[AMX 2.8 193KM] Zjadanie oleju, co zrobić, od czego zacząć?
[AMX 2.8 193KM] Zjadanie oleju, co zrobić, od czego zacząć?
Panie i Panowie,
Mój potwór niestety spala za dużo oleju, ok litr na 1,5tys km. Zalany jest Liqui Moly Top Tec 4200, 5W30.
Zastanawiam się od czego zacząć. Kupiłem już nowe świece, nie wiem w jakim stanie są teraz bo jeszcze nie wymieniałem i nie zaglądałem tam odkąd kupiłem. Niebawem się za to zabiorę.
Przy odpalaniu rano na zimnym silniku, żadnej chmury dymu za samochodem nie ma, wszystko wygląda zdrowo.
Samochód ma za mały przebieg żeby już pierścienie padały.
Myślicie, że lepiej na początku zrobić próbę olejową, czy zacząć od uszczelniaczy zaworów, odmy i ezektora? Z tego co znalazłem na forum to były podobne tematy i każdemu pomagało coś innego, ale też nie zawsze do końca, jednak w większości polecana była wymiana uszczelniaczy.
Co o tym myślicie?
Mój potwór niestety spala za dużo oleju, ok litr na 1,5tys km. Zalany jest Liqui Moly Top Tec 4200, 5W30.
Zastanawiam się od czego zacząć. Kupiłem już nowe świece, nie wiem w jakim stanie są teraz bo jeszcze nie wymieniałem i nie zaglądałem tam odkąd kupiłem. Niebawem się za to zabiorę.
Przy odpalaniu rano na zimnym silniku, żadnej chmury dymu za samochodem nie ma, wszystko wygląda zdrowo.
Samochód ma za mały przebieg żeby już pierścienie padały.
Myślicie, że lepiej na początku zrobić próbę olejową, czy zacząć od uszczelniaczy zaworów, odmy i ezektora? Z tego co znalazłem na forum to były podobne tematy i każdemu pomagało coś innego, ale też nie zawsze do końca, jednak w większości polecana była wymiana uszczelniaczy.
Co o tym myślicie?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Zawsze to odrobinę mniej go będzie później ciągnęło A jaki masz styl jazdy ? Bo zawsze jak auto widzi większe obroty to więcej oleju "pociągnie". Moja pierwsza Mazda na zimnym nic, ale jak ktoś mnie zdenerwował siedząc na zderzaku tylnym, to ja redukcja pod górkę sławinkowską i momentalnie był ze 100 metrów za mną
Lubię czasem przydusić, ale przeważnie jeżdżę spokojnie, spalanie mnie ogranicza Myślę, że nie po to robią takie silniki, żeby ciągnąć się między 1,5 a 2tys obrotów, więc od czasu do czasu lubię przydusić, przy wyprzedzaniu, albo jak na światłach jakiś beemiarz się do mnie szyderczo uśmiecha Ale moja noga nie jest na tyle ciężka, żeby aż tyle oleju ciągnęło
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
potwierdzam po wym na nowy egzektor i płukaniu odm spalanie oleju nie zauważalnebendzji pisze:proponowałbym najpierw sprawdzić odmy , zwłaszcza tą krótką która jest pod przepustnicą wpięta - u mnie po wymianie kompletu odm i ezektora spalanie oleju spadło z 250-400 ml /1000tyś km do praktycznie nieuzaważalnych wartości bliskich błędowi pomiarowemu
stary ezektor wydawał się sprawny ale niestety na nim pije olej
stosuje 10w 40
No właśnie w tym rzecz, że spala, bo wycieków nigdzie nie ma, wszystko suche, sprawdzałem sam i mechanik też sprawdzał. Jutro jestem umówiony na wizytę, będę miał zmienione świece i wyczyszczoną odmę. Olej za jakiś czas też zmienię na taki jak mówisz, LM 5W40 4100Pioter211 pisze:Skoro nie spala tego oleju to musi inną droga uciekać.
Proponuję sprawdzić zaślepki na wałkach rozrządu, często przez nie wycieka olej wprost na kolektor wydechowy, dlatego też nie widać plam pod samochodem. Znajdują się z tyłu silnika od strony grodzi kabiny. Do lewej dostaniesz się odkręcając zbiornik z płynem chłodniczym, a do prawej można sięgnąć ręką. Właśnie wymieniłem je u siebie.
E tam. Jedna V-ka prawie nie ciągnie, druga od nowości siorbie zdrowo. Taka prawda, stąd w instrukcji napisano, że spalanie do 1litra oliwy na 1000km mieści się w normie
Wiadomo, że cała odma + eżektor do sprawdzenia, lecz jeśli nie poci się spod dekli, zaślepek itd. a świece też suche i czyste, to grzecznie ci oliwę zasysa z benzyną ;P
Spróbuj zalać Liqui Moly 5w40 toptec, wcześniej możesz zrobić płukankę.
Inna sprawa, że mój po mieście, przy spokojnej jeździe to oleju prawie nie bierze... za to na trasie, kiedy silnik się zagrzeje a oliwa sięga ok 130 stopni... przy 160-180 km i długotrwałym utrzymywaniu, to siorbnie sobie i 400-600 ml na 1000
Wiadomo, że cała odma + eżektor do sprawdzenia, lecz jeśli nie poci się spod dekli, zaślepek itd. a świece też suche i czyste, to grzecznie ci oliwę zasysa z benzyną ;P
Spróbuj zalać Liqui Moly 5w40 toptec, wcześniej możesz zrobić płukankę.
Inna sprawa, że mój po mieście, przy spokojnej jeździe to oleju prawie nie bierze... za to na trasie, kiedy silnik się zagrzeje a oliwa sięga ok 130 stopni... przy 160-180 km i długotrwałym utrzymywaniu, to siorbnie sobie i 400-600 ml na 1000
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga