2,4 170KM 2002 r. Problem podświetlania przyrządów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 gru 2014, 07:56
- Lokalizacja: Pruszków / Lublin
2,4 170KM 2002 r. Problem podświetlania przyrządów
Jestem świeżo po zakupie auta (dane z boku) i zauważyłem kilka problemów:
1) nie swieci żarówka (dioda) po skrajnej prawie stronie zegarów - da sie to jakoś wymienić samemu pod blokiem czy grubsza sprawa? Robiłem to kiedyś w starej Alhambrze kilkukrotnie ale nie wiem jak to jest w audi
2) nie ma podświetlenia oryginalne radio (concert współpracujące z system Bose) - tylko wyświetlacz jest podświetlony, przyciski nie; ponadto co jakiś czas sie samo wyłącza...
3) po porannym uruchomieniu auta zegary i pozostałe podświetlenie przyrządów ledwo świeca - przy kręceniu potencjometrem od regulacji natężenia podświetlenia jest lekkie migotanie i problem z ustawieniem max. natężenia. Po kilkuminutowej jeździe wszystko zdaje sie wracać do normy - podświetlenie jest stabilne i właściwie reaguje na regulacje
Będę wdzięczny za szybkie i fachowe porady oraz za wskazanie jakiegoś godnego polecenia elektromechanika w Warszawie czy okolicach, który sprawnie, fachowo i za rozsądna cenę poradziłby sobie z powyższymi problemami.
I jeszcze z innej beczki - moze znacie kogoś, kto poradziłby sobie z zainstalowaniem FISa ?
Z góry dzięki i wybaczcie ewentualne gafy typu "to już było" - jestem nowy na forum i generalnie słabo poruszam sie po forach, bo rzadko używam.
1) nie swieci żarówka (dioda) po skrajnej prawie stronie zegarów - da sie to jakoś wymienić samemu pod blokiem czy grubsza sprawa? Robiłem to kiedyś w starej Alhambrze kilkukrotnie ale nie wiem jak to jest w audi
2) nie ma podświetlenia oryginalne radio (concert współpracujące z system Bose) - tylko wyświetlacz jest podświetlony, przyciski nie; ponadto co jakiś czas sie samo wyłącza...
3) po porannym uruchomieniu auta zegary i pozostałe podświetlenie przyrządów ledwo świeca - przy kręceniu potencjometrem od regulacji natężenia podświetlenia jest lekkie migotanie i problem z ustawieniem max. natężenia. Po kilkuminutowej jeździe wszystko zdaje sie wracać do normy - podświetlenie jest stabilne i właściwie reaguje na regulacje
Będę wdzięczny za szybkie i fachowe porady oraz za wskazanie jakiegoś godnego polecenia elektromechanika w Warszawie czy okolicach, który sprawnie, fachowo i za rozsądna cenę poradziłby sobie z powyższymi problemami.
I jeszcze z innej beczki - moze znacie kogoś, kto poradziłby sobie z zainstalowaniem FISa ?
Z góry dzięki i wybaczcie ewentualne gafy typu "to już było" - jestem nowy na forum i generalnie słabo poruszam sie po forach, bo rzadko używam.
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Rozumiem, że nie masz pełnego FISa?
Pewnie dlatego radio nie działa prawidłowo, ostatnio na forum czytałem o jakimś adapterze/emulatorze szyny CAN, który podpina się pod radio.
Co do regulacji, pewnie na potencjometrze są zimne luty, Spróbuj wymontować włącznik i przelutować wszystkie luty na płytce.
Pewnie dlatego radio nie działa prawidłowo, ostatnio na forum czytałem o jakimś adapterze/emulatorze szyny CAN, który podpina się pod radio.
Co do regulacji, pewnie na potencjometrze są zimne luty, Spróbuj wymontować włącznik i przelutować wszystkie luty na płytce.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lis 2014, 19:41
- Lokalizacja: Przasnysz
Witam.Czy ktoś z was wie co może powodować przepalanie się bezpiecznika [15] odpowiedzialnego za to
podświetlenie przyrządów?Dodam że wcześniej nie gasło wcale i wyłączałem to wyciągając bezpiecznik.
Odpinałem włącznik świateł i regulator natężenia podświetlenia i zwarcie nadal jest.Czy to może licznik który podobno steruje tym podświetleniem?
Z góry dzięki za odpowiedz
[ Dodano: 2015-02-19, 20:56 ]
Witam ponownie.Dalej próbuję zlokalizować to zwarcie w tym układzie podświetlenia przyrządów.I wyjąłem licznik i gdy odłączę niebieską wtyczkę to zwarcia nie ma.A jak niebieska jest podłączona i wyciągnę zieloną to zwarcie jest.Czy to coś w liczniku szwankuje czy gdzieś dalej?
podświetlenie przyrządów?Dodam że wcześniej nie gasło wcale i wyłączałem to wyciągając bezpiecznik.
Odpinałem włącznik świateł i regulator natężenia podświetlenia i zwarcie nadal jest.Czy to może licznik który podobno steruje tym podświetleniem?
Z góry dzięki za odpowiedz
[ Dodano: 2015-02-19, 20:56 ]
Witam ponownie.Dalej próbuję zlokalizować to zwarcie w tym układzie podświetlenia przyrządów.I wyjąłem licznik i gdy odłączę niebieską wtyczkę to zwarcia nie ma.A jak niebieska jest podłączona i wyciągnę zieloną to zwarcie jest.Czy to coś w liczniku szwankuje czy gdzieś dalej?

- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Tu masz rozpiskę niebieskiej wtyczki , jak widzisz idą do niej wszystkie zasilania , od podświetlenia są - 58s - to powinno być wyjście napięcia na podświetlenie , 58d - wyjście podświetlenia na klimatronik , terminal 15 to 12v po zapłonie , terminal 30 stałe 12v , 31 - masa
Blue 2000,2001 +
1 - Terminal 15
2 - Brake pad wear
3 - Speedometer output 1
4 - Not assigned
5 - Tank sensor
6 - Tank warning OBD 2
7 - Terminal 31 (sensor Ground (GND))
8 - Coolant temperature
9 - Terminal 31 (load Ground (GND))
10 - Oil pressure 2 (high)
11 - RPM signal
12 - A/C shut-off
13 - E-Gas/glow plug control
14 - Level control
15 - Terminal 58d
16 - Trailer turn signal
17 - High beam
18 - Left turn signal
19 - Not assigned
20 - Terminal 58s
21 - Driver door contact
22 - Lack of coolant
23 - Terminal 30
24 - Terminal 31 (load Ground (GND))
25 - Consumption signal
26 - Right parking lamp
27 - Left parking lamp
28 - Tachometer input
29 - Brake
30 - S-contact
31 - Speedometer output 2
32 - ESP/ASR
Blue 2000,2001 +
1 - Terminal 15
2 - Brake pad wear
3 - Speedometer output 1
4 - Not assigned
5 - Tank sensor
6 - Tank warning OBD 2
7 - Terminal 31 (sensor Ground (GND))
8 - Coolant temperature
9 - Terminal 31 (load Ground (GND))
10 - Oil pressure 2 (high)
11 - RPM signal
12 - A/C shut-off
13 - E-Gas/glow plug control
14 - Level control
15 - Terminal 58d
16 - Trailer turn signal
17 - High beam
18 - Left turn signal
19 - Not assigned
20 - Terminal 58s
21 - Driver door contact
22 - Lack of coolant
23 - Terminal 30
24 - Terminal 31 (load Ground (GND))
25 - Consumption signal
26 - Right parking lamp
27 - Left parking lamp
28 - Tachometer input
29 - Brake
30 - S-contact
31 - Speedometer output 2
32 - ESP/ASR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lis 2014, 19:41
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lis 2014, 19:41
- Lokalizacja: Przasnysz
Witam. Wczoraj znalazłem trochę czasu by wyjąć ten licznik sprawdzić to podświetlenie.I jest tak.
Gdy wtyczka niebieska jest wyjęta to bezpiecznik (15) można włożyć i go nie pali.
Pin 23 -TERMINAL 30.( stałe 12v połączyłem z
Pin 20 -58s (wyjscie podświetlenia) to dioda czerwona we włączniku świateł mrugnęła i spaliło bezpiecznik.
I gdy podam 12v prosto z akumulatora na pin 20 to też iskrzy kabel. Czyli licznik powinien być dobry i
trzeba szukać w instalacji ?
Gdy wtyczka niebieska jest wyjęta to bezpiecznik (15) można włożyć i go nie pali.
Pin 23 -TERMINAL 30.( stałe 12v połączyłem z
Pin 20 -58s (wyjscie podświetlenia) to dioda czerwona we włączniku świateł mrugnęła i spaliło bezpiecznik.
I gdy podam 12v prosto z akumulatora na pin 20 to też iskrzy kabel. Czyli licznik powinien być dobry i
trzeba szukać w instalacji ?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lis 2014, 19:41
- Lokalizacja: Przasnysz
Wcześniej było tak że to podświetlenie przy włączeniu włącznika świateł rozświetliło się i tak mrugało słabo
Po jakimś czasie zrobiło sie tak ze świeciło cały czas musiałem wyciągać bezpiecznik.I tak raz zostawiłem na dzień świecące to jak po kilku godzinach wsiadłem odpalam a tu piszczy i świeci ta ikona akumulatora na FIS-ie że brak napięcia,wskaznik volt, km dzienne nie działa czyli bezpiecznik spalony.I tak jeżdzę całą zimę.
A i dodam że klimatronic i zegary podświetlały się po stacyjce .poza tym to wszystko działa oprócz tego za co odpowiada bezpiecznik 15. Tak myślę czemu to wcześniej nie gasło?
Po jakimś czasie zrobiło sie tak ze świeciło cały czas musiałem wyciągać bezpiecznik.I tak raz zostawiłem na dzień świecące to jak po kilku godzinach wsiadłem odpalam a tu piszczy i świeci ta ikona akumulatora na FIS-ie że brak napięcia,wskaznik volt, km dzienne nie działa czyli bezpiecznik spalony.I tak jeżdzę całą zimę.
A i dodam że klimatronic i zegary podświetlały się po stacyjce .poza tym to wszystko działa oprócz tego za co odpowiada bezpiecznik 15. Tak myślę czemu to wcześniej nie gasło?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lis 2014, 19:41
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lis 2014, 19:41
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 lis 2014, 19:41
- Lokalizacja: Przasnysz
No ale radio działa bez bezpiecznika 15 a podświetlenie w nim włącza się po przekręceniu stacyjki
[ Dodano: 2015-05-30, 22:47 ]
Witam.Czy mógł by ktoś podpowiedzieć w którym momencie zapala się podświetlenie przycisków w drzwiach,podsufitce, zapalniczki.Tzn.czy po włączniku świateł,stacyjce itp.
Gdyż udało mi się usunąć zwarcie w tym obiegu podświetlenia ale dalej nie chce gasnąć
(wyciąganie bezpiecznika za każdym razem) no i odłączyłem przewód z zielonej wtyczki
licznika pin 20 terminal 58s to podświetlenie zgasło.Gdy podłącze 12v pod ten kabelek to się
zapala.Na to wychodzi że z licznika cały czas wychodzi napięcie z tego pinu na podświetlenie.
No i teraz ni wiem czy licznik do naprawy czy obejść go i podać napięcie 12v na ten szaroniebieski przewód i pod co się podłączyć tak że by prawidłowo działało.
[ Dodano: 2015-05-30, 22:47 ]
Witam.Czy mógł by ktoś podpowiedzieć w którym momencie zapala się podświetlenie przycisków w drzwiach,podsufitce, zapalniczki.Tzn.czy po włączniku świateł,stacyjce itp.
Gdyż udało mi się usunąć zwarcie w tym obiegu podświetlenia ale dalej nie chce gasnąć
(wyciąganie bezpiecznika za każdym razem) no i odłączyłem przewód z zielonej wtyczki
licznika pin 20 terminal 58s to podświetlenie zgasło.Gdy podłącze 12v pod ten kabelek to się
zapala.Na to wychodzi że z licznika cały czas wychodzi napięcie z tego pinu na podświetlenie.
No i teraz ni wiem czy licznik do naprawy czy obejść go i podać napięcie 12v na ten szaroniebieski przewód i pod co się podłączyć tak że by prawidłowo działało.