Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2,7TT czy 2,8

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Sebi629
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 24 cze 2013, 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sebi629 » 20 mar 2015, 19:33

Jako posiadacz 2.7T polecam ten silnik. Jeździ pięknie a pali wyrozumiale ;) Z własnego jednak doświadczenia wiem że jak silnik zacznie niedomagać to zaczyna robić się drogo :( Przy turbinach nie zrobisz praktycznie nic bez wyrywania silnika. No i musisz mieć mechanika który ma pojęcie o tym silniku.

Osobiście gdybym miał teraz kupować to szukałbym V8

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 20 mar 2015, 20:13

kamcioi _profil

Keda_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 05 sie 2010, 22:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Keda_R » 22 mar 2015, 14:13

Ja też mogę Ci śmiało polecić 2.7 z tym że nie jest to tani motor w utrzymaniu. Nie szukaj taniego egzemplarza bo może się to mocno zemścić na twojej kieszeni. Przed kupnem dokładnie sprawdź jego kondycje bo naprawy czasami bywają bardzo kosztowne. Dużo części niestety trzeba kupować w ASO.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 22 mar 2015, 17:41

Keda_R, które to części znajdziesz tylko w ASO?

piwko365
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 16 mar 2014, 17:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: piwko365 » 18 kwie 2015, 18:09

A może powinno być inaczej. "Niektóre części warto tylko w ASO" :]
2.7 to dobry silnik, no i ma się trochę pod nogą. <radocha>

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 18 kwie 2015, 18:17

2.7T fajny silnik gdyż posiada 2 turbiny co jest jego zaletą i wadą jednocześnie :]
Jak będziesz miał pecha i w porę nie ogarniesz uszkodzonej turbiny koszty napraw urosną do absurdalnych sum. Poza tym ceny utrzymania będą identyczne - czyli na pewno nie tanie.
Przykładowo, wymiana uszczelek klawiatury - dość częsty problem gdyż wiele osób montuje klej/silikon/uszczelniacz w złych miejscach i trzeba od nowa robić, a koszt jednej uszczelki wacha się w okolicach 100 zł (erling) + robocizna. Wymiana rozrządu na porządnych częściach ok 1000 zł .
Silniki fajne i trwałe, lecz potrafią wyczyścić portfel :]
Niżej wrzucam screen ile do tej pory mój ojciec wpakował w swoje 2.8

Obrazek

Keda_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 05 sie 2010, 22:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Keda_R » 20 kwie 2015, 20:27

metyoo Masz taki sam silnik więc na pewno dobrze wiesz :) np: odma, napinacz łańcucha rozrządu, przepływka, sporo drobnych gratów przy wymianie turbo. Jak napisał piwko365 znajdziesz zamienniki niektórych części ale nie warto pchać tego do auta.

sleza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 14 kwie 2015, 18:33
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: sleza » 01 maja 2015, 07:32

Częsci do śilnika 2,7 wcale nie sa drogie,wiem co piszę.Żona ma a4 3.0TDI tam są drogie części,np.rozrząd 5000 wtryski 7000 a w aso x2 ! Tak że uważam silnik 2,7 za bardzo tani ,no chyba że się go porównuje do malucha:)
jast Allroad c5 2,7T 254kM,a4 B7 3.0 247kM.
było 18 innych:)

Keda_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 05 sie 2010, 22:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Keda_R » 01 maja 2015, 11:18

Nie twierdzę że jest to najdroższy motor na świecie. Jest wiele droższych ale jest tez masa tańszych. Czyli według Ciebie w porównaniu do 1.9 TDI czy zwykłej benzyny koszt utrzymania są identyczne ?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 maja 2015, 14:13

Zaczynacie przesadzać! Nikt tutaj ni mówił, ani nie pytał o traktory, tym bardziej 1.9TDI, bo to kompletnie inna technologia.
Koszt eksploatacji pomiędzy 2.8 i 2.7T niewiele się różni, 1.8T to już większa różnica.

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 03 maja 2015, 14:37

metyoo, norma ;) Ja zauważyłem, że każdy swój ogonek chwali i nie tylko w tym temacie.

Czarny V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2014, 10:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Czarny V6 » 04 maja 2015, 16:14

ja swojego się jeszcze uczę, ale na pewno mało nie pali... potrafi wciągnąć 20 l LPG i więcej w mieście... ale frajda z jazdy jest i to duża! jedyne co mogę polecić z silnikiem 2,8 to tylko manual... bo jak tam jeszcze tipa kupisz to już w ogóle nie pojedzie ;)
jakiś spot w okolicy? dzwoń! tel. 667-677-573 :)

Pakollo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 03 wrz 2013, 17:09
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pakollo » 03 lut 2016, 20:44

Cześć
Zbierając informacje o silniku 2.7 Biturbo zacząłem zastanawiać się nad pewną kwestią, mianowicie czy dobrze mi się wydaje że konstrukcja 2.7 jest taka sama jak w innych v-kach tylko że dodane zostały turbiny i ich osprzęt? Czy może jednak są jakieś różnice w częściach które znacząco podnoszą koszty w SPAM do np. 2.8? Oprócz tego, czy są jakieś większe różnice poza silnikiem? Bo jak narazie jedyne co znalazłem to że w 2.7 są większe tarcze i po 4 klocki hamulcowe na stronę z przodu (choć tu też już nie jestem pewien bo podobno były różne rozmiary tarcz).

Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje :)
Pozdrawiam

Keda_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 05 sie 2010, 22:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Keda_R » 03 lut 2016, 21:00

Co do hamulców to tak jak pisałeś 2. 7 ma większe tarcze, są wersje z czterema klockami na koło i z dwoma też. Ogólnie różnic trochę będzie w osprzęcie. 2.7 ma osobne cewki na świecę a jak jak się nie mylę to 2.8 ma przewody zapłonowe.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 03 lut 2016, 21:15

Pakollo pisze:Cześć
Zbierając informacje o silniku 2.7 Biturbo zacząłem zastanawiać się nad pewną kwestią, mianowicie czy dobrze mi się wydaje że konstrukcja 2.7 jest taka sama jak w innych v-kach tylko że dodane zostały turbiny i ich osprzęt? Czy może jednak są jakieś różnice w częściach które znacząco podnoszą koszty w SPAM do np. 2.8? Oprócz tego, czy są jakieś większe różnice poza silnikiem? Bo jak narazie jedyne co znalazłem to że w 2.7 są większe tarcze i po 4 klocki hamulcowe na stronę z przodu (choć tu też już nie jestem pewien bo podobno były różne rozmiary tarcz).

Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje :)
Pozdrawiam
to ten sam silnik o zmiejszonej o 1.5 mm średnicy cylindrów w SPAM do 2.8
wał i korbowody są te same
małe różnice w głowicy i osprzęcie +2 dmuchawki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga