Witam wszystkich.A6 c5 mam od roku jest to moj trzeci automat.Jakies pol roku temu wymienilem olej mobil lt 71141-wymiana statyczna.Oczywiscie filtr febi i uszczelka nowa.Wypuscilem 5litrow weszlo 6.5.Byl wyciek z miski.Miska byla czysciutka jak talerz zadnego syfu ani opilek.Na filtrze bylo logo audi vw i 1997 rok prod czyli ten co auta.
Przebieg to 230tys km.Autem glownie jezdzi zona i ostatnio jechala rano i auto stanelo.Ale zalaczyla R i pozniej D i wszystko wrocilo do normy.Jest jeszcze taki objaw ze po odpaleniu silnika odczekaniu oczywiscie okolo 1minuty czyli wszystko jeszcze zimne drugi bieg zalzcza sie dopiero przy 2500obr na D.Po osiagnieciuokolo 40st. przelacza juz przy ok 1500obr.Jednakze po przelaczeniu na tip zmienia normalnie nawet na zimnym bez zwloki juz przy 1500.Czy to normalne zachowanie.I jeszcze jeden dziwny objaw ze po nagrzaniu na wolnych obrotach i przy ok 1500obr telepie autem tak jak przy padnietej dwumasie.Na vagu brak bledow i pokazuje moment skrzyni 340NM.nie wiem czy to dobrze.I jeszcze niedawno spalil mi sie podgrzewacz spryskiwacza spalilo bezpiecznik znikl z fisa wyswietlacz skrzyni i nie dzialal tip.I mial tylko 4 biegi.Pojechalem do mechanika jest u nas gosc ktory naprawde zna sie na robocie podlaczyl vagai wyskoczyly wszystkie mozliwe bledy zwiazane ze skrzynia ale usunal wszystkie i wrocil tip i wyswietlenie na fisie czy to normalny objaw prosze o komentaz moze tez ktos ma takie objawy.Nie wiem jaka trwalosc maja te skrzynie moja ma zielona tabliczke z oznaczeniem ZF hp 18.Dodam jeszcze ze wczesniej mialem golfa II 1.8 z przebiegiem 650tys km i skrzynia chodzila perfekcyjnie pozniej mialem audi 80 b4 2.3 przebieg 230tys ta skrzynia tez chodzila dobrze.We wszystkich sam wymienialem olej i filtry i bylo ok .
[ TIP+Q] Konwerter skrzyni tiptronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 mar 2015, 21:35
- Lokalizacja: Radymno
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To że auto stanęło, to nie jest nic normalnego.
Natomiast opóźniona zmiana biegów na zimno - jak najbardziej tak - to normalne - wystarczy spojrzeć VAG w bloki skrzyni, żeby przekonać się że wtedy sterownik jest w trybie tzw. nagrzewania.
Reszta - tak to jakoś napisałeś, że nie bardzo wiem o co chodzi, ale jak błędów nie ma, i auto jeździ normlanie to się nie ma czym martwić - jak na razie.
Natomiast opóźniona zmiana biegów na zimno - jak najbardziej tak - to normalne - wystarczy spojrzeć VAG w bloki skrzyni, żeby przekonać się że wtedy sterownik jest w trybie tzw. nagrzewania.
Reszta - tak to jakoś napisałeś, że nie bardzo wiem o co chodzi, ale jak błędów nie ma, i auto jeździ normlanie to się nie ma czym martwić - jak na razie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
zweryfikuj poziom olejudaniello13 pisze:Witam wszystkich.A6 c5 mam od roku jest to moj trzeci automat.Jakies pol roku temu wymienilem olej mobil lt 71141-wymiana statyczna.Oczywiscie filtr febi i uszczelka nowa.Wypuscilem 5litrow weszlo 6.5.Byl wyciek z miski.Miska byla czysciutka jak talerz zadnego syfu ani opilek.Na filtrze bylo logo audi vw i 1997 rok prod czyli ten co auta.
Przebieg to 230tys km.Autem glownie jezdzi zona i ostatnio jechala rano i auto stanelo.Ale zalaczyla R i pozniej D i wszystko wrocilo do normy.Jest jeszcze taki objaw ze po odpaleniu silnika odczekaniu oczywiscie okolo 1minuty czyli wszystko jeszcze zimne drugi bieg zalzcza sie dopiero przy 2500obr na D.Po osiagnieciuokolo 40st. przelacza juz przy ok 1500obr.Jednakze po przelaczeniu na tip zmienia normalnie nawet na zimnym bez zwloki juz przy 1500.Czy to normalne zachowanie.I jeszcze jeden dziwny objaw ze po nagrzaniu na wolnych obrotach i przy ok 1500obr telepie autem tak jak przy padnietej dwumasie.Na vagu brak bledow i pokazuje moment skrzyni 340NM.nie wiem czy to dobrze.I jeszcze niedawno spalil mi sie podgrzewacz spryskiwacza spalilo bezpiecznik znikl z fisa wyswietlacz skrzyni i nie dzialal tip.I mial tylko 4 biegi.Pojechalem do mechanika jest u nas gosc ktory naprawde zna sie na robocie podlaczyl vagai wyskoczyly wszystkie mozliwe bledy zwiazane ze skrzynia ale usunal wszystkie i wrocil tip i wyswietlenie na fisie czy to normalny objaw prosze o komentaz moze tez ktos ma takie objawy.Nie wiem jaka trwalosc maja te skrzynie moja ma zielona tabliczke z oznaczeniem ZF hp 18.Dodam jeszcze ze wczesniej mialem golfa II 1.8 z przebiegiem 650tys km i skrzynia chodzila perfekcyjnie pozniej mialem audi 80 b4 2.3 przebieg 230tys ta skrzynia tez chodzila dobrze.We wszystkich sam wymienialem olej i filtry i bylo ok .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 mar 2015, 21:35
- Lokalizacja: Radymno
Dzisiaj sprawdzalem olej przy 36 st po odkreceniu sruby olej delikatnie sie wylewa czyli ze jest.Nie smierdzi i ma taki kolor jasno brazowy
[ Dodano: 2015-04-04, 00:33 ]
Czytalem tu na forum o slizganiu sie u mnie tego nie ma .Na kazdym biegu idzie dobrze kick down zmienia tez mozliwie szybko tylko jak zmienia z 2 na 3 po rozgrzaniu mam wrazenie jakby ta trojke dzielil na dwa razy ale nie szarpie czy to jest ten poslizg a moze szukam sobie dziury w calym.
[ Dodano: 2015-04-04, 00:33 ]
Czytalem tu na forum o slizganiu sie u mnie tego nie ma .Na kazdym biegu idzie dobrze kick down zmienia tez mozliwie szybko tylko jak zmienia z 2 na 3 po rozgrzaniu mam wrazenie jakby ta trojke dzielil na dwa razy ale nie szarpie czy to jest ten poslizg a moze szukam sobie dziury w calym.
daniello13