Witam serdecznie. Jestem świeżym posiadaczem Audi A6 C6 2006r. 2.4 B+LPG, dwa tygodnie temu zakupiłem auto i następnego dnia o "dziwo" wyskoczyła żółta ikona "check" na panelu. Zakupiłem na stronie xcar360.com kabel wraz z oprogramowanie vcds 12.12.0 i postanowiłem sam zdiagnozować problem.
Proszę o pomoc, wasze opinie i sugestie bo jestem początkujący w "tych rzeczach".
Program zdiagnozował następujace błędy "Engine":
1.
009766 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit
P2626 - 008 - Open - MIL ON
2.
000352 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0160 - 009 - No Activity - Intermittent
3.
005634 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 008 - Voltage too Low - Intermittent
4.
000821 - Crankshaft Position Sensor (G28)
P0335 - 006 - Malfunction - Intermittent
Rozumiem, że błąd nr 1 i 2 dotyczący sond lambda pewnie jest zależy od źle wyregulowanego gazu i należy się z tym udać do jakiegoś fachowego gazownika aby lepiej dostroił instalację gazową (instalacja lpg ma 2 lata - BRC Sekwencja 24, wtryskiwacze pomarańczowe). Błąd 3 mówi o za małym napięciu na akumulatorze? Co to może oznaczać? Akmulator ma 1 rok a ostatnio trochę w trasie jestem także powinien być doładowany, może to być alternator? Ostatni błąd to z kolei mowa o błędzie czujnika położenia wału, dodam że nie występują dodatkowe błędy świadczące o wadliwy rozrzadzie (samochód ładnie pali, obroty nie faluja i dosyć cicho pracuje)
Bardzo proszę o wasze sugestie i porady i z góry dziękuję.
* dodatkowe pytanie, czemu po kliknięciu "Clear all DTC's" i skasowaniu błędów w programie, nadal świeci się check na panelu?
Pozdrawiam wszystkich
Pierwsza diagnoza VAG i pierwsze błędy Check Engine
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Skasowanie błędów programem na włączonym zapłonie nie spowodowało wyłączenia ikony MIL na panelu auta (moze nie prawidlowo uzylem funkcji kasowania bledow VCDSC - Clear all DTC's. Czy problem ten moze byc związany z źle dobranymi parametrami gazu czy może uszkodzeniem fizycznym którejś z sąd lambda?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy