Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AJK 2.7bi-T 230KM] brak doładowania

Silniki benzynowe
kargooll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 02 mar 2014, 23:08
Lokalizacja: Lublin

[AJK 2.7bi-T 230KM] brak doładowania

Post autor: kargooll » 23 kwie 2015, 00:23

Witam,
problem dotyczy A6 silnik 2.7 biturbo AJK 230KM
chodzi o brak doładowania i spadek mocy podczas przyspieszania, przy 3,000-3,100 obr/min słychać dość głośne świszczenie które utrzymuje się 1-2sekundy i doładowanie spada do okolo 0,3 bara
w pierwszej kolejności po diagnostyce (błąd regulacji turbiny?) wymieniłem elektro zawór sterujący DV-kami niestety to nie pomogło, natomiast kiedy odłączam całkiem DV-ki a przewody zaślepiam nie ma już tego świszczenia i jest doładowanie 1,6

Czy wymiana zaworów DV pomogłaby? czy to może być jeszcze coś innego?


PS. czy przy turbinach jest dodatkowy zawór upustowy bo słyszałem że tak i można jeździć z odłączonymi DV-kami a nie jestem jeszcze obeznany w temacie 2.7 biturbo jest to mój pierwszy taki silnik
Ostatnio zmieniony 06 maja 2015, 12:15 przez kargooll, łącznie zmieniany 1 raz.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 23 kwie 2015, 00:35

Wrzuć logi i zobaczymy co jest grane.
Świst moze byc gdy puszczasz gaz wtedy jak nie ma sterowania dv powietrze wyhamowuje turbinami. Dv czy jest sprawne łatwo sprawdzisz.

Teraz doczytalem :-)
Turbinami sterujre zawór n74 dv zawór 2... Nie pami...:-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

kargooll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 02 mar 2014, 23:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kargooll » 23 kwie 2015, 00:53

jutro zapisze logi

a świst jest przy dodawaniu gazu i zawsze zaczyna się przy 3000-3100 obr/min przy puszczeniu gazu cichnie, ale nie mam do tego doładowania, no chyba że odłączam całkiem DV-ki to wtedy jest ok

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 23 kwie 2015, 01:00

Dzisiaj już nie jestem taki sprawny ale z tego czy pamiętam dv zlużą do upuszczania doładowania jak odpuścisz gaz :-). Powietrze ma nie zatrzymac turbo. Jak się mylę to przepraszam. Świst słychać przy nieszczelnym układzie i gdy powietrze wyhamouje turbo. Tak przynajmniej sądze. Wrzuć logi i napewno da sięcoś wymyśleć.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
chrynol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: szczecin

Post autor: chrynol » 23 kwie 2015, 08:40

sprawdz wszystkie przewody podcisnienia...
nie sugeruj sie tym ze wygladaja ok...
sprawdz dokladnie kazdy osobno zdejmujac pokolei ...

DCC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 sty 2015, 22:11
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: DCC » 23 kwie 2015, 09:24

po co zdejmować?? zrób test szczelności dolotu. na pewno masz nieszczelność gdzieś albo jakiś zawór pada. powietrze i dmuchaj w dolot około 1bara jak będzie coś nieszczelne będziesz słyszał syk i tam szukaj błędu. Dv łatwo spr chyba ze jest to zawór n75 który steruję turbinami wtedy wyjdzie to na logach.

wyskikuje check?? auto wpada w tryb awaryjny??
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770

było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS

kargooll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 02 mar 2014, 23:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kargooll » 06 maja 2015, 12:03

niestety nie miałem możliwości zrobić logów,

najczęściej to DV padają jak można sprawdzić czy to napewno DV ?
gdzie mogę kupić zawory DV ? bo jak narazie szukam i nigdzie nie ma, jedynie znalazłem w ASO Warszawa za 430zł/szt i to tylko na zamówienie

a może zmienić DV na BOV ? łatwiej znaleźć zawory blow off niż DV


PS. nie wyskakuje check a auto nie wpada w tryb awaryjny, nie ma jedynie doładowania i słychać świst powietrza powyżej 3000obr/min

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 06 maja 2015, 14:46

DV mozesz również zamowic skoda salon :-)
Z Bov daj sobie spokój.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 06 maja 2015, 14:59

kargooll, udowodniono - z tunerami na czele, że oryginalne DV są najlepsze i najefektywniejsze w tych silnikach, tak samo jak w 1.8T.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 06 maja 2015, 15:01

Metyoo święte słowa :-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

kargooll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 02 mar 2014, 23:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kargooll » 25 maja 2015, 23:51

http://vaglog.pl/log_217011.html

wymieniłem zawór N75 i niestety dalej to samo



Jak sprawdzić gruchy turbin ??

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 26 maja 2015, 08:17

Raczej organoleptycznie, ale z tym problem, bo ciężko jest pomacać. Jąk zdejmiesz koło i dobrze pomacasz to dojdziesz do gruchy, ale czy ją dobrze sprawdzisz to nie mam pojęcia. Z logów wynika, że mocno przeładowuje. Sprawdź jeszcze wężyki podciśnień.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 26 maja 2015, 09:03

Działanie gruch znajdziesz w 118 bloku pomiarowym.
Jak mozesz to zrób zdjęcie DV jak są zamontowane. Różne rzeczy widziałem. Jak wymieniłeś n75 na nowy to nie zaszkodzi. Przeladowanie może zaznaczam może byc spowodowane uszkodzeniem DV są stale zamknięte. Jakieś błędy po testowaniu wyskoczyły?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 26 maja 2015, 12:33

W którym miejscu w 118 masz działanie gruszek?

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 26 maja 2015, 13:13

Zaworu n75 przepraszam mój błąd ;-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga