Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AMX 2.8 193 KM] Wypadanie zapłonów i praca sond - analiza

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
seba_4ball
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 sie 2014, 16:25
Lokalizacja: Lublin

[AMX 2.8 193 KM] Wypadanie zapłonów i praca sond - analiza

Post autor: seba_4ball » 27 mar 2015, 12:14

Witam,
Jak w temacie w ostatnich tygodniach silnik zaczął dziwnie pracować, trochę trzęsło nim czasami... Pojechałem do jednego mechanika stwierdził, że to świece... Świece wymienione a problem nadal występuje. Trzęsie czasami, czuć, że nie ma mocy, dodatkowo CHECK ENGINE cały czas na desce. Byłem u 3 mechaników każdy inna diagnoza, a przyznam szczerze, że nie widzi mi się wymieniać wszystkiego w ciemno... Wrzucam kody błędów, jeśli moglibyście coś poradzić będę ogromnie wdzięczny.

Kody błędów przy jeździe na LPG :
16538 P0154 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
17548 P1140 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - wysoka rezystancja grzałki
16534 P0150 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony
16514 P0130 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
16523 P0139 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - powolne zmiany
16684 P0300 Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów
16689 P0305 Cylinder 5 - wypadanie zapłonów
17530 P1122 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - otwarty obwód grzałki
16520 P0136 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - brak sygnału
16544 P0160 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 2 - brak sygnału
16688 P0304 Cylinder 4 - wypadanie zapłonów

Kody przy jeździe na PB ( ale tylko ok 20km) :
17530 P1122 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - otwarty obwód grzałki
17548 P1140 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - wysoka rezystancja grzałki
16538 P0154 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
16544 P0160 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 2 - brak sygnału


Jak wspomniałem 3 mechaników = 3 diagnozy, więc prosiłbym o ocenę jeśli się potwierdzi któraś teza to będę myślał nad wymianą. Z góry dzieki !

[ Dodano: 2015-03-27, 12:14 ]
No i znowu (co mnie niestety nie dziwi) nowe błędy...
- 17831 P1423 System powietrza wtórnego AIR, bank 1 - niedostateczny przepływ
- 17819 P1411 System powietrza wtórnego AIR, bank 2 - niedostateczny przepływ

Czy to możliwe, żeby nagle wszystko popadało?

Wrzucam logi z Vaga może coś pomogą...
http://vaglog.pl/log_210469.html na postoju
http://vaglog.pl/log_210470.html podczas jazdy

Jak przydały by się jeszcze jakieś bloki to proszę o podpowiedz jakie :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 mar 2015, 12:19

Wejdź pod auto i posprawdzaj sondy i przewody idące do nich.

seba_4ball
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 sie 2014, 16:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: seba_4ball » 27 mar 2015, 16:26

Wczołgałem się pod samochód i czy mi się wydaje czy te sondy są na "emulatorach"

http://zapodaj.net/6922fb47d009b.jpg.html
http://zapodaj.net/269e5e0f8d28b.jpg.html
http://zapodaj.net/d26e4bb70403e.jpg.html

Oraz kolejne pytanie :
Która wtyczka od której sondy?

http://zapodaj.net/a78380ab226ed.jpg.html
http://zapodaj.net/b96c880cf28f1.jpg.html

Ktoś ? coś?

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 31 mar 2015, 17:12

Podepnę się pod temat. Jak sprawdzić czy wypada zapłon? Czym się on charakteryzuje?

seba_4ball
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 sie 2014, 16:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: seba_4ball » 02 kwie 2015, 10:00

Podepnij Vaga, jak wypada to wywali błąd... A jak się charakteryzuje? No czuć takie przerwy w pracy silnika, takie telepnięcie ;P

Awatar użytkownika
Cubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2015, 19:40
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Cubas » 02 kwie 2015, 15:12

Podpinam się pod temat. Również mam dziwny problem z wypadaniem zapłonu. Podczas wkręcania się na wyższe obroty ok. 5-7 tyś. pojawia się migająca kontrolka "check". Po chwili wszystko wraca do normy. Po podłączeniu do komputera (nie Vag) pojawia się "błąd sporadyczny - wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.

Ok. lećmy dalej, po wykasowaniu błędu i normalnej jeździe wszystko jest ok. dopóki nie zachodzi potrzeba szybszego przyspieszenia. Kolejny raz zapala się migający check i po ponownym podłączeniu do kompa "błąd sporadyczny- wypadanie zapłonu na 1 cylindrze".

Skracając opis chodzi o to, że co chwile wypada inny cylinder. Auto nie traci zbytnio na mocy, przynajmniej nie odczuwam tego.

Dodam jeszcze, że niedawno miałem wymianę paska rozrządu.

A teraz pytanie czy uważacie, że w tym przypadku zmiana miejscami cewek i świec coś da?

Macie jakiś pomysł na co zwrócić uwagę?
.... lubię zapierdalać ... ale nie mam czym!

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 02 kwie 2015, 16:17

Cubas, w jakim stanie są cewki i świece ? Przy mocniejszym depnięciu zaczyna zalewać i tam gdzie jest słabsza iskra nie przepala.

Awatar użytkownika
Cubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2015, 19:40
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Cubas » 03 kwie 2015, 13:35

Bawół1, dzisiaj jadę do mechanika na sprawdzenie. Dam znać

Po dzisiejszej wizytacji u mechanika decyzja jest taka, że wymiana świec jest potrzebna (niewymieniane od dawien dawna) i wtedy zobaczymy czy coś dało. Z racji tego, że już prawie święta a zaraz po wracam do Niemiec i nie zdążę nic zrobić, muszę odłożyć temat. Jak już wymienię to dam znać czy coś to dało.

apropo świec to ponoć najlepiej jakieś czteroelektrodowe? prawda to?!

Radosnych Świąt Wielkanocnych wszystkim Forumowiczom!!
.... lubię zapierdalać ... ale nie mam czym!

Awatar użytkownika
gieras1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 24 lis 2014, 07:17
Lokalizacja: Końskie

Post autor: gieras1988 » 04 kwie 2015, 14:37

Cubas pisze:Podpinam się pod temat. Również mam dziwny problem z wypadaniem zapłonu. Podczas wkręcania się na wyższe obroty ok. 5-7 tyś. pojawia się migająca kontrolka "check". Po chwili wszystko wraca do normy. Po podłączeniu do komputera (nie Vag) pojawia się "błąd sporadyczny - wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.

Ok. lećmy dalej, po wykasowaniu błędu i normalnej jeździe wszystko jest ok. dopóki nie zachodzi potrzeba szybszego przyspieszenia. Kolejny raz zapala się migający check i po ponownym podłączeniu do kompa "błąd sporadyczny- wypadanie zapłonu na 1 cylindrze".

Skracając opis chodzi o to, że co chwile wypada inny cylinder. Auto nie traci zbytnio na mocy, przynajmniej nie odczuwam tego.

Dodam jeszcze, że niedawno miałem wymianę paska rozrządu.

A teraz pytanie czy uważacie, że w tym przypadku zmiana miejscami cewek i świec coś da?

Macie jakiś pomysł na co zwrócić uwagę?

co do rozrządu, to czy zdejmowałeś koła rozrządu z wałków czy bez ich luzowania był wymieniany pasek? jeśli bez to wg mnie na 90% masz przyczyne, jest rozjazd pomiędzy bankami, można to sprawdzić na którymś kanale, juz nei pamietam na którym

Awatar użytkownika
Cubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2015, 19:40
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Cubas » 06 kwie 2015, 14:41

Koła były ściągane bo m.in. zauważyliśmy wycieki oleju z kół. Dzięki za info, teraz muszę znaleźć informację jak to sprawdzić <uoee>
.... lubię zapierdalać ... ale nie mam czym!

Awatar użytkownika
gieras1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 24 lis 2014, 07:17
Lokalizacja: Końskie

Post autor: gieras1988 » 13 kwie 2015, 07:00

Podłączę się do tematu bo podobne objawy

Wczoraj podłączyłem podciśnienie do gruszki regulatora ciśnienia paliwa na listwie, w to miejsce gazownik wpiął swoje podciśnienie do gazu a to zostawił niepodłączone, odpiąłem gazowe i podłączyłem gruszkę przy czym skasowałem błędy odłączając aku

odpaliłem, pochodził na benzynie, pojeździłem na benzynie i bez porównania silnik, nie był zamulony ani nic jak dotychczas, po prostu czuć moc
przełączyłem na gaz, pojeździłem i to samo, czuć moc ewegancko
co ciekawe silnik nie falował ani nic

pojeździłem więc jeszcze ze 30km ciesząc się wreszcie moją mocą i dupa... wywaliło checka :/ aha i czasami check miga i chodzi przy tym jeszcze gorzej

ogólnie od kiedy wywaliło checka auto znowu faluje i przerywa na niskich obrotach jak się naciśnie na gaz, wcześniej przez te 30km szedł od 800 obrotów na 5 biegu i bez zająknięcia a teraz znowu lipa

dziś postaram się podłączyć kompa (tzn taki pie***olnik do telefonu bezprzewodowy bo nie mam kompa i za bardzo gdzie logów zrobić, ale będę wiedział co to za błędy) i zobaczę co wyszło
ale tak czy inaczej jest dobrze bo przynajmniej wiem, że nie jest to usterka mechaniczna silnika czyli brak ciśnienia czy coś, ani nic z zapłonem bo silnik potrafi dobrze pracować

ktoś ma jakiś pomysł ? na tą chwilę chyba wg mnie sonda któraś, tylko mam nadzieję, że wyjdzie na kompie która to


dziśjak jechałem do pracy samochód nie idzie, przerywa strzela...na pb i lpg

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 kwie 2015, 08:47

Ten wężyk od podciśnienia reduktora podłączyłeś z powrotem? Użyj trójnika i się wepnij.

Awatar użytkownika
gieras1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 24 lis 2014, 07:17
Lokalizacja: Końskie

Post autor: gieras1988 » 13 kwie 2015, 08:50

bendzji pisze:Ten wężyk od podciśnienia reduktora podłączyłeś z powrotem? Użyj trójnika i się wepnij.
na tą chwilę jest podpięta gruszka od benzyny a do reduktora wisi, czyli dać trójnik, skasować błędy i czekać ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 kwie 2015, 08:59

Do reduktora musi być wpięta :) wepnij ten trójnik i zobacz

Ale skoro gazownik nie podpiął wcześniej tego podciśnienia to już się boję jak instalacja jest wystrojona , jakie masz komponenty instalacji? Wrzuć jakieś fotki jak to jest wrzucone pod maskę.

Awatar użytkownika
gieras1988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 24 lis 2014, 07:17
Lokalizacja: Końskie

Post autor: gieras1988 » 13 kwie 2015, 09:11

bendzji pisze:Do reduktora musi być wpięta :) wepnij ten trójnik i zobacz

Ale skoro gazownik nie podpiął wcześniej tego podciśnienia to już się boję jak instalacja jest wystrojona , jakie masz komponenty instalacji? Wrzuć jakieś fotki jak to jest wrzucone pod maskę.
okej, dzięki za zainteresowanie kolego

po pracy postaram się kupić i wpiąć ten trójnik
ogólnie instalka jest nowa prawie, wtryski hany, komp zenit a rekuktor nie wiem bo jak patrzyłem to nie widziałem tam firmy niestety
postaram się porobić fotki jak to wygląda i wrzucę
czuję że jestem bliski rozwiązania mojego problemu z tym silnikiem po tym jak wczoraj pojeździłem na normalnie, sprawnie działającym to aż nie chciałem wysiadać tylko jeździłem bez celu po mieście do czasu checka
poczytałem teraz coś o tym podciśnieniu do reduktora i piszą ludzie że jest ważne podobno

jakbym się z tym uporał i by checka nie wywalało to podjadę i dam go dobremu gazownikowi to już by mi poustawiał, ale najpierw niech checka nie wywala i niech go nie telepie, jak zejdę do 15 lpg pół na pół trasa z miastem to go zostawiam bo już chciałem sprzedać, dodam że to a4b5 tip quattro 2001rok


ps. a czy przypadkiem nie mogło być tak, że odpięcie tego podciśnienia od reduktora coś poprawiło ?
pytam bo wczoraj jak było dobrze to wpiąłem ten regulator ciś paliwa, tamto było odłączone i była poprawa do czasu checka, chodzi mi o to czy reg pb ma jakikolwiek wpływ na działanie silnika na lpg i dlaczego przez jakiś czas było dobrze



no dobra wpiąłem ten trójnik

pojeździłem na samej pb z 10km po czym zgasiłem, odpaliłem i po chwili check, pojawiły się te błędy
P0303 cylinder 3 misfire detected
P0455 evaporative emission control system leak detected (gross leak)
P0301 cylinder 1 misfire detected
P0300 random/multiple cylinder misfire detected

potem skasowałem błąd, pojeździłem jeszcze trochę na pb, potem na lpg i wywaliło checka, tym razem zbyt dużą rezystancje na banku 1 czujnik 2, czyli za katem no i standardowo wypadanie zapłonu 1 i 3
, potem pojeździłem 40km, niby nie ma checka jeszcze, ale obroty falują i sam nie wiem czy jest moc już, szału nie ma ogólnie
aha podczas jazdy obserwowałem sondy i jeśli chodzi o wskazania V to ładnie dosyć falują, a jeśli chodzi o korekty to po pojeżdżeniu ze 30km było niele bo tylko czasami ponad 10% ale czasami to nawet koło 5% i - i +, zdarzało sięrównież oczywiście koło 20, ale jeszcze bez wywalenia checka. Nie mam na tą chwilęjak zrobić logów niestety
nie miałem jak zrobić fotki pod maską

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga