Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 3.0 TDI] Jaki olej do silnika 3.0 TDI Quattro?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 30 sie 2014, 06:56

filtr powietrza i oleju - co wymiane oleju, czyi w moim przypadku ok 10kkm
filtr p-pyłkowy i paliwa co rok lub co 50kkm
ja tak robię w obu audi i jest GIT
gdy zmieniałem z castrola na valvoline też nosiłem się z zamiarem płukania silnika, ale nie zrobiłem tego.
Pozdrawiam,

vitiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
Imię: Adrian
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraina miodem płynąca

Post autor: vitiis » 28 mar 2015, 07:48

Mam pytanie koledzy : Leje castrol edge 5w30. Niby ok ale w zimie silnik jakos twardo chodzil. Teraz lekkie ocieplenie i wszystko zniklo. Moze to byc wina oleju ? Zadnych problemow z autem nie mam procz glosniejszej pracy silnika. Zmieniac olej ? Jak tak to na jaki ?
Stage2 by Gregor10

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 28 mar 2015, 08:20

Zmiana z castrola na pełen syntetyk(PAO) pomoże choćby ze względu na lepszą płynność (pompowalność)oleju w ujemnych temperaturach.

Oleje c3 do diesla z dpf nie grzeszą dobrymi parametrami z racji ekologii niestety. Mają zazwyczaj domieszkę HC.

Można spróbować np.:
Penrite Enviro+ 5W40
(olej półsyntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 81,0cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 8,8; Noack - 8,6%; HTHS - 3,6)

Pełen syntetyk
Amsoil ECF Low-SAPS 5W30
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,4cSt; indeks lepkości 158; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN - 5,8; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)

Olej estrowy - najwyższa półka
RedLine Euro Series 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 91,0 cSt; indeks lepkości 164; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 9,7; Noack - 6,0%; HTHS - 4,3)

Przed wlaniem nowego oleju płukanka.

Dobrym wyjściem jest dorzucić do oleju archoil 9100 - polepszy właściwości oleju i jest bezpieczny dla dpf.

vitiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
Imię: Adrian
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraina miodem płynąca

Post autor: vitiis » 28 mar 2015, 08:44

Sory nie napisalem ze nie mam DPF. Mozesz sie do tego odniesc ?

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 28 mar 2015, 08:51

To o wiele lepiej :)

Płukasz silnik i masz do wyboru:

Amsoil Premium Diesel DEO 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 90,8cSt; indeks lepkości 167; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - 9,1%; HTHS - 4,1)

Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,2; Noack - 8,6%; HTHS - 3,6)

Amsoil ma lepszą bazę i dodatki.

Z tańszych:
Shell Helix Ultra Diesel 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)

tylko z shellem uważaj na podróbki...

vitiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
Imię: Adrian
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraina miodem płynąca

Post autor: vitiis » 28 mar 2015, 08:54

Bardzo dziekuje <okok>
Stage2 by Gregor10

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 28 mar 2015, 08:58

No problem :)

Z Płukanek polecam : Liqui moly engine flush Pro line / amsoil engine flush / i jak dla mnie najlepsza z płukanek szybkich: archoil 2820

michalnowak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:04
Lokalizacja: bytom

Post autor: michalnowak » 28 mar 2015, 10:04

ja polecam MOTUL

vitiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
Imię: Adrian
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraina miodem płynąca

Post autor: vitiis » 29 mar 2015, 08:17

Po lekturze zdecydowalem sie na Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 . Nie mam dpf. Jaki filtr oleju polecacie ? Mann, knecht ,filtron ?

Rozjasni mnie ktos o co chodzi z koncowkami oleju np 1340, 1341 lub 1342 ?

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 29 mar 2015, 19:56

vitiis dobry wybór <okok> wszystkie marki filtrów które napisałeś będą OK. Ja najbardziej ufam knecht/mahle.

P.S. będzie płukanka przed wymianą oleju?

vitiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
Imię: Adrian
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraina miodem płynąca

Post autor: vitiis » 31 mar 2015, 11:23

Kupilem Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 plus filtr oleju, powietrza,kabinowy. jutro zmiana. ostatnie dwie zmiany oleju mialem plukanki robione u Pana Sopy. Tym razem plukanke odpuszcze. podobno nie ma potrzeby.
Stage2 by Gregor10

michalnowak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:04
Lokalizacja: bytom

Post autor: michalnowak » 31 mar 2015, 12:01

jesli olej sie wymienia regularnie na dobrej jakosci to niema czego plukac

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 31 mar 2015, 12:40

Tak jest - o ile masz auto od nowości i wymieniasz olej co 10 tyś km

Mało kto tego sie trzyma - większość zalewa Long Life i wymienia olej co 30 tyś km więc silnik będzie zawalony. Płukać jak najbardziej.

vitiis po dwóch płukankach powinno być już ok ale ja bym płukał dalej - wydatek symboliczny...

kobus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 06 kwie 2015, 20:42
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Post autor: kobus » 12 kwie 2015, 19:43

Witam,
Mój poprzedni właściciel lał olej:

MOBIL 1 5W30 ESP FORMULA

i ja też taki będe kontynuował - chyba nie jest najgorszy?

2x4L wystarczy do 3.0 ?

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 12 kwie 2015, 21:07

Olej dobry, można przy nim zostać <okok>

Jeśli poprzedni właściciel nie wymieniał co 30 k km tylko co 10-15 to git :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja