
Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 531
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Ogrzewanie tylnej szyby
Witam. Mam problem z 3 pierwszymi (od góry) nitkami ogrzewanej szyby. Otóż niestety nie grzeją.
Zbliża się wiosna to wypadałoby je zrobić. Wczoraj zmierzyłem rezystancję i wynika, że nitki są nieprzerwane. Nie wiem jak nitki są połączone przy krawędzi szyby. Przy krawędziach szyby czarna farba (?) jest namalowana na nitkach. Może coś nie kontaktuje przy połączeniu zasilania z nitką. Jak dostać się do szyny głównej (lub przyłączy do szyby)?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
- Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol
W sposób którym zmierzyłeś nie jesteś w stanie ocenić rezystancji poszczególnej nitki bo one są połączone na końcach z całą resztą.
Raczej mało prawdopodobne jest żeby mieć przerwę na końcach, jeśli już to albo urywa się cały konektor*(wtedy nie grzeje cała szyba), albo gdzieś na środku... co spowodowane jest zbytnią dbałością o szybę czy po prostu inne uszkodzenie, np. osttrym narzędziem.
Przerwę należy wybadać przesuwając końcówkę miernika wzdłuż danej ścieżki.
Jeden koniec podpinasz do zasilania +12V, drugi przesuwasz po nitce.
Sprawdź najpierw na dobrej ścieżce żeby zrozumieć o co chodzi, na jednym końcu będziesz miał pełne 12V na drugim miernik wskaże około 3-5 volt. Pomiędzy tymi punktami liniowo spada/rośnie.
gdy ścieżka jest przerwana to w zależności od strony, do której przyłożysz końcówkę miernika wskaże ci 12V lub 0V, przesuwając delikatnie po ścieżce zauważysz gwałtowny skok napięcia... TO JEST MIEJSCE PRZERWY!
NALEŻY WZIĄĆ kleju przewodzącego, kupisz na alle lub w najbliższym sklepie motoryzacyjnym i zakleić.
ilość nałożnego kleju będzie miało znaczenie. Jeśli za dużo, to zauważysz że to miejsce wyraźnie szybciej się będzie nagrzewać i plama suchej szyby wokół tego łączenia będzie zdecydowanie większa od pozostałych miejsc. nie ma to wpływu na jakość grzania.
Raczej mało prawdopodobne jest żeby mieć przerwę na końcach, jeśli już to albo urywa się cały konektor*(wtedy nie grzeje cała szyba), albo gdzieś na środku... co spowodowane jest zbytnią dbałością o szybę czy po prostu inne uszkodzenie, np. osttrym narzędziem.
Przerwę należy wybadać przesuwając końcówkę miernika wzdłuż danej ścieżki.
Jeden koniec podpinasz do zasilania +12V, drugi przesuwasz po nitce.
Sprawdź najpierw na dobrej ścieżce żeby zrozumieć o co chodzi, na jednym końcu będziesz miał pełne 12V na drugim miernik wskaże około 3-5 volt. Pomiędzy tymi punktami liniowo spada/rośnie.
gdy ścieżka jest przerwana to w zależności od strony, do której przyłożysz końcówkę miernika wskaże ci 12V lub 0V, przesuwając delikatnie po ścieżce zauważysz gwałtowny skok napięcia... TO JEST MIEJSCE PRZERWY!
NALEŻY WZIĄĆ kleju przewodzącego, kupisz na alle lub w najbliższym sklepie motoryzacyjnym i zakleić.
ilość nałożnego kleju będzie miało znaczenie. Jeśli za dużo, to zauważysz że to miejsce wyraźnie szybciej się będzie nagrzewać i plama suchej szyby wokół tego łączenia będzie zdecydowanie większa od pozostałych miejsc. nie ma to wpływu na jakość grzania.
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 531
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Gdy przytknę końcówki miernika do nitek które grzeją pokazują połączenie. Między grzejącą nitką, a którąś z tych pierwszych trzech (które nie grzeją) pokazuje przerwę. Skoro na całej długości przezroczystej części szyby niegrzejące nitki mają połączenie, więc przerwa musi być na krawędzi szyby (przy szynie).