Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 06 mar 2015, 19:00

michalnowak, _link
Lektor.

Naprawa 3.0TDI

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 08 mar 2015, 19:46

Cześć Panowie,

Na 99% mam do wymiany wtryski. Tzn nie wiem dokładnie czy jeden czy może wszystkie. Ale auto potrafi ostro zadymić przy odpalaniu i zdarza mu się falować na obrotach. Przeczytałem temat zdaje sobie sprawę z tego że trzeba to zrobić porządnie. Nie wiem jakie mam oznaczenie na wtryskach ale zakładam że są pochodzą z oryginału silnika BMK. Doczytałem że najlepsze byłyby te z końcówką BD. Na allegro widzę że zaczynają się od 1000zł/szt. To tyle z informacji oczywisty :)
Natomiast moje przeszło tuning w niemczech w ABT. Z tego co się doczytałem został wgrany nowy program oraz upgrade skrzyni biegów. Zakładam że oddam wtryski na stół w celu sprawdzenia.
Będe wdzięczny za kilka odpowiedzi:
1) Jeżeli mechanik powie ze trzeba wymienić jeden/dwa lub wszystkie to trzeba je jakoś specjalnie kodować biorąc pod uwagę że auto jest po tunningu ?
2) Czy ktos mógłby polecić warsztat w okolicy Warszawy gdzie mógłbym takiego sprawdzenia wykonać ?
3) Jaka jest mniej więcej cena wymiany i adaptacji wtrysków ? Mam kolegę w inter-carsie więc pewnie będzie mi taniej u niego zamówić nowe i dowieźć na warsztat.
4) Ostatnie pytanie, czy jest sens i możliwość ich regeneracji ? może jakiś polecony warsztat ??

z góry dziękuje za odpowiedzi !

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 08 mar 2015, 20:11

xylo101 pisze:1) Jeżeli mechanik powie ze trzeba wymienić jeden/dwa lub wszystkie to trzeba je jakoś specjalnie kodować biorąc pod uwagę że auto jest po tunningu ?
Standardowe kodowanie wystarczy.
xylo101 pisze:3) Jaka jest mniej więcej cena wymiany i adaptacji wtrysków ? Mam kolegę w inter-carsie więc pewnie będzie mi taniej u niego zamówić nowe i dowieźć na warsztat.
Mi za wymiane w 4 cylindrowym powiedzieli 300zl + koszty uszczelek. Komplet uszczelek 300zl.
xylo101 pisze:4) Ostatnie pytanie, czy jest sens i możliwość ich regeneracji ? może jakiś polecony warsztat
Przeczytaj kilka ostatnich stron.

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 10 mar 2015, 22:42

xylo101 pisze:Cześć Panowie,

Na 99% mam do wymiany wtryski. Tzn nie wiem dokładnie czy jeden czy może wszystkie. Ale auto potrafi ostro zadymić przy odpalaniu i zdarza mu się falować na obrotach. Przeczytałem temat zdaje sobie sprawę z tego że trzeba to zrobić porządnie. Nie wiem jakie mam oznaczenie na wtryskach ale zakładam że są pochodzą z oryginału silnika BMK. Doczytałem że najlepsze byłyby te z końcówką BD. Na allegro widzę że zaczynają się od 1000zł/szt. To tyle z informacji oczywisty :)
Natomiast moje przeszło tuning w niemczech w ABT. Z tego co się doczytałem został wgrany nowy program oraz upgrade skrzyni biegów. Zakładam że oddam wtryski na stół w celu sprawdzenia.
Będe wdzięczny za kilka odpowiedzi:
1) Jeżeli mechanik powie ze trzeba wymienić jeden/dwa lub wszystkie to trzeba je jakoś specjalnie kodować biorąc pod uwagę że auto jest po tunningu ?
2) Czy ktos mógłby polecić warsztat w okolicy Warszawy gdzie mógłbym takiego sprawdzenia wykonać ?
3) Jaka jest mniej więcej cena wymiany i adaptacji wtrysków ? Mam kolegę w inter-carsie więc pewnie będzie mi taniej u niego zamówić nowe i dowieźć na warsztat.
4) Ostatnie pytanie, czy jest sens i możliwość ich regeneracji ? może jakiś polecony warsztat ??

z góry dziękuje za odpowiedzi !
Po pierwsze każdy szanujący się serwis Boscha powie Ci, że sprawdzanie wtrysków piezo jest bez sensu. Chociażby dlatego, że test na stole Boscha jest w temperaturze ok. 40stopni. [żal] Z doświadczenia powiem Ci szkoda kasy!!!

Jak chcesz porządnie to niestety tylko i wyłącznie wymiana 6 szt na BD. Chcesz ekonomicznie to po pierwsze czy zacina przy odpalaniu i czy przybywa oleju? Co znaczy mocno zadymi ? Podrzuć filmik.

pozdr

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 10 mar 2015, 22:43

rafal1985, mozesz rozwinac?

michalnowak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:04
Lokalizacja: bytom

Post autor: michalnowak » 11 mar 2015, 09:51

Czy mocne cykanie z okolic wtrysku może świadczyć o tym iz leje czy poprostu podkładki trzeba wymienic?

marcin4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2013, 15:08
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: marcin4x4 » 11 mar 2015, 13:33

a średnio przy jakich przebiegach pojawiają się pierwsze objawy lania ?

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 11 mar 2015, 14:28

kuebk pisze:rafal1985, mozesz rozwinac?
Chodzi o to, że stanowisko testowe EPS BOSCH sprawdza wtryski w temperaturze 40stopni. Prawdziwa temperatura pracy wtrysku jest zdecydowanie wyższa. Minimum 88 stopni czyli ponad 2 razy więcej. Nie wspominajmy o samej końcówce wtrysku, która ma kontakt z komorą spalania. Można to zauważyć w grupach 013 i 014 jak zmieniają się korekty wraz ze wzrostem temperatury. (wskazania temp np w 001 D)


Piezoelektryk średnio wytrzymuje 160kkm-190kkm potem zaczynają się powoli problemy.


pozdr

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 11 mar 2015, 14:30

Wszystko zależy od jakości paliwa, od wymiany filtrów itp.
Z tego co obserwuje to ok. 200-250 tysięcy.

Naprawa 3.0TDI

Post autor: Naprawa 3.0TDI » 11 mar 2015, 17:39

Czyli nawet na stole mi ich nie sprawdzą :(
Czy ktoś ostatnio kupował komplet tych BD ? jaki to jest koszt ?

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 11 mar 2015, 17:44

Sprawdzić sprawdzą - pieniądze zainkasują, a i tak 100% pewności nie będziesz miał. U mnie na stole lały 3 sztuki kolejne 2 dawały za małe dawki, ale w granicach tolerancji i jeden niby OK. Wymieniłem 3 sztuki i okazało się, że tamte jak dostały temperatury to też podlewały.

marcin4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2013, 15:08
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: marcin4x4 » 11 mar 2015, 21:51

czyli generalnie zacząć kontrolować 150 + a martwić się 200+

Styl jazdy (dziadowanie) chyba też ma znacznie ?

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 11 mar 2015, 22:30

Dlaczego martwić ? Można zrobić jak nasi Sąsiedzi z zachodu.

A dokładnie:

http://configurator.audi.pl/entry?manda ... model-page&



Sorry za OT :-D , ale mam nadzieję, że kiedyś taki dzień nadejdzie :-) <obłoki>


pozdr

marcin4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2013, 15:08
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: marcin4x4 » 11 mar 2015, 23:14

hehe, spokojnie nie mam jeszcze 100kkm.

Szkoda że akcja serwisowa się skończyła :P

michalnowak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:04
Lokalizacja: bytom

Post autor: michalnowak » 12 mar 2015, 09:40

Witam czy rozsądnym byloby dodawanie do paliwa tego środku ? niemcy podobno bardzo chwala nie wiem jak nasze 3.0tdi heh Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga