Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] nierówna praca silnika gdy się nagrzeje.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Phoenix505
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 maja 2015, 19:25
Lokalizacja: Szczecin

[A6 C5] nierówna praca silnika gdy się nagrzeje.

Post autor: Phoenix505 » 06 cze 2015, 15:47

Witam od jakiegoś miesiąca stałem się posiadaczem Audi A6 C5.
Jazda na benzynie:
Mój problem polega na tym iż gdy autko jest zimne chodzi jak Korzeniowski za czasów świetności, natomiast po dłuższej jeździe zaczyna nim lekko poszarpywać, a na postoju co rusz falują obroty lub co gorsza potrafi zgasnąć (ostatnio zgasł mi na zakręcie przy prędkości ok 30 km/h) co staje się nieco groźne. Starałem się wyeliminować problem , więc wymieniłem świece oraz kable, gdyż były okopcone i poprzecierane. Oczywiście nie pomogło.

Jazda na gazie
Podczas jazdy w tym trybie zaczynają się już w ogóle cyrki jak u cioci Jadzi na weselu,gdy to wujek Staszek za dużo wypił. Mianowicie podczas jazdy na niskich obrotach w zakresie 1-2 tys budą telepie jakby miała atak padaczki, powyżej lekko poszarpuje lecz przy 2.5 do 2.8 potrafi raz na jakiś czas szarpnąć tak że aż zarzuci mną w fotelu. Oczywiście dochodzą do tego dolegliwości takie jak po dłuższej jeździe na benzynie. By wyeliminować problem wymieniłem reduktor gdyż jak to majster powiedział stary dawał podciśnienie na gaz i mogło mi tłoki w kosmos wystrzelić :shock: Oczywiście po wymianie dodał iż wtryski również są do wymiany gdyż są do 300 konnej wersji silnika (BRC żółte) :shock: .

Panowie proszę o pomoc gdyż kabel VAG przyjdzie mi dopiero pod koniec tygodnia a ja staram się eliminować trochę przyczyny po omacku. Następnie w planach mam zamiar wymienić filtry, oleju, paliwa i powietrza gdyż poprzedni właściciel nie za bardzo dbał o to autko.
Czy możecie przynajmniej zasugerować w czym mogą twkić owe problemy i czy są szanse by naprawić je samemu ?

P.S. Dla przykładu średnio mi się uśmiecha płacić 70 zł za głupią wymianę np wężyka. [/b]

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 07 cze 2015, 13:46

Bez kompa ani rusz :/
Sprawdź cewkę
cewka-zaplonowa-vt55291.htm

Objawy pasują też do padniętej sondy

polak1501
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2014, 17:36
Lokalizacja: KĂśln / Lębork

Post autor: polak1501 » 07 cze 2015, 15:11

moim zdaniem u gazownika sprawdz mikser od gazu czy jest dobrze ustawione,kiedy wymieniales filter gazu? ja bym sie skupil na mikserze od gazu moze juz nie jest szczelny...Pojechalbym najpierw do dobrego gazownika.

arturrro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 cze 2015, 12:23
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: arturrro » 07 cze 2015, 15:47

moim zdaniem u gazownika sprawdz mikser od gazu czy jest dobrze ustawione,kiedy wymieniales filter gazu
Tam nie ma miksera no chyba że ktoś założył tak stara instalacje do tego autka a to już profanacja. Gaz zostaw w spokoju auto najpierw musi zacząć dobrze chodzić na benzynie. Chyba że to coś z korektami ale to sprawdzisz dopiero jak bedzie kabelek.

Sprawdź jeszcze silnik pod katem nieszczelności w dolocie. Nie mam tego samego silnika ale u mnie po zakupie na wstępie miałem do wymiany parę wężykow.

Sanchez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 27 maja 2015, 18:35
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: Sanchez » 07 cze 2015, 16:21

Miałem podobny problem, silnik troche falował i czuć było drgania, w czasie jazdy też w zakresie 1-2 tysiące obrotów budą zaczeło telepać. Dałem przepustnice do przeczyszczenia i w sumie drgań podczas jazdy już nie czuje ale na wolnych nadal czuć drżenie samochodu.
Było:

Golf IV 1.9 TDI 110 KM
Audi A6 C5 4.2 quattro 00

Jest:

Mercedes CLK W209 200 Kompressor

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 07 cze 2015, 18:03

po pierwsze trzeba sprawdzić co pokazuję komputer
potem świece przewody ewentualnie cewki może być też uszkodzona przepustnica

u mnie nie dało się zaadoptować przepustnicy kompem to tak samo nie trzymał obrotów ani nic gasł itd ale po manualnym "ustawieniu" jako tako chodzi więc to też może być uszkodzone i pewnie wiele innych ale podstawowa sprawa to sprawdzić błędy pod kompem

pozdrawiam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Phoenix505
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 maja 2015, 19:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Phoenix505 » 11 cze 2015, 12:14

A więc dziś odebrałem auto od mechanika, VAG pokazał problem z czujnikiem przepływu masy, co do opinii mechanika stwierdził że problem może gdzieś leżeć po stronie instalacji gazowej tzn jakby na chwile przełączał się na gaz przy jeździe na benzynie a potem wracał na benzynę :| .

Ok jako że do niby najlepszego gazownika w Szczecinie terminy są jak na nfz do chirurga czyli tydzień czekania, postanowiłem wyeliminować problem z przepływomierzem. Mam teraz kilka pytań:
Czy objawy (występujące na benzynie) odpowiadają problemowi z przepływką ?
Jeśli jest to przepływka to czy po wymianie muszę ją adaptować na nowo ?
Czy może wystarczyć zwykłe przeczyszczenie przepływomierza benzyną ekstrakcyjną ?

wiewior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 05 paź 2011, 14:02
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: wiewior » 13 cze 2015, 21:52

u mnie jest po trochu podobnie ale jednak nie tak samo
przewody wymienione, świece tez, jeśli chodzi o elektrykę to nigdy nie było się do czego przyczepić w moim przypadku.
na benzynie lata jak samolot żadnych ale to żadnych problemów
Gaz i tu są schody, na zimnym ok w trasie jak go przegonie to przyspieszenie jest zadowalające ale jak wcisnę pedał gazy to potrafi delikatnie czknąć a potem już idzie jak wariat.
stała prędkość na lpg to koszmar
niezależnie od obrotów silnika szarpie, na początku delikatnie a potem coraz mocniej. sądziłem ze reduktor ma problem z ciśnieniem bo po podpięciu pod kompa wtryski pokazał bez błędów. reduktor nowy i dalej to samo. zacząłem bawić się w auto-kalibracje za pomocą oprogramowania do instalacji KINGa ale nic nie pomogło.
kumpel rozwiązał swój problem adoptując ustawienia z bliźniaczego silnika i tej samej instalacji ale to honda wiec oni mi nie pomogą.
Możne ktoś z was ma 2.4 z instalacją king-a i udostępnił by mi swoje ustawienia centralki bo moj magik od gazu łapy rozkłada

Phoenix505
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 maja 2015, 19:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Phoenix505 » 16 cze 2015, 22:22

Dziś dorwałem się do VAGa (w końcu) sprawdziłem i mam jeden błąd a mianowicie
16486 Przepływomierz - niskie napięcie brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - Błąd Sporadyczny
Oczywiście wymieniłem filtr przeczyściłem przepływkę oraz skasowałem błąd.

Błąd wystąpił gdy auto osiągnęło na postoju temp roboczą 90st (włączone oświetlenie zewnętrzne), by wywołać efekt jeszcze mocniejszego obciążenia włączyłem oświetlenie. Autko machnęło wskazówką na obrotomierzu a na VAGu pojawił się błąd :
16486 Przepływomierz - niskie napięcie brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
Po czym w wymowny sposób zgasł.

Pytanie brzmi czy to dalej kwestia przepływki ? Lub jak sprawdzić czy to aby nie czasem elektryka ? Rozumiem że muszę sprawdzić miernikiem na wtyczce lecz potrzebuję informacji jakie powinienem mieć napięcia na wtyczce ?

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 17 cze 2015, 01:22

Przeczytaj podwieszony temat- uklad dolotowyw v6 2.4 - 2.8.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 17 cze 2015, 23:34

Miałem coś podobnego :-)
Wyjscie z sytuacji wyglądało następująco, regeneracja alternatoa a w szczególności wymiana regulatora napiecia. Po wymianie błędy znikły.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Phoenix505
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 maja 2015, 19:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Phoenix505 » 18 cze 2015, 22:58

Wymieniłem przepływomierz (kupiłem najtańszą używkę na allegro za ok 25 zł) problem z benzyną wydaje się być rozwiązany: temp 90 i trzyma obroty, jutro go przetestuje w drodze do pracy 25 km i co 5 min korek.
Vag oczywiście nie wykazał żadnych błędów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja