Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift

Warsztat
Awatar użytkownika
magik_29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:57
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie

Post autor: magik_29 » 05 mar 2015, 09:34

ok dzięki <radocha>

[ Dodano: 2015-03-05, 09:34 ]
Witam
bendzji pisze:jeszcze ECU - łatwiej chyba immo zakodować , tym bardziej że masz immo1 lub immo2 więc tylko pin nowego licznika potrzebny
immo1 lub immo 2 to wiąże się ze zmianą pastylki na crypto.
jakie pastylki lepiej kupić czyste czy prekodowane? <mysli>

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 07 mar 2015, 21:44

Dzisiaj zabrałem się za zamianę licznika. Licznik który kupiłem nie miał kodu pin, przy próbie odczytania pinu comander wygenerował pin trzycyfrowy, tacho nie chciał się wg połączyć. Przy próbie podłączenia nie zapalała się lampka immo a silnik gasł. Przy adaptacji kluczy przyjąłem kod z dwoma zerami na początku, czyli 00XXX gdzie XXX to kod odczytan przez comandera. Reszta wg instrukcji. Po przeróbkach w instalacji po powtórnym podłączeniu licznika auto gasło. Zaadaptowałem jeszcze raz klucze na czuja bo nie wiem kiedy gaśnie lampka immo-wg się nie włącza. Auto odpala i nie gaśnie, ale mam problem ze spalaniem, pokazuje ok 51L, czy to chwilowe czy z total. Z braku pinu kabel zalutowałem do ECU i tam połączenie jest ok, czy to możliwe że sposób ułożenia kabla może wpływać na pomiar spalania(zbieranie zakłóceń przez kabel)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 mar 2015, 21:48

jaki licznik wrzucałeś - z elektronicznym zegarkiem?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 07 mar 2015, 22:05

Nie, licznik wrzucałem z analogowym zegarkiem. 919 880 z końcówką literową, nie pamiętam jaką, wiem że wcześniej leżał w v6, tak wskazywało kodowanie

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 mar 2015, 22:34

Ok rozumiem że podpiąłeś się pod pin 81 silnika i do pinu 1 czerwonej wtyczki licznika?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 07 mar 2015, 22:37

?? Przylutowałem kabel do nóżki pinu ale 18.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 mar 2015, 22:49

wg schematu dla ANB 99 rok jest pin 81


Bo ty masz X w numerze VIN?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 07 mar 2015, 22:59

Wiesz co mi się teraz ciśnie na usta? <zalamka>
Nie pamiętam co mam w winie auto kwiecień 99, na bloku i wlepie ANB, w poniedziałek rozkrece ECU i wrzuce tam gdzie ma być. Co jest pod 18? Ori nic nie było. Pisze cos w schemacie ? Dzięki za fatygę i uświadomienie mnie. Rozumiem ze opis z pierwszego postu nie jest "uniwersalny". Skąd masz schemat?
A co ze sprawą trzy cyfrowego pinu licznika i braku kontrolki mimo?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 mar 2015, 23:18

W ANB pod 18 pinem nic nie ma ( nic nie znalazłem ) , autor pierwszego postu ma 2.4V6 z 97/98 czyli Motronic 3.8.2 i będzie to dotyczyć także 2.8V6 i np. 1.8T AEB.

Nie wiem jaki jest sterownik w ANB ale ma on już komunikację po CAN z ABS/ESP więc chyba jakiś Motronic 7.1/7.5 - bo u mnie też spalanie jest po 81 pinie :) a mam M7.1

Jest duża szansa że pod pinem 81 będzie żółty kabelek który będzie szedł w brązowej wtyczce koło komputera pin 10.

Mam nadzieje że lutujesz to oporową lutownicą ;) a nie trafo


Wrzuć mi zgrany wsad licznika zobaczę ( wystarczy zip i można dodać jako załącznik ) , jak masz kabelek VagKKL to lepiej użyć VageppromProgramer 1.19

Aha jaki licznik siedział w oryginale? Podaj numer części.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 08 mar 2015, 07:54

Sterownik mam 7.X, sterownik ABSu mam nieszczęsny 8E0.614.111B, już wymieniony-czyli ABS z EDL. Spróbuje przepiąć kabel i dam znać co i jak.

Awatar użytkownika
magik_29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:57
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie

Post autor: magik_29 » 08 mar 2015, 10:14

Witam
Może będę się powtarzał lub powielał temat ale jestem zupełnym laikiem i dopiero wszystkiego się uczę , bendzji licznik do mnie już leci zdecydowałem się na sam licznik bo tanio znalazłem i kabel Viakena V scan VAG KKL też już mam i mam pytanie
1) jekie immo mam w swoim audi. Jest z 97 a modelowo 98 tak wychodzi z Vin-u.
2) jakie pastylki mam kupić bo jeżeli jest u mnie immo 1 to muszę kupić crypto48. Czy lepiej kupić czyste czy prekodowane. <mysli>

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 08 mar 2015, 14:17

bendzji, już wiem gdzie jest problem, ściągnąłem za Twoją radą eppromprogramer i sytuacja stała się jasna, kupiłem licznik z immo1 mimo zapewnień sprzedawcy że auto było z 99', stary licznik jest na immo2. Teraz nie wiem co robić, czy szukać innego licznika(w tym FIS jest w miarę dobry) czy wymienić transpondery w kluczyku na id13 jeśli się da. Stary licznik to 4b0 919 860 P.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 mar 2015, 23:00

nie wiem jak to ogarnąć - wiem tylko że dopasowanie immo działa wstecz czyli nowszy licznik dopasujesz do sterownika starszego ( czyli np. licznik immo2 do auta z immo1 , albo licznik immo3 do auta z immo2 ) ale nie wiem czy na odwrót

Nie wiem ile te pestki do immo1 kosztują ale zaryzykowałbym może będzie wszystko chodzić , zawsze można spróbować wyłączyć immo w sterowniku i będzie po problemie ;)

[ Dodano: 2015-03-08, 23:00 ]
magik_29 pisze:Witam
Może będę się powtarzał lub powielał temat ale jestem zupełnym laikiem i dopiero wszystkiego się uczę , bendzji licznik do mnie już leci zdecydowałem się na sam licznik bo tanio znalazłem i kabel Viakena V scan VAG KKL też już mam i mam pytanie
1) jekie immo mam w swoim audi. Jest z 97 a modelowo 98 tak wychodzi z Vin-u.
2) jakie pastylki mam kupić bo jeżeli jest u mnie immo 1 to muszę kupić crypto48. Czy lepiej kupić czyste czy prekodowane. <mysli>
Jakie immo dowiemy się wsadzie licznika lub jego numerze , także po VIN ( od 4B-W-079000 i wyżej już immo2 prawdopodobnie ) lub kodach z wlepki można czasem trafić ( kod SA9 to już immo 2 , zmienny kod )

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 09 mar 2015, 00:34

Cześć, chyba jednak zabiorę się za zmianę licznika bez fisa na fis i teraz tak, sumując opis: Potrzebuję licznika, oznaczenie mojego to 4B0 919 860 E i znalazłem taki LICZNIK na allegro, następnie manetka, potem wtyczka czerwona no i piny (ale jak uda mi się ogarnąć jakąś obciętą z innego auta to piny nie będą potrzebne). I teraz jeszcze tak, jak zczytać pin z nowego licznika? Mam vcds'a i kabel, czy to wystarczy? Dodatkowo nie rozumiem do końca opisu, a dokładnie oznaczeń ,,do masy'', o co chodzi? Skręcam wszystkie kabelki w jedno i ciągnę do masy gdziekolwiek w samochodzie? Co do sygnału z ECU to mowa i białej wtyczce pod komputerze? Który nr pina będzie u mnie? Dzięki wielkie z góry za pomoc, pozdro

Awatar użytkownika
magik_29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:57
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie

Post autor: magik_29 » 09 mar 2015, 07:39

Witam
Mój nowy licznik który do mnie leci to 4B0919881X z pełnym fisem nr VDO 110.208.890/016
Mój VIN WAUZZZ4BZWN013335 a VIN-u tamtego auta nie znam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja