Potrzebuję pomocy. Otóż maja a6 jakiś czas temu zaczęła tracić siłę w pewnym zakresie obrotów (2200-2500). Miało się wrażenie, jakby ktoś odpiął jej co najmniej jeden gar, w pozostałych zakresach obrotów było wszystko ok. Po podpięciu waga wyskoczyły mi takie błędy:
17937 - sterowanie kątami fazowymi wału rozrządu; zwarcie obwodu do plusa; -nieciągły
17930 - regulacja wału rozrządu, blok 2; usterka; -nieciągły
17927 - regulacja wału rozrządu, blok 1; usterka; -nieciągły
Kupiłem dwa czujniki HALLA i po ich wymianie spadek mocy który opisałem powyżej zginął. Wykasowały się wszystkie błędy i wydawało się że wszystko ok, ale po przejechaniu jakiś 100 km, ponownie zapalił się check. Po podpięciu do komputera okazało się że pozostał tylko jeden błąd:
17937 - sterowanie kątami fazowymi wału rozrządu; zwarcie obwodu do plusa; -nieciągły
Moje pytanie do Was, który czujnik muszę jeszcze wymienić żeby pozbyć się kontrolki i błędu. Dodam tylko że auto teraz zachowuje się poprawnie w pełnym zakresie obrotów. Jednak nadal coś musi mu dolegać. Z góry dziękuję za pomoc.
Błąd 17937 -proszę o pomoc w namierzeniu czujnika do wymiany
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Zwróć też uwagę na to, że przyczyną takiego stanu rzeczy może być uszkodzona cewka napinacza łańcucha rozrządu i też będzie pokazywało zwarcie obwodu. Koszt napinacza to ok. 600 zł, ale niektórym udaje się przełożyć cewkę z jakiegoś starego napinacza. Rozważ to również.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Czyli jednak duże przypuszczenia że to napinacz. Miałem nadzieję że tego uniknę. A ta zamiana cewek w napinaczu praktykowana jest z powodzeniem? Może ograniczyłbym znacząco koszty.
[ Dodano: 2015-05-28, 13:25 ]
I jeszcze może głupie pytanie, ale w przypadku czujników położenia HALLA miałem podany blok 1 i 2. Jak w tym przypadku namierzyć która strona szwankuje. Zakładając że musiałbym zakupić napinacz to istnieje 50% prawdopodobieństwo że wymontuję sprawny. A koszt dwóch to dosyć sporo.
[ Dodano: 2015-05-28, 13:25 ]
I jeszcze może głupie pytanie, ale w przypadku czujników położenia HALLA miałem podany blok 1 i 2. Jak w tym przypadku namierzyć która strona szwankuje. Zakładając że musiałbym zakupić napinacz to istnieje 50% prawdopodobieństwo że wymontuję sprawny. A koszt dwóch to dosyć sporo.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Na podanej stronce naszego klubu możesz prześledzić podobny problem kolegi yogibear1 z tym, że ma on silnik 2,8. Cewki po obu stronach są podobno takie same (sam tego nie sprawdzałem).
viewtopic.php?p=461594
A co do kolejności cylindrów i stron, tak jak napisała koleżanka Gosia i dla lepszego zobrazowania ktoś to ładnie zobrazował:
PRZÓD AUTA (ten ze światłami, chłodnicami, atrapami, etc.)
silnik - numery cylindrów
B 4 ............... 1 B
A 5 ............... 2 A
N 6 ............... 3 N
K . . . . . . . . . . . K
2 . . . . . . . . . . . 1
KABINA PASAŻERSKA (szyba czołowa)
viewtopic.php?p=461594
A co do kolejności cylindrów i stron, tak jak napisała koleżanka Gosia i dla lepszego zobrazowania ktoś to ładnie zobrazował:
PRZÓD AUTA (ten ze światłami, chłodnicami, atrapami, etc.)
silnik - numery cylindrów
B 4 ............... 1 B
A 5 ............... 2 A
N 6 ............... 3 N
K . . . . . . . . . . . K
2 . . . . . . . . . . . 1
KABINA PASAŻERSKA (szyba czołowa)
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h