muszę wymienić bo już z 50 000 mają przejechane. I z tego co czytam to przy LPG jest wyższa temp spalania i zwykłe świece nie dają rady, oraz że szczelina przy silnikach lpg powinna być mniejsza. Ale skoro piszesz, że normalne też dadzą radę to które z tych proponujecie: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 505000000/

Wolałbym nie wkładać w mojego 20 letniego dziadka za dużo kasy na świece, skoro i tak to nie pomoże :D, także w miarę możliwość byłoby miło jakbym się w 150 zł za komplet zmieścił :).

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 09 cze 2015, 21:15

To, że tankujesz na schellu nie znaczy, że LPG jest czyste. Nie masz pojęcia ile syfu dostaje się do butli podczas tankowania. Skoro instalacja jest drożna, kolejnym krokiem jest sprawdzenie reduktora.
Zmień gazownika, niech ci zrobią porządny przegląd, bo ten, u którego byłeś chyba sam do końca nie wie o czym mówi.
Co do świec: kup takie, żeby pasowały do silnika i tyle w temacie.

pawlak178
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 paź 2014, 18:21
Lokalizacja: gora kalwaria

Post autor: pawlak178 » 09 cze 2015, 21:46

siema 1 za slabe cisnienie gazu na wtryski gazowe,2 wymien filtry fazy cieklej i lotnej moga byc zasyfiale,3 jesli nie pomoze zwieksz cisnienie na mieszalniku znajdziesz srube z oznaczeniem -/+ na klucz imbusowy.potem jazda probna u mnie przy 5 tys wystepowal problem slablo podkrecilem tylko cisnienie mieszalnika bo wymienilem wczesniej filterki i teraz jezdzi jak powino.a co do gazu to shell ma gowniany gaz, niektore nie aultoryzowane stacjie maja lepszy, orlem juz lepiej wypada.sprobuj zwiekszyc cisnienie na mieszalniku.przekrec srube 2 razy na + wsiadasz i gnieciesz audi do 6tys jesli bedzie slabnac przy 4 lud 5 tys znowu podkreczasz srube na + 2 obroty lub wiecej.ziomek jak swoja 2.6 wygniotlem 210 na gazie mialem mieszalnik zentez, jak mebrama zaczela pzrepusczac. gazownik zmienil mi mieszalnik i 160 przelaczalo na benzyne.krecilem sruba i nic juz nie wywallao na benzyne ale 160 nawet nie jechalo.wiec pojechalem z reklamacjia zalozyli mi do 180KM mieszalnik,i przy wyrzredzaniu przy 5tys obr slablo tracilo moc.zjechalem zwiekszylem cisnienie na parowniku i jest dobrze.moze byc tak ze parownik w srodku masz zasyfialy http://www.agaz.pl/artykuly_ciek.php masz tu poczytaj
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb8 ... 04d77.html 20 letni klamot w ktory pchasz kase i wolny czas a i tak popsuje sie cos innego hehheee

mati1988k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 18 kwie 2013, 19:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: mati1988k » 16 cze 2015, 16:41

Hej.

Dzisiaj zauważyłem ze mialem przerwany wężyk do króćca ciśnienia. Jednak po naprawie nie widzę zmiany. Co prawda w trasie nie bylem ale przy dynamicznym starcie dalej przełącza.
Czy mogło się cos rozregulować? Bo nie widzę śruby do regulacji ciśnienia na mieszalniku.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 16 cze 2015, 19:17

Powiem tak. Filtry od gazu nawet najbardziej przechodzone naprawde rzadko powoduja az taki gwaltowny spadek cisnienia. Mimo wszystko kup dwa nowe filtry.....fazy cieklej i fazy lotnej. Mysle ze na 99% to nie pomoze ale warto sprobowac bo koszt zaledwie 20 zl mniej wiecej.
Najprawdopodobniej i to na 90% wina jest po stronie reduktora. Typowa przyczyna spadku cisnienia (bo z opisanych objawow najprawdopodobniej jest to wlasnie spadek cisnienia gazu) to niedomaganie ukladu rozprezania gazu.......czyli zasyfione membrany w srodku. Druga prawdopodobna przyczyna to elektrozawor na reduktorze lub jesli jest osobny to gdzies obok reduktora. Czesto grzybek tego elektrozaworu blokuje sie w polowie i nie jest do konca otwarty, przez co brakuje odpowiedniej ilosci gazu w ukladzie. Trzecia przyczyna lecz maloprawdopodobna to rozszczelniony uklad juz za reduktorem w fazie lotnej, ale to gazem by tak smierdzialo, ze w srodku bys nie wytrzymal.
Najprawdopodobniej reduktor i elektrozawor trzeba bedzie wyjac, przeczyscic i ewentualnie zalozyc zestaw naprawczy (gumki, sprezynki, membrany) <lol>

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 16 cze 2015, 20:16

Dokładnie,
sprawdź filtry i ew. je wymień. Mi w firmowym aucie kiedyś gazownik założył filtr na odwrót i auto też głupiało.

Jeśli filtry nie pomagają to na 99% problem leży w reduktorze.

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:42
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 16 cze 2015, 21:04

stawiam na reduktor gazu, miałem to samo na trasie przełączał na benzynę niezależnie od prędkości, reduktor poszedł na gwarancje nieszczęsny magic 3...
Było Audi 80 B3 1.8S
Jest OOOO A6 C5 2.4 Quattro

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 16 cze 2015, 23:04

Marcin19l pisze:stawiam na reduktor gazu, miałem to samo na trasie przełączał na benzynę niezależnie od prędkości, reduktor poszedł na gwarancje nieszczęsny magic 3...
magic 3 lubił puszczać gaz do wody. U mnie tak niestety zakończył swój żywot w poprzednim aucie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga