Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

S6 C5 dyferencjaly i olej

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
krzysiek841
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2012, 17:43
Lokalizacja: Bayern

S6 C5 dyferencjaly i olej

Post autor: krzysiek841 » 22 mar 2015, 20:46

Witam
moje audi to s6 c5 avant quattro z 2002r silnik V8 40V skrzynia tiptronic.
mam pytanie odnośnie dyferencjałów czy jest do nich łatwy dostęp do wymiany w nich oleju ?
i ile to mniej więcej powinno trwać u dobrego mechanika ?
i trochę pytanie teoretyczne ile jest dyferencjałów w tym modelu ?
macie może jakieś schematy ?

dzięki :)

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: tb303 » 24 mar 2015, 20:00

Temat był poruszany, co do dostępnosci to jest w miarę ok gimnastyki jest przy torsenie i przednim dyfrze, jak masz możliwość dostępu do kanału to sam sobie wymienisz, zaopatrzyć się w rurkę gumową i ogien. Schemat wygląda mniej więcej tak
dyfer przedni>skrzynia>torsen>tylni most, przy kaźdej sekcji są korki spustowe. Profilaktycznie polecam wymienić olej w skrzyni, a raczej tego co tam jest.

Awatar użytkownika
krzysiek841
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2012, 17:43
Lokalizacja: Bayern

Post autor: krzysiek841 » 25 mar 2015, 16:45

dzięki za odp
w skrzyni wymieniałem parę tys temu

[ Dodano: 2015-03-25, 16:45 ]
acha zapomniałem się zapytać
jak wygląda procedura wymiany ?
odkręcić, spuścić, zakręcić i nalać ?
czy tez trzeba podgrzewać jak w skrzyni itp ?

ernieball
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:01
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: ernieball » 26 mar 2015, 07:27

Nie trzeba nic podgrzewać, dyfry i torsen pracują bez podciśnienia.

Awatar użytkownika
krzysiek841
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2012, 17:43
Lokalizacja: Bayern

Post autor: krzysiek841 » 14 kwie 2015, 18:47

Witam ponownie
bylem u mechanika wymienił mi olej w tylnym dyferencjale ale twierdził ze za cholerę nie umiał znaleźć spustu w thorsenie i przednim dyferencjale. Powiedział mi ze może olej ze skrzyni to ten sam co do tych dwóch przednich dyfrow i ze może sie go nie wymienia ... Moze po prostu mu się nie chciało. Jest to możliwe co mi mówił ?
Ma ktoś może jakiś soft (za free) co można by se te dyfry i nie tylko pooglądać na kompie ?
pozdrawiam

ernieball
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:01
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: ernieball » 15 kwie 2015, 07:39

Gada bzdury, spust i wlew od torsena widać jak na dłoni, zaraz za skrzynią z prawej strony. Pewnie myślał, że to śruby od skrzyni. Ach ci polscy mechanicy:)
Olej w torsenie jest inny niż w skrzyni ( 75W90 )

Awatar użytkownika
krzysiek841
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2012, 17:43
Lokalizacja: Bayern

Post autor: krzysiek841 » 18 kwie 2015, 20:59

i zaś coś innego ...
zapaliła mi się kontrolka check engine
kumpel zczytal mi takie błędy ...
no i katalizator zaczął stukać ... chyba się wkład poluzował.
jest na to jakaś rada czy tylko wymiana ?
bo z tego co wiem to kupę kasy katy kosztują ...
a przegląd za 2 msc.

16814 - Katalysatorsystem; Bank 2
P0430 - 35-00 - Wirkung zu gering
18010 - Spannungsversorgung Klemme 30
P1602 - 35-10 - Spannung zu klein - Sporadisch
01119 - Signal fĂźr Gangerkennung
35-10 - - - Sporadisch

co dokładnie oznaczają te błędy ?

znalazłem takie katy jak na obrazkach pod spodem

co o tym myślicie jest to jakaś alternatywa ? czy ogólnie lipa
nie znam tych firm i nie wiem czy mi to czasem rok nie pochodzi i znów do wymiany ...

czym się różnią te okrągłe katy od tych spłaszczonych ?


linki do aukcji:
http://www.ebay.de/itm/Audi-S6-C5-4B-V8 ... 5652efd94c

http://www.ebay.de/itm/Katalysator-rech ... 56633ec4f8
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2015, 19:06 przez krzysiek841, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 kwie 2015, 21:36

Błąd pierwszy - katalizator w banku 2 pada
Błąd drugi - słabe napięcie
Błąd trzeci - moduł sterujący skrzyni biegów do sprawdzenia

Co do katalizatorów to ja kupiłam rok temu sportowe Magnaflow za 400zł/szt. Ile wytrzymają tego nie wiem, póki co dają radę.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2015, 19:21 przez Mazdomania, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzysiek841
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2012, 17:43
Lokalizacja: Bayern

Post autor: krzysiek841 » 20 kwie 2015, 19:17

katalizator w banku 2 pada - czyli lewy ?
a te sportowe Magnaflow to normalnie przegląd przechodzą ? (normy spalania itp)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 kwie 2015, 19:20

Tak, bank 2 to lewy (czyli od kierowcy) <okok>
Moja w grudniu przeszła przegląd z tymi katalizatorami, ale nie wiem czy sprawdzali emisję spalin, bo byłam w delegacji i ojciec pojechał mi zrobić przegląd.

Awatar użytkownika
krzysiek841
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2012, 17:43
Lokalizacja: Bayern

Post autor: krzysiek841 » 20 kwie 2015, 19:29

muszę się zastanowić grubo nad tym bo mechanik mówił mi coś ze ori to 1000&#8364; netto
a jakiś zamiennik podobny 800&#8364; netto
tylko jedna sprawa jeszcze pokazał mi dziś ten zamiennik i miał on okrągły kat
a ja mam na 100% spłaszczony taki ...
gdzieś wyczytałem ze te okrągłe to pasują do silnika aqj a ja mam ank.
zmieniło się coś w wydechach przy tych silnikach ?
prekatow raczej nie mam bo bym je zauważył.

na ostatnim przeglądzie mi emisje sprawdzali :(

dzięki :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 kwie 2015, 19:35

Niemcy, więc i ceny Niemieckie ;/
Jak założysz taki całkiem okrągły to będzie wydech nisko siedział, ORI mają taki a'la trójkątny kształt. Ja mam u siebie spłaszczone z jednej strony, dokładnie te:
http://rpmotorsport.pl/katalizator-meta ... 32218.html
Tym podwyższeniem po stronie podłogi zamontowany, a spłaszczeniem od asfaltu.

U mnie stacje diagnostyczne do 21, więc jak coś mogę podjechać i zobaczyć czy przejdzie emisję spalin.

Awatar użytkownika
krzysiek841
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2012, 17:43
Lokalizacja: Bayern

Post autor: krzysiek841 » 20 kwie 2015, 19:42

nie trzeba, nie rób se roboty i tak mi już dużo pomogłaś ;)
ja mam wielofunkcyjna kierownice ale kanapa z tylu nie ogrzewana :P
ciekawa różnorodność tych wersji :P
a co jeden to na aukcjach pisze ze full opcja :P

zobaczę czy coś z tych sportowych na ebayu jest może się na nie zdecyduje.
wtedy mógłbym wymienić jeszcze baniaki i to wszystko pewnie za cenę 1 kata ori ...

co do Twoich katow to jest napisane:
Spełnia normę EURO 2 i EURO 3 do pojemności silnika 2500ccm i mocy 180 koni.
czyli jak masz 2 katy to do 5000ccm i 360 koni ... :P

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 22 kwie 2015, 07:51

Ja mam Magnaflow i przeszły przegląd na emisji spalin. A koszt taki, że jak sprzedasz stare, to niewiele dołożysz :)

Awatar użytkownika
krzysiek841
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 gru 2012, 17:43
Lokalizacja: Bayern

Post autor: krzysiek841 » 22 kwie 2015, 20:53

i tez masz te co koleżanka wyżej ?
trzeba coś przerabiać z rura czy ten rozmiar pasuje ?

możecie coś polecić jeżeli chodzi o dalsza cześć wydechu (baniaki) ...
np stal nierdzewna ... jakieś pomysły linki ?
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga