[AMX 2.8 193KM] Zjadanie oleju, co zrobić, od czego zacząć?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
- Imię: Dawid
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Giżycko
U mnie wlasnie dziwne jest to branie oleju. W miescie przez 900 km wzial ok 1/4 miark czyli ~~250 ml, auto jezdzi praktycznie ciagle na niedogrzanym oleju, czasem sie zagrzeje. Po trasie 250 km z predkosciami srednio 110-120 raz mialem 160 przez jakis 1km, Srednie spalanie 9.5l z q. Wiec nie ma tu mowy o butowaniu, a spalanie oleju przesadzone, pewnie dlatego, ze olej sie konkretnie zagrzal. Czekam na wymiane u mrowa87 gumek, bedzie mial szybciej zrobione. Zobaczymy czy u niego pomoze, chociaz jakos sceptycznie do tego podchodze.
edit: auto w sumie mam od jakiechs 5 miesiecy, a sprzedajacy pokazał mi rozwalona miske olejowa, i mowil zebym oleju nie zmienial, bo on zalewałrazem z miska. Mowil ze syntetyk. Moze nalal jakiegos gowna 5w40 ktore nie jest syntetykiem i jest geste i ma duza lepkosc na zimno a jak sie rozgrzeje to sie robi woda, taka teoria tez mi przyszla do glowy. Przy zmianie gumek wymienie na wszelki wypadek olej, bede wtedy pewny
edit: auto w sumie mam od jakiechs 5 miesiecy, a sprzedajacy pokazał mi rozwalona miske olejowa, i mowil zebym oleju nie zmienial, bo on zalewałrazem z miska. Mowil ze syntetyk. Moze nalal jakiegos gowna 5w40 ktore nie jest syntetykiem i jest geste i ma duza lepkosc na zimno a jak sie rozgrzeje to sie robi woda, taka teoria tez mi przyszla do glowy. Przy zmianie gumek wymienie na wszelki wypadek olej, bede wtedy pewny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
- Imię: Dawid
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Giżycko
Nie mam automatu. Mam Q ale manual, do tego mam albo sporo nagaru na tlokach od tego ze wciaga olej, bo cisnienie ponad 14 nawet do 15 bar albo olej usczelnia pierscienie i dlatego tak dmucha. Ale skoro Nominal jest 9-14 bar. To mysle ze te 15 jest spowodowane zmniejszoną pojemnoscią komory spalania. Ciekawe mam to auto, ale zamienic na cos innego zal bo za dobry mam wypas. Bede walczyl z olejem dopoki mi sil starczy. Co do odmy, to wymyslilem, ze w miejsce gdzie jest krotka rurka okolo fi18 miedzy trojnikiem odmy gdzie spotykaja sie wyloty z pokryw i skrzyni korbowej a ta gruszka gdzie jest zaworek zwrony i wyjscie w gore do ezektora, wstawie odolejacz taki jak sie wstawia do sprezarek - kompresorow, bedzie sie w nim skraplal olej, mysle ze to moglby zdac egzamin, ma dosc geste sitko, ktore co jakis czas trzebay bylo wyjac i wyczyscic ewentualnie na zime np w ogole zdemontowac sitko, aby nie zamarzl na nim szlam. System ten wtedy by sprawdzal sie tak samo jak zwykla odma tylko z dodatkowym filtrowaniem wylotow od pokryw zaworow i skryzni korbowej. Co myslicie?Pioter211 pisze:Jeśli misę masz szczelną to może zrób płukankę i zalej nowy, świeży olej. To nie zaszkodzi, a może pomóc. A jak stoisz z olejem w tipie?
Wygladaloby to mniej wiecje tak
Po prawej stronie bylowy wyjsice od trojnika odmy a po lewje wejsice do tej gruszki z zaworkiem zwrotnym
Taki filtr ma dosc duzy i swobodny przeplyw powietrza, mysle ze nie ograniczylby podcisnienia z kolektora, oczywiscie dalej sprawna odma i ezektor odgrywalyby tu swoja role.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
- Imię: Dawid
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Giżycko
Mozesz wyjasnic co masz na mysli, zaworek? Chodiz Ci o ta gruszke za trojnikiem?Pioter211 pisze:A faktycznie - masz manual:) Ja u siebie na odmie wstawiłem zaworek bo już mi kiedyś wywaliło simmering na wale. Odma zamarzła. Może u Ciebie to wina oleju, poprzedni właściciel zrobił jakąś mieszankę która mocno paruje i opary lecą po odmie.
Ciśnienie zmierzone, od 11,5 do 12,5 także normę spełnia, odma (intercars) i ezektor (ASO) nowy bo był zatkany. Jak będę robić uszczelniacze to razem z głowicą (planowanie) ,mechanik od razu zobaczy jak wyglądają cylindry. Koszty około 1 400 zł.de_never pisze:Tak wiem, mowil ze okolo 500 zl, z tym, ze ja przy okazji bede rozrzad robil, bo jedna robota, wiec dokladnie kosztow nie jestem w stanie przewidzieć. Z rozrzadem wyjdzie pewnie cos kolo 800 zl za robocizne. Zawze cos wychodzi w praniu, jak to u kazdego mechanika, jeszcze to jeszcze tamto. Dlatego głownie 90% robie sam, ale do wałkow i zmiennych faz dam sie dotkac tylko dla mechanika ktory sam posiada auto z podobnym silnikiem. Ma 2.7 BT i ogarnia sytuacje. Bedzie robil bez sciagania głowic. Drugi mechanik, po zapytaniu ile za robote powiedzial 1.000 zl i sie krzywil ze duzo roboty i moze byc tak ze nic nie pomoze. A powiedz mi, mierzyles cisnienie na cylindrach? Masz odme ori? czy ta topranoska?Wymieniales ezektor? Bo zastanawiam sie czy przez odme nie leci olej, wymienilem na ta tania za 100 zl. I teraz nie jestem jej pewny.mrowa87 pisze:o co Wam chodzi z tym 10W40 ?! Wy myślicie, że to piasek jest zamiast oleju ? :P Chyba, że mieszkacie w miastach gdzie temperatura -20 to chleb powszedni. Ja w przyszłym tyg wymienię uszczelniacze to też dam znać czy coś mi to dało czy nie.
de_never wiesz już ile Cie za to policzą oraz jakim sposobem wymienią ?
Ile tobie wcina? i jakiego oleju?
Patrz tu na ciekawy test. Dla mnie wystarczy
Jeżdżę na mobil 1 - 10W40 na trasie spala mi około 0,3L na 1k (trasa w góry) w mieście dużo za dużo potrafię dolać 1L na 1k, czasami dziennie zrobię 10km, rzadko jeżdżę.
Co do testu olejów... W poznaniu nie uświadczyłem takich mrozów :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfe ... 9244d.htmlde_never pisze:Mozesz wyjasnic co masz na mysli, zaworek? Chodiz Ci o ta gruszke za trojnikiem?Pioter211 pisze:A faktycznie - masz manual:) Ja u siebie na odmie wstawiłem zaworek bo już mi kiedyś wywaliło simmering na wale. Odma zamarzła. Może u Ciebie to wina oleju, poprzedni właściciel zrobił jakąś mieszankę która mocno paruje i opary lecą po odmie.
Jak ciśnienie w odmie wzrośnie to zaworek upuści i nie wywala oleju przez simmeringi. To takie zabezpieczenie przez zamarzaniem odmy. U Ciebie to nie rozwiąże problemu zużycia oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
- Imię: Dawid
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Giżycko
Ciekwy pomysl, dluzsza odme od pokrywy widze gdzies polaczyles na trojniku. Na poczatku pomyslalem ze jej nie podlaczyles
Jest to przyzwoity pomysl, pod warunkiem, ze zakladasz ze odma zamarznie Ci w gruszce lub ezektorze. Jak odma zamarznie Ci na polaczeniu pokrywa - gruszka, albo skrzynia korbowa- guszka to i tak Cie to nie uratuje i wywali olej simeringami, ale zawsze to jakies zabezpieczenie, nic Cie nie uratuje przed zamarznieciem odmy lepiej , jak przeczyszczenie jej przed temperaturami minusowymi i co jakis czas przejechanie sie autem w trasie, zeby odparowała wilgoć, ktora przy krotkich odcinkach zamienia sie w maslo. Przy jakim cisnieniu ten zaworek sie otwiera?
Tak wyglada prawie skonczona odma na podmianke z moim separatorem oleju. Za tym separatorem bedzie krociec podlaczony do gruszki z zaworkiem. Chcialem do srodka wsadzic jeszcze druciak stalowy ale boje sie ze jakis kawaleczek wpadnie do kolektora wiec sobie darowalem. i tak badziej montuje to na sprwdzenie jak duzo tego oleju tamtedy przechodzi.
Troszeczke rozwiercilem otwory w srodku, zeby byl swobodniejszy przeplyw powietrza, na poczatku myslalem o przlaczeniach minimum 1/2 lub 3/4 co by najbardziej odpowiadalo rozmiarowi rurki od odmy ale wszystko z takimi przylaczeniami jest duzo wieksze, co za tym idzie nie zmiesci sie w tym miejscu miedzy trojnikiem odmy a ta gruszka. Teraz po rozwierceniu srodka praktycznie tak samo sie dmucha jak przez odme, najgorsze jest to ze na plastiku bylo napisane, ze jest do 60stopni C, zobaczymy jak to dlugo pozyje i czy da mi chociaz troche obrazu jak jest z ta odma u nas w autach. Pierwsze co to po zamontowaniu mam zamiar przeprowadzic test z kartka, zeby mi nie wydmuchalo uszczelek.
Moglbys sprwdzic jak u Ciebie zachowuje sie test z kartka po dodaniu obrotow na jalowym? Spada czy dalej sie trzyma i ja zasysa? mam na mysli 1000- 1500 obrotow
Swoja droga, wiem jak wyglada w srodku ezektor, wiem jak wyglada w srodku ta gruszka i jak ma dzialać, to dalej nie potrafie sobie uzmyslowic za co one odpowiadaja, dlatego caly ten temat brania oleju przez odme i ezektor to bardziej skanialby mnie w ta strone, ze gdy jest cos nie tak z odma, robi sie cisnienie, a gdy jest cisnienie to albo Ci wywali olej na zewnatrz albo wali go uszczelniaczami do srodka. I tylko tak to sobie wyobrazam. Bo nie wiem jak to mialoby chronic przed przedostawaniem sie oleju do dolotu gdy jest Ezektor, ktory ma cienkie kanaliki i glownie odpowiada jako zawor zwrotny do serwa hamulcowego, i gruszka ktora ma zaworek zwrotny skonstruowany tak, ze gdy otwiera sie przepustnica, to zaciaga powietrze z odmy mocniej, a gdy sie przepustnice zamknie, robi sie wieksze podcisnienie od strony ezektora niz przed przepustnica, zaworek sie domyka, zostawiajac tylko niewielki przeplyw powietrza, gdyż jest tam dodatkowy otwór. Wiec ni jak nie dziala to jako jakis separator czy filtracja powietrza dostajacego sie do dolotu. Wrecz przeciwnie. Zaworek w tej gruszce za trujnikiem a przed ezektorem zrobi tak, ze gdy podcisnienie w dolocie przed przepustnica go otworzy to caly olej ktory leci wraz z oparami przez odme zostanie zassany w dolot. Moim zdaniem bez sensu. Na dodatek jest to skierowane w dol, prosto przed przepustnice w ten plasik. Zeby ta gruszka byla chociaz odwrocona to olej nie mialby tak latwo przdostac sie w gore i dopiero w dol do przepustnicy. A tak moze plynac jak z kranu, o ile tam jest. Ktos to rozbieral? wie jak to wyglada i mial takie zboczenie zeby rozkminic jak ten system dziala i po co zostal zrobiony?
Jest to przyzwoity pomysl, pod warunkiem, ze zakladasz ze odma zamarznie Ci w gruszce lub ezektorze. Jak odma zamarznie Ci na polaczeniu pokrywa - gruszka, albo skrzynia korbowa- guszka to i tak Cie to nie uratuje i wywali olej simeringami, ale zawsze to jakies zabezpieczenie, nic Cie nie uratuje przed zamarznieciem odmy lepiej , jak przeczyszczenie jej przed temperaturami minusowymi i co jakis czas przejechanie sie autem w trasie, zeby odparowała wilgoć, ktora przy krotkich odcinkach zamienia sie w maslo. Przy jakim cisnieniu ten zaworek sie otwiera?
Tak wyglada prawie skonczona odma na podmianke z moim separatorem oleju. Za tym separatorem bedzie krociec podlaczony do gruszki z zaworkiem. Chcialem do srodka wsadzic jeszcze druciak stalowy ale boje sie ze jakis kawaleczek wpadnie do kolektora wiec sobie darowalem. i tak badziej montuje to na sprwdzenie jak duzo tego oleju tamtedy przechodzi.
Troszeczke rozwiercilem otwory w srodku, zeby byl swobodniejszy przeplyw powietrza, na poczatku myslalem o przlaczeniach minimum 1/2 lub 3/4 co by najbardziej odpowiadalo rozmiarowi rurki od odmy ale wszystko z takimi przylaczeniami jest duzo wieksze, co za tym idzie nie zmiesci sie w tym miejscu miedzy trojnikiem odmy a ta gruszka. Teraz po rozwierceniu srodka praktycznie tak samo sie dmucha jak przez odme, najgorsze jest to ze na plastiku bylo napisane, ze jest do 60stopni C, zobaczymy jak to dlugo pozyje i czy da mi chociaz troche obrazu jak jest z ta odma u nas w autach. Pierwsze co to po zamontowaniu mam zamiar przeprowadzic test z kartka, zeby mi nie wydmuchalo uszczelek.
Moglbys sprwdzic jak u Ciebie zachowuje sie test z kartka po dodaniu obrotow na jalowym? Spada czy dalej sie trzyma i ja zasysa? mam na mysli 1000- 1500 obrotow
Swoja droga, wiem jak wyglada w srodku ezektor, wiem jak wyglada w srodku ta gruszka i jak ma dzialać, to dalej nie potrafie sobie uzmyslowic za co one odpowiadaja, dlatego caly ten temat brania oleju przez odme i ezektor to bardziej skanialby mnie w ta strone, ze gdy jest cos nie tak z odma, robi sie cisnienie, a gdy jest cisnienie to albo Ci wywali olej na zewnatrz albo wali go uszczelniaczami do srodka. I tylko tak to sobie wyobrazam. Bo nie wiem jak to mialoby chronic przed przedostawaniem sie oleju do dolotu gdy jest Ezektor, ktory ma cienkie kanaliki i glownie odpowiada jako zawor zwrotny do serwa hamulcowego, i gruszka ktora ma zaworek zwrotny skonstruowany tak, ze gdy otwiera sie przepustnica, to zaciaga powietrze z odmy mocniej, a gdy sie przepustnice zamknie, robi sie wieksze podcisnienie od strony ezektora niz przed przepustnica, zaworek sie domyka, zostawiajac tylko niewielki przeplyw powietrza, gdyż jest tam dodatkowy otwór. Wiec ni jak nie dziala to jako jakis separator czy filtracja powietrza dostajacego sie do dolotu. Wrecz przeciwnie. Zaworek w tej gruszce za trujnikiem a przed ezektorem zrobi tak, ze gdy podcisnienie w dolocie przed przepustnica go otworzy to caly olej ktory leci wraz z oparami przez odme zostanie zassany w dolot. Moim zdaniem bez sensu. Na dodatek jest to skierowane w dol, prosto przed przepustnice w ten plasik. Zeby ta gruszka byla chociaz odwrocona to olej nie mialby tak latwo przdostac sie w gore i dopiero w dol do przepustnicy. A tak moze plynac jak z kranu, o ile tam jest. Ktos to rozbieral? wie jak to wyglada i mial takie zboczenie zeby rozkminic jak ten system dziala i po co zostal zrobiony?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
- Imię: Dawid
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Giżycko
Powiem wam, ze nie zdazylem nawet zamontowac mojego patentu a powod jest taki. Od niedzieli auto przjechalo moze z 50km z czego 20 po miescie a 30 jakies mniej wiecej trasa - zeszlo z baagnetu 250 ml. Ide do garazu mierzyc cisnienie na cylindrach jeszcze raz, zmierze i na zimnym i na cieplym i chyba mi dymi z rur, ale nie jestem pewny bo ciemno jest i ciezko sprawdzic. Chyba motur umiera xD
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem idee mechaniki płynów, może coś mi umknęło, ale jak przy kompresji 10,6-1 można uzyskać 15 bar? No chyba że miałeś ciśnie atm 1415 hPa.de_never pisze:U mnie na Max life 5w40, po 1k km po miescie czesto na zimnym silniku, wciagnal 250 ml, po ostatniej trasie 250 km, wciagnal 0.5l - SZOK, z tym ze ja mam cisnienie na cylindrach wszedzie na lub powyzej gornej granicy 13.8 do 15. gdize max jest 14 bar.
de_never pisze:Zastanawiałeś się, o ile musiałbyś mieć mniejszą komorę?Pioter211 pisze:To mysle ze te 15 jest spowodowane zmniejszoną pojemnoscią komory spalania.
Tylko nie traktuj tego jak jakiś ataków personalnych
Fajne zabezpieczenie, gdzie coś takiego mozna kupić?Pioter211 pisze: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfe ... 9244d.html
Jak ciśnienie w odmie wzrośnie to zaworek upuści i nie wywala oleju przez simmeringi. To takie zabezpieczenie przez zamarzaniem odmy. U Ciebie to nie rozwiąże problemu zużycia oleju.
Z przeczytania topiku olśniło mnie, że jest jeszcze krótka odma, jak robiłem rozeznanie w jakim stanie jest odma i eżektor to sprawdziłem eżektor i długa odmę, jak myślicie - jeśli te dwie rzeczy były ok to jest sens sprawdzać teraz krótka odmę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
- Imię: Dawid
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Giżycko
mas0n pisze:Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem idee mechaniki płynów, może coś mi umknęło, ale jak przy kompresji 10,6-1 można uzyskać 15 bar? No chyba że miałeś ciśnie atm 1415 hPa.de_never pisze:U mnie na Max life 5w40, po 1k km po miescie czesto na zimnym silniku, wciagnal 250 ml, po ostatniej trasie 250 km, wciagnal 0.5l - SZOK, z tym ze ja mam cisnienie na cylindrach wszedzie na lub powyzej gornej granicy 13.8 do 15. gdize max jest 14 bar.
de_never pisze:Zastanawiałeś się, o ile musiałbyś mieć mniejszą komorę?Pioter211 pisze:To mysle ze te 15 jest spowodowane zmniejszoną pojemnoscią komory spalania.
Tylko nie traktuj tego jak jakiś ataków personalnych
Kolego mason, ja sam jestem naprawde zdziwiony ta kompresja. I wczoraj wieczorem po tym jak wcielo mi 250 ml oleju po okol 60 km, siedizalem do 3 rano, mierzylem cisnienie, nawet nagralem filmik, ktory zaraz wstawie.
Temp silnika cos kolo 70 stopni, olej nie zagrzany - test kompresji na zimnym
1 cyl - 14.3, 2 cyl, 13.8, 3 cyl, 14, 4 cyl 14.7, 5 cyl 14, 6 14.3
Temperatura silnika 90 oleju ponad 90, test kompresji na rozgrzanym po przejechaniu parunastu km.
1 cyl 14.5, 2cyl 14.2, 3 cyl 14.8. 4cyl 14.5, 5 cyl 14.2, 6 cyl 14.5
Nie jest to na pewno blad pomiarowy bo cisnienie mierzylem juz 4ty raz. w ciagu miesiaca.
Proba olejowa po wlaniu 5 ml oleju do cyl 3 ( czemu 3? bo swieca na tym cyl wydala mi sie najbardziej okopcona) od razu zmierzylem cisnienie 17 bar. ( moglem pare razy zakrecic walem, ale jakos zapomnialem, chyba z nerwow). dalej nie robilem bo byla 3 rano.
Spalanie oleju wyglada tak :
Zero dymka przy odpaleniu, po chwili widac wyraznie ze zaciaga olej, po czym przy gazuwaniu tak jakby spaliny sieo czyszczaja, a jak zdejme noge z gazu to znow ciagnie olej. Po chwili na cieplym praktycznie dymienia nie widac na jalowych, bo katy przepalaja.
Pytanie, jakie jest prawdopodobnienstwo, ze mam uszkodzone pierscienie olejowe na kazdym cylindrze jednoczescie? przeciez to muialoby byc z 5% szansy ze na kazdym tak samo wciaga olej, Bylem u 2 mechanikow,. Jeden mowi ze gumki i za 2 miech dopiero a drugi mowi ze nie koniecznie gumku i moze za tydzien wymienic. Nie wiem co robic, jakby mi ktos postawil diagnoze ze pierscienie to bym nowy motor szukal w sumie juz znalalzem. Ale wolalbym zrobic ten bo zero problemow.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga