A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Zainspirowany lekturą tematu również postanowiłem sobie sprawić pełny FIS.
Myślałem o tym już daaaawno temu, ale wtedy naczytałem się że "się nie da", że "to niemożliwe" więc temat odpuściłem.
Ostatnio z nudów zajrzałem do działu zrób to sam i masz ci... jaka niespodziewajka.
No to tak.... kilka pytań mam oczywiście.
Mój batmobil to 2,5TDI AKN '99
Zgodnie z odczytem z VAG EEPROM Programmer:
nr licznika 4B0 919 860 N (zegarek analog)
Immo2
Nie wiem czy potrzebne ale Eeprom 93c66
Pytania zatem
1. Czy dobrze rozumiem że wartość LOGIN z VAG EEPROM Programmer to PIN licznika?
2. Jakiego licznika szukać? Czy dobrze wyczytałem,że powinienem szukać numerów
4B0919880G
4B0919880X
4B0919881
4B0919881X ?
3. Jakie liczniki oprócz w/w będą śmigać u mnie bez większego rezania?
4. Czy duży będzie problem u mnie z licznikiem mającym cyfrowy zegar? Ciężko coś znaleźć z analogiem, aby fis był w zadowalającym stanie (no chyba, że ktoś z was jest w posiadaniu takiego, to chętnie przygarnę )
5. Rozumiem, że rozpiska czerwonej wtyczki z pierwszego posta jest nieodpowiednia w moim przypadku? Czy mógłbym prosić o stosowną? I od której strony patrzeć na wtyczkę (pin 1 - 20)?
6. W które miejsce wpinam się w ECU coby spalanie pokazywało i jakiego kabelka użyć?
7. Posiadam radio Symphony. Czy RDS będzie widoczny na FIS bez dodatkowych zabiegów, czy radio muszę podpiąć pod FIS również?
8. Zakładam, że nie zdołam ogarnąć tematu w jeden wieczór... czy mogę zatem zaprogramować klucze i jeździć samochodem, a powiedzmy dnia następnego podłączać spalanie, radio itd?
9. Czy coś jeszcze może mnie zaskoczyć?
Będę bardzo, ale to bardzo wdzięczny za pomoc.
Myślałem o tym już daaaawno temu, ale wtedy naczytałem się że "się nie da", że "to niemożliwe" więc temat odpuściłem.
Ostatnio z nudów zajrzałem do działu zrób to sam i masz ci... jaka niespodziewajka.
No to tak.... kilka pytań mam oczywiście.
Mój batmobil to 2,5TDI AKN '99
Zgodnie z odczytem z VAG EEPROM Programmer:
nr licznika 4B0 919 860 N (zegarek analog)
Immo2
Nie wiem czy potrzebne ale Eeprom 93c66
Pytania zatem
1. Czy dobrze rozumiem że wartość LOGIN z VAG EEPROM Programmer to PIN licznika?
2. Jakiego licznika szukać? Czy dobrze wyczytałem,że powinienem szukać numerów
4B0919880G
4B0919880X
4B0919881
4B0919881X ?
3. Jakie liczniki oprócz w/w będą śmigać u mnie bez większego rezania?
4. Czy duży będzie problem u mnie z licznikiem mającym cyfrowy zegar? Ciężko coś znaleźć z analogiem, aby fis był w zadowalającym stanie (no chyba, że ktoś z was jest w posiadaniu takiego, to chętnie przygarnę )
5. Rozumiem, że rozpiska czerwonej wtyczki z pierwszego posta jest nieodpowiednia w moim przypadku? Czy mógłbym prosić o stosowną? I od której strony patrzeć na wtyczkę (pin 1 - 20)?
6. W które miejsce wpinam się w ECU coby spalanie pokazywało i jakiego kabelka użyć?
7. Posiadam radio Symphony. Czy RDS będzie widoczny na FIS bez dodatkowych zabiegów, czy radio muszę podpiąć pod FIS również?
8. Zakładam, że nie zdołam ogarnąć tematu w jeden wieczór... czy mogę zatem zaprogramować klucze i jeździć samochodem, a powiedzmy dnia następnego podłączać spalanie, radio itd?
9. Czy coś jeszcze może mnie zaskoczyć?
Będę bardzo, ale to bardzo wdzięczny za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
1. Tak, login to jest PIN licznika, po podłączeniu zakupionego licznika i zczytania go VAG EEPROM'em pojawi Ci się PIN który będzie potrzebny do zaprogramowania kluczyka do licznika z FIS'em.
2. Ogólnie to szukasz licznika zaczynającego się od 4B0 919 ... reszta to jest już obojętne.
4. Będą śmiagać wszystkie, nawet te 4B0 920 ... tylko przy nich jest więcej roboty bo środkowa wtyczka jest 32pinowa to po pierwsze a po drugie trzeba również rezać wtyczki niebieską i zieloną (bo w przypadku licznika z cyfrowym wyświetlaczem spalanie ogarnia 25 pin wtyczki niebieskiej) a niektóre piny trzeba przepiąć w inne miejsca no i to już liczniki z immo3 (cyfrowy zegarek i białe podświetlanie) chociaż nie powinno być problemu z adaptacją.
5. Jeśli chcesz podłączyć licznik z zegarkiem analogowym (4B0 919 ...) to rozpiska z pierwszego postu jest jak najbardziej stosowna, co do rozłożenia pinów, ta wtyczka w pierwszym poście w takim ułożeniu jak na zdjęciu pin 1 ma u góry z lewej a pin 20 u dołu z prawej, pin 10 jest u dołu z lewej a pin 11 u góry z prawej.
6. Jeśli chodzi o spalanie to jest to pin 18 szerokiej wtyczki ECU, jak ją odepniesz to tam wszystkie piny są ponumerowane. Zazwyczaj jest to cienki żółty kabelek (ale lepiej nie sugerować się kolorem tylko sobie to obczaić po pinach).
7. Nie, RDS nie będzie widoczny, w pierwszym poście masz napisane przecież że musisz podłączyć do czerwonej wtyczki piny 12,13,15 żeby wyświetlało RDS i to nie wiem czy w przypadku takiego radia to możliwe bo się nie znam.
8. Tak, mógłbyś ale musiałbyś przynajmniej zrobić wyprowadzenia do masy pinów odpowiadających za spryskiwacz, światło i światło hamowania. Jeśli tego nie zrobisz to owszem, jeździł będziesz ale na FISie będziesz miał non stop wyświetlane że jest przepalona żarówka, brak płynu spryskiwaczy i przepalona żarówka stopu.
9. Tak, zaskoczyć Cię może programowanie kluczyka, tym że VAG będzie Ci wyświetlał że wpisujesz nieprawidłowy PIN. Do tego musisz użyć VAG COM 311
A teraz jeszcze sprawa do reszty chłopaków.
Panowie okazało się że FIS działa mi tak dziadowsko dlatego że jest to problem samego wyświetlacza LCD, połączenie z taśmą jest ok ale przy nagrzewaniu się FIS blednie, z tego co wyczytałem to wyświetlacz jest do wymiany cały, nic nie pomoże naprawa taśmy.
2. Ogólnie to szukasz licznika zaczynającego się od 4B0 919 ... reszta to jest już obojętne.
4. Będą śmiagać wszystkie, nawet te 4B0 920 ... tylko przy nich jest więcej roboty bo środkowa wtyczka jest 32pinowa to po pierwsze a po drugie trzeba również rezać wtyczki niebieską i zieloną (bo w przypadku licznika z cyfrowym wyświetlaczem spalanie ogarnia 25 pin wtyczki niebieskiej) a niektóre piny trzeba przepiąć w inne miejsca no i to już liczniki z immo3 (cyfrowy zegarek i białe podświetlanie) chociaż nie powinno być problemu z adaptacją.
5. Jeśli chcesz podłączyć licznik z zegarkiem analogowym (4B0 919 ...) to rozpiska z pierwszego postu jest jak najbardziej stosowna, co do rozłożenia pinów, ta wtyczka w pierwszym poście w takim ułożeniu jak na zdjęciu pin 1 ma u góry z lewej a pin 20 u dołu z prawej, pin 10 jest u dołu z lewej a pin 11 u góry z prawej.
6. Jeśli chodzi o spalanie to jest to pin 18 szerokiej wtyczki ECU, jak ją odepniesz to tam wszystkie piny są ponumerowane. Zazwyczaj jest to cienki żółty kabelek (ale lepiej nie sugerować się kolorem tylko sobie to obczaić po pinach).
7. Nie, RDS nie będzie widoczny, w pierwszym poście masz napisane przecież że musisz podłączyć do czerwonej wtyczki piny 12,13,15 żeby wyświetlało RDS i to nie wiem czy w przypadku takiego radia to możliwe bo się nie znam.
8. Tak, mógłbyś ale musiałbyś przynajmniej zrobić wyprowadzenia do masy pinów odpowiadających za spryskiwacz, światło i światło hamowania. Jeśli tego nie zrobisz to owszem, jeździł będziesz ale na FISie będziesz miał non stop wyświetlane że jest przepalona żarówka, brak płynu spryskiwaczy i przepalona żarówka stopu.
9. Tak, zaskoczyć Cię może programowanie kluczyka, tym że VAG będzie Ci wyświetlał że wpisujesz nieprawidłowy PIN. Do tego musisz użyć VAG COM 311
A teraz jeszcze sprawa do reszty chłopaków.
Panowie okazało się że FIS działa mi tak dziadowsko dlatego że jest to problem samego wyświetlacza LCD, połączenie z taśmą jest ok ale przy nagrzewaniu się FIS blednie, z tego co wyczytałem to wyświetlacz jest do wymiany cały, nic nie pomoże naprawa taśmy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
chelsea78,
2. Nie obojętnie, bo może trafić jak ja immo1, w dodatku może trafić na licznik w którym nie da się zmienić kodowania. Najlepiej to otworzyć etkę i rocznikowo patrzeć które leciały do danego modelu.
6. Nie zawsze. Czasami jest inaczej.
8. Można zrobić najpierw instalację w jeden wieczór pod licznik bez fisa i z fisem. Immo i kodowanie na drugi dzień jakby miał być problem.
2. Nie obojętnie, bo może trafić jak ja immo1, w dodatku może trafić na licznik w którym nie da się zmienić kodowania. Najlepiej to otworzyć etkę i rocznikowo patrzeć które leciały do danego modelu.
6. Nie zawsze. Czasami jest inaczej.
8. Można zrobić najpierw instalację w jeden wieczór pod licznik bez fisa i z fisem. Immo i kodowanie na drugi dzień jakby miał być problem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
chelsea78, Ziomek, bendzji dziękuję za wyczerpujące info. Na razie kupiłem manetkę i namierzam licznik. Nie mam etki niestety więc nie mam jak sprawdzić jakie zegary mogą być do mojego auta. Może ktoś mógłby pomóc?
Obecnie szukam uwzględniając silnik, mniej więcej rocznik, analogowy czasomierz i nr 4B0 919 xxx.
i jeszcze jedno pytanie dotyczące rozpiski
Obecnie szukam uwzględniając silnik, mniej więcej rocznik, analogowy czasomierz i nr 4B0 919 xxx.
i jeszcze jedno pytanie dotyczące rozpiski
czy to znaczy, że w/w komunikaty są wyłączone (nieaktywne) ?9. spryskiwacz ----------------------------------------- do masy
16. światło --------------------------------------------- do masy
19. światło hamowania ------------------------------ do masy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
tak, no chyba że posiadasz owe czujniki u siebie w samochodzie to wtedy ciągniesz kabel nie do masy a do czujnika.
Ziomek a no tak, zapomniałem że Ty właśnie kupiłeś przez przypadek licznik z immo1, Panowie, powiedzcie mi czy ten wyświetlacz będzie pasował do takiego licznika jak ja mam LINK. Oczywiście jest opis itp ale może ktoś z was wstawiał i się będzie orientował.
Ziomek a no tak, zapomniałem że Ty właśnie kupiłeś przez przypadek licznik z immo1, Panowie, powiedzcie mi czy ten wyświetlacz będzie pasował do takiego licznika jak ja mam LINK. Oczywiście jest opis itp ale może ktoś z was wstawiał i się będzie orientował.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
no to będę musiał poszukać tych czujników, fajnie byłoby aby wszystko działało. Czy ewentualnie duży problem z dołożeniem ich? Chyba nie powinno być dużego rezania?
Mam już na oku licznik, tylko czekam na potwierdzenie, czy rzeczywiście jest na 100% i na jego numer. Był wytargany z 2,5tdi i ma analogowy zegarek, ale wole mieć pewność.
Mam już na oku licznik, tylko czekam na potwierdzenie, czy rzeczywiście jest na 100% i na jego numer. Był wytargany z 2,5tdi i ma analogowy zegarek, ale wole mieć pewność.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
na każdym liczniku jest z tyłu takie małe kółeczko ze strzałką po środku i cyframi dookoła, a po lewej i prawej stronie strzałki są dwie cyfry, oznaczają one rok produkcji danego urządzenia albo elementu. Zwracaj uwagę na to aby nie było tam 97 bo to jeszcze liczniki z immo1, immo2 były od 98 ale to też nie jest pewne bo trafi się z jakiegoś wczesnego 98 i będzie immo1 więc najlepiej jakbyś znalazł z cyferkami 99 to już będzie git i możesz brać w ciemno
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga