Witajcie
Podczas przyspieszania przy około 2500 obr zaczęło mi poszarpywać samochodem i zaczęła migać kontrolka check engine. Po zczytaniu błędów wyszły wypadające zapłony na 1 i 6 cylindrze. Chu..oza nr1 to to że cewka ERA kupiona pół roku temu w InterCars. Chu...za nr 2 i to gorsza to to, że stało się to w delegacji w Pleszewie 400 km od domu. Jutro miałem jechać dalej do Szczecina. Powiedzcie czym grozi jazda z taką usterką i czy mogę z czymś takim jechać choćby do domu czy lepiej naprawiać na miejscu.
[AMX 2.8 193 KM] wypadające zapłony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Jednorazowy wybryk nie jest groźny. Jeśli będą wypadać częściej to już gorzej. przypuszczam, że pojawia się tylko przy dużym obciążeniu. Do sprawdzenia Świece/przewody.
często winne są świeczki. Jeśli masz narzędzia, podmień na próbę świece i sprawdź, czy wypadanie przeniosło się na inne cylindry. Teoretycznie nie powinno się tak jeździć, ale jak pojedziesz spokojnie silnik powinien przeżyć.
Ja jeździłem trochę, zanim doszedłem, że to cewka. Po wymianie żadnych skutków ubocznych.
często winne są świeczki. Jeśli masz narzędzia, podmień na próbę świece i sprawdź, czy wypadanie przeniosło się na inne cylindry. Teoretycznie nie powinno się tak jeździć, ale jak pojedziesz spokojnie silnik powinien przeżyć.
Ja jeździłem trochę, zanim doszedłem, że to cewka. Po wymianie żadnych skutków ubocznych.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
Dzięki
Wypadanie pojawiło się przy dużym obciążeniu (przy przyspieszaniu na 3 z niższych obrotów), poprzełączałem trochę benzyna/LPG (nie wiedziałem o co chodzi) i przestało poszarpywać i silnik chodzi równo na wolnych i wkręca się normalnie na luzie i podczas jazdy. Niestety skrzynkę narzędziową tym razem (po raz pierwszy i ostatni) zostawiłem żeby nie wozić ciężaru i się zemściło. Kolesie z hotelu powiedzieli mi że obok jest warsztat to rano podjadę zajrzeć do świec. Mam jednoelektrodowe BOSCH a kable BERU zmieniane z cewką pół roku temu. Kurde boję się żeby mi np. tłoków nie powypalało bo to chyba może w skrajnym przypadku grozić?
Wypadanie pojawiło się przy dużym obciążeniu (przy przyspieszaniu na 3 z niższych obrotów), poprzełączałem trochę benzyna/LPG (nie wiedziałem o co chodzi) i przestało poszarpywać i silnik chodzi równo na wolnych i wkręca się normalnie na luzie i podczas jazdy. Niestety skrzynkę narzędziową tym razem (po raz pierwszy i ostatni) zostawiłem żeby nie wozić ciężaru i się zemściło. Kolesie z hotelu powiedzieli mi że obok jest warsztat to rano podjadę zajrzeć do świec. Mam jednoelektrodowe BOSCH a kable BERU zmieniane z cewką pół roku temu. Kurde boję się żeby mi np. tłoków nie powypalało bo to chyba może w skrajnym przypadku grozić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
Heja
Wczoraj rano ledwo ujechałem 20 km i w ogóle przestał palić na 2 gary, z trudem dotoczyłem się do kolejnego miasta i mechanika. Jedyne co udało się zdobyć w ciągu dnia to cewka Maxgear za 270 zł. Jakoś jeździ- obleciałem dziś na niej Gorzów i Szczecin i mam nadzieję wrócić jutro na niej z Bydgoszczy do Puław. Sypie tylko powracającymi błędami
3 Faults Found:
17801 - Ignition Coil Power Output 1: Electrical Malfunction
P1393 - 35-00 - -
17802 - Ignition Coil Power Output 2: Electrical Malfunction
P1394 - 35-00 - -
17803 - Ignition Coil Power Output 3: Electrical Malfunction
P1395 - 35-00 - -
Te błędy poprzedziły wypadające zapłony na poprzedniej cewce więc mam duszę na ramieniu, choć dziś kasując 3 razy te błędy zrobiłem 620 km. Może się nie wysra...
Wczoraj rano ledwo ujechałem 20 km i w ogóle przestał palić na 2 gary, z trudem dotoczyłem się do kolejnego miasta i mechanika. Jedyne co udało się zdobyć w ciągu dnia to cewka Maxgear za 270 zł. Jakoś jeździ- obleciałem dziś na niej Gorzów i Szczecin i mam nadzieję wrócić jutro na niej z Bydgoszczy do Puław. Sypie tylko powracającymi błędami
3 Faults Found:
17801 - Ignition Coil Power Output 1: Electrical Malfunction
P1393 - 35-00 - -
17802 - Ignition Coil Power Output 2: Electrical Malfunction
P1394 - 35-00 - -
17803 - Ignition Coil Power Output 3: Electrical Malfunction
P1395 - 35-00 - -
Te błędy poprzedziły wypadające zapłony na poprzedniej cewce więc mam duszę na ramieniu, choć dziś kasując 3 razy te błędy zrobiłem 620 km. Może się nie wysra...