problem audi a6 c5 4.2 quattro 2003r tryb awaryjny skrzyni
problem audi a6 c5 4.2 quattro 2003r tryb awaryjny skrzyni
Nie wiem czy to jakieś fatum bo co nie zrobie to zaraz coś innego ją boli zaczynam już pomału myśleć o zmianie auta. No ale trzeba doprowadzić do porządku to co zostało do zrobienia. Więc dziś jadę sobie trasą około 100km/h szykuje się do wypzedzania. Wciskam dwa razy pedał gazu w podłogę by skrzynia zredukowała na niższy bieg a tu tylko obroty wskakują na wysokie i szarpło autem. Przerzuciło na 5 bieg i nadal jade na tej piątce na niskich obrotach. W czasie jazdy próbowałem wrzuciś 4 manualnie ale jak tylko wskakuje 4 bieg odrazu przerzuca na 5. Załapała tryb awaryjny. Zjechałem na pobocze zgasiłem auto uruchomiłem. Ruszam i wiedze że coś jest nie tak. Oborty wysokie auto w pewnym momencie szarpnie i jedzie aż złapie bład... Tryb awaryjny. Olej zmieniałem jakoś w styczniu plus filtr. Po wymianie nie było problemów. Jeździłem było ok. jakoś od kwietnia miała dziwne objawy. Na postoju jak zmieniałem z P na D to było szarpnięcie jakby do przodu. Często to odczuwałem. Raz szarpało raz nie. Jakieś pomysły ? czy już mam skrzynie wyciągać i szukać innej? a może regeneracja tych tłoczków tam elektrycznych ? nie wiem akurat na tym nie znam sie. Jestem w stanie wyjąć skrzynie i ją włożyć. W automatach nie mam pojęcia jak to działa. Proszę o jakieś wskazówki bo moja piękna A6 własnie mnie załamała swoim zachowaniem
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
- IreK_PV808
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
- Imię: Irek
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontakt:
Pedross86, jakoś też tak miałem , poleciał kosz i coś jeszcze , autko chyba jutro wraca to dopiszę co tam się dokładnie podziało. Bo tak czytam , czytam co napisałeś i zastanawiam się czy sam tego pisałem :D
Jak mogę to pomogę. Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->> https://www.youtube.com/watch?v=lNLPfujwcfA
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub
exhaust byGTPerformance -->> https://www.youtube.com/watch?v=lNLPfujwcfA
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub
- IreK_PV808
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
- Imię: Irek
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontakt:
V8 rządzi się swoimi prawami więc tutaj chyba nie ma kosztownych napraw , przecież tutaj nic nie jest tanie w porównaniu z normalnymi samochodami ale za to jaka radocha... :D
Jak mogę to pomogę. Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->> https://www.youtube.com/watch?v=lNLPfujwcfA
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub
exhaust byGTPerformance -->> https://www.youtube.com/watch?v=lNLPfujwcfA
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub
U mnie nie ma problemu z wyjeciem i zrobieniem samemu ale akurat na skrzyniach automatach to ja sie nie znam i wole nie ruszać. Sprawdze błędy i wtedy bedziemy szukac przyczyny. No tak V8 wszystko dwa razy drozsze ale co chwile cos. Dopiero co wymienilem fazator (napinacz na lancuchu). Byl spokoj to nie zawsze jakis as w rekawie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Tak szczytuje i szczytuje i szczytać nie mogę.. błędy się odczytuje...michal_bst pisze:Pedross86, jaki olej lany, płytka była czyszczona(ultradźwięki)?
Kolejny temat to podłączyć i sczytać błędy. U mnie też był problem z szarpaniem, błędy sczytane i wniosek - wymieniać olej, filtr i od siebie jeszcze dorzuciłem czyszczenie i teraz ładnie lata.
Valve body czy jak kto woli sterownik hydrauliczny, czy jak kto woli płytę zaworów, czyści się oczywiście ale pierwsze słyszę, żeby ktoś czyścił ją ultradźwiękami. Wystarczy ją ostrożnie rozebrać wymyć benzyną, wymienić uszczelnienia i złożyć z powrotem. Oczywiście uprzednio sprawdzając czy nic się nie zacina. Warto też mając możliwość sprawdzić elektrozawory lub jak ktoś lubi wrzucić sterowanie na np. hydratest.
Autor tematu wymieniał już olej w tej skrzyni razem z filtrem... wiec ponowna wymiana skrzyni mu nie naprawi... stawiam na kosz forward lub/i plyte elektrozaworow.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
no więc błędy :
P0730 - gear ratio monitoring incorrect gear ratio (17114-Kontrola biegu-/przełożenia: błędny stosunek przełożenia )
P1762 - shift lock solenoid (N110) - short to plus - ten błąd jest od elektromagnesu lewarka ale on był od zawsze.
[ Dodano: 2015-06-15, 16:36 ]
Dzwonilem zorientować sie co mogło paść i co mam robić. Mechanik od skrzyń twierdzi ze albo kosz sie rozlecial bo taka jest najczestsza usterka tego modelu skrzyn albo jesli mam drugi model to ukrecil sie jakis walek. No wiec tak czy siak wyjac skrzynie musze. 1200zl naprawa + części. Olej sprawdzilem jest. Co zauwazylem jeszcze ze jak odpale auto i wrzuce D puszcze hamulec to auto ruszu pomalu i jedzie. Dopiero jak wcisne gaz wyskakuje bieg i obroty rosna jakby wskakiwal na luz. Jak dodam gazu jest stuk i awaryjny tryb.
P0730 - gear ratio monitoring incorrect gear ratio (17114-Kontrola biegu-/przełożenia: błędny stosunek przełożenia )
P1762 - shift lock solenoid (N110) - short to plus - ten błąd jest od elektromagnesu lewarka ale on był od zawsze.
[ Dodano: 2015-06-15, 16:36 ]
Dzwonilem zorientować sie co mogło paść i co mam robić. Mechanik od skrzyń twierdzi ze albo kosz sie rozlecial bo taka jest najczestsza usterka tego modelu skrzyn albo jesli mam drugi model to ukrecil sie jakis walek. No wiec tak czy siak wyjac skrzynie musze. 1200zl naprawa + części. Olej sprawdzilem jest. Co zauwazylem jeszcze ze jak odpale auto i wrzuce D puszcze hamulec to auto ruszu pomalu i jedzie. Dopiero jak wcisne gaz wyskakuje bieg i obroty rosna jakby wskakiwal na luz. Jak dodam gazu jest stuk i awaryjny tryb.
Posypał Ci się kosz i zapewne konwerter. Miałem to samo. W którymś z tematów wypisałem cześci które mi wymienione w autoryzowanym serwisie ASB. Jakoś tanio chce Ci to zrobić, mnie kompletna naprawa wyniosła 4.5K i nie znalazlem tanszego serwisu ASB. Ale udaj się jak najsybciej do serwisu bo posypie się reszta. Pozdrawiam
przypomniało mi się coś co może mieć związek z tą skrzynią a nie musi. Od pewnego razu rano jak odpalałem auto i ruszałem na zakrętach wyskakiwał mi duży wykrzyknik na wyświetlaczu i sygnał 3 krotny. Tylko na nierównościach i zakrętach. Myślałem że to płyn hamulcowy ale był ok więc jeździłem tak. Zazwyczaj rano mi tak wariował. Czujnik stanu ilości płyny ? szukałem błędów na hamlucach i abs. Nic.
sztukens może tak tylko dobrze to wygląda 1200 sama robocizna ale dolicz koszty tego co się rozsypało to myśle że 2500-3000 wyjdzie mnie ta przyjemność. Plus filtr i olej wiadomo będą chcieli swoje założyć albo zalać więc... normalna cena. Zastanawiam się czy to coś innego się nie stało. Bo nie było objawów że się psuje tylko tak nagle dziwne. Jak każdy nie chce pchać się w koszty bo oddam skrzyni a oni mi tam wcisną kit że połowa do wymiany i dupa
sztukens może tak tylko dobrze to wygląda 1200 sama robocizna ale dolicz koszty tego co się rozsypało to myśle że 2500-3000 wyjdzie mnie ta przyjemność. Plus filtr i olej wiadomo będą chcieli swoje założyć albo zalać więc... normalna cena. Zastanawiam się czy to coś innego się nie stało. Bo nie było objawów że się psuje tylko tak nagle dziwne. Jak każdy nie chce pchać się w koszty bo oddam skrzyni a oni mi tam wcisną kit że połowa do wymiany i dupa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga