[AJK 2.7bi-T 230KM] brak doładowania
[AJK 2.7bi-T 230KM] brak doładowania
Witam,
problem dotyczy A6 silnik 2.7 biturbo AJK 230KM
chodzi o brak doładowania i spadek mocy podczas przyspieszania, przy 3,000-3,100 obr/min słychać dość głośne świszczenie które utrzymuje się 1-2sekundy i doładowanie spada do okolo 0,3 bara
w pierwszej kolejności po diagnostyce (błąd regulacji turbiny?) wymieniłem elektro zawór sterujący DV-kami niestety to nie pomogło, natomiast kiedy odłączam całkiem DV-ki a przewody zaślepiam nie ma już tego świszczenia i jest doładowanie 1,6
Czy wymiana zaworów DV pomogłaby? czy to może być jeszcze coś innego?
PS. czy przy turbinach jest dodatkowy zawór upustowy bo słyszałem że tak i można jeździć z odłączonymi DV-kami a nie jestem jeszcze obeznany w temacie 2.7 biturbo jest to mój pierwszy taki silnik
problem dotyczy A6 silnik 2.7 biturbo AJK 230KM
chodzi o brak doładowania i spadek mocy podczas przyspieszania, przy 3,000-3,100 obr/min słychać dość głośne świszczenie które utrzymuje się 1-2sekundy i doładowanie spada do okolo 0,3 bara
w pierwszej kolejności po diagnostyce (błąd regulacji turbiny?) wymieniłem elektro zawór sterujący DV-kami niestety to nie pomogło, natomiast kiedy odłączam całkiem DV-ki a przewody zaślepiam nie ma już tego świszczenia i jest doładowanie 1,6
Czy wymiana zaworów DV pomogłaby? czy to może być jeszcze coś innego?
PS. czy przy turbinach jest dodatkowy zawór upustowy bo słyszałem że tak i można jeździć z odłączonymi DV-kami a nie jestem jeszcze obeznany w temacie 2.7 biturbo jest to mój pierwszy taki silnik
Ostatnio zmieniony 06 maja 2015, 12:15 przez kargooll, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzisiaj już nie jestem taki sprawny ale z tego czy pamiętam dv zlużą do upuszczania doładowania jak odpuścisz gaz . Powietrze ma nie zatrzymac turbo. Jak się mylę to przepraszam. Świst słychać przy nieszczelnym układzie i gdy powietrze wyhamouje turbo. Tak przynajmniej sądze. Wrzuć logi i napewno da sięcoś wymyśleć.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
po co zdejmować?? zrób test szczelności dolotu. na pewno masz nieszczelność gdzieś albo jakiś zawór pada. powietrze i dmuchaj w dolot około 1bara jak będzie coś nieszczelne będziesz słyszał syk i tam szukaj błędu. Dv łatwo spr chyba ze jest to zawór n75 który steruję turbinami wtedy wyjdzie to na logach.
wyskikuje check?? auto wpada w tryb awaryjny??
wyskikuje check?? auto wpada w tryb awaryjny??
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770
było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS
było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS
niestety nie miałem możliwości zrobić logów,
najczęściej to DV padają jak można sprawdzić czy to napewno DV ?
gdzie mogę kupić zawory DV ? bo jak narazie szukam i nigdzie nie ma, jedynie znalazłem w ASO Warszawa za 430zł/szt i to tylko na zamówienie
a może zmienić DV na BOV ? łatwiej znaleźć zawory blow off niż DV
PS. nie wyskakuje check a auto nie wpada w tryb awaryjny, nie ma jedynie doładowania i słychać świst powietrza powyżej 3000obr/min
najczęściej to DV padają jak można sprawdzić czy to napewno DV ?
gdzie mogę kupić zawory DV ? bo jak narazie szukam i nigdzie nie ma, jedynie znalazłem w ASO Warszawa za 430zł/szt i to tylko na zamówienie
a może zmienić DV na BOV ? łatwiej znaleźć zawory blow off niż DV
PS. nie wyskakuje check a auto nie wpada w tryb awaryjny, nie ma jedynie doładowania i słychać świst powietrza powyżej 3000obr/min
http://vaglog.pl/log_217011.html
wymieniłem zawór N75 i niestety dalej to samo
Jak sprawdzić gruchy turbin
wymieniłem zawór N75 i niestety dalej to samo
Jak sprawdzić gruchy turbin
Działanie gruch znajdziesz w 118 bloku pomiarowym.
Jak mozesz to zrób zdjęcie DV jak są zamontowane. Różne rzeczy widziałem. Jak wymieniłeś n75 na nowy to nie zaszkodzi. Przeladowanie może zaznaczam może byc spowodowane uszkodzeniem DV są stale zamknięte. Jakieś błędy po testowaniu wyskoczyły?
Jak mozesz to zrób zdjęcie DV jak są zamontowane. Różne rzeczy widziałem. Jak wymieniłeś n75 na nowy to nie zaszkodzi. Przeladowanie może zaznaczam może byc spowodowane uszkodzeniem DV są stale zamknięte. Jakieś błędy po testowaniu wyskoczyły?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga