Opona ociera o nadkole ? - Pomocy! :(
Opona ociera o nadkole ? - Pomocy! :(
Witajcie koledzy.
Zakupiłem alufelgi 8,5" et jak się nie mylę to 35 albo i nawet 32.. Felga troszeczkę wystaje poza obrys auta jednak dla mnie to nie problem. Problemem jest to ze przy większej prędkości na górkach dołkach itp.. felga i to najczęściej z prawej strony obciera tylko nie wiem czy o nadkoła czy o rant błotnika..
Opona 18/235/45 przy skręcie na maksa w prawo z prawej strony o coś szura.
miałem wcześniej oponę 235/40 to juz tak mocno nie szurało, jednak chcialbym założyć 225/40 z tym że obawiam się, że na felge 8,5" szerokość opony 225 to za mało i zapewne nie będzie ochraniało rantu felgi tak jak powino
Koledzy co jesteście w stanie doradzić mi .. ?
Zakupiłem alufelgi 8,5" et jak się nie mylę to 35 albo i nawet 32.. Felga troszeczkę wystaje poza obrys auta jednak dla mnie to nie problem. Problemem jest to ze przy większej prędkości na górkach dołkach itp.. felga i to najczęściej z prawej strony obciera tylko nie wiem czy o nadkoła czy o rant błotnika..
Opona 18/235/45 przy skręcie na maksa w prawo z prawej strony o coś szura.
miałem wcześniej oponę 235/40 to juz tak mocno nie szurało, jednak chcialbym założyć 225/40 z tym że obawiam się, że na felge 8,5" szerokość opony 225 to za mało i zapewne nie będzie ochraniało rantu felgi tak jak powino
Koledzy co jesteście w stanie doradzić mi .. ?
Pozdrawiam
Bo benzyna płynie we krwi ...
Bo benzyna płynie we krwi ...
Może nadkole plastikowe gdzieś odstaje i dlatego obciera?
Generalnie na zwykłym zawieszeniu tak będzie, przy tej szerokości, zawieszenie ma duży skok i na dobiciu obetrze. Wrzucał spokojnie 225-nie powinno być dużej różnicy a na felgi przy tym rozmiarze i tak trzeba uważać
Przydałaby się fotka jak to wygląda
Generalnie na zwykłym zawieszeniu tak będzie, przy tej szerokości, zawieszenie ma duży skok i na dobiciu obetrze. Wrzucał spokojnie 225-nie powinno być dużej różnicy a na felgi przy tym rozmiarze i tak trzeba uważać
Przydałaby się fotka jak to wygląda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
Tak to wygląda...
Na chwilę obecną posiadam takie zdjęcie jednak jutro postaram sie zrobić aktualne..
Za dużo zachodu ze sprzedażą tych alusów.. jeszcze rok się pomęczę
To, że na dołach ociera to nie jest jeszcze aż tak źle - chociaż drażni mnie to jednak nie tak bardzo jak to, że przy skręcie na maksa w prawo coś ociera dosyć mocno pewnie koło za szerokie
Na chwilę obecną posiadam takie zdjęcie jednak jutro postaram sie zrobić aktualne..
Za dużo zachodu ze sprzedażą tych alusów.. jeszcze rok się pomęczę
To, że na dołach ociera to nie jest jeszcze aż tak źle - chociaż drażni mnie to jednak nie tak bardzo jak to, że przy skręcie na maksa w prawo coś ociera dosyć mocno pewnie koło za szerokie
Pozdrawiam
Bo benzyna płynie we krwi ...
Bo benzyna płynie we krwi ...
Największe seryjne kapcie do wąskich błotników (czyli wszystkie Audi nie 4.2 i nie S6 / Allroad) to 235/45R17 - seria w S-LINE. Taką mam dokładnie wlepkę w klapce wlewu na moim 1.9TDI, który wyszedł na takich z fabryki - 100%.KamilSiedlce pisze:Nic dziwnego ze ociera. W a6 nie ociera et35 na feldze 8 cali przy oponie 225 na 40 jeśli mowa o kołach 18. Porada to sprzedać felgi i kupić z odpowiednim et. Takie jak masz połączenie u siebie będzie ociera c.
Z przodu przy takich kapciach i zawieszeniu 1BE (-20mm) między mocowaniem górnego wahacza a oponą jest... max 5-6mm. Z tyłu jak spojrzysz w nadkole to przed oponą z przodu jest taki grzybek na nadkolu - on jest jakieś 8-10mm od opony.
Tutaj macie fajny kalkulator :
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
Jak łatwo zauważyć 234/45 na 18 jest za duże i będzie obcierać na bank a już szczególnie przy 8,5J i ET które mało co odsuwa na zewnątrz.
Idealnie jest zakładać 8J przy ET 35mm R18 i oponie 235/40/18 wówczas koło robi 4mm więcej odstępu od przedniego zawieszenia i wystaje 16mm więcej na zewnątrz co idealnie mieści się z nadkolu i nie obciera.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Dzięki wszystkim za podpowiedź - czyli nic innego nie zostaje jak sprzedać aluski dzisiaj zrobiłem, że nie szura podczas skręcania.. troszeczkę plastyk odstawał w nadkole, mocniej go przykręciłem i jest ok. Teraz tylko została mi kwestia ocierania o rant błotnika. Zdarza się to rzadko ale boli jak dochodzi do szurnięcia ;-D
Załączam fotki :
PS :
Odcień dokładek jest inny ale to ze względu na to, że to pierwsza warstwa - tak mówił lakiernik
Załączam fotki :
PS :
Odcień dokładek jest inny ale to ze względu na to, że to pierwsza warstwa - tak mówił lakiernik
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2015, 21:03 przez ShArK5856, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bo benzyna płynie we krwi ...
Bo benzyna płynie we krwi ...
Będzie naciąg już spory... ale jeszcze nie tragiczny Opona w trapez da Ci lepszą kontrolę na drodze. Z policjantami jak z babami - jaką trafisz tak Cię upie***li
Na dniach zakładam 8J ale z 235/40R18 porównamy jak to będzie wystawało
Na dniach zakładam 8J ale z 235/40R18 porównamy jak to będzie wystawało
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga