Witam
niestety kapie mi olej i zostaja plamy pod silnikiem... niedużo ale jednak, tak średnio musze dolewac 1litr na 1-2 miesace a to juz sporo
jak zdjagnozować usterke ?
mechanik mówił że spod spodu jest zachlapany cały i pasuje najpierw umyć a potem zobaczyć skąd cieknie od spodu.
inny mechanik natomiast
podał inne możliwe przyczyny
1. pokrywa zaworów
2. simering na skrzyni
3. simering na wale (najgorsza opcja bo skrzynie trzeba ściągać)
4. ja sam dodaje 4 opcje - kiedyś na progu zwalniajacym szybko wjechałem, może z miski olejowej ucieka ?
jak sam zdiagnozować / wykluczyć złe przyczyny zanim oddam samochód specjaliscie/mechanikowi ?
1.8T 150 km + LPG
Bierze olej
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
Cześć. Mechanik dobrze mówi umyć i sprawdzić skąd cieknie bo tak to wróżenie z fusów Ale leje się ostro jeśli musisz dolewać litr na dwa miesiące ja w v6 tyle dolewam na 10 miesięcy. Może po prostu samochód spala olej + do tego jakiś drobny wyciek?
1. Podstawowe pytanie masz kolego olej w gniazdach świec? Jeśli tak to na pewno do wymiany uszczelka pokrywy zaworów. Jak głowica zachlapana z tyłu też wskazuje na głowice pokrywy.
2. Tu nie mam pojęcia
3. Mało prawdopodobne
4. Sam to sprawdzisz w 5 mintu. Wejdź pod samochód ( jak nie masz kanału we Wrocławiu są warsztaty na godziny z podnośnikiem) ściągnij pokrywę silnika i obejrzyj miskę olejowa.
1. Podstawowe pytanie masz kolego olej w gniazdach świec? Jeśli tak to na pewno do wymiany uszczelka pokrywy zaworów. Jak głowica zachlapana z tyłu też wskazuje na głowice pokrywy.
2. Tu nie mam pojęcia
3. Mało prawdopodobne
4. Sam to sprawdzisz w 5 mintu. Wejdź pod samochód ( jak nie masz kanału we Wrocławiu są warsztaty na godziny z podnośnikiem) ściągnij pokrywę silnika i obejrzyj miskę olejowa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:24
- Lokalizacja: lublin
witam słyszałem ze nasze silniki czyli 2,8 mają tendencje do pożerania oleju z racji ilość zaworów i przy dużych przebiegach auta np ja mam 370 tyś. potrafi pobrać parę setek oleju a zwłaszcza jak ktoś ma ciężką nogę i sięga co raz czerwonego pola ja zaglądam średnio co 2-3 miechy i ok 200-400 ml dolewam dodam ze gaz założyłem przy 270 i pobór oleju się nie zmienił ,latam raczej traski ok 60 km+miasto nieszybciej niz 110km/h lekka noga silnik suchy pod autem sucho< to takie moje obserwcje>
[ Dodano: 2015-03-17, 13:42 ]
Przepraszam ty masz inny silnik
[ Dodano: 2015-03-17, 13:42 ]
Przepraszam ty masz inny silnik
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
damianozosan, obserwacje obserwacjami, ale kolega wyraźnie pisze że ma wyciek, pojawiają się plamy oleju pod autem i mechanik potwierdza że spód jest upaprany.
krzysiekhhns, nie masz innego wyjścia, tylko zrób jak radzi Beep, zdejmij osłony, umyj dokładnie silnik od góry i spodu, potem przejedź kilka, kilkanaście kilometrów i obserwuj skąd cieknie olej. Jeśli chodzi o uszkodzenie miski olejowej, przypomnij sobie czy ten wyciek zaczął się od tego momentu czy wcześniej itp. Dobrze by było zdiagnozować usterkę i znaleźć wyciek zanim oddasz auto do mechanika i on wymieni Ci pół silnika niepotrzebnie. Ale my przez internet Ci tego nie znajdziemy fizycznie
krzysiekhhns, nie masz innego wyjścia, tylko zrób jak radzi Beep, zdejmij osłony, umyj dokładnie silnik od góry i spodu, potem przejedź kilka, kilkanaście kilometrów i obserwuj skąd cieknie olej. Jeśli chodzi o uszkodzenie miski olejowej, przypomnij sobie czy ten wyciek zaczął się od tego momentu czy wcześniej itp. Dobrze by było zdiagnozować usterkę i znaleźć wyciek zanim oddasz auto do mechanika i on wymieni Ci pół silnika niepotrzebnie. Ale my przez internet Ci tego nie znajdziemy fizycznie
Lektor.
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
dodam iż auto jak odpalam zimne to przez pierwsze 2-3 min strasznie kopcii na biało, jakby diesel.... po chwili przestaje już tak kopcić jak sie nagrzeje, dodatkowo nawet po małych trasach 3-5 km spod maski się dymi, jak otwieram i szukam skąd to widzie tylko że spod głęboka może gdzieś jak ten olej cieknie to się przypala na czymś gorącym, nie wiem...
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
jeśli dymi z pod maski to olej idzie na kolektor wydechowy -do wymiany 1 lub 2 uszczelki pod pokrywami zaworów ewentualnie uszczelki pod napinaczami lub zaślepka głowicy lub simeringi
bez mycia karcherem i pożądnej diagnozy nie ruszysz .
przed myciem wymianą uszczelek zrób porządek z odmą i ezektorem prawdopodobne żę wycieki ustąpią
jeśli tego nie zrobisz uszczelnianie silnika nie ma sensu bo ćiśnienie w skrzyni korbowej i tak wywali
przy sprawnej odmie i ezektorze w skrzyni korbowej panuje lekkie podciśnienie
szukaj kumatego mechanika i servisówkę (znajdziesz na forum) bo uszczelki w pewnych miejscach należy potraktować silikonem
bez mycia karcherem i pożądnej diagnozy nie ruszysz .
przed myciem wymianą uszczelek zrób porządek z odmą i ezektorem prawdopodobne żę wycieki ustąpią
jeśli tego nie zrobisz uszczelnianie silnika nie ma sensu bo ćiśnienie w skrzyni korbowej i tak wywali
przy sprawnej odmie i ezektorze w skrzyni korbowej panuje lekkie podciśnienie
szukaj kumatego mechanika i servisówkę (znajdziesz na forum) bo uszczelki w pewnych miejscach należy potraktować silikonem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 08 mar 2015, 13:47
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Warto sprawdzić przewód olejowy od turba do misy olejowej - taki z oplotki siatkowej. Chodzi mi o ten przewód, rurkę do turbo metalową z dwóch stron zakończoną blaszkami z 2otworami - zapomniałem nazwę Na łączeniach z jednej lub drugiej strony lubi sobie to delikatnie pęknąć i robi robotę, a sączy się bardzo powoli i denerwuje wszystkich. Silnik będzie zachlapany od spodu dość mocno. Sam przerabiałem kilka rzeczy, aż wkońcu dopatrzyłem się "śliwienia" z tych okolic i bingo
Koszt używki w granicach 50-80zł
Koszt używki w granicach 50-80zł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
- Imię: Arek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Ja podniosę temat żeby już nowego nie pisać. Chodzi o "branie" oleju w 1.8t awt. Turbo po wymianie. W przewodach do ic sucho. Teraz problem dość dziwny. Samochód dymi na niebiesko jak rozgrzany, na biegu jałowym i do tego nachylony przodem w dół. w poziomie nic się nie dzieje. W czasie jazdy też nic nie widać? Jak i gdzie może ten olej spływać, że trafia do komory spalania? Przy porannym odpalaniu nawet po dwóch dniach nie kopci. Moc jest, równe obroty itp.