Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 12 mar 2015, 17:04

Zapoznajac sie z opiniami w internecie wydaje sie to byc bardzo rozsadnym rozwiazaniem, w Niemczech najbardziej polecany jest Monzol 5C.

michalnowak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:04
Lokalizacja: bytom

Post autor: michalnowak » 12 mar 2015, 18:18

Będe teraz wymienial prawdopodobne komplet wtryskiwaczy i co radzicie odrazu zaczac dolewac mixolu ? czy nie jest to zbyt nowy silnik na tego typu dolewki ? pamietam jak mixolu dolewalem do starego ogarka ...zeby nie uwalic nowych wtryskow :)

Awatar użytkownika
krispl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 28 paź 2014, 20:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krispl » 12 mar 2015, 20:36

Mixolu nie dolewaj. Dobrym olejem do takiego zastosowania jest półsyntetyk 2T z Orlenu. Gdzieś czytałem obszerne wypociny na ten temat i ogólnie nie polecają pełnych syntetyków.

Dodawania czegokolwiek co:
-dobrze się spala
-nie pozostawia nagaru a nawet czyści komorę spalania
-smaruje pompę CR oraz wtryskiwacze
-dobrze miesza się z ON

.. może tylko wpłynąć IN PLUS na silnik i jego układ paliwowy, a przecież takie zalety mają oleje 2T z racji iż do smarowania i spalania zostały stworzone.

Jedyne pytanie to FILTR DPF, co w przypadku filtra - no ale skoro po spaleniu dobry olej 2T nie pozostawia nagaru (osadu węglopochodnego) to nic nie powinno się dziać.

Sam kiedyś stosowałem do 1.9 TDI ale do Audi jeszcze nie próbowałem ;)

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 12 mar 2015, 20:42

Były testy i ten LM podany wyżej wypadał najlepiej i właśnie ten orlenowski miał bardzo podobne parametry, ale jest o wiele tańszy i dostępny na każdej stacji.

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 12 mar 2015, 20:58

Monzol wypada najlepiej.

marcin4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2013, 15:08
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: marcin4x4 » 12 mar 2015, 21:06

Kumpel leje orlenowski ~150ml na bak (60L) i auto faktycznie chodzi ciszej.

michalnowak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:04
Lokalizacja: bytom

Post autor: michalnowak » 13 mar 2015, 09:59


marcin4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2013, 15:08
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: marcin4x4 » 13 mar 2015, 11:10

zaleca się 1:200 - 1:300 niektórzy leją 1:500.

michalnowak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:04
Lokalizacja: bytom

Post autor: michalnowak » 13 mar 2015, 12:42

Jak to rozumiec 1:200 ? 1l na 200l ?

marcin4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2013, 15:08
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: marcin4x4 » 13 mar 2015, 13:43

przecież to prosta proporcja... było chodzić do szkoły.

tak 1 do 200 to 1 litr oleju na 200 litrów ropy albo jak podałeś 250 ml na 50 litrów.

Ja się tylko zastanawiam nad doborem oleju, jako kryterium podali temperaturę spalania i w sumie nic więcej. Polecają ML który spala się powyżej 100C a nie polecają oleju np do piły który się spala w temperaturze 65C.

Zmianę EGT też przemilczano.

fajny jest AR6800 tylko ta cena.

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 13 mar 2015, 14:56

Tu jest bardzo konkretny temat dotyczacy 2T: http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501.

marcin4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2013, 15:08
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: marcin4x4 » 13 mar 2015, 18:35

no ok ale problem w tym że tam nikt nie wie jaki to realnie przynosi efekt, wszyscy jadą na jednej bajce w której wyraźnie powiedziano że jeden smaruje lepiej a drugi gorzej, pytanie który to to ten pierwszy.

to samo tyczy się oficjalnych dodatków typu http://kleenflo.pl/smar-do-silnik%C3%B3w-diesla jeśli patrzeć na pomysły użytkowników PSA to ten produkt powinien być dużo lepszy niż każdy 2t, a fanów jakąś nie ma.

Ceramizer też wycisza pracę silnika.

haribo.pl

Post autor: haribo.pl » 13 mar 2015, 19:37

Witam mam problem mianowicie po odpaleniu na ciepłym silniku ale nie za każdym razem ,nie mam micro dziury przy rozruchu jak co po niektórzy, tylko auto zapali normalnie a po 5 sek .przycina ,dosłownie 1sekundę, przyfaluja obroty tak jakby powietrza nie dostawał bądź paliwa.czy to będzie wtrysk?
nikt nie ma pomysłu?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2015, 17:14 przez haribo.pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 13 mar 2015, 20:24

marcin4x4 pisze:no ok ale problem w tym że tam nikt nie wie jaki to realnie przynosi efekt, wszyscy jadą na jednej bajce w której wyraźnie powiedziano że jeden smaruje lepiej a drugi gorzej, pytanie który to to ten pierwszy.

to samo tyczy się oficjalnych dodatków typu http://kleenflo.pl/smar-do-silnik%C3%B3w-diesla jeśli patrzeć na pomysły użytkowników PSA to ten produkt powinien być dużo lepszy niż każdy 2t, a fanów jakąś nie ma.

Ceramizer też wycisza pracę silnika.
Stwierdzenie jakie wady/zalety ma stosowanie 2T do ropy wymagaloby kompleksowych badan labolatoryjnych, nie wiem jakie kwoty wchodza w gre ale zakladam ze jesli do teraz tego nie zrobili to nie sa to male kwoty - dlatego tez nie ma jednej slusznej odpowiedzi.

Byly robione pomniejsze badania, badajace jakis konkretny aspekt stosowania oleju 2T, np smarnosc (test HFRR). Z testow tych wynikalo ze oleje 2T podnosza smarnosc paliwa, niestety nie potrafie znalezc teraz zadnych konkretnych linkow ktore moglbym tutaj wrzucic.

marcin4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2013, 15:08
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: marcin4x4 » 14 mar 2015, 10:38

z tego co pamiętam testowany na motor-talk.de i dostępny u nas jest Ravenol Skuter 2T, w SPAM do Orlenu jest tańszy i posiada dużo mniej siarki co ucieszy posiadaczy DPF'a.

w USA też chyba jest dość popularny (mogę coś mieszać). Jest to kolejny przykład na to że koledzy od PSA źle podali kryteria doboru oleju a alfowcy bezmyślnie przyklepali. No ale czerwony kupisz za 8 zł :) i spełnia ich kryteria.

Według mnie warto sprawdzić, zauważcie że pompy CR w nowszych jednotach chodzą zdecydowanie ciszej co by nadawało sens teorii że nowsze są bardziej dostosowane do gówna. Ja orlen moto zakupiłem już dawno ale nie miałem czasu na budowę "aparatury", może dzisiaj się uda zalać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga