Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AMX 2.8 193KM] Zjadanie oleju, co zrobić, od czego zacząć?

Silniki benzynowe
skyline00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 lut 2015, 13:50
Lokalizacja: Lublin

[AMX 2.8 193KM] Zjadanie oleju, co zrobić, od czego zacząć?

Post autor: skyline00 » 03 cze 2015, 13:39

Panie i Panowie,
Mój potwór niestety spala za dużo oleju, ok litr na 1,5tys km. Zalany jest Liqui Moly Top Tec 4200, 5W30.
Zastanawiam się od czego zacząć. Kupiłem już nowe świece, nie wiem w jakim stanie są teraz bo jeszcze nie wymieniałem i nie zaglądałem tam odkąd kupiłem. Niebawem się za to zabiorę.
Przy odpalaniu rano na zimnym silniku, żadnej chmury dymu za samochodem nie ma, wszystko wygląda zdrowo.
Samochód ma za mały przebieg żeby już pierścienie padały.
Myślicie, że lepiej na początku zrobić próbę olejową, czy zacząć od uszczelniaczy zaworów, odmy i ezektora? Z tego co znalazłem na forum to były podobne tematy i każdemu pomagało coś innego, ale też nie zawsze do końca, jednak w większości polecana była wymiana uszczelniaczy.
Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 03 cze 2015, 14:39

Wciąga zdrowo ;/ Ja bym zaczęła od sprawdzenia wycieków oleju i zmiany oliwy na 5W40.
Co do przebiegu to jeśli nie jest się pierwszym właścicielem od nowości to nie można być pewnym ;)

skyline00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 lut 2015, 13:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: skyline00 » 03 cze 2015, 14:43

Wycieków nie ma, bo było sprawdzane, nawet się nigdzie nie poci. Jakby się głębiej zastanowić, to wymiana oliwy jest bez sensu, skoro od wymiany do wymiany wejdzie cała micha :P

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 03 cze 2015, 14:50

Zawsze to odrobinę mniej go będzie później ciągnęło ;d A jaki masz styl jazdy ? Bo zawsze jak auto widzi większe obroty to więcej oleju "pociągnie". Moja pierwsza Mazda na zimnym nic, ale jak ktoś mnie zdenerwował siedząc na zderzaku tylnym, to ja redukcja pod górkę sławinkowską i momentalnie był ze 100 metrów za mną <rotfl>

skyline00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 lut 2015, 13:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: skyline00 » 03 cze 2015, 15:00

Lubię czasem przydusić, ale przeważnie jeżdżę spokojnie, spalanie mnie ogranicza :p Myślę, że nie po to robią takie silniki, żeby ciągnąć się między 1,5 a 2tys obrotów, więc od czasu do czasu lubię przydusić, przy wyprzedzaniu, albo jak na światłach jakiś beemiarz się do mnie szyderczo uśmiecha <figielek> Ale moja noga nie jest na tyle ciężka, żeby aż tyle oleju ciągnęło :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 cze 2015, 16:12

proponowałbym najpierw sprawdzić odmy , zwłaszcza tą krótką która jest pod przepustnicą wpięta - u mnie po wymianie kompletu odm i ezektora spalanie oleju spadło z 250-400 ml /1000tyś km do praktycznie nieuzaważalnych wartości bliskich błędowi pomiarowemu

Awatar użytkownika
Karlos83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 sie 2013, 20:55
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: Karlos83 » 03 cze 2015, 16:57

Mój jadł 400-500 ml na 1k jak jezdzilem na 5w30. Uszczelnilem pokrywy i wymienilem na Gulfa 10w60 - spadło do około 125-150 ml na 1k :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 cze 2015, 17:16

ja jezdze na 5W40 a wczesniej był wlany 10W40 i zużycie było to samo

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 03 cze 2015, 17:46

bendzji pisze:proponowałbym najpierw sprawdzić odmy , zwłaszcza tą krótką która jest pod przepustnicą wpięta - u mnie po wymianie kompletu odm i ezektora spalanie oleju spadło z 250-400 ml /1000tyś km do praktycznie nieuzaważalnych wartości bliskich błędowi pomiarowemu
potwierdzam po wym na nowy egzektor i płukaniu odm spalanie oleju nie zauważalne
stary ezektor wydawał się sprawny ale niestety na nim pije olej
stosuje 10w 40

skyline00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 lut 2015, 13:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: skyline00 » 05 cze 2015, 11:44

No to pewnie zrobię tak jak mówicie, zajmę się odmą i ezektorem na początek. Dzięki za sugestie, jak coś się zmieni to dam znać.

A swoją drogą, możecie mi pokazać jak prawidłowo ma wyglądać pasująca do mojego silnika odma na alledrogo?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 cze 2015, 12:10

długa: Obrazek

krótka Obrazek

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 09 cze 2015, 15:30

Skoro nie spala tego oleju to musi inną droga uciekać. Sprawdzałeś czy nie ma żadnych wycieków? Zdejmij osłonę spod silnika i poobserwuj czy plamy się nie pojawiają. u mnie zużycie oleju spadło po płukance i zamianie oleju z mobil 10W40 na LM 5W40 4100.

skyline00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 lut 2015, 13:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: skyline00 » 09 cze 2015, 19:13

Pioter211 pisze:Skoro nie spala tego oleju to musi inną droga uciekać.
No właśnie w tym rzecz, że spala, bo wycieków nigdzie nie ma, wszystko suche, sprawdzałem sam i mechanik też sprawdzał. Jutro jestem umówiony na wizytę, będę miał zmienione świece i wyczyszczoną odmę. Olej za jakiś czas też zmienię na taki jak mówisz, LM 5W40 4100 <okok>

DariuszT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2012, 13:49
Lokalizacja: Opole

Post autor: DariuszT » 10 cze 2015, 00:05

Proponuję sprawdzić zaślepki na wałkach rozrządu, często przez nie wycieka olej wprost na kolektor wydechowy, dlatego też nie widać plam pod samochodem. Znajdują się z tyłu silnika od strony grodzi kabiny. Do lewej dostaniesz się odkręcając zbiornik z płynem chłodniczym, a do prawej można sięgnąć ręką. Właśnie wymieniłem je u siebie.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 10 cze 2015, 00:16

E tam. Jedna V-ka prawie nie ciągnie, druga od nowości siorbie zdrowo. Taka prawda, stąd w instrukcji napisano, że spalanie do 1litra oliwy na 1000km mieści się w normie ;)

Wiadomo, że cała odma + eżektor do sprawdzenia, lecz jeśli nie poci się spod dekli, zaślepek itd. a świece też suche i czyste, to grzecznie ci oliwę zasysa z benzyną ;P

Spróbuj zalać Liqui Moly 5w40 toptec, wcześniej możesz zrobić płukankę.

Inna sprawa, że mój po mieście, przy spokojnej jeździe to oleju prawie nie bierze... za to na trasie, kiedy silnik się zagrzeje a oliwa sięga ok 130 stopni... przy 160-180 km i długotrwałym utrzymywaniu, to siorbnie sobie i 400-600 ml na 1000 ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga