A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
a więc tak, kupiłem dzisiaj drugi licznik, z angola. Fis działa....prawie
Podłączyłem go na próbę pod samochód, zobaczyłem że działa to go kupiłem za stówę ale potem w domu jak go zaadoptowałem do kluczyka, przekodowałem na kilometry i przekodowałem obrotomierz na 4 cylindrowy silnik to po przejechaniu zobaczyłem że podświetlanie fisu nie działa, widać że fis wyświetla wszystko ale nie świecą się cyfry i ikony. No ale jutro będziemy z bratem wymieniać te diody pod fisem. Mam pytanie co do prędkościomierza, w Vag Eeprom programmer po prostu wpisać to co jest na pierwszej stronie odnośnie prędkościomierza w odpowiednie komórki? Bo patrzyłem na te komórki i mimo że to jest licznik z milami to nie jest w tych komórkach to samo co napisał w pierwszym poście kolega Jacek. Nie zwracać uwagi na to i wpisać to co trzeba żeby pokazywał w KM/H?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Mnie się wydaje że rodzajów liczników jest co nie miara, tekst w pierwszym poście odnosi się raczej tylko do jednego modelu licznika, u mnie nie ma tak samo jest z km/h, pinem, wskazaniem poziomu paliwa-nic się nie zgadza, albo zgadza się ale źle odczytałem eprom. Jeśli chcesz założyć tarcze EU i zmienić eprom to musisz pewnie wysłać, zanieść komuś kumatemu co ogarnie temat.chelsea78 pisze:Bo patrzyłem na te komórki i mimo że to jest licznik z milami to nie jest w tych komórkach to samo co napisał w pierwszym poście kolega Jacek
Propozycja jest też taka żeby wrzucać nr liczników i podawać dane o nich co on posiada, zrobiła by się na przyszłość ładna baza, bo chyba też nie w każdym liczniku da się zmienić kodowanie a w większości trzeba to robić. Baza też posłużyła by do określenia generacji immo z jakim można się natknąć przy modzeniu. Wiadomo wszystko można ominąć ale część rzeczy z góry można zaplanować aby wszystko działo się p&p. Co do sprawnego FISa, naprawdę ciężko o niego.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Nie teoretycznie powinieneś szukać wsadu europejskiego z tym samym softem ale możesz próbować , nie wiem jak to jest z licznikami 919 bo kombinowałem tylko z tymi 920
Myślę że możesz śmiało wrzucać te wartości z pierwszego postu bo one za dużo się nie różnią z tymi z twojego europejskiego wsadu.
Albo poszalej i wrzucaj wsad z europy do anglika , jak się pojawi Def w miejscu przebiegu który nie zniknie po przekodowaniu licznika to znaczy nie nie zadziała. Masz jakiegos elektronika to nawet jak uwalisz tak że nie będzie komunikacji to zawsze możecie wylutować kość epprom i na programator i powrót do ori wsadu.
Ja na jednym liczniku przerzuciłem z 15 rożnych wsadów i działa więc do odważnych świat należy
Myślę że możesz śmiało wrzucać te wartości z pierwszego postu bo one za dużo się nie różnią z tymi z twojego europejskiego wsadu.
Albo poszalej i wrzucaj wsad z europy do anglika , jak się pojawi Def w miejscu przebiegu który nie zniknie po przekodowaniu licznika to znaczy nie nie zadziała. Masz jakiegos elektronika to nawet jak uwalisz tak że nie będzie komunikacji to zawsze możecie wylutować kość epprom i na programator i powrót do ori wsadu.
Ja na jednym liczniku przerzuciłem z 15 rożnych wsadów i działa więc do odważnych świat należy
