[1.8T APU 150KM] szarpanie podczas jazdy
'lubkiewicz' zajrzyj do tego tematu:
18t-apu-szarpanie-i-kontrolka-epc-vt227 ... ht=#249400
tam na początku jest link do youtube gdzie umieściłem film, na którym widać jak to wyglądało w moim przypadku. U mnie nie świeciły kontrolki od ABS ale od elektroniki silnika czyli EPC. Koszt naprawy to 0,00 w przypadku odłączenia złączki od sterownika ABS ale później musisz cieszyć się dyskoteką na desce rozdzielczej i brakiem ABS'u druga opcja to kupno sprawnego w używce za jakeś 3 lub 4 stówki (problem w tym, że nie wiadomo ile podziała no i ciężko dostać) no i trzecie wyjście to kupno nowego za około 1500 i spokój na kilka latek.
18t-apu-szarpanie-i-kontrolka-epc-vt227 ... ht=#249400
tam na początku jest link do youtube gdzie umieściłem film, na którym widać jak to wyglądało w moim przypadku. U mnie nie świeciły kontrolki od ABS ale od elektroniki silnika czyli EPC. Koszt naprawy to 0,00 w przypadku odłączenia złączki od sterownika ABS ale później musisz cieszyć się dyskoteką na desce rozdzielczej i brakiem ABS'u druga opcja to kupno sprawnego w używce za jakeś 3 lub 4 stówki (problem w tym, że nie wiadomo ile podziała no i ciężko dostać) no i trzecie wyjście to kupno nowego za około 1500 i spokój na kilka latek.
- lubkiewicz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 paź 2009, 11:29
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
artek PL
Zerknąłem na film.
Takich objawów nie miałem...
Od pewnego czasu świeci się żółta kontrolka ABS oraz miga czerwona (( ! ))
Hamulce są sprawne, lecz ABS nie działa.
Dodatkowo komputer nie chce połączyć się z ABS'em więc rzecz jasna centrala padła.
Myślałem, aby kupić nową przed zimą bo zasadniczo nie jest to aż tak groźny problem teraz.
Wpadłem w sporą dziurę przez co takowe rzeczy się dzieją.
Znajomy w swojej A4 1.8T Quattro jeździł z taką świecącą usterką dość sporo i nie narzekał : )
Mówiąc szczerze sam już nie zwracam na to uwagi...
Lecz czytając, że wymiana centrali ABS'u pomogła. Hm.
Może na prawdę winienem się z to zabrać ?!
Zastanawia mnie jakim cudem ABS tworzy takie problemy objawiające się
falującymi obrotami, szarpaniem oraz gaśnięciem ?
Wiadomo iż muszę to zrobić, lecz co jeśli to nie będzie to ?!
Oczywiste, że nie mam zamiaru lecieć w koszta, bo auto jest sprawne.
Lecz po co mi sprawny ABS skoro auto dalej będzie gasło i szarpało w trasie ...
Jutro jadę do specjalisty od VAG'ów zdiagnozować.
Ciekaw jestem co on powie...
Tak jak wspomniałem jestem po wymianie olejów, filtrów i świec.
Teraz planowałem wymianę kabli wn z cewkami...
Zobaczymy...
Zerknąłem na film.
Takich objawów nie miałem...
Od pewnego czasu świeci się żółta kontrolka ABS oraz miga czerwona (( ! ))
Hamulce są sprawne, lecz ABS nie działa.
Dodatkowo komputer nie chce połączyć się z ABS'em więc rzecz jasna centrala padła.
Myślałem, aby kupić nową przed zimą bo zasadniczo nie jest to aż tak groźny problem teraz.
Wpadłem w sporą dziurę przez co takowe rzeczy się dzieją.
Znajomy w swojej A4 1.8T Quattro jeździł z taką świecącą usterką dość sporo i nie narzekał : )
Mówiąc szczerze sam już nie zwracam na to uwagi...
Lecz czytając, że wymiana centrali ABS'u pomogła. Hm.
Może na prawdę winienem się z to zabrać ?!
Zastanawia mnie jakim cudem ABS tworzy takie problemy objawiające się
falującymi obrotami, szarpaniem oraz gaśnięciem ?
Wiadomo iż muszę to zrobić, lecz co jeśli to nie będzie to ?!
Oczywiste, że nie mam zamiaru lecieć w koszta, bo auto jest sprawne.
Lecz po co mi sprawny ABS skoro auto dalej będzie gasło i szarpało w trasie ...
Jutro jadę do specjalisty od VAG'ów zdiagnozować.
Ciekaw jestem co on powie...
Tak jak wspomniałem jestem po wymianie olejów, filtrów i świec.
Teraz planowałem wymianę kabli wn z cewkami...
Zobaczymy...
lubkiewicz
U mnie od tego się zaczęło i nie przeszkadzalo mi to w żaden sposób (mam na myśli niedziałający system ABS) ale przyszedł czas przeglądu technicznego i trzeba było się tym zająć. Sterownik ABS został "naprawiony" (miał standardowe objawy tzn brak komunikacji z VAGiem) i zamontowany na miejsce. Wszystko wróciło do normy a świecące kontrolki (te same co u Ciebie) zgasły. ABS działał bez problemów. VAG łączył się za sterownikiem nie pokazując żadnych błędów. Samochód przeszedł przegląd bez najmniejszych problemów, ale... Po jakimś czasie (tydzień może dwa) zaczęła sporadycznie mrugać kontrolka EPC. Początkowo raz na tydzień lub dwa a pod koniec już tak jak widać na filmiku co było równoznaczne z tym, że samochodem nie dało się jeździć. Nawet nie przyszło mi do głowy, że to może być wina tego "naprawionego" sterownika. On sam nie pokazywał żadnych błędów. Historii poszukiwań nie będę tu przytaczał bo prawie osiwiałem przez to. Tak czy inaczej od wykrycia sprawcy zrobiłem ponad 3000 km i problem nie powrócił. Faktem jest, że moje auto nawet jak miało uszkodzony sterownik ABS (mam na myśli przed "naprawą") to jeździło dobrze (tzn. nie gasło, nie szarpało itd.). Wychodzi na to, że centralny sterownik silnika ma połączenie ze wszystkimi systemami w aucie albo przynajmniej ze sporą większością. Trudno powiedzieć co to może być u Ciebie. Na początek możesz na próbę odpiąć kostkę od sterownika ABS i zobaczysz czy się coś zmieni. Jeżeli nie, to będziesz wiedział, że to nie to.
Co do nierównej pracy silnika nawet po wyczyszczeniu przepustnicy (zakładam, że na wszelki wypadek dokonałeś adaptacji po czyszczeniu) to u mnie pomógł serwis klimy tzn. odessanie całości starego czynnika chłodzącego i zastąpienie go nowym (jakimś tam super cud najnowszym i najlepszym :-D jak mi koleś zareklamował ale bez ściemy efekt był widoczny natychmiast po uruchomieniu silnika). To już sam musisz sprawdzić czy twoje auto tak samo szarpie i faluje jak ma klimę włączoną jak i bez niej. Tak czy inaczej powodzenia.
U mnie od tego się zaczęło i nie przeszkadzalo mi to w żaden sposób (mam na myśli niedziałający system ABS) ale przyszedł czas przeglądu technicznego i trzeba było się tym zająć. Sterownik ABS został "naprawiony" (miał standardowe objawy tzn brak komunikacji z VAGiem) i zamontowany na miejsce. Wszystko wróciło do normy a świecące kontrolki (te same co u Ciebie) zgasły. ABS działał bez problemów. VAG łączył się za sterownikiem nie pokazując żadnych błędów. Samochód przeszedł przegląd bez najmniejszych problemów, ale... Po jakimś czasie (tydzień może dwa) zaczęła sporadycznie mrugać kontrolka EPC. Początkowo raz na tydzień lub dwa a pod koniec już tak jak widać na filmiku co było równoznaczne z tym, że samochodem nie dało się jeździć. Nawet nie przyszło mi do głowy, że to może być wina tego "naprawionego" sterownika. On sam nie pokazywał żadnych błędów. Historii poszukiwań nie będę tu przytaczał bo prawie osiwiałem przez to. Tak czy inaczej od wykrycia sprawcy zrobiłem ponad 3000 km i problem nie powrócił. Faktem jest, że moje auto nawet jak miało uszkodzony sterownik ABS (mam na myśli przed "naprawą") to jeździło dobrze (tzn. nie gasło, nie szarpało itd.). Wychodzi na to, że centralny sterownik silnika ma połączenie ze wszystkimi systemami w aucie albo przynajmniej ze sporą większością. Trudno powiedzieć co to może być u Ciebie. Na początek możesz na próbę odpiąć kostkę od sterownika ABS i zobaczysz czy się coś zmieni. Jeżeli nie, to będziesz wiedział, że to nie to.
Co do nierównej pracy silnika nawet po wyczyszczeniu przepustnicy (zakładam, że na wszelki wypadek dokonałeś adaptacji po czyszczeniu) to u mnie pomógł serwis klimy tzn. odessanie całości starego czynnika chłodzącego i zastąpienie go nowym (jakimś tam super cud najnowszym i najlepszym :-D jak mi koleś zareklamował ale bez ściemy efekt był widoczny natychmiast po uruchomieniu silnika). To już sam musisz sprawdzić czy twoje auto tak samo szarpie i faluje jak ma klimę włączoną jak i bez niej. Tak czy inaczej powodzenia.
- lubkiewicz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 paź 2009, 11:29
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Witam
Odzywam się dopiero teraz,
byłem u mechanika podpiąć auto pod kompa / nie był to znany POLSKI VAG /
- nie wykazało żadnych błędów !
Auto nadal sporadycznie szarpie, czasem dość mocno.
Wydaje mi się, że objawy nasilają się podczas gwałtownej jazdy.
Wcześniej było to nawet podczas stałej / spokojnej.
Podczas wysprzęglania przed zakrętem do 2giego biegu potrafi rzucić i zgasnąć...
Już raz omal nie przywaliłem komuś w tył dojeżdżając do świateł.
Dziś objawy szarpania się nasiliły więc zatrzymałem auto na luzie obserwując co się dzieje:
- odczuwalne szarpanie
- obroty dochodzą same do 2tys i opadają do normy, bądź falują w granicach 1tys
- odczuwalny jest smród spalin i to za mocno
- podczas zmiany biegu i wciśnięciu gazu szarpnie i nabiera mocy jakbym miał pedał wciśnięty w podłogę ...
- czasem muszę dodać sporo gazu, aby auto w ogóle ruszyło.
Muszę zrobić wahacze i sterownik ABS'u a wydaję pieniądze szukając tego czegoś : /
Wymieniane filtry, oleje, paski, świece, czyszczona przepustnica wraz z adaptacją.
Sonda lambda niby w porządku.
Pomocy !
Audi A6 C5 1.8T
Odzywam się dopiero teraz,
byłem u mechanika podpiąć auto pod kompa / nie był to znany POLSKI VAG /
- nie wykazało żadnych błędów !
Auto nadal sporadycznie szarpie, czasem dość mocno.
Wydaje mi się, że objawy nasilają się podczas gwałtownej jazdy.
Wcześniej było to nawet podczas stałej / spokojnej.
Podczas wysprzęglania przed zakrętem do 2giego biegu potrafi rzucić i zgasnąć...
Już raz omal nie przywaliłem komuś w tył dojeżdżając do świateł.
Dziś objawy szarpania się nasiliły więc zatrzymałem auto na luzie obserwując co się dzieje:
- odczuwalne szarpanie
- obroty dochodzą same do 2tys i opadają do normy, bądź falują w granicach 1tys
- odczuwalny jest smród spalin i to za mocno
- podczas zmiany biegu i wciśnięciu gazu szarpnie i nabiera mocy jakbym miał pedał wciśnięty w podłogę ...
- czasem muszę dodać sporo gazu, aby auto w ogóle ruszyło.
Muszę zrobić wahacze i sterownik ABS'u a wydaję pieniądze szukając tego czegoś : /
Wymieniane filtry, oleje, paski, świece, czyszczona przepustnica wraz z adaptacją.
Sonda lambda niby w porządku.
Pomocy !
Audi A6 C5 1.8T
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
lubkiewicz, sprawdź jeszcze odmy.
Może nie wszystkie objawy pasują, ale jak będzie pęknięta odma obroty potrafią wariować.
[ Dodano: 2010-09-12, 23:06 ]
Może nie wszystkie objawy pasują, ale jak będzie pęknięta odma obroty potrafią wariować.
[ Dodano: 2010-09-12, 23:06 ]
trzecia opcja to naprawa przez kolegę Olo gsm i to chyba najlepsze i najtańsze rozwiązanie. Wystarczy powiedzieć , że Olek daje dwuletnią gwarancjęartek PL pisze:druga opcja to kupno sprawnego w używce za jakeś 3 lub 4 stówki

Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
- lubkiewicz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 paź 2009, 11:29
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- lubkiewicz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 paź 2009, 11:29
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
lubkiewicz, napisałem Ci na PW wiadomość odnośnie ceny naprawy sterownika ABS
Nie mam nic wspólnego z Olo gsm, ale ostatnio naprawiał też mój sterownik. W sobotę montowałem go do auta. Jak czytasz forum to znasz jego posty i wiedzę merytoryczną na temat elektryki i elektroniki w Audi.
Nie robię mu reklamy, po prostu najlepsza reklamą jest zadowolony klient
Nie mam nic wspólnego z Olo gsm, ale ostatnio naprawiał też mój sterownik. W sobotę montowałem go do auta. Jak czytasz forum to znasz jego posty i wiedzę merytoryczną na temat elektryki i elektroniki w Audi.
Nie robię mu reklamy, po prostu najlepsza reklamą jest zadowolony klient
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
- lubkiewicz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 paź 2009, 11:29
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wielkie dzięki robsonb73.
Jak na razie jutro oddaję auto w celu znalezienia objawów szarpania
+ wymiana wahaczy z przodu.
[ Dodano: 2010-09-17, 10:16 ]
Wczoraj z rana oddałem auto a wieczorem miałem tel, że mogę je odebrać.
Komputer pokazywał nadal zero błędów i auto jeździło normalnie ...
Dodatkowo wymienili mi czujnik temp cieczy, bo pokazywał mi zawsze ok 110°
Polecili mi abym przejechał się, bo wiadomo każdy ma inny styl jazdy.
Przybutowałem go na prostej, powchodziłem ostro w zakręty i pierwsza 'żabka'.
Wróciłem do nich ledwo co, gdyż aby auto w ogóle ruszyło trzeba było gaz wciskać w podłogę.
Na postoju autem rzucało. Obroty rosły co jakiś czas do 2tys i był odczuwalny mega smród spalin...
Po dodaniu gazu pojawiła się czarna chmura po czym kopcił już aż za bardzo...
Po podpięciu pod kompa przez jakiś czas nadal zero błędów po czym sonda lambda stała w jednym położeniu.
Dziś walczą z sondą ...
Ciekaw jestem co to będzie :-?
[ Dodano: 2010-09-20, 11:23 ]
Dziś poniedziałek, a ja dalej bez auta.
Chłopaki w warsztacie nadal walczą...
Dzwonili, że to nie sonda lambda pomimo, że podczas objawów odezwała się na kompie.
Czekają na przepustnicę...
Była już raz czyszczona + adaptacja a nawet i chyba dwie heh
Nerwy mam niesamowite.
[ Dodano: 2010-09-24, 21:21 ]
usterka usunięta - przepływomierz
Jak na razie jutro oddaję auto w celu znalezienia objawów szarpania
+ wymiana wahaczy z przodu.
[ Dodano: 2010-09-17, 10:16 ]
Wczoraj z rana oddałem auto a wieczorem miałem tel, że mogę je odebrać.
Komputer pokazywał nadal zero błędów i auto jeździło normalnie ...
Dodatkowo wymienili mi czujnik temp cieczy, bo pokazywał mi zawsze ok 110°
Polecili mi abym przejechał się, bo wiadomo każdy ma inny styl jazdy.
Przybutowałem go na prostej, powchodziłem ostro w zakręty i pierwsza 'żabka'.
Wróciłem do nich ledwo co, gdyż aby auto w ogóle ruszyło trzeba było gaz wciskać w podłogę.
Na postoju autem rzucało. Obroty rosły co jakiś czas do 2tys i był odczuwalny mega smród spalin...
Po dodaniu gazu pojawiła się czarna chmura po czym kopcił już aż za bardzo...
Po podpięciu pod kompa przez jakiś czas nadal zero błędów po czym sonda lambda stała w jednym położeniu.
Dziś walczą z sondą ...
Ciekaw jestem co to będzie :-?
[ Dodano: 2010-09-20, 11:23 ]
Dziś poniedziałek, a ja dalej bez auta.
Chłopaki w warsztacie nadal walczą...
Dzwonili, że to nie sonda lambda pomimo, że podczas objawów odezwała się na kompie.
Czekają na przepustnicę...
Była już raz czyszczona + adaptacja a nawet i chyba dwie heh
Nerwy mam niesamowite.
[ Dodano: 2010-09-24, 21:21 ]
usterka usunięta - przepływomierz
- pudzians47
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
- Lokalizacja: WŁOCŁAWEK
Witam
Nie chce zakładać nowego tematu ale mam podobne objawy tzn:
u mnie autko na wyższych biegach 4,5 jak unormuje jazde to zaczyna falować jak np: jade 140 autostradą to czuć i do bardzo jak przyspiesza i zwalnia :shock: jest to bardzo denerwujące. Dodam że tak samo jest na gazie jak benzynie
Co to może być gdzie szukać przyczyny dodam że miesiąc stał samochód w garazu i jak przyjechałem to akumulator padł możę coś się rozkodowało albo alternator słaby albo akumulator kupić nowy?
Nie chce zakładać nowego tematu ale mam podobne objawy tzn:
u mnie autko na wyższych biegach 4,5 jak unormuje jazde to zaczyna falować jak np: jade 140 autostradą to czuć i do bardzo jak przyspiesza i zwalnia :shock: jest to bardzo denerwujące. Dodam że tak samo jest na gazie jak benzynie
Co to może być gdzie szukać przyczyny dodam że miesiąc stał samochód w garazu i jak przyjechałem to akumulator padł możę coś się rozkodowało albo alternator słaby albo akumulator kupić nowy?