Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Ogrzewanie tylnej szyby

Elektryka
ODPOWIEDZ
qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Ogrzewanie tylnej szyby

Post autor: qwerty01 » 15 mar 2015, 10:55

Witam. Mam problem z 3 pierwszymi (od góry) nitkami ogrzewanej szyby. Otóż niestety nie grzeją. :( Zbliża się wiosna to wypadałoby je zrobić. Wczoraj zmierzyłem rezystancję i wynika, że nitki są nieprzerwane. Nie wiem jak nitki są połączone przy krawędzi szyby. Przy krawędziach szyby czarna farba (?) jest namalowana na nitkach. Może coś nie kontaktuje przy połączeniu zasilania z nitką. Jak dostać się do szyny głównej (lub przyłączy do szyby)?

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 15 mar 2015, 23:07

W sposób którym zmierzyłeś nie jesteś w stanie ocenić rezystancji poszczególnej nitki bo one są połączone na końcach z całą resztą.
Raczej mało prawdopodobne jest żeby mieć przerwę na końcach, jeśli już to albo urywa się cały konektor*(wtedy nie grzeje cała szyba), albo gdzieś na środku... co spowodowane jest zbytnią dbałością o szybę czy po prostu inne uszkodzenie, np. osttrym narzędziem.
Przerwę należy wybadać przesuwając końcówkę miernika wzdłuż danej ścieżki.
Jeden koniec podpinasz do zasilania +12V, drugi przesuwasz po nitce.

Sprawdź najpierw na dobrej ścieżce żeby zrozumieć o co chodzi, na jednym końcu będziesz miał pełne 12V na drugim miernik wskaże około 3-5 volt. Pomiędzy tymi punktami liniowo spada/rośnie.

gdy ścieżka jest przerwana to w zależności od strony, do której przyłożysz końcówkę miernika wskaże ci 12V lub 0V, przesuwając delikatnie po ścieżce zauważysz gwałtowny skok napięcia... TO JEST MIEJSCE PRZERWY!
NALEŻY WZIĄĆ kleju przewodzącego, kupisz na alle lub w najbliższym sklepie motoryzacyjnym i zakleić.
ilość nałożnego kleju będzie miało znaczenie. Jeśli za dużo, to zauważysz że to miejsce wyraźnie szybciej się będzie nagrzewać i plama suchej szyby wokół tego łączenia będzie zdecydowanie większa od pozostałych miejsc. nie ma to wpływu na jakość grzania.
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 mar 2015, 17:25

Gdy przytknę końcówki miernika do nitek które grzeją pokazują połączenie. Między grzejącą nitką, a którąś z tych pierwszych trzech (które nie grzeją) pokazuje przerwę. Skoro na całej długości przezroczystej części szyby niegrzejące nitki mają połączenie, więc przerwa musi być na krawędzi szyby (przy szynie).

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 16 mar 2015, 22:10

Źle mierzysz.
co ci pokazuje miernik, jeśli na jedną końcówkę podasz plus 12V a drugą przytykasz do NIE GRZEJĄCEJ NITKI?
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja