[ AKE 2.5 180 KM] Problem po swapie z 2.5 AFB 150KM na 2.5 A
Witam wszystkich.
Odkopuję temat. Od dłuższego czasu zmagam się z problemem adaptacji pompy AKE do sterownika ECU i instalacji AFB.
Posiadam Audi A6 C5 1998r 6biegów quattro silnik 2.5 AFB z chipem na 180KM. W celu zwiększenia wydolności układu paliwowego zakupiłem pompę AKE 047 0506016.
Problem dobrze znany ,po podłączeniu sterownik pompy brzęczy...
Proszę o pomoc i ewentualne wskazówki. Z dziękuję
Odkopuję temat. Od dłuższego czasu zmagam się z problemem adaptacji pompy AKE do sterownika ECU i instalacji AFB.
Posiadam Audi A6 C5 1998r 6biegów quattro silnik 2.5 AFB z chipem na 180KM. W celu zwiększenia wydolności układu paliwowego zakupiłem pompę AKE 047 0506016.
Problem dobrze znany ,po podłączeniu sterownik pompy brzęczy...
Proszę o pomoc i ewentualne wskazówki. Z dziękuję
Co to za kolomyja??? Pompa od Ake osprzet od Afb ? Przeciez to w zyciu nie bedzie chodzic.batmans8 pisze:Witam wszystkich.
Odkopuję temat. Od dłuższego czasu zmagam się z problemem adaptacji pompy AKE do sterownika ECU i instalacji AFB.
Posiadam Audi A6 C5 1998r 6biegów quattro silnik 2.5 AFB z chipem na 180KM. W celu zwiększenia wydolności układu paliwowego zakupiłem pompę AKE 047 0506016.
Problem dobrze znany ,po podłączeniu sterownik pompy brzęczy...
Proszę o pomoc i ewentualne wskazówki. Z dziękuję
Serdeczne dzięki za info. Choć bardzo chciałbym dowiedzieć się jak zakończył się temat przewodni tego wątku....Pietrek55 pisze:Spróbuj na racingforum.pl, tam kilka osób wkładały pompy ze 180 do 150.
Na razie wiem tyle ,że pompiarze mogą przeprogramować sterownik pompy AFB pod AKE i tym samym wykluczyć problem immo. Na ile ta operacja może zakończyć się powodzeniem nie jestem w stanie powiedzieć podobnie jak oni .... ,może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tym związane...?
Podepnę się trochę pod temat.. ja mam taki przypadek że zakupiłem audi w której powinien być AFB 98r pod maską siedzi AKE na osprzęcie AFB. Niechodzi mi o to jak odzyskać z niego 180km, ale jeśli ktoś wie to prosze o podpowiedź jak sprawdzić jakie są głowice zamontowane u mnie gdyż w moim "niby" AKE popychacze mają rolki tak jak w BAU no i oczywiście idealne wałki . Wie ktoś jak to sprawdzić ogólnie auto śmiga mi niby normalnie ale mogłoby mieć troszke więcej mocy
było
80b2 1.6d
a4 b5 1.9tdi
a6 c5 2.5tdi
a4 b6 1.9tdi
a6 c5fl 2.5tdi
jest a6 c6 2.0 tdi
80b2 1.6d
a4 b5 1.9tdi
a6 c5 2.5tdi
a4 b6 1.9tdi
a6 c5fl 2.5tdi
jest a6 c6 2.0 tdi
Władi89
Rolki w głowicy były wyłącznie w silnikach zaczynających się na literkę B.
Możliwe, że ktoś wstawił nowsze głowice zamiast je remontować.
Sprawdź jaką masz pompę, wtryski (jeśli głowica z BAU, to wtryski będą większe), jakie turbo.
Zdiagnozować silnik, jeśli wszystko Ok, to do tunera i tyle.
Rolki w głowicy były wyłącznie w silnikach zaczynających się na literkę B.
Możliwe, że ktoś wstawił nowsze głowice zamiast je remontować.
Sprawdź jaką masz pompę, wtryski (jeśli głowica z BAU, to wtryski będą większe), jakie turbo.
Zdiagnozować silnik, jeśli wszystko Ok, to do tunera i tyle.
Na Twoim miejscu w pierwszej kolejności sprawdził bym numery pompy wtryskowej ,jeżeli masz pompę od 180KM ,to tylko dobry tuner i mocna jazdaWładi89 pisze:Podepnę się trochę pod temat.. ja mam taki przypadek że zakupiłem audi w której powinien być AFB 98r pod maską siedzi AKE na osprzęcie AFB. Niechodzi mi o to jak odzyskać z niego 180km, ale jeśli ktoś wie to prosze o podpowiedź jak sprawdzić jakie są głowice zamontowane u mnie gdyż w moim "niby" AKE popychacze mają rolki tak jak w BAU no i oczywiście idealne wałki . Wie ktoś jak to sprawdzić ogólnie auto śmiga mi niby normalnie ale mogłoby mieć troszke więcej mocy
Jeżeli masz pompę od AKN AFB - to masz taki problem jak ja
Nic szczególnego niewiem o pompie muszę sprawdzić to jeszcze a o silniku jednoznacznie wiem że popychacze są na rolkach wyglądają jak w BAU a silnik AKE ale właśnie niewiem jak dokładnie sprawdzić te głowice i pompe/wtryski. Wiem że auto na zimno źle odpala i jeszcze tego nierozwiązałem ale moc ma sporą.
było
80b2 1.6d
a4 b5 1.9tdi
a6 c5 2.5tdi
a4 b6 1.9tdi
a6 c5fl 2.5tdi
jest a6 c6 2.0 tdi
80b2 1.6d
a4 b5 1.9tdi
a6 c5 2.5tdi
a4 b6 1.9tdi
a6 c5fl 2.5tdi
jest a6 c6 2.0 tdi
Ale po co chcesz koniecznie sprawdzać te głowice ? Jeżeli są na rolkach to mogą być od BAU BCZ BDG. Grunt ,że są na rolkach...
Jeżeli chodzi o wtryski to musisz wyciągnąć w Twoim przypadku najlepiej ten z czujnikiem wzniosu iglicy i jakiś zwykły. Dopiero wtedy odczytasz numery.
Co do pompy to jej numery są grawerowane na obudowie z prawej strony stojąc przed autem.
Nie pomyl z numerem sterownika
Jeżeli chodzi o wtryski to musisz wyciągnąć w Twoim przypadku najlepiej ten z czujnikiem wzniosu iglicy i jakiś zwykły. Dopiero wtedy odczytasz numery.
Co do pompy to jej numery są grawerowane na obudowie z prawej strony stojąc przed autem.
Nie pomyl z numerem sterownika
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga