Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

problem audi a6 c5 4.2 quattro 2003r tryb awaryjny skrzyni

Układ napędowy i skrzynie biegów
Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

problem audi a6 c5 4.2 quattro 2003r tryb awaryjny skrzyni

Post autor: Pedross86 » 12 cze 2015, 19:14

Nie wiem czy to jakieś fatum bo co nie zrobie to zaraz coś innego ją boli :[ zaczynam już pomału myśleć o zmianie auta. No ale trzeba doprowadzić do porządku to co zostało do zrobienia. Więc dziś jadę sobie trasą około 100km/h szykuje się do wypzedzania. Wciskam dwa razy pedał gazu w podłogę by skrzynia zredukowała na niższy bieg a tu tylko obroty wskakują na wysokie i szarpło autem. Przerzuciło na 5 bieg i nadal jade na tej piątce na niskich obrotach. W czasie jazdy próbowałem wrzuciś 4 manualnie ale jak tylko wskakuje 4 bieg odrazu przerzuca na 5. Załapała tryb awaryjny. Zjechałem na pobocze zgasiłem auto uruchomiłem. Ruszam i wiedze że coś jest nie tak. Oborty wysokie auto w pewnym momencie szarpnie i jedzie aż złapie bład... Tryb awaryjny. Olej zmieniałem jakoś w styczniu plus filtr. Po wymianie nie było problemów. Jeździłem było ok. jakoś od kwietnia miała dziwne objawy. Na postoju jak zmieniałem z P na D to było szarpnięcie jakby do przodu. Często to odczuwałem. Raz szarpało raz nie. Jakieś pomysły ? czy już mam skrzynie wyciągać i szukać innej? a może regeneracja tych tłoczków tam elektrycznych ? nie wiem akurat na tym nie znam sie. Jestem w stanie wyjąć skrzynie i ją włożyć. W automatach nie mam pojęcia jak to działa. Proszę o jakieś wskazówki bo moja piękna A6 własnie mnie załamała swoim zachowaniem <lol>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 cze 2015, 20:53

Skoro masz tryb awaryjny to sprawdź błędy.

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 12 cze 2015, 21:27

I tu tez problem jest poniewaz ostatnio nie moge sie połączyć moim Ethosem. Sprobuje w poniedzialek przez laptopa i vcdsa.

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 12 cze 2015, 21:28

Pedross86, jaki olej lany, płytka była czyszczona(ultradźwięki)?
Kolejny temat to podłączyć i sczytać błędy. U mnie też był problem z szarpaniem, błędy sczytane i wniosek - wymieniać olej, filtr i od siebie jeszcze dorzuciłem czyszczenie i teraz ładnie lata.

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 12 cze 2015, 22:15

Olej kolor żółty specjalny do skrzyn automatycznych z grupy VW i Audi. Nie pamietam nazwy jakis niemiecki. Filtr wymieniony był. Nic wiecej tam nie wymienialem. No postaram sie te bledy na vcds sprawdzic.

Awatar użytkownika
IreK_PV808
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
Imię: Irek
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

Post autor: IreK_PV808 » 12 cze 2015, 23:05

Pedross86, jakoś też tak miałem , poleciał kosz i coś jeszcze , autko chyba jutro wraca to dopiszę co tam się dokładnie podziało. Bo tak czytam , czytam co napisałeś i zastanawiam się czy sam tego pisałem :D
Jak mogę to pomogę. :) Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->> https://www.youtube.com/watch?v=lNLPfujwcfA
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

kapinoch

Post autor: kapinoch » 13 cze 2015, 00:08

Witam
Chyba jakaś zaraza, bo mam to samo. VCDS pokazuje błąd trzeciego biegu. Wstępna diagnoza mechanika od skrzyń - normalne dla skrzyni 5HP24, uszkodzenie kosza forwardu.
Części zamówione i w przyszłym tygodniu naprawa.
Jak będę coś wiedział to napiszę.
<stres> niestety kosztowna sprawa.

Awatar użytkownika
IreK_PV808
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
Imię: Irek
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

Post autor: IreK_PV808 » 13 cze 2015, 00:22

V8 rządzi się swoimi prawami więc tutaj chyba nie ma kosztownych napraw , przecież tutaj nic nie jest tanie w porównaniu z normalnymi samochodami :) ale za to jaka radocha... :D
Jak mogę to pomogę. :) Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->> https://www.youtube.com/watch?v=lNLPfujwcfA
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 13 cze 2015, 09:46

U mnie nie ma problemu z wyjeciem i zrobieniem samemu ale akurat na skrzyniach automatach to ja sie nie znam i wole nie ruszać. Sprawdze błędy i wtedy bedziemy szukac przyczyny. No tak V8 wszystko dwa razy drozsze ale co chwile cos. Dopiero co wymienilem fazator (napinacz na lancuchu). Byl spokoj to nie zawsze jakis as w rekawie <radocha>

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 13 cze 2015, 15:17

michal_bst pisze:Pedross86, jaki olej lany, płytka była czyszczona(ultradźwięki)?
Kolejny temat to podłączyć i sczytać błędy. U mnie też był problem z szarpaniem, błędy sczytane i wniosek - wymieniać olej, filtr i od siebie jeszcze dorzuciłem czyszczenie i teraz ładnie lata.
Tak szczytuje i szczytuje i szczytać nie mogę.. błędy się odczytuje...
Valve body czy jak kto woli sterownik hydrauliczny, czy jak kto woli płytę zaworów, czyści się oczywiście ale pierwsze słyszę, żeby ktoś czyścił ją ultradźwiękami. Wystarczy ją ostrożnie rozebrać wymyć benzyną, wymienić uszczelnienia i złożyć z powrotem. Oczywiście uprzednio sprawdzając czy nic się nie zacina. Warto też mając możliwość sprawdzić elektrozawory lub jak ktoś lubi wrzucić sterowanie na np. hydratest.

Autor tematu wymieniał już olej w tej skrzyni razem z filtrem... wiec ponowna wymiana skrzyni mu nie naprawi... stawiam na kosz forward lub/i plyte elektrozaworow.

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 13 cze 2015, 15:27

Rafal_m jaki koszt wymiany tej plyty lub tego kosza? Nie wiem na co sie szykowac

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 13 cze 2015, 15:42

rafal_m, widzisz, a jednak można tak czyścić, oczywiście benzyną również. U mnie poprzedni właściciel zalał słaby olej i szarpało - po wymianie na dobry olej przestało.

Co do sczytać - fakt, mój błąd ;) Pisałem na szybko - oczywiście odczytać błędy.

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 15 cze 2015, 16:36

no więc błędy :
P0730 - gear ratio monitoring incorrect gear ratio (17114-Kontrola biegu-/przełożenia: błędny stosunek przełożenia )
P1762 - shift lock solenoid (N110) - short to plus - ten błąd jest od elektromagnesu lewarka ale on był od zawsze.

[ Dodano: 2015-06-15, 16:36 ]
Dzwonilem zorientować sie co mogło paść i co mam robić. Mechanik od skrzyń twierdzi ze albo kosz sie rozlecial bo taka jest najczestsza usterka tego modelu skrzyn albo jesli mam drugi model to ukrecil sie jakis walek. No wiec tak czy siak wyjac skrzynie musze. 1200zl naprawa + części. Olej sprawdzilem jest. Co zauwazylem jeszcze ze jak odpale auto i wrzuce D puszcze hamulec to auto ruszu pomalu i jedzie. Dopiero jak wcisne gaz wyskakuje bieg i obroty rosna jakby wskakiwal na luz. Jak dodam gazu jest stuk i awaryjny tryb.

sztukens
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 15 wrz 2014, 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: sztukens » 15 cze 2015, 17:54

Posypał Ci się kosz i zapewne konwerter. Miałem to samo. W którymś z tematów wypisałem cześci które mi wymienione w autoryzowanym serwisie ASB. Jakoś tanio chce Ci to zrobić, mnie kompletna naprawa wyniosła 4.5K i nie znalazlem tanszego serwisu ASB. Ale udaj się jak najsybciej do serwisu bo posypie się reszta. Pozdrawiam

Pedross86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 07 gru 2013, 12:27
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pedross86 » 16 cze 2015, 18:50

przypomniało mi się coś co może mieć związek z tą skrzynią a nie musi. Od pewnego razu rano jak odpalałem auto i ruszałem na zakrętach wyskakiwał mi duży wykrzyknik na wyświetlaczu i sygnał 3 krotny. Tylko na nierównościach i zakrętach. Myślałem że to płyn hamulcowy ale był ok więc jeździłem tak. Zazwyczaj rano mi tak wariował. Czujnik stanu ilości płyny ? szukałem błędów na hamlucach i abs. Nic.

sztukens może tak tylko dobrze to wygląda 1200 sama robocizna ale dolicz koszty tego co się rozsypało to myśle że 2500-3000 wyjdzie mnie ta przyjemność. Plus filtr i olej wiadomo będą chcieli swoje założyć albo zalać więc... normalna cena. Zastanawiam się czy to coś innego się nie stało. Bo nie było objawów że się psuje tylko tak nagle ?? dziwne. Jak każdy nie chce pchać się w koszty bo oddam skrzyni a oni mi tam wcisną kit że połowa do wymiany i dupa <stres>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga