Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BRE 2.0 140 KM] Wymiana tłumika drgań - plecionki wydechu.

Silniki wysokoprężne
Radarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 06 paź 2012, 22:33
Lokalizacja: Piła

[ BRE 2.0 140 KM] Wymiana tłumika drgań - plecionki wydechu.

Post autor: Radarek » 18 mar 2015, 17:59

Czy ktoś z was wymieniał już tłumik drgań przy katalizatorze w Audi A6 C6 Avant z silnikiem BRE? U mnie przy wolnych obrotach słychać było syczenie na zewnątrz auta. Oryginalny tłumik drgań to "Burgmann 06T089 nr.Audi 4B0253097" znalazłem FISCHER 55x100 (wyglądał najbardziej porządnie) i wspawałem i powstał wielki problem. Samochodem nie da rady jeździć - jest głośniej a przy przyśpieszaniu w zakresie obrotów 1900 - 2500 słychać wewnątrz straszne buczenie (jakby rezonans). Miał ktoś z was takie doświadczenia?
Ten tłumik drgań w porównaniu do oryginału jest bardziej sztywny ale miałoby aż to taki wpływ?
Problem złego wspawania - raczej nie ponieważ zrobiłem przymiar na starym, był wkręcony w specjalny uchwyt z zachowaniem kątów, delikatnie wycięty, rozsunięty i wspawany nowy.
Czytam posty i myślę również o poduszkach silnika. Czy one mogą być uszkodzone i to ma wpływ? Moje poduszki nie mają żadnych wycieków - wyglądają OK. Przed wymianą wspomnianego tłumika drgań nie miałem takiego buczenia jak teraz. Pozbyłem się syczenia ale komfort jazdy - ciszej jest chyba w URSUSACH.
Przed wymianą miałem lekkie buczenie wcześniej - zmieniając kąt synchronizacji na -0,5 pozbyłem się problemu. Próbowałem wcześniej różnych ustawień -2,5 fajnie jeździł brak buczenia przy przyśpieszaniu ale duże drgania na wolnych. Kąt 0,0 - czasami szarpnięcia na wolnych ale buczenie przy przyśpieszaniu. Dlatego optimum było -0,5.
Jak powinna być ustawiona przednia poduszka pod silnikiem (ta pod chłodnicą). Czy powinna być w środkowym położeniu czy maksymalnie dociskać silnik w górę czy w dół.
Ma ktoś doświadczenie w tym temacie w okolicach Piły kto może pomóc?

Ja z swojej strony odradzam wymianę tłumika drgań wydechu - porażka. Chyba że powinien to być łącznik innej firmy - ale jaki? Gdybym wiedział jak to będzie po wymianie wcale bym tego nie ruszał - a teraz TRAKTOR wewnątrz.
Możecie coś doradzić?

[ Dodano: 2015-03-18, 17:59 ]
Koledzy - nikt nie ma żadnej rady?

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 18 mar 2015, 20:19

Ja wymieniałem u siebie w AFN włąśnie na Fishera 55x100 i jest elegancko cichutko.

Przednia poduszka powinna być na środku i nie docisakć silnika w żadną strtonę.

Pozdr

Radarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 06 paź 2012, 22:33
Lokalizacja: Piła

Post autor: Radarek » 18 mar 2015, 21:43

Ja wymieniłem na Fischera wzmacnianego - ten z rurą harmonijką w środku i oplotem na zewnątrz. Jest ona strasznie sztywna w porównaniu do oryginału.
Po wymianie nie miałeś buczenia podczas gwałtownego przyśpieszania przy 2100 - 2500 obr/min? U mnie czym wyższy bieg i większe obciążenie silnika tym buczenie się wzmaga.

Zaczynam się zastanawiać czy nie wyregulować wydechu w jakiś sposób a może poduszki silnika są do wymiany albo poduszka skrzyni biegów.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 19 mar 2015, 09:51

Ja też zakładałem tego wzmocnionego tylko jak widzisz przy innym silniku. Żadnego buczenia nie ma ale mam wszystkie poduszki nowe LMO i CORTECO. Nie wiem jak jest u Ciebie ale moje od skrzyni były spękane a od silnika jedna puściła olej.

Pozdr

kuba171
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 23 lut 2015, 17:10
Lokalizacja: internet

Post autor: kuba171 » 21 cze 2015, 09:26

Czy kolega Radarek poradził sobie z tym buczeniem rezonansem? mam takie same objawy, plecionka orginalna a buczenie i rezonans w przedziale 1900-2200 obr.min

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja