Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Dobra, opłacalna instalacja gazowa

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
kacperowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 01 mar 2015, 16:16
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C6] Dobra, opłacalna instalacja gazowa

Post autor: kacperowski » 01 mar 2015, 16:37

Zastanawiam się nad instalacją gazu do A6 C6 2.4 z 2006. Zastanawiam się między instalacją brc sequent p&d a stagiem. Podobno w w BRC P&D jest możliwość zapalenia na zimnym silniku oraz na gazie bez udziału benzyny, można tak 5 razy z rzędu, potem funkcja pozostaje zablokowana celem jej nienadużywania do czasu odblokowania u montera BRC

To znalazłem na jednym forum i nie wiem czy to jest prawda. Jeśli to tylko kłamstwo to zamontował bym staga. Spodkał się ktoś z czymś taki?
Ostatnio zmieniony 02 mar 2015, 19:01 przez kacperowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Czasem w drodze Czasem w mieście
Swym samochodem naprzód pędzę

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 01 mar 2015, 21:21

lpg-forum.pl - polecam zajrzeć.
jak również tutaj na Warsztaty Polecane http://lpg-forum.pl/mazowieckie-t17775-45.html

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 mar 2015, 21:52

Bez ograniczeń taka opcja jest w STAG-u :)
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 mar 2015, 22:39

Tylko pytanie: po co? dla oszczędności?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 mar 2015, 22:47

Oszczędność jest zerowa moim zdaniem. Za to później może się właścicielowi czkawką odbić :)
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 mar 2015, 23:12

Mazdomania pisze:Oszczędność jest zerowa moim zdaniem. Za to później może się właścicielowi czkawką odbić :)


nic dodać nic ująć <okok>
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 02 mar 2015, 00:07

ta funkcja w stagu działa i jest do celów awaryjnych np uruchomienie przy padniętej pompie paliwa i dojazd do serwisu
nadużywanie jej prowadzi do szybkiej śmierci reduktora

Awatar użytkownika
kacperowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 01 mar 2015, 16:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacperowski » 02 mar 2015, 22:35

bendzji pisze:
Mazdomania pisze:Oszczędność jest zerowa moim zdaniem. Za to później może się właścicielowi czkawką odbić :)


nic dodać nic ująć <okok>
Ja tu szybciutko z roboty do domku wracam. A tu na forum takie teksty piszą ! To ja cały dzień myślę co to mi tu nawpisują a tu łup, prosto w policzek. . . <lol>

A tak na poważnie to instalacja się zwraca. Mój wujaszek ma w swojej bejcy lpga. I powiada, że po 2 latach koszty są mniejsze. I opłacało mu się zakładać. Z tego co mówił oszczędza miesięcznie po 50 złotych do 100 złotych. A to zależy od tego jaką ma trasę.

Kurde Panowie kusi kusi kusi.

A tak poza tym. To lipa z tym zimnym. Awaryjnie jest ok. Ale szkoda że nie można tak non stop. Chociaż jak ma to dokonać zniszczeń to lepiej kupić tańszą instalację bez cudów. Tak aby mieć i wozić się po drogowych dziurach polski.
Czasem w drodze Czasem w mieście
Swym samochodem naprzód pędzę

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 mar 2015, 22:42

kacperowski pisze:
bendzji pisze:
Mazdomania pisze:Oszczędność jest zerowa moim zdaniem. Za to później może się właścicielowi czkawką odbić :)


nic dodać nic ująć <okok>
Ja tu szybciutko z roboty do domku wracam. A tu na forum takie teksty piszą ! To ja cały dzień myślę co to mi tu nawpisują a tu łup, prosto w policzek. . . <lol>

A tak na poważnie to instalacja się zwraca. Mój wujaszek ma w swojej bejcy lpga. I powiada, że po 2 latach koszty są mniejsze. I opłacało mu się zakładać. Z tego co mówił oszczędza miesięcznie po 50 złotych do 100 złotych. A to zależy od tego jaką ma trasę.

Kurde Panowie kusi kusi kusi.

A tak poza tym. To lipa z tym zimnym. Awaryjnie jest ok. Ale szkoda że nie można tak non stop. Chociaż jak ma to dokonać zniszczeń to lepiej kupić tańszą instalację bez cudów. Tak aby mieć i wozić się po drogowych dziurach polski.
Chwila, chwila, chwila...... Źle zrozumiałeś. Nam chodziło tylko o "oszczędność" z odpalania na LPG, a nie o montażu gazu <okok>
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 mar 2015, 22:48

Czemu lipa z tym zimnym , fizyki nie oszukasz :) no chyba że założysz sobie instalację z wtryskiem w stanie ciekłym

Do LPG musisz liczyć średnio 1-2l PB /100 km :) ( zależy od odcinków , temperatury itd. )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Maciek913
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 lut 2015, 18:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek913 » 05 mar 2015, 00:19

bendzji pisze:Czemu lipa z tym zimnym , fizyki nie oszukasz :) no chyba że założysz sobie instalację z wtryskiem w stanie ciekłym

Do LPG musisz liczyć średnio 1-2l PB /100 km :) ( zależy od odcinków , temperatury itd. )
Ciekły jest dobry jak ma się grupy portfel. Nie ukrywajmy tego ale to około 6 koła za taką przyjemność. Lepiej zaniżyć trochę pułap i opalać na wachę, a potem lecieć gazem. A to ograniczenie to podobno aby silnika nie katować. Coś takiego słyszałem. Sam mam gaz i się przełącza na ciepłym to nie wiem co to za kłopot. Odpalanie na gazie jest fajne nie powiem. Ale to i tak tylko dla picu chyba. Oczywiście jak byś wymienił całkowicie benzynkę na lpga. To inna rozmowa, wtedy to wiadomym by było odpalanie na lpgu. A tak to kosztowny pic.

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 mar 2015, 00:37

Maciek913 pisze:A to ograniczenie to podobno aby silnika nie katować. Coś takiego słyszałem. Sam mam gaz i się przełącza na ciepłym to nie wiem co to za kłopot. Odpalanie na gazie jest fajne nie powiem. Ale to i tak tylko dla picu chyba.
Zanim zasilanie przełączy się z Pb na LPG, silnik a dokładniej płyn chłodzący musi osiągnąć przynajmniej 30stC, aby możliwe było przejście z fazy ciekłej na lotną w parowniku. Jak sama nazwa wskazuje, do odparowania potrzebna jest pewna temperatura, w przeciwnym razie wszystko by zamarzło.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
kacperowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 01 mar 2015, 16:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacperowski » 07 mar 2015, 18:19

Mazdomania pisze:
kacperowski pisze:
bendzji pisze:

nic dodać nic ująć <okok>
Ja tu szybciutko z roboty do domku wracam. A tu na forum takie teksty piszą ! To ja cały dzień myślę co to mi tu nawpisują a tu łup, prosto w policzek. . . <lol>

A tak na poważnie to instalacja się zwraca. Mój wujaszek ma w swojej bejcy lpga. I powiada, że po 2 latach koszty są mniejsze. I opłacało mu się zakładać. Z tego co mówił oszczędza miesięcznie po 50 złotych do 100 złotych. A to zależy od tego jaką ma trasę.

Kurde Panowie kusi kusi kusi.

A tak poza tym. To lipa z tym zimnym. Awaryjnie jest ok. Ale szkoda że nie można tak non stop. Chociaż jak ma to dokonać zniszczeń to lepiej kupić tańszą instalację bez cudów. Tak aby mieć i wozić się po drogowych dziurach polski.
Chwila, chwila, chwila...... Źle zrozumiałeś. Nam chodziło tylko o "oszczędność" z odpalania na LPG, a nie o montażu gazu <okok>
Wybacz musiałem opacznie was zrozumieć.
A tak poz tym ! Mam alibi, byłem zmęczony. :)

[ Dodano: 2015-03-07, 18:11 ]
yaszczur pisze:
Maciek913 pisze:A to ograniczenie to podobno aby silnika nie katować. Coś takiego słyszałem. Sam mam gaz i się przełącza na ciepłym to nie wiem co to za kłopot. Odpalanie na gazie jest fajne nie powiem. Ale to i tak tylko dla picu chyba.
Zanim zasilanie przełączy się z Pb na LPG, silnik a dokładniej płyn chłodzący musi osiągnąć przynajmniej 30stC, aby możliwe było przejście z fazy ciekłej na lotną w parowniku. Jak sama nazwa wskazuje, do odparowania potrzebna jest pewna temperatura, w przeciwnym razie wszystko by zamarzło.
Z tego co ostatnio przeczytałem że w niektórych instalacjach jest "podgrzewanie mieszanki".
Chyba w brc p&d. Więc nie jest to wielkim problemem.

[ Dodano: 2015-03-07, 18:19 ]
A tak szczerze. Bo chcę sobie zamontować lpg. Nawet upatrzyłem sobie warsztat.
Mam ostanie pytanie. Ono będzie takie bardziej dla mnie. Ponieważ nie zamierzam cofać swojej decyzji.
Możecie mi podać wady i zalety instalacji.
Nie chodzi mi tu o sprawy techniczne. Dzisiaj miałem lektórkę na jednym forum samochodowym, z 10 stron o lpg. . . Prosił bym tylko własnymi słowami. To co sądzicie.
Ja zaczynam:

+ dzięki instalacji można po pewnym czasie zaoszczędzić trochę grosza. Oczywiście jest to uzależnione od jazdy.
+ niskie ceny gazu (drugie i pierwsze jest podobne, lecz chodzi mi tu o cenę w porównaniu do benzyny)
+ posiadamy technologicznie większe możliwości w instalacjach lpg niż jeszcze trzy lata temu, dzięki czemu instalacje lpg są coraz lepiej przystosowane do silników ( czytałem o dieslach w lpg !?)

- cena instalacji, która często jest wysoka. Uzależnione od generacji.
- nie ma możliwości aby działała bez benzyny
Ostatnio zmieniony 14 mar 2015, 22:47 przez kacperowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Czasem w drodze Czasem w mieście
Swym samochodem naprzód pędzę

Awatar użytkownika
Maciek913
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 21 lut 2015, 18:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek913 » 08 mar 2015, 17:01

yaszczur pisze:
Maciek913 pisze:A to ograniczenie to podobno aby silnika nie katować. Coś takiego słyszałem. Sam mam gaz i się przełącza na ciepłym to nie wiem co to za kłopot. Odpalanie na gazie jest fajne nie powiem. Ale to i tak tylko dla picu chyba.
Zanim zasilanie przełączy się z Pb na LPG, silnik a dokładniej płyn chłodzący musi osiągnąć przynajmniej 30stC, aby możliwe było przejście z fazy ciekłej na lotną w parowniku. Jak sama nazwa wskazuje, do odparowania potrzebna jest pewna temperatura, w przeciwnym razie wszystko by zamarzło.
Oczywiście ale są już instalacje które podgrzewają wstępnie mieszankę.
Nie chcę nikogo wprowadzać błąd ale czegoś podobnego nie było w dieslu ?
Mogę się mylić ale nie chcę tego robić specjalnie.

Awatar użytkownika
chrynol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: szczecin

lpg

Post autor: chrynol » 08 mar 2015, 19:16

witam...
co do lpg...
ja mam u siebie staga 300 ISA2 +KME GOLD+ valteki zrobilem na niej ponad 200tyś na gazie na poprzednim aucie Audi90 2,3E ponad 600tyś na gazie...
ale co do staga i valteków wszyscy na nie narzekaja... ja nie... jak dba sie o serwisowanie co mozna ogarnac samemu czyli co dwa lata kupujesz zestawy naprawcze wrtsków gazu czyli nowe tłoczki ktore kosztują kilkanascie zl. wymieniasz tloczki kalibrujesz,itd. i latasz dalej...
tyle o gazie...
pozdro...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga