Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALF 2.4 165 KM] Awaria zmiennych faz rozrządu

Silniki benzynowe
zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Post autor: zen8000 » 11 kwie 2014, 23:20

nawet w aso zalecają przy tych przebiegach zastosować olej o większej gęstości co do ciśnienia nie było nigdy żadnych oznak że jest za słabe. Dodam film z pracy mojego silnika dwa miesiące przed awarią i foto błędów. Jeśli chodzi o dodatki chciałem tylko spróbować ale jeśli nikt z was tego nie poleca to odpuszcze

[ Dodano: 2014-04-11, 23:17 ]
KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 21.03.2014 Godzina 12:53:19 4B0907552F 2.4L V6/5V MOTR HS D05

17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

[ Dodano: 2014-04-11, 23:20 ]
te błędy wyskakiwały zawsze gdy odpalałem na ciepłym a na ciepłym nie odpalał bez wciśnięcia pedału gazu do dechy i kręceniu tak długo aż odpali ok 3-5 sek niestety przy ostatnim odpalaniu eksplozja posłała filtr wraz z obudową do nieba
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 12 kwie 2014, 14:21

To jaki ty masz tam przebieg 400 tysięcy?

zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Post autor: zen8000 » 28 kwie 2014, 12:23

210000

[ Dodano: 2014-04-12, 20:56 ]
niestety widocznie silnik nie był tak zadbany jak wnętrze tego auta cały czas inwestuje i próbuje doprowadzić go do porządku

[ Dodano: 2014-04-28, 12:23 ]
Napinacze prawy lewy 570 zł x2 niby z czech od skody nowe
łańcuchy SWAG 175zł x2
uszczelki pod napinacze 35 zł x2
Robocizna 350 zł = 1910
Auto na chodzie nic nie stuka zobaczymy jak długo padł prawy napinacz łańcuchy były wyciągnięto ok 8 mm
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 kwie 2014, 18:57

U mnie przy 200 tys . km
Obrazek Obrazek

zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Post autor: zen8000 » 29 kwie 2014, 23:03

jakie masz napinacze i ile dałeś za nie
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 28 sty 2015, 10:33

Witam. Umnie pojawil sie problem z klekotaniem w lewej czesci jak stoje przodem do auta slychac klekotanie z lewej strony jakby z tyly glowicy... Czytalem troche tu i bedzie cos prawdopodobnie z lancuchem zwiazane i z napinaczem ale niewiem... Niedawno jakies 3 4 tys temu robiony caly rozrzad komplet plus wlasnie simmeringi walkow itd wszystko wyciagniete bylo nrozebrane chodzilo super do dnia wczorajszego. Stukanie pojawia sie jak pochodzi chwile i raz jest szybsze raz wolniejsze... Masakra nowy rozrzad zrobiony z wszystkim 2000 klocki wyszlo a teraz jak to napinacz lub oba to kolejne dwa albo i wiecej tylko czy to moze byc wina tego ktory wymienial rozrzad??? Mechanik naprawde dobry sprawdzony.

[ Dodano: 2015-01-28, 10:33 ]
Aaa oi jeszcze o jednym zapomnialem jakis tydzien temu zapalila mi sie podczas jazdy kontrolka oleju ale zatrzymalem sie odczekalem az auto ostygnie kilka godzin sprawdzilem stan i bylo ok i juz tak kilka razy z ta kontrolka bylo zanim zaczelo klekotac ale myslalem ze to poprostu jakis blad czujnik moze czy cos bo stan oleju jest ok wiec niewiem co sie dzieje. Niech ktos pomoze.
Cześć. Audi A6 19''

DCC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 sty 2015, 22:11
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: DCC » 28 sty 2015, 10:42

to nie musi być wina mechanika te łańcuszki po prostu tez czasem trzeba zmieniać może masz kiepskie ciśnienie oleju i nie napina tak jak powinien... bo z tego co pamiętam to jest sterowane ciśnieniem oleju... ale mogę się mylić.
jaki olej lejesz??
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770

było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 28 sty 2015, 11:47

Olej 10w40 shell bo taki lal wczesniejszy wlasciciel

[ Dodano: 2015-01-28, 11:45 ]
Kontrolka oleju kilka razy mi sie zapalila przed tym stukaniem niechce panikowac i oskarzac kogos bo rozrzqd jakby np przeskoczyl jest inny dzwiek tu filmiki byly o tym

[ Dodano: 2015-01-28, 11:47 ]
A zeby sprawdzic np dokladnie co to klekocze to co pod kompa czy jak trzeba???
Cześć. Audi A6 19''

DCC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 sty 2015, 22:11
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: DCC » 28 sty 2015, 12:48

z tego co wiem nowsze silniki miały elektroniczny napinacz który szło sprawdzić vagiem... sprawdz ciśnienie oleju, jeśli mechanik dał by ciała rozrząd był by nie teges pokazało by błąd ze wałki się mijaja. co do łańcuszków z tyłu one po prostu się wyciągają napinacz słabnie i może wtedy hałasować... czasem pomaga trochę gęstszy olej ale najlepiej po prostu wymienić te łańcuszki np. co drugą zmiane rozrządu...
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770

było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 12 lut 2015, 16:45

Rozrzad raczej nie cos z cisnieniem oleju i tymi lancuchami raczej bedzie juz wstepnie rozmawialem w nastepnym tyg dopiero bede z tym ruszal brak czasu ;(

[ Dodano: 2015-02-12, 16:45 ]
Odswieze temat. U mnie pompa oleju byla bardzo zapchana caly smok zaklejony po rozebraniu od dolu okazalo sie ze prawdopodobnie czeka mnie wymiana pompy oleju ale wyczyscil plukana silnika wlany syntetyk i wszystko gra gora wszystko gra... W sobote odbieram auto po naprawie. Na szczescie dla mnie zauwazylem problem odrazu i niec zlego sie nie stalo.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2015, 09:55 przez PiterekQuattro, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć. Audi A6 19''

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 lut 2015, 17:19

nie czepiajcie się łąńcuchów bo napinacz i tak spompensuje luz przyczyną jest ciś oleju lub hydrauliczna kompensacja luców zaworowych na jednej ze szklanek (a jest ich trochę )
a grupa vag znana jest od lat z niedopracowania tego elementu

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 12 lut 2015, 17:37

Masz racje kolego ale czasami trzeba poszukac troche i worek cierpliwosci zanim znajdzie sie przyczyne awarii tego typu. U mnie po prawie tygodniowym vagowaniu rozbieraniu sprawdzaniu okazalo sie ze pompa oleju jest tak zasyfiona ze niema cianienia oleju i wywala kontrolke na moje szczescie ze jak zaswiecila mi sie na fisie kontrolka oleju po raz pierwszy odrazu auto do garazu i tel do mojego mechanika. W sobote odbieram pojezdze trochę i dam znac co i jak. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 sie 2015, 09:57 przez PiterekQuattro, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć. Audi A6 19''

zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Post autor: zen8000 » 13 mar 2015, 22:50

jak kontrolka już alarmuje że czasami coś nie gra to nie czekaj tylko sprawdź ciśnienie qleju bo to jest główną przyczyną padania tych napinaczy swoją drogą te motory nie lubią też butowania na zimnym bo napinacze muszą pracować na pełnych obrotach a olej jeszcze zimny i gęsty. Jak puka to jeszcze nie tak źle brat w 1,8 APT jeździł tak dwa lata dopiero teraz wymienił i nic się nie stało bo gdy napinacz nie napnie albo w końcu kiedyś zrobi to za słabo to silnik po prostu zgaśnie bo wyskoczy mu że wałki są źle ustawione. Ale bez paniki nowy w aso jeden 2000zł ja zamontowałem chinola i rok już jeździ brat też ma chinola za 500zł
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 14 mar 2015, 09:47

U mnie ta kontrolka wywalala bo po rozebraniu miski do czyszczenia pompy okazalo sie ze pompa oleju jest poprostu zaklejona brudem na szczescie skonczylo sie czyszceniem myciem wszystkiego wszystkie uszczelki itd nowe olej syntetyk i jezdzi zrobilem juz prawie 3tys i nie zachwalajac jest ok oleju tez mniej bierze po 2500 dolalem tylko 3 setki wczesniej to na 1000 nieraz ze 4 setki dolewalem albo i lepiej no ale teraz spokojna jazda jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja